#1121
|
||||
|
||||
Ja het mooie was dus dat hier niks aan te merken was en ineens was het gedaan.
Geen gekraak gehoord of niks. Maar nu kan dat ook met rijgeluid te maken hebben gehad dat we niks gehoord hebben. |
#1122
|
||||
|
||||
Ik ken t met mn eigen golf1. Daar zit zowat alles nieuw aan en dan gaat t toch nog stuk
|
#1123
|
|||
|
|||
Als je een keer in friesland bent wil ik je demper wel repareren. Kan erwel een nieuw stukje rvs pijp voor je aanlassen en de demper opknappen.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#1124
|
||||
|
||||
Sow zie het nu pas.
Bedankt voor het aanbod. Het nadeel is wel dat ik niet vaak in Friesland kom maar het voordeel is dat ik zelf ook RVS kan lassen. Jammer genoeg heeft hij ook een klein stukje over de grond gesleept, dus ziet er aardig gehavend uit. Maar zie nog wel wat ik ermee ga doen. Heb er toch geen haast mee want tot na de winter komt hij niet meer buiten. Heb afgelopen week ook de bak gedemonteerd en deze terug gebracht naar Donkers Motoren Revisie in Heerlen. Ze belde me vandaag op de de splines van de 4de versnelling kapot waren. De splines van het tandwiel waren kapot maar die van de as waren ook beschadigd. Nu konden zei me voor €80,- een gebruikte bak leveren en daar de as en tandwiel van omzetten. Mocht iemand dus een as en tandwiel (of complete bak) te koop hebben hoor ik het graag. |
#1125
|
||||
|
||||
Welke delen heb je bij Newton opgehaald ?
__________________
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82 |
#1126
|
||||
|
||||
Die zijn voor mijn 3-deurs.
Een hemel, de isolatiematten onder de bekleding, een kofferbakmat en de zwarte bekleding op de binnenkant voor de deur. Wat net boven de deurpanelen zit. Weet er eigenlijk geen goede naam voor. |
#1127
|
||||
|
||||
Maar weer wat aan deze gedaan. Om komend jaar eens geen last minute werk te hebben voor Oostenrijk.
Aangezien Donkers Motoren Revisie in Heerlen geen garantie of service kenden en de schuld bij mij neerlegde heb ik uiteindelijk besloten om 2de hands een bak te halen en deze enkel te stralen en te spuiten. Want een revisie geeft geen garantie ben ik achter gekomen. En aangezien ik toch niet meer de originele bak eronder zou hangen ben ik maar meteen voor een 5-bak gegaan. Gestraald: En daarna in de 2K epoxy gezet en als laatste 2K zilver gespoten. De delen die ik van de 4-bak kon omzetten die al verzonken waren heb ik omgezet en heb 3 deel weggebracht om (opnieuw) te laten verzinken. Waaronder de baksteun voor de 5-bak, de verlengde schakelvinger en de koppelingshevel. De koppelingshevel was namelijk de vorige keer niet helemaal netjes geworden en had nu de ideale kans om hem nu wel helemaal netjes te maken. En old vs. new: |
#1128
|
||||
|
||||
Netjes! Hopen dat je met deze bak meet geluk hebt
|
#1129
|
||||
|
||||
Strak werk weer, dat moet ik ook gaan doen nog met mijn dsg bak voor mijn project.
Geeft toch net iets meer de finishing touch. Dat stralen gaat wel goed?
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#1130
|
||||
|
||||
Thanks heren.
Inderdaad hopen dat deze langer mee gaat van 10.000 km. Stralen ging perfect Branko, was wel even werk om alle kleine hoekjes goed gestraald te krijgen maar ben tevreden met het resultaat. |
#1131
|
||||
|
||||
Nu heb ik vandaag de spullen terug van het verzinken en nu wou ik de koppelingshevel terug in de bak plaatsen.
Maar ik krijg hem niet op spanning. Weet iemand hoe ik deze het beste kan monteren, en dan gaat mij het met name om de veer op spanning te krijgen. |
#1132
|
||||
|
||||
Volgensmij het asje (hevel) erin doen en dan de hevel helemaal in tegengestelde richting bewegen. Dan klikt hij er weer achter. En dan het borgklipje er weer op duwen.
|
#1133
|
||||
|
||||
Thanks.
Ik ga straks thuis nog eens proberen. |
#1134
|
||||
|
||||
Krijg hem niet strak genoeg.
Ik kan de koppelingshevel makkelijk bedienen met de hand en als ik het pedaal in trap dan gaat hij ook veel te licht. Kan het zijn dat de veer 1 x rond gedraaid moet worden voor er genoeg spanning op te krijgen. Maar dat krijg ik dus niet gedaan met monteren. Als ik de bak leg zoals hij gemonteerd zit en dan de koppelingshevel terug draai zeg maar dat staat er vanaf dat hij naar onder wijst geen spanning meer op. Edit: Ik stuit net op deze foto van Peter en hier zie ik dus dat de veer 5 windingen heeft. De veer heeft dus in ontspannen status 4 windingen. Iemand dus een truc hoe je hem op spanning gemonteerd krijgt?
__________________
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 19-12-2013 at 18:56. |
#1135
|
|||
|
|||
Is je schakelstift niet te veel afgesleten, die lange pin door je bak naar de drukgroep?
__________________
|
#1136
|
||||
|
||||
Nee het is echt de veer die een keer opgedraaid moet worden.
Bij het uit elkaar halen sprong de spanning ook van de veer af (een keer terug gedraaid) toen ik de as van de hevel eruit tikte. Teminste dat idee had ik. |
#1137
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit Erik! Keep up the good work. Volgend jaar W'see?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#1138
|
||||
|
||||
gewoon in elkaar zetten Erik
zonder weerstand , tegendruk komt van de drukroep
__________________
Golf 1,4,5 |
#1139
|
||||
|
||||
Oke thanks.
Moet eerlijk zeggen dat ik nooit hem heb bediend als losse bak zijnde. Maar vind het wel vaag dat dan op de foto van Peter de veer 5 windingen heeft en mijne maar 4. Maar ga hem vanavond eens inbouwen. |
#1140
|
||||
|
||||
Dat is idd vreemd maar toen ik de bak los had zat er bij ook geen druk op.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |