Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1681  
Old 20-03-2014, 19:44
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,280
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Zeker hoe eerder hij leert sleutelen des te eerder komt er een 2e project


__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #1682  
Old 20-03-2014, 21:36
Cabrionick Cabrionick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 154
Default

Hoi style
Je hebt nu toch luchtfilters er op zitten
Waarom zou je er dan kelken op willen ?
Mvg nick
Reply With Quote
  #1683  
Old 21-03-2014, 15:05
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Cabrionick
Hoi style
Je hebt nu toch luchtfilters er op zitten
Waarom zou je er dan kelken op willen ?
Mvg nick


Quote:
Originally Posted by guusvandevenne
Ik was bij tovami en hij wist me te vertellen dat kelken absoluut een groot verschil kunnen maken. Op mijn motortje van 90 pk ( ) kon t met een middellange kelk (4 tot 7 cm) toch zeker 5 pk schelen omdat je een betere werveling van de lucht krijgt. Dus meer snelheid van de lucht.


Voor het bovenstaande en het ziet er ook wel goed uit altijd.
Kan ik is afwisselen

Eindelijk me hoedenplankstof gehaald komt zeer dicht bij de kleuren van de achterbank ,kosten 10€ maar 3mm dik zonder backing en dus goed te gebruiken

En vanmiddag bandjes opgehaald!! Federal Formoza 165/45/15 bij Marc mijn dank is groot,scheelt weer in de kosten

Gelijk zijn dikke Caddy bekeken ,dat is pas een serieus motorblok










Gelijk begonnen met het plakken en snijden morgen weer verder











__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs

Last edited by Style : 21-03-2014 at 20:59.
Reply With Quote
  #1684  
Old 21-03-2014, 21:24
Cabrionick Cabrionick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 154
Default

Hoi style
Dit is als je kelken aan de achterzijde zitten
Maar zitten ze aan de voorkant is het verstandiger filters er op te zetten
Er is namelijk te veel verschil rij je rustig weinig wind
Rij je harder meer wind in je kelken en kouder hierdoor slecht af te stellen
Ik heb mijn kelken er ook af gehaald en nu 2 k&n filters er op gezet en dit rijd veel beter
Op aanraden van tovami
Mvg nick
Reply With Quote
  #1685  
Old 21-03-2014, 21:30
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Sterk punt heb je daar ,ik zal morgen is kijken of ik directe rijwind in me carbs heb bedankt voor de Tip Nick
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1686  
Old 21-03-2014, 23:21
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

Ziet er netjes uit! mooie kleur stof.
@ guusvandevenne Wat die kelken betreft.. meer werveling van lucht dus meer snelheid klinkt mij onlogisch?
Meer werveling an sich kan ik me voorstellen, daardoor een betere menging en dus iets meer vermogen lijkt me meer logisch. Werveling is juist minder snelheid lijkt me?
Gevoelsmatig zou ik sowieso voor filters gaan.. houd toch een hoop meuk meer tegen lijkt me dan die gaasjes, zeker als ze aan de voorkant zitten.

Hoe dan ook pracht project. leuk om je vorderingen te lezen Style!
Reply With Quote
  #1687  
Old 22-03-2014, 15:05
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Dank je wel Robert,
Ik laat de filters wel zitten en als ik dan bij Tovami ben hoor ik het van zelf wel.
Of ik stuur ze een mail voor dat ik ga met een fotootje van de motor om zo de juiste tips te krijgen voor het afstellen.

Ditmaal niet in de garage we zijn nu een week vrij dus kansen genoeg.
Druk druk met het stofferen van de hoedenplank ,heb de boombox ook mee genomen

En ik heb een mal gemaakt van de achterkant van me bank.
Denk dat ik deze ook mee neem is niet zo netjes meer vol met gaten en zo hou ik alles in de zelfde stijl

Het is alleen meer werk dan ik gedacht had dus dan komt zo'n druilige Zaterdag wel van pas.














__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs

Last edited by Style : 22-03-2014 at 17:38.
Reply With Quote
  #1688  
Old 22-03-2014, 15:21
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Zeer netjes gedaan!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #1689  
Old 22-03-2014, 19:48
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

past jou stabi achter zo nog wel ..ivm boombox
of komt i er tegenaan .
ma ziet er top uit niks mis mee
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #1690  
Old 22-03-2014, 19:55
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Uhhh geen idee ..... hoe zou de de sub het beste in de auto kunnen zetten.
richting de bank of de achterbak in
Ik heb dit maal wel rekening gehouden met de positie van de luidsprekers.
Daar ging ik de vorige keer de mist in kon de hoedenplank niet volledig plat.
Konden we weer op nieuw beginnen moet ook nog iets netjes verzinnen voor de 2 versterkers.
Hoeft niet zo verzonken veelste mooi achterbak te worden maar wel gewoon netjes
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1691  
Old 25-03-2014, 16:55
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Hoedenplank gemonteerd alles weer netjes terug gemonteerd ziet er toch weer beter uit.
Dashboard helemaal na gelopen alles zit er nu in en op.
Moet alleen nog het stof rechts onder het dashboard terug plaatsen maar dit lag thuis.
En uiteraard de bestuurders stoel ,of terwijl het interieur is zo goed als klaar














