Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 07-01-2013, 15:00
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Gevonden!

http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/...lmm%20maken.pdf

Even deze uitleg lezen, het eerste gedeelte heb je al gedaan. Daarna de boel selecteren en omzetten in grafiek

(bijna onderaan staat de uitleg hoe je het omzet naar grafiek)
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #22  
Old 09-01-2013, 09:07
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

Vreemd genoeg heb ik er nu al 2 dagen geen last van. Het enige wat mij opvalt is dat het de laatste 2 dagen hier niet geregend heeft (vochtig is).. ik houdt het nog even in de gaten.
Reply With Quote
  #23  
Old 18-02-2013, 00:30
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

even een update, probleem doet zich nu eigenlijk altijd voor. Situatie is nu zo:
Mijn (Raid HP) turbodruk meter geeft normaal bij stationeer toetental een druk van 0 aan maar nu geeft hij een druk van -0.4 aan. als ik dan ga rijden en vol het gas in trap kruipt hij naar de 0 en vanaf 0 (als ik eenmaal rond de 3000 touren zit) bouwt hij ineens wel druk op..
vacum slangetjes zijn nieuw maar ik heb ze er nog allemaal af gehoud en schoon gespoten (zat niks in). Intercooler + slangen zijn lek dicht.
n75 werkt als ik hem met vag-com test en heb geen fouten meer kunnen uitlezen..

Ik heb geen idee meer?
Reply With Quote
  #24  
Old 18-02-2013, 07:55
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

Luchtmassa waardes in orde?
Reply With Quote
  #25  
Old 18-02-2013, 18:35
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Waar heb je de drukmeter aangesloten?

Onderdruk bij diesel is natuurlijk foute boel, aangezien een diesel op luchtoverschot werkt. Heeft geen gasklep dus kan eigenlijk geen vacuum heersen.

Alle slangen flowen goed? Luchtfilter niet dicht? Dat eerst allemaal checken... Tenzij de drukmeter verkeerd aangesloten is.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #26  
Old 18-02-2013, 21:25
golf1-gtd's Avatar
golf1-gtd golf1-gtd is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 383
Default

Ik had dit probleem ook af toe geen turbodruk en dan weer wel eerst alleen bij koud weer en dan weer een poosje goed dacht ook eerst aan de n75 klep was ook goed dus kon het alleen nog slangen zijn alle slangen vervangen en nog af en toe geen turbodruk dus dacht ook dat de variabele schoepen vast zaten (ARL) dus plan was binnenkort even turbo schoonmaken maar was niet meer nodig hij begon beetje raar te sissen net of je door een rietje blaast (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) trok op dat moment dat die begon te sissen nog wel maar een kilometer verder was het over en uit met de turbo een hoop rook en bleek dat de turbo versleten was nieuwe turbo erop en bleek dat die zeer ruim was en gooide de olie er nu langs en het variabele gedeelte was ook niks aan te vinden dat er op leek dat dat het probleem was hoop dat je er wat aan hebt.

Groet Wim
__________________
golf1GTD 1983 (Bijna klaar)

Crafter L3 H2 2011

Seat Leon Topsport 110kw Tdi 2003

Golf 2 1.6 1987 (volgende project)

T5 2.5 TDI 96 Kw 2008
Reply With Quote
  #27  
Old 19-02-2013, 13:50
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Waar heb je de drukmeter aangesloten?

Onderdruk bij diesel is natuurlijk foute boel, aangezien een diesel op luchtoverschot werkt. Heeft geen gasklep dus kan eigenlijk geen vacuum heersen.

Alle slangen flowen goed? Luchtfilter niet dicht? Dat eerst allemaal checken... Tenzij de drukmeter verkeerd aangesloten is.


Ik zal de luchtfilter eens controleren, drukmeter heeft het voorheen wel goed gedaan (heb een maand goed kunnen rijden daarna begon het). Ben er nu ook achter dat de trubo altijd wel werkt maar de ene keer bij 1500 touren en de andere keer pas tegen de 3000 touren (of ertussenin) maar uiteindelijk spint ie wel op en voel je ook meteen dat de turbo werkt.
Reply With Quote
  #28  
Old 22-02-2013, 10:56
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Als je er niet uit komt mag je hem ook ff langsbrengen, je woont toch in de buurt..

Dan gelijk ff bij het begin beginnen..Ook de vacuumslangen mag je niet verwisseld hebben met elkaar! Net zoals de magneetklep N18 en N75.

Turbodruk meter moet je op de slang van de inlaat aansluiten, of een nippel in het inlaatspruitstuk draaien.

VNT van de turbo heb je wel vaker problemen mee, maar dan altijd met storingscode in de ECU, regelgrens overschreden, of iets in die richting.
Reply With Quote
  #29  
Old 22-07-2013, 22:13
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

Een tijdje geleden maar toch een status update, Turbo is terug gegaan onder garantie en de conclusie was dat hij vol zat met roet. vreemd na 2 maanden rijden en nog geen 1500km op de klok. De roetmeting was ook goed bij apk. Als ik de turbo terug heb ga ik eens onderzoeken of er iets anders nog mis is met mijn auto.

Bedankt voor alle hulp / tips!
Reply With Quote
  #30  
Old 22-07-2013, 22:29
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Ik zou ff een logje maken. Dan kan je eens goed zien of ie teveel of te weinig turbodruk opbouwt. Beide keren gaat ie in noodloop en hoeft er niet altijd een melding in het didplay te zijn.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #31  
Old 23-07-2013, 21:13
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Als hij in noodloop gaat heb je gegarandeerd een storingscode, melding is display bij deze sowiso niet..

Koop gewoon hier een goede turbo, dan heb je er ook geen gezeur mee, daar bedoel ik dus mee, geen op Ebay of Usa kopen, daar heb je vaak alleen maar gezeik mee.
Reply With Quote
  #32  
Old 30-07-2013, 22:44
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

Ik had een garrett turbo.. morgen komt nieuwe binnen bij Heuts.. gelukkig onder garantie.
Maar dan moet ik wel nog uitzoeken wat er mis is. Ze geven aan dat er teveel roet in zat, wat ik overigens erg vreemd vindt.
Reply With Quote
  #33  
Old 31-07-2013, 09:39
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Teveel roet ? Erg vreemd, er zit altijd wel roet in, logisch ook..

Hij moet natuurlijk niet roken als een schoorsteen, want dan heb je in no time ook alles vast geroet zitten.

Af en toe eens flink doortrekken is goed..
Reply With Quote
  #34  
Old 31-07-2013, 10:19
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Teveel roet ? Erg vreemd, er zit altijd wel roet in, logisch ook..

Hij moet natuurlijk niet roken als een schoorsteen, want dan heb je in no time ook alles vast geroet zitten.

Af en toe eens flink doortrekken is goed..


Ik vraag me sterk af of dit ook het probleem was.. roetmeting heeft een maand eerder plaats gevonden en die was gewoon goed. Er kwam ook geen zwarte kwalm uit de uitlaat...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum