Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #2021  
Old 23-05-2014, 16:02
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,499
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Idd John maar goed we hadden ook standaard autootjes kunnen gaan rijden maar das nie leuk toch ..... kan er al weer wat beter mee om gaan


de pijn moet indd altijd even zakken, hier donderdag de bak er weer onder
en dan maar is rustig voor na het seizoen uitzoeken wat we met de 2 bakken gaan doen..

standaard autotjes is het ook weer net niet
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #2022  
Old 23-05-2014, 16:28
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Nr 29 zijn je axiaal lagers, da's om te voorkomen dat als jij je koppeling intrapt, je krukas opschuift
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #2023  
Old 23-05-2014, 16:56
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Informeer eens voor prijzen bij je locale motoren revisiezaak of automaterialenzaak, deze zal je ongetwijfeld de juiste materialen kunnen leveren voor betere prijzen dan de dealer.
Ik haal alleen de drijfstangbouten, vliegwielbouten en drukgroepbouten bij de dealer.
Hoofdlagerbouten heb ik nog nooit vernieuwd, pistonpen bussen ook niet.
Reply With Quote
  #2024  
Old 23-05-2014, 17:05
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Exact wat duudt zegt. Naar revisie zaak gaan. Die zitten dichter bij de bron en als je vraagt naar goetze of febi heb je dezelfde als bij de dealer. Zelfde merk zelfs, maar dan zonder het vw-embleempje. Bouten en moeren kun je weer wel bij de dealer halen. Niet veel duurder en zeker goed. Bij de revisie boer pakken ze zoiets "uit het schap", minder betrouwbaar.

Last edited by Barn171 : 23-05-2014 at 17:08.
Reply With Quote
  #2025  
Old 23-05-2014, 17:47
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Duidelijk wat ik nog wel raar vind is dat de ABA koppaking anders is dan die van een 2E ?


http://www.bolku.nl/website/index.p...1577667&Index=4

Welke pak je nu ?

Ik kan de spullen bij de dealer met werknemers korting krijgen.
Kan natuurlijk netjes een offerte opvragen en gelijk een prijsje vragen bij de revisie boer dan laat ik de krukas lagers zitten ?
Of controleren moet hij er uit voor het honen ?? , piston bus was ook een vraag.

Nr 29 had Eelco gecontroleerd van de week bij de ABA nu je het zegt.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #2026  
Old 23-05-2014, 18:10
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Onderblok moet je meestal kaal aanleveren voor dit soort werk.
Wel balen zeg dat dit gebeurde maar wel mooi vermogen evengoed gehaald voor zover het is gekomen nu!
Trouwens als er bepaalde dingen zijn waarvan je wilt weten hoe iets in elkaar moet heb ik een mooi youtube kanaal met beeld en geluid als uitleg, ik wist me axiaal lagers ook niet maar na zijn video was het me toen duidelijk. Hij praat engels maar dan moet vast wel lukken lijkt me .
Ik heb aan de hand van die filmpjes me hele blok ook in elkaar gekregen.
Zoek je op "barry mc gowan" dan vind je al die video's.
Reply With Quote
  #2027  
Old 23-05-2014, 18:18
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ja idd dat dacht ik al en als het dan toch los ligt waarom dan ook niet hehehe.
Wou eigenlijk nog even ern Golf3 vraagbaak scoren heb ik voor de MK1 ook veel aan gehad en je heb gelijk de aanhaal momenten.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #2028  
Old 23-05-2014, 18:22
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Wel balen hoor, opnieuw aan de bak en ding opbouwen en weer genieten. Het zal 100% beloont worden.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #2029  
Old 23-05-2014, 18:28
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Wel balen hoor, opnieuw aan de bak en ding opbouwen en weer genieten. Het zal 100% beloont worden.