__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1692  
Old 25-03-2014, 17:04
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,855
Default

Mooie update weer. Ziet er allemaal gelikt uit en volgens mij heb je goed geluid erin.

Mag ik vragen waar je die veerpootbrug achter vandaan hebt? Ik zoek ook nog zoiets en deze ziet er bescheiden uit qua vorm.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #1693  
Old 25-03-2014, 17:16
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Deze is homemade gemaakt door Eelco hier op het forum.
Als je kan lassen kan je zo een stuk pijp halen bij de doe het zelf daar las je dan aan beide eindes een u-profiel die je dan een beetje aanpast en klaar ben je.

Vind deze ook beter dan die je op je koker balken schroeft of bout.


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1694  
Old 26-03-2014, 12:34
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Voor meer info over de stabilisatorbrug achter, even een PB naar mij.

Ziet er goed uit Style, maar niet anders gewent van jou!

Nog gelukt met de verf voor de doppen van je BBS?
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #1695  
Old 26-03-2014, 15:52
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik heb nog niks gedaan met de doppen wacht nu eerst op Marnix voor de velgen.
En daarna bandjes er op ,monteren en verder kijken

Nog wat aan de kofferbak gedaan

Ik heb de splitsing van de + voor de 2 versterkers maar zo gedaan.










Dan de lekkage bij de bak het komt toch echt uit de km teller aansluiting op de bak.
Op ETKA gekeken en daar zie ik wel een ring nr 7
Kijken of ik deze nog bij de dealer kan krijgen of anders een pakking maken ? of vloeibare troep







En wou vandaag eens beginnen met een check of alles op de auto,motor goed vast zit.
Nu zaten de bouten van de aandrijf flensen op de bak nog niet vast.
Deze zouden met 45Nm vast moeten zitten maar hoe blokkeer ik de assen.
Dit ging bij de automaat wel makkelijker

En nog een update over de BMX van me zoontje we zijn er bijna


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1696  
Old 26-03-2014, 16:42
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ook net nog even gekeken hoe ik het draaipuntje alvast kon vast lijmen
aan het klapraampje.
Had de lijm die volgens ETKA stond aangeschreven bij de dealer gehaald.
Daar worden nog steeds de binnen spiegels mee op het glas gelijmd vandaar nog te krijgen.
Gaasje zo goed al mogelijk op maat knippen dan het draaipunt in smeren met de bij geleverde lijm.
Gaasje er op weer lijm op het gaasje en dan op het glas drukken wat ik voor af al afgetekend had.
Staat voor geschreven dat je 30sec moet drukken ik heb het gedaan tot dat ik kramp kreeg
En vast zit hij gelijk het overtollige lijm verwijderd en morgen dan het scharnier punt je lijmen als het raam terug zit in het frame

oude lijm resten eerst verwijderen.




Gaasje knippen is een shit werk !







Denk alleen dat ze vroege transparanten gaasje gebruikten


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1697  
Old 27-03-2014, 09:06
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Dit zou dan de oplossing moeten zijn voor mijn tellerkabel aansluiting lekkage.
Onderdeel 7A op de foto voor 1,45€ is het proberen waard heb er een goed gevoel bij


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1698  
Old 27-03-2014, 16:43
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Probleem met de km tellerkabel lekkage opgelost

Dan de klapraampjes uiteraard gaven deze weer hoofd pijn toen ik het raam in
het frame drukte drukte ik de plastic lager uit het raam
Weer de deur helemaal open maken en toen begon het gekut om het lager van binnen uit weer in het frame te drukken
Maar het is gelukt en de raampjes staan super

Interieur ook klaar laatste stoel er in gezet klaar om te rijden oh nee heb geen velgen

Dit werkt beter


















Moet alleen nog de binnen kant van het zijscherm tectyleren

__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1699  
Old 27-03-2014, 17:20
Burmah Burmah is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 32
Default

Prachtige golf! Favoriete topic! Maar 1 ding, moeten de knopjes om de gordel los te klikken niet naar voor gericht staan ipv naar achter?
Reply With Quote
  #1700  
Old 27-03-2014, 19:46
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Daar kan jij idd best wel een gelijk in hebben
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum