Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #261  
Old 09-11-2013, 19:55
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Misschien je sproeiers verstopt. Heb je de voetpakking gecontroleerd op lekkage of heb je hem vernieuwd ( sorry, niet alles doorgespit )
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #262  
Old 09-11-2013, 21:31
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Misschien je sproeiers verstopt. Heb je de voetpakking gecontroleerd op lekkage of heb je hem vernieuwd ( sorry, niet alles doorgespit )


Hoe kom je er bij dat er iets mis is?
Reply With Quote
  #263  
Old 09-11-2013, 21:58
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Hoe kom je er bij dat er iets mis is?

Vanwege het filmpje.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Liep ook alleen maar op de choke, ontsteking stond goed, maar sloeg af tijdens stationair. Sproeiers gereinigd en voetpakking gekontroleerd.
De sproeiers waren verstopt en de voetpakking is gescheurd. Op dit moment loopt ie nog steeds niet, want ik ben met de resto van een kever bezig
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #264  
Old 10-11-2013, 12:48
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Vanwege het filmpje.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Liep ook alleen maar op de choke, ontsteking stond goed, maar sloeg af tijdens stationair. Sproeiers gereinigd en voetpakking gekontroleerd.
De sproeiers waren verstopt en de voetpakking is gescheurd. Op dit moment loopt ie nog steeds niet, want ik ben met de resto van een kever bezig


Ik weet nu niet over welk filmpje je het nu hebt, in het begin kreeg ie gewoon geen benzine. Hij loopt in iederegeval wel stationair zonder choke als die wat warmer is. Zal nog wel eens kijken als ik daar een filmpje van heb.
Reply With Quote
  #265  
Old 11-11-2013, 09:09
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Quote:
Originally Posted by Shon
Mooi !
Dat verbreed staal gaat goed staan


Wordt wel nog gestraald. staat gewoon in menie
Reply With Quote
  #266  
Old 15-11-2013, 22:07
Gerjan's Avatar
Gerjan Gerjan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 72
Default

__________________
Daily:BMW K1100LT 2000.
Peugeot 306 break 2000.
Vw Golf Cabrio 1980, 16D. Gerestaureerd. Verkocht.

Last edited by Gerjan : 15-11-2013 at 22:09. Reason: aanvulling
Reply With Quote
  #267  
Old 15-11-2013, 22:50
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Voor een dichte vind ik het een mooie kleur, maar voor een cabrio zijn er absoluut mooiere kleuren te bedenken. Zeker als er een clipperset op zit.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #268  
Old 15-11-2013, 23:02
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Quote:
Originally Posted by Gerjan



Ik dacht al jij een hele poos terug al eens had gepost
Mooi resultaat, alleen moet ik yellowbug zen mening volgen.
Reply With Quote
  #269  
Old 21-11-2013, 17:59
davidvermeulen davidvermeulen is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 72
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Beste forumliefhebbers

Mijn Naam is Ward, ik woon in het Belgisch Limburg en ben 18 jaar jong.
Ik volg Mechanische vormgeving, ik kan dus wat draaien en frezen, ook basis cnc programma's schrijven en ten slotte tekenen met SolidWorks
Ik ben begonnen met scooters, eerst een Aerox daarna een Derbi Gpr en ik rij nu wallaroo omdat het simpel, goedkoop is.
Na enkele weken het volksforum gevolgt te hebben, heb ik eindelijk een account aan gemaakt.

Sinds 11 Mei ben ik de nieuwe eigenaar van een originele golf 1.1 uit '81
Ik ben 3de eigenaar. De auto is aan mij verkocht met originele aankooppapieren en een km-stand van 79 dkm.
Het enigste wat veranderd was, was de radio, en een hoop kabels die onder de matten door niet eens aangesloten waren.

Natuurlijk, hier en daar wat mindere plekjes, maar al bij al, slechts 1 roestplek die vervangen moet worden. Wat geluk gehad dus.
Natuurlijk bij het verder demonteren vooral links voor veel roest tegen gekomen. Veel meer ...

De motor draaide niet, de vorige eigenaar vertelde me dat de vlotternaald vast zat, risico maar genomen

Voor de gene die het willen weten, Golf komt uit Oud-Thurnout, ik denk geen bekende van op het forum?

De planning:

Auto opnieuw laten spuiten. Mijn keuze gaat uit naar een bepaalde kleur grijs
Zwart hemel
Kleine bumpers
Na wat sparen verlaag ik hem en koop ik ander setje velgen

Eerst de Aerox


dit is men Derbi Gpr geweest:



Nu dan enkele foto's:

Foto'tje genomen onderweg naar huis:


Foto's thuis:









De rotte plek:



Foto van motor'tje:



haha je bent precies gelijk mij kom ook van dat brommer wereldje mijne was stunt lc opt laatste
Reply With Quote
  #270  
Old 21-11-2013, 23:14
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Denk dat het bij vele zo gegaan is
Reply With Quote
  #271  
Old 26-12-2013, 20:32
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Heel lang al niks meer gedaan, de laatste dingetjes vlotten niet goed omdat ik er niet zo veel zin in heb, en dan natuurlijk het weer wat af en toe wat fris is.
Ik heb nog werk gemaakt van de sigaretten aansteker die nu ook werkt.
Remklauwen gespoten, moeten nog nieuwe rubbers op.

Nr plaat houder aangepast voor de nieuwe nr plaat.


Bumpers


En van de vriendin nog een kerstcadeautje gekregen


Last edited by Van Limburg : 29-11-2015 at 16:36.
Reply With Quote
  #272  
Old 26-01-2014, 23:31
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Niet zo veel zin der in gehad laatste tijd, af en toe doe ik nog wel eens wat.


To do:
Deurrubbers
Zonnekleppen
Uitlaatbeugel
Uitlaat rechtdraaien
Spatborden uitlijnen
Motorkap uitlijnen
Bumpers

Tijdje geleden al gemerkt dat men radiator op 3 plaatsen lek was en heel langzaam leegloopt, spuit er gelukkig niet uit haha. Dus die moet vervangen worden.

Benzine pompje mss kapot? Benzine loopt terug? Iemand een idee, moet altijd lang starten..

Last edited by Van Limburg : 27-01-2014 at 17:30.
Reply With Quote
  #273  
Old 27-01-2014, 17:00
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

En hoe je doe je dan de spatborden uitlijnen ??? en motorkap ?? ben wel benieuwd want dit gaat er bij bij ook binnen kort op.En ik wist dus niet dat je ze kan uitlijnen
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #274  
Old 27-01-2014, 17:24
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Haha style, jij hebt he spatborden al gedaan ik had niet erg goed opgelet toen ik ze er op had gezet en dacht dat ik ze wel goed kreeg. Ik bedoel met uitlijnen dus gewoon dat alle lijnen t.o.v. Elkaar evenveel speling hebben.

Ik zal mijn spatborden dus moeten uitlijnen D.m.v. De ronde gaten met een dremel voorzichtig ovaal te maken zodat ze dieper komen en gelijk t.o.v. men deur.
Als er dieper zitten dan wordt de speling tussen motorkap en spatborden dus kleiner, en kan je er een mooie rechte lijn van maken.

Motorkap lijn ik dan weer uit t.o.v. Spatborden en parafaan.



Motorkap is nu zo uitgelijnd(op het oog) maar zodra ik men spatborden aanpas en vast aandraai, zal de motorkap toch nog wat moeten zakken.
Met 3 man is het zo gebeurt.


De motorkap kan je op veel manieren uitlijnen. Aan het scharnierpunt, stootrubbers van voor en ook niet te vergeten het slotmechanisme om de lijnen op de motorkap zelf op de zelfde lijn als die van het parafaan te krijgen

Last edited by Van Limburg : 27-01-2014 at 17:27.
Reply With Quote
  #275  
Old 27-01-2014, 17:31
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nee zeker niet spatborden liggen nog steeds boven wist alleen niet hoe je ze kon stellen.
1 zat er al origineel op de andere niet vandaar de interesse.
Voor zie hier namelijk ook nog wel problemen mee zo als alles de laatste tijd

Ik heb vorige week wel nieuwe boutjes gehaald bij de dealer om de schermen te monteren.
Vraag me af of je ze aan de boven kant nog moet kitten plakken want toen ik mijn schermen er af haalde zat dit dus nog geplakt.


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #276  
Old 27-01-2014, 17:35
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Toeval, ik ook vorige week nieuwe voor gehaald haha.

Tja ik dacht eigenlijk dat ze gemonteerd waren en vastgezet en dan langs de binnenkant kit er tegen gesmeerd, zeker weet ik het niet.

Ik heb wel een jaar geleden daarvoor iets gekocht, moet eens kijken wat het precies is. Soort van rubber in stripvorm. Dacht dat er tussen te duwen zodat die spatborden niet gaan trillen/schuren en beschadigen en daarna onderin roesten.

Zal straks eens kijken wat dat precies was, had iig totaal niks met een auto te maken maar koste ook niet veel.
Reply With Quote
  #277  
Old 27-01-2014, 17:42
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

In ETKA zie je ook een soort rolletje wat er tussen moet maar wat ???
Is een echte Rik vraag


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #278  
Old 27-01-2014, 17:47
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Precies ja, nr 7 was ook zo iets, had ik ze nou nodig of niet? Ben ze nooit tegengekomen dus heb ze niet gekocht
Weet je wat, ik loop gelijk de kelder in om te kijken
Reply With Quote
  #279  
Old 27-01-2014, 17:53
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Zelfklevende tochtband tis voor buiten dus das al mooi
Ik zie dat dat 10m is, dus als je het wat vindt en de echte experts het iets vinden, kan er gerust wat jou kant opkomen! Ben nog niet vergeten dat je me in der tijd dat koppelingspennetje had opgestuurd

Reply With Quote
  #280  
Old 27-01-2014, 18:21
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Is een echte Rik vraag

Haha!

Daar moet een rolletje kit tussen. Ziet uit als dubbele kleefband, maar is echt kit, je kunt hem helemaal uitwrijven als je dat wilt. Wel iets tussen steken in ieder geval, beter voor trillingen en zo, en dan trilt het ook niet terug blank (kan gaan roesten). Schermen, heb je originele of imi's? Als ik zo kijk - met alle respect - zul je wel imi's hebben. In dat geval moet je er rekening mee houden dat je ze nu ze al gelakt zijn er niet prefect naar wens op krijgt. Eigenlijk hoor je alle plaatdelen af te hangen voordat je hem laat spuiten. Maar bon, nu moet je er het beste van maken. De gaten uit vijlen is je laatste optie, dat geeft een hoop zooi en gedoe. Probeer het met zetten, duwen trekken zo goed mogelijk te krijgen. Om het perfect te krijgen kun je altijd nog gaan vijlen en slijpen.

In ieder geval. Om de schermen dichter naar de kap te krijgen druk je de rand om. Klinkt heel ernstig, en je moet ook heel voorzichtig zijn of je lak scheurt, maar met enige voorzichtigheid komt het heel goed. Het gaat zeg maar om de plooi van het verticale stuk naar de bovenkant van het scherm. Die hoek maak je scherper. Je hoeft het horizontale deel waarin de schroeven zitten niet te plooien, er zit nu wat extra "spanning" op, dat is dadelijk alleen maar praktisch. Als het goed is kunt je met dat plooien je scherm al heel goed krijgen. Je moet hem dus wel demonteren! Op de wagen lukt dit niet. Nog een puntje, ga je de gaten vergroten, zorg ervoor dat je alle blanke delen in de lak zitten. Als je dat niet doet gaat het roesten, daar kun je een klok op gelijk zetten.

Ben je (jullie) zo al wat geholpen?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum