Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-05-2013, 21:13
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default Contactblokje of toch een ander probleem?

Goed...het volgende.

Een golf 3, uit 95 met een 1.8 motor.

Rijdend buiten gezet, na een koppelings/versnellingsbak wissel.
Liep gewoon goed.
Auto uitgezet, en het stof van de auto afgewassen.

Daarna nooit meer willen aanslaan.
De motor gaat rond, maar hij wil niet aanpakken.
Bij contact uit ploft ie wat in de inlaat (ontsteking?)

Ik hoor bij contact aan de brandstofpomp even lopen.
Ik heb een goeie vonk op de bobine kabel.
Alle bougies vonken.
Bougies worden niet nat.
Injector zie ik wat inspuiten, maar weet niet of dat voldoende is)
Injector gemeten...1.5 ohm, moet goed zijn.

Starten dmv startmotor doorlussen haalt niets uit, blijft ie het zelfde probleem houden.

Lijkt me sterk dat dit in de ontsteking zit, hij is rijdend naar buiten gegaan. En de distributieriem slaat niet zomaar over het tandwiel van de ontsteking heen.

De tank zit half vol, dus benzine heeft ie genoeg.
De auto heeft het altijd goed gedaan.

Als het contactblokje slecht is, start ie dan helemaal niet...of zoals bij mijn probleem?
Reply With Quote
  #2  
Old 02-05-2013, 07:29
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Bij een slecht contactblokje gaat inderdaad de startmotor niet rond, dus dat zal het probleem niet zijn.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #3  
Old 02-05-2013, 08:59
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Contactblokje kan meer problemen veroorzaken en niet alleen het niet draaien van de startmotor..De spanning kan ook deels wegvallen tijdens het starten, waardoor hij niet aanslaat, maar je zegt dat je een goede vonk hebt, dus dan zal dit het probleem ook wel niet zijn.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-05-2013, 16:45
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Ik ga nu dedistributie checken. Met name op het onstekingstandwiel.
Blijf het raar vinden, hij is immers rijdend naar buiten gegaan.
Mischien dat ie dan toch van tijd gesprongen is.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-05-2013, 20:48
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Distributietiming klopt precies.
Alles op tijd, dan wijst de rotor naar cilinder 1.
Dus de distributie is niet verschoten.

Heb hem nog even uitgelezen met de Hella tester..
Geeft ie wel de hallgever aan....maar die mag genegeerd worden ivbm niet draaiende motor.
En dat ding kan toch niet kapot zijn, omdat ik gewoon vonkjes heb

Toch het contactblokje?
Reply With Quote
  #6  
Old 03-05-2013, 07:29
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

als ik dit zo hoor he je toch een onstekings probleem en lijkt de hallgever toch de boosdoener,hij ploft dus je hebt niks an de bobine of doet ie helemaal niks met rondraaien /starten dat ie probeert aan te slaan bedoel ik dan is het de bobine meestal
Reply With Quote
  #7  
Old 03-05-2013, 18:15
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Ik heb een vonk op alle bougies als ik m start.

Heb alle bougies er uit gedraaid, op het kleppendeksel gelegd en gestart...vonkerdevonk.
Ook een zeer goed vonkje vanaf de bobinekabel zelf.

Hij ploft zodra ik stop met starten.

Heb net een nieuw contactblokje...tis het proberen waard, ga ik vanaaf even inbouwen. Ik vermoed dat die gaar is en inwendig contact maakt als ik stop te starten, omdat ie dus ploft als ik m los laat.

En anders haal ik volgende week een bobine en een onstekingshuis op de sloop.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-05-2013, 19:22
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Goed, het contactblokje kunnen we uitsluiten.

Heb de stuurkappen los gehaad en de stekker achter het contactslot los getrokken. Vervolgens een nieuw contactblokje daarop en starten met een schroevendraaier daar in. Gevolg..............zelfde verhaal.

Hoe kan ik vlug testen of ie niet op de startblokkeering staat?
Pomp loopt 2 tellen als ie op contact gaat, ook het relais tikt, ook tijdens het starten.
Reply With Quote
  #9  
Old 04-05-2013, 10:35
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Ik begin zwaar te vermoeden dat de ecu niet in orde is....
Reply With Quote
  #10  
Old 04-05-2013, 17:29
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Bij een startblokkering die niet goed is zou de motor aanslaan en vervolgens weer afslaan.

Spuit hij wel in ?? Goed te zien bij de mono point verstuiver, heb je brandstofdruk ??
Dit omdat je bougies niet nat zijn.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #11  
Old 04-05-2013, 17:59
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Ik zie wel iets benzine ingespoten worden. Maar of dat genoeg is?
Hij reageerd ook niet op remmenreiniger. ...

Wat ik vermoed is dat ie zn vonk niet op het juiste moment geeft.
Terwijl alles wel op tijd staat een alles wel vonkt.
Wil dus een ander ontstekingshuis proberen.

Omdat mn tester ook een hall gever storing weergeeft. Maar daar kan ook weergegeven worden omdat de motor niet loopt.

Vind t iig raar blok liep zo mooi. ..
Reply With Quote
  #12  
Old 04-05-2013, 18:08
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

heb je hem ook onder de kap afgespoten ?
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #13  
Old 04-05-2013, 22:35
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Nee juist expres niet om dit soort gekkigheid te voorkomen.
Ben enkel licht over de parafan gegaan om daar het sop weg te spuiten.
Moet normaal gewoon kunnen.

De ecu zit onder de dichte parafan rv....die heb ik nog los gehad. Die is kurkdroog en niet verbrand, heb heel de print in handen gehad.
Reply With Quote
  #14  
Old 06-05-2013, 17:01
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Net de ontstekingstoren vervangen, dus de hallgever en de rotor/verdelerkap

Starten en lopen!

Nu alleen nog even afstellen...

Heren bedankt voor het meedenken.
Reply With Quote
  #15  
Old 06-05-2013, 21:44
KegelsGTI KegelsGTI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 79
Default

Wat moet je dan verder afstellen als deze zijn vervangen? Ik dacht dat dit plug n play was,?
Reply With Quote
  #16  
Old 06-05-2013, 21:53
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by KegelsGTI
Wat moet je dan verder afstellen als deze zijn vervangen? Ik dacht dat dit plug n play was,?

Als je je ontsteking compleet vervangt (verdeler) moet je de ontstekingstijdstip afstellen.
Deze kan namelijk draaien ten opzichte van het motorblok.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #17  
Old 06-05-2013, 21:59
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Morgen even met de stroboscoopflitser er op. Nu loopt ie netjes op 900 toeren stationair en reageert ie lekker op t gas, maar wil m gewoon even checken met de afstelgegevens er bij naast.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum