Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 24-09-2013, 20:45
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Hoe dan? Met die paar zetels?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #42  
Old 24-09-2013, 23:09
Thom_vw Thom_vw is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 120
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Hoe dan? Met die paar zetels?

Die acht zetels in de eerste kamer zouden de PvdA en de VVD er graag bij hebben! In de eerste kamer ben ik het ermee eens dat ze weinig zullen uithalen (daar zullen de VVD en de PvdA fracties de meerderheid hebben, uiteraard als ze allemaal voor stemmen).
Reply With Quote
  #43  
Old 25-09-2013, 08:34
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Ik heb een oudere Passat variant, van 86, op benzine.
Ik ga bij deze de auto niet stallen, en blijf er gewoon mee rijden, ondanks benzine.
k ben wijs met dat ding als 2de auto, en willen ze mij in de koude maanden ook nog laten lopen, dacht ik even niet.. Dan zien we wel hoever het loopt, maar willen ze mij verbieden om in dat ding te rijden, gaat leuk worden..

En die met golfjes rijden, of old timers die ook nog in zelfde model zijn als gewone auto's zullen ook vrij veilig zijn, een agent heeft toch geen id wie wel of niet voldoet. Pas als je je aanhouden, ik ben er niet heel bang voor. En als er wat gebeurd, een ongeluk of dergelijke, dan is het afwachten, ik mag als nederlander toch elke auto op naam heben, en ze kunnen mij neit verbieden om een bepaalde auto te laten staan, dus zal om finacieel verschil gaan.. Ik awacht het wel af.. Verwacht dat het meevalt..
__________________
Perfectie is een emotie.

Last edited by Blaauwwiekel : 25-09-2013 at 08:43.
Reply With Quote
  #44  
Old 25-09-2013, 08:58
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Quote:
Originally Posted by Blaauwwiekel
Ik heb een oudere Passat variant, van 86, op benzine.
Ik ga bij deze de auto niet stallen, en blijf er gewoon mee rijden, ondanks benzine.
k ben wijs met dat ding als 2de auto, en willen ze mij in de koude maanden ook nog laten lopen, dacht ik even niet.. Dan zien we wel hoever het loopt, maar willen ze mij verbieden om in dat ding te rijden, gaat leuk worden..


Niet zo'n paniek vriend..

Als jij het hele jaar wilt rijden betaal je gewoon de normale belasting die voor je auto geldt..Betaal je het kwart/tarief en rij je toch in de 3 wintermaanden en ze naaien je, dan geloof maar dat je hard in de kont genomen word, laat staan als je een ongeluk maakt of ze flitsen je o.i.d.

Maar eens nog eens afwachten wat het nu uit eindelijk word..

Voor een diesel oldtimer de volle mep gaan betalen terwijl je niet erg veel rijd is erger dan die paar cent voor een benzine.
Reply With Quote
  #45  
Old 25-09-2013, 10:03
zwolly zwolly is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 32
Default

Idd is het zeker niet verstandig om voor het kwarttarief te gaan en toch door te rijden in die 3 wintermaanden, gepakt word je zeer waarschijnlijk wel als je dit doet..

Flink zuur is het zeker voor iedere oldtimerbezitter, de wagens worden nu voor een habbekrats vd hand gedaan, en ook de oldtimer handel/garage's ,ontslagen etc, rampzalige gevolgen voor de gehele branche en de oldtimer bezitter, de beoogde extra inkomsten kan de fijne regering aan de andere kant weer gaan afdragen aan ww uitkeringen etc.... Erg jammer...
Reply With Quote
  #46  
Old 25-09-2013, 10:38
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Niet zo'n paniek vriend..

Als jij het hele jaar wilt rijden betaal je gewoon de normale belasting die voor je auto geldt..Betaal je het kwart/tarief en rij je toch in de 3 wintermaanden en ze naaien je, dan geloof maar dat je hard in de kont genomen word, laat staan als je een ongeluk maakt of ze flitsen je o.i.d.

Maar eens nog eens afwachten wat het nu uit eindelijk word..

Voor een diesel oldtimer de volle mep gaan betalen terwijl je niet erg veel rijd is erger dan die paar cent voor een benzine.


Zoals ik het in het Belastingplan heb gelezen wordt het op dezelfde manier gecontroleerd met geschorste voertuigen, dus als je rijdend gepakt wordt moet je alsnog betalen, voor het hele jaar.
Met een geschorst voertuig krijg je er alleen meestal ook een paar extra boetes bij voor rijden zonder verzekering en apk.
Reply With Quote
  #47  
Old 25-09-2013, 12:32
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,855
Default

De pakkans is zeer hoog aangezien de geautomatiseerde traject controles hiervoor ook worden ingezet...
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #48  
Old 25-09-2013, 18:58
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

zal het werkelijk zo spaaks gaan??
__________________
Perfectie is een emotie.
Reply With Quote
  #49  
Old 25-09-2013, 20:51
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Blaauwwiekel
zal het werkelijk zo spaaks gaan??

Bedoel je de controles ??

Denk wel dat het daar op neer komt, je ziet regelmatig de belastingdienst controleren. Dat doen ze bijvoorbeeld ook op leasewagens om te controleren of er buiten werktijden mee gereden wordt terwijl geen bijtelling wordt betaald.
Daarnaast wordt er regelmatig door camera's op apk en zo gecontroleerd.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #50  
Old 26-09-2013, 15:08
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

En wat dacht je als je een keer geflitst wordt, of op een andere manier in het systeem terecht komt? Volgens mij zijn al die systemen aan elkaar gekoppeld!
Reply With Quote
  #51  
Old 27-09-2013, 08:08
1977MK1Ty's Avatar
1977MK1Ty 1977MK1Ty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 49
Default

Inmiddels hangt dit land vol camera's die continu de data opslaan. Ze weten als het nodig is van elk kenteken waar en wanneer het daar geweest is. Zo worden bij belastingcontroles bijvoorbeeld de rittenregistraties gecontrolleerd omdat ondernemers regelmatig hun ritje prive van bijvoorbeeld 100 km naar plaats x, wegschrijven naar een willekeurig 100 kilometer zogenaamd zakelijke rit naar plaats Y om onder de bijtelling uit te komen. Dit kan nu dus niet meer want met een druk op de knop weten ze wat het werkelijk was. Dit systeem gaat ook voor de oldtimers gebruikt worden.
Reply With Quote
  #52  
Old 27-09-2013, 21:48
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

dit systeem gaat ook voor oldtimers gelden?? ik weet niet waar je vandaan komt maar hier op de n wegen heb ik nog nooit camera s zien hangen. dus dit verhaaltje gaat er bij mij niet in.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #53  
Old 27-09-2013, 21:52
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Complete onzin idd
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #54  
Old 27-09-2013, 22:22
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Het is natuurlijk onzin dat alle camera's langs de weg voor controles zijn, als dit zo zou zijn zou de belastingsdienst op zondag echt geen extra wagens ter controle langs de weg neer zetten.....
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #55  
Old 28-09-2013, 12:14
1977MK1Ty's Avatar
1977MK1Ty 1977MK1Ty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 49
Default

Als jullie dat niet geloven is dat aan jullie. Wacht maar af. Bovendien zijn er talloze ondernemers die dit kunnen beamen nadat ze belastingcontrole van hun bedrijf kregen.
Reply With Quote
  #56  
Old 03-10-2013, 05:34
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Laten we eerst maar eens afwachten wat er gaat gebeuren, blijkbaar zijn er hier veel mensen die zeker weten dat het al te laat is, of dat het er al door is, er kan nog van alles gebeuren
Reply With Quote
  #57  
Old 03-10-2013, 07:47
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Ik heb een GTD SB dus 59kw en ik betaal 310euro jaarlijks (belgie)
mijn eerste inschrijving was 409euro.
heeft zogezegd te maken met Co2 uitstoot, en omdat de auto oud is wordt je nog eens extra belast.

vind dit compleet onzin, binnekort is er ook een oldtimer afschaffing in belgie.


Alsof wij met een trots gezicht met een hybrid zouden willen rijden.
ik heb er 1 gereden, trekt op niets!
ik heb liever een auto waar ik zelf aan kan sleutelen, dan een boordcomputer gestuurde auto, waarvan ik 1 melding krijg direct naar een dealer moet gaan en pakketjes geld moet uitgeven.

Last edited by Vince89 : 03-10-2013 at 07:49.
Reply With Quote
  #58  
Old 03-10-2013, 15:57
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,855
Default

Ik zou zeggen laat je APK is verlopen en rijdt alleen een ritje van Den Haag naar Rotterdam of andersom over A13. Ik garandeer jou dat er binnen een werkweek de boete verlopen APK brief op de mat ligt.

Hebben jullie bij de supermarkt een bonuskaart? Deze gegevens worden voor grof geld verkocht aan derden en ja ook aan jou verzekeringsmaatschappij. Dan kunnen ze zien hoeveel frikadellen je per week weg vreet en ja je rookt toch niet meer?

Als straks die telefoons met NFC chip gebruikt gaan worden met betalen moet je niet gek staan te kijken wat voor gepersonaliseerde aanbiedingen je krijgt.

Een persoon die niet actief is op internet zijn gegevens terug te vinden in ongeveer 11.000 verschillende databases. Een persoon die op actief is op internet in 10 duizenden databases en groeit elke dag.

En dan denken dat systemen niet aan elkaar gekoppeld zijn..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 03-10-2013 at 16:03.
Reply With Quote
  #59  
Old 03-10-2013, 17:24
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

The truth is out there
Reply With Quote
  #60  
Old 12-10-2013, 11:55
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik zou zeggen laat je APK is verlopen en rijdt alleen een ritje van Den Haag naar Rotterdam of andersom over A13. Ik garandeer jou dat er binnen een werkweek de boete verlopen APK brief op de mat ligt.

Hebben jullie bij de supermarkt een bonuskaart? Deze gegevens worden voor grof geld verkocht aan derden en ja ook aan jou verzekeringsmaatschappij. Dan kunnen ze zien hoeveel frikadellen je per week weg vreet en ja je rookt toch niet meer?

Als straks die telefoons met NFC chip gebruikt gaan worden met betalen moet je niet gek staan te kijken wat voor gepersonaliseerde aanbiedingen je krijgt.

Een persoon die niet actief is op internet zijn gegevens terug te vinden in ongeveer 11.000 verschillende databases. Een persoon die op actief is op internet in 10 duizenden databases en groeit elke dag.

En dan denken dat systemen niet aan elkaar gekoppeld zijn..


Spijker op zijn kop

Ze kunen zelfs je mobieltje volgen en zien waar en wanneer en hoe lang je op visite bent geweest.
Volgens sommige ook wat er gezegt is tijdens dit bezoek
De NVD is watching you,,,And yes,,,you too!
Alleen,,,,, dat mogen we allemaal niet weten! en de onwetende schreeuwen het hardst dat het NIET waar is

Last edited by T3 fan : 12-10-2013 at 11:59.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum