#2021
|
||||
|
||||
Quote:
de pijn moet indd altijd even zakken, hier donderdag de bak er weer onder en dan maar is rustig voor na het seizoen uitzoeken wat we met de 2 bakken gaan doen.. standaard autotjes is het ook weer net niet
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#2022
|
||||
|
||||
Nr 29 zijn je axiaal lagers, da's om te voorkomen dat als jij je koppeling intrapt, je krukas opschuift
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#2023
|
|||
|
|||
Informeer eens voor prijzen bij je locale motoren revisiezaak of automaterialenzaak, deze zal je ongetwijfeld de juiste materialen kunnen leveren voor betere prijzen dan de dealer.
Ik haal alleen de drijfstangbouten, vliegwielbouten en drukgroepbouten bij de dealer. Hoofdlagerbouten heb ik nog nooit vernieuwd, pistonpen bussen ook niet. |
#2024
|
||||
|
||||
Exact wat duudt zegt. Naar revisie zaak gaan. Die zitten dichter bij de bron en als je vraagt naar goetze of febi heb je dezelfde als bij de dealer. Zelfde merk zelfs, maar dan zonder het vw-embleempje. Bouten en moeren kun je weer wel bij de dealer halen. Niet veel duurder en zeker goed. Bij de revisie boer pakken ze zoiets "uit het schap", minder betrouwbaar.
Last edited by Barn171 : 23-05-2014 at 17:08. |
#2025
|
||||
|
||||
Duidelijk wat ik nog wel raar vind is dat de ABA koppaking anders is dan die van een 2E ?
http://www.bolku.nl/website/index.p...1577667&Index=4 Welke pak je nu ? Ik kan de spullen bij de dealer met werknemers korting krijgen. Kan natuurlijk netjes een offerte opvragen en gelijk een prijsje vragen bij de revisie boer dan laat ik de krukas lagers zitten ? Of controleren moet hij er uit voor het honen ?? , piston bus was ook een vraag. Nr 29 had Eelco gecontroleerd van de week bij de ABA nu je het zegt.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#2026
|
||||
|
||||
Onderblok moet je meestal kaal aanleveren voor dit soort werk.
Wel balen zeg dat dit gebeurde maar wel mooi vermogen evengoed gehaald voor zover het is gekomen nu! Trouwens als er bepaalde dingen zijn waarvan je wilt weten hoe iets in elkaar moet heb ik een mooi youtube kanaal met beeld en geluid als uitleg, ik wist me axiaal lagers ook niet maar na zijn video was het me toen duidelijk. Hij praat engels maar dan moet vast wel lukken lijkt me . Ik heb aan de hand van die filmpjes me hele blok ook in elkaar gekregen. Zoek je op "barry mc gowan" dan vind je al die video's. |
#2027
|
||||
|
||||
Ja idd dat dacht ik al en als het dan toch los ligt waarom dan ook niet hehehe.
Wou eigenlijk nog even ern Golf3 vraagbaak scoren heb ik voor de MK1 ook veel aan gehad en je heb gelijk de aanhaal momenten.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#2028
|
||||
|
||||
Wel balen hoor, opnieuw aan de bak en ding opbouwen en weer genieten. Het zal 100% beloont worden.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Dailys: Passat W8 Station & T4 California |
#2029
|
||||
|
||||
Quote:
Zo duidelijk, de 3e run
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#2030
|
||||
|
||||
Kan idd niet wachten om te beginnen en om dingen uit handen te geven kan nu niet hebben dat me blok ergens 2 weken ligt om gehoond te worden
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#2031
|
|||
|
|||
Hoi style
Was net even bij Ruud Balen zeg ben je weer stap terug Mvg nick |
#2032
|
|||
|
|||
Koppakking moet je van de aba pakken, krukas lagers ook meteen vernieuwen als je toch bezig bent.
Als je het blok gaat/laat honen en je bent toch alles aan het vernieuwen dan kan je dit beter doen met de krukas eruit. Controleer trouwens ook de tussenas lagers in het blok, of laat ze even controleren door de revisieboer. Koppakking zou ik de meerlaags metalen voor pakken, wel ff kijken of ie niet dikker is als de gewone want dan ben je de compressie aan het verlagen. |
#2033
|
||||
|
||||
Tussen as lagers kon ik niet vinden in ETKA
Nr van de ABA koppaking ook niet dus geen idee hoe dik de originele is ! Voor de rest is het me duidelijk bedankt voor alle hulp !
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#2034
|
|||
|
|||
Aba Koppakking nr. 037 103 383 N volgens mij?
Met de tussenas bedoel ik de as die je ontsteking aandrijft, die aan wordt gedreven door je distributie. |
#2035
|
||||
|
||||
Die bedoelde ik ook Joram had me daar ook al op gewezen ,maar niet te vinden voor onderdeel nr's
ABA koppakking staat op het lijstje
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 24-05-2014 at 05:31. |
#2036
|
||||
|
||||
He kerel, balen van de motorschade....maarre...wat klonk dat ding heerlijk zeg!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#2037
|
||||
|
||||
Zeker Rene maar goed we zijn weer op de goede weg ,vanochtend naar Stefan geweest om het 2E blokje op te halen.
Gelijk zijn vette MK1 bekeken bakkie gedaan en weer terug naar huis. En bedankt voor het mooie blokje Stefan Alles is nu gedemonteerd wat er af moest ,eventjes lastig met de krukas bout en de drukgroep bouten maar het is gelukt. Ik denk dat ik de hulpas en krukas flens gewoon 1 op 1 over kan zetten zitten nu voor 50€ aan keeringen in nieuwe pakking er achter en klaar ! Cilinders zien er nog mooi uit ,waar door ik twijfel om ze wel te laten honen. Kan natuurlijk ook de lagers allemaal doen veren en dan weer op bouwen dan is het broodnodige gedaan voor dit 20 jaar oud blokje en kan het er weer 10 jaar tegen aan ? Vrouwtje was niet happy Quote:
Ik heb de oude van de ABA is over die van de 2E gelegd maar ze zijn het zelfde ?
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 24-05-2014 at 18:41. |
#2038
|
||||
|
||||
Quote:
je moet eens kijken rond het olieretrourkanaal ? daar zit er normaal verschil ( aba is iets breder normaal ) blokje ziet er anders wel fris uit
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#2039
|
||||
|
||||
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#2040
|
||||
|
||||
Blokje ziet er zeker fris uit! Zuigers er ook mooi strak in.
Heb je de dynamo en de poelies en steunen e.d over? |