Zo duidelijk, de 3e run
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #2030  
Old 23-05-2014, 18:34
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Kan idd niet wachten om te beginnen en om dingen uit handen te geven kan nu niet hebben dat me blok ergens 2 weken ligt om gehoond te worden
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #2031  
Old 23-05-2014, 21:19
Cabrionick Cabrionick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 154
Default

Hoi style
Was net even bij Ruud
Balen zeg ben je weer stap terug
Mvg nick
Reply With Quote
  #2032  
Old 23-05-2014, 21:37
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Koppakking moet je van de aba pakken, krukas lagers ook meteen vernieuwen als je toch bezig bent.
Als je het blok gaat/laat honen en je bent toch alles aan het vernieuwen dan kan je dit beter doen met de krukas eruit.

Controleer trouwens ook de tussenas lagers in het blok, of laat ze even controleren door de revisieboer.

Koppakking zou ik de meerlaags metalen voor pakken, wel ff kijken of ie niet dikker is als de gewone want dan ben je de compressie aan het verlagen.
Reply With Quote
  #2033  
Old 23-05-2014, 21:45
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Tussen as lagers kon ik niet vinden in ETKA
Nr van de ABA koppaking ook niet dus geen idee hoe dik de originele is !
Voor de rest is het me duidelijk bedankt voor alle hulp !
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #2034  
Old 23-05-2014, 22:29
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Aba Koppakking nr. 037 103 383 N volgens mij?

Met de tussenas bedoel ik de as die je ontsteking aandrijft, die aan wordt gedreven door je distributie.
Reply With Quote
  #2035  
Old 24-05-2014, 04:59
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Die bedoelde ik ook Joram had me daar ook al op gewezen ,maar niet te vinden voor onderdeel nr's
ABA koppakking staat op het lijstje


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs

Last edited by Style : 24-05-2014 at 05:31.
Reply With Quote
  #2036  
Old 24-05-2014, 06:13
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

He kerel, balen van de motorschade....maarre...wat klonk dat ding heerlijk zeg!
Reply With Quote
  #2037  
Old 24-05-2014, 18:39
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Zeker Rene maar goed we zijn weer op de goede weg ,vanochtend naar Stefan geweest om het 2E blokje op te halen.
Gelijk zijn vette MK1 bekeken bakkie gedaan en weer terug naar huis.
En bedankt voor het mooie blokje Stefan

Alles is nu gedemonteerd wat er af moest ,eventjes lastig met de krukas bout en de drukgroep bouten maar het is gelukt.

Ik denk dat ik de hulpas en krukas flens gewoon 1 op 1 over kan zetten zitten nu voor 50€ aan keeringen in nieuwe pakking er achter en klaar !

Cilinders zien er nog mooi uit ,waar door ik twijfel om ze wel te laten honen.
Kan natuurlijk ook de lagers allemaal doen veren en dan weer op bouwen dan is het broodnodige gedaan voor dit 20 jaar oud blokje en kan het er weer 10 jaar tegen aan ?




Vrouwtje was niet happy















Quote:
Originally Posted by duudt
Aba Koppakking nr. 037 103 383 N volgens mij?


Ik heb de oude van de ABA is over die van de 2E gelegd maar ze zijn het zelfde ?
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs

Last edited by Style : 24-05-2014 at 18:41.
Reply With Quote
  #2038  
Old 24-05-2014, 18:48
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Ik heb de oude van de ABA is over die van de 2E gelegd maar ze zijn het zelfde ?


je moet eens kijken rond het olieretrourkanaal ? daar zit er normaal verschil ( aba is iets breder normaal )

blokje ziet er anders wel fris uit
Reply With Quote
  #2039  
Old 24-05-2014, 19:05
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nou de op bovenste foto liggen ze op elkaar ABA onder.
Zie geen verschil ?

2e foto bovenste is ABA





__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #2040  
Old 24-05-2014, 19:08
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,868
Default

Blokje ziet er zeker fris uit! Zuigers er ook mooi strak in.
Heb je de dynamo en de poelies en steunen e.d over?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum