Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-05-2014, 21:22
UnusualKid UnusualKid is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 47
Default Golf 1.1 start moeilijk

Na de problemen met de carb is het nu gewoon niet meer starten (koud). Als ik start dan is dat met wat choke, maar het starten lukt niet. Het lampje van de batterij gaat ook gewoon branden na enkele keren proberen.

Ik leg de batterij dan met startkabels aan mijn daily en zo in 1x is die gestart. De batterij is amper een jaartje oud...zou het toch kunnen zijn dat die leeg is? Of moet ik ergens anders rekening mee houden? Alternator?

Ik heb elektronische ontsteking trouwens.
__________________
VW GOLF MK1 LX 1983
VW GOLF MK1 94 1.8 8v
Reply With Quote
  #2  
Old 26-05-2014, 08:00
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Als je accu een half jaar leeg stil staat, is het snel gebeurd.

Wissel de accu eens met je daily.

Neem aan dat je je accu wel op de lader hebt gehad. Meet eens hoeveel volt die geeft. (wanneer de auto uit is en de accu niet op de lader ligt)
__________________
Barn find: Scirocco GT '78
Reply With Quote
  #3  
Old 27-05-2014, 20:19
UnusualKid UnusualKid is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 47
Default

Zal dit morgenavond eens testen. Thx!
__________________
VW GOLF MK1 LX 1983
VW GOLF MK1 94 1.8 8v
Reply With Quote
  #4  
Old 06-06-2014, 20:31
BQ88's Avatar
BQ88 BQ88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 50
Default

Ik denk dat je alternator aan het sneuvelen is! Hierdoor laadt je batterij niet op. Batterijlampje op dashboard gaat branden.

Elektronische ontsteking heeft een bepaalde minimumspanning nodig om te kunnen werken, meestal is dit rond de 10V. Wanneer je batterijspanning lager is dan dit, of rond deze waarde draait, zal de module van je elektronische ontsteking niet werken en zal de motor dus niet aanslaan. Na enkele keren starten met een zwakke batterij zakt de spanning snel onder de 10V.
Mede ook door het feit dat, wanneer je de batterij van je daily eraan hangt (die nog OK is), je Golf direct in gang is, en je batterijlampje brandt, zou ik eerder in de richting van een defecte alternator gaan zoeken.

Is snel even te testen: zoals Spike al zei, batterij wisselen met daily, Golf laten draaien en met een voltmeter opmeten hoeveel spanning er op de batterij staat. Alles lager dan 13,5V is slecht waardoor de batterij niet meer voldoende oplaad.

Grtz!!
__________________
Golf 1 1100cc 1983 - das original
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum