#101
|
||||
|
||||
Thanks voor de tip!
Ik neem aan dat je dit bedoelt: http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqRHJF!E88evpIBWBPYy5V3o2!~~60_35.JPG |
#102
|
||||
|
||||
Het is idd altijd een gedoe met die rubbers, wel fijn om te zien dat het is gelukt Loopt nu auto nu beter? Nadat je die bruine bussen hebt vervangen?
Deze heb ik zelf namelijk nog niet verwisselt. Zitten deze er ook gewoon in geduwd, met die rubberen zwarte ring er omheen? Ziet er verder netjes uit |
#103
|
||||
|
||||
Eerlijk gezegd heb ik nog niet de kans gehad om de auto uit de garage te halen. Er ligt momenteel een hoop rommel achter de auto die de komende dagen weggaat.
Ik heb em natuurlijk wel gestart en hij draait zoals het moet, maar dat deed hij ervoor ook al Volgens mij is het vervangen van die bruine bussen niet absoluut nodig, deze kunnen namelijk niet slijten. Ik heb ze gedemonteerd omdat ik alles wou reinigen (zoals je op de foto kunt zien zat er veel vuil rond de injector), en aangezien de kans heel groot is dat je bij het demonteren de oude bussen beschadigd (3 vd 4 waren stuk na demontage), voorzie je dus best nieuwe. De bussen zitten er inderdaad ingeduwd met de zwarte o-ringen en worden vastgeklemd door de koperen injector-houder. |
#104
|
||||
|
||||
Heb em ondertussen uitvoerig kunnen testen, all is good!
|
#105
|
||||
|
||||
Heb jij een PL of een KR? i.v.m. de onderdeel nummers die je er bij zet. dan kan ik die namelijk ook bestellen als ik ze nodig heb.
Want volgens mij zit er verschil in bij de PL en KR. |
#106
|
||||
|
||||
Ik heb een KR.
|
#107
|
||||
|
||||
Waar ik nu achter ben gekomen, Via informatie van VPC is dat je die dopjes voren op de injectors er vanaf kunt trekken. Dus dat hele geval waar die dunne o-ring op zit. Ik wist dit ook niet. Maar dan hoef je ook die groene ronde rubber er niet over heen te doen. Die schuif je er dan zo gewoon op zonder veel moeite.
|
#108
|
||||
|
||||
je topic even door gebladerd, heerlijk golfje!
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#109
|
||||
|
||||
@Gino89: had ik dat maar vroeger geweten
Die dopjes lijken er wel opgeklemd of opgeperst, ben je zeker dat die er net zo strak weer kunnen opgezet worden achteraf? |
#110
|
||||
|
||||
Ik heb vandaag een interessante aankoop gedaan. Weet nog niet goed wat ik ermee ga doen. Ik heb het eigenlijk niet nodig omdat alles goed werkt bij mij, maar dit is toch iets wat de waarde van mijn GTI een stukje doet stijgen dacht ik.
Ik vraag me ook af of er afstelwerk nodig zal zijn?? Hier heb je het dan , splinternieuw Bosch injectiesysteem uit '89! Wat denken jullie ervan, verkopen of monteren? - |
#111
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ik dacht ook dat die geperst waren. Maar die zitten er gewoon op.Het is kei hard materiaal. En kun je er zo weer op duwen. Dit gaat natuurlijk best stroef. Maar ze zitten er na weer goed vast. Heb het zelf getest. Dat injectie systeem ziet er nog super netjes uit zeg ! Ik zou het eerst zelf proberen. Je kunt het erna nog altijd verkopen toch? |
#112
|
||||
|
||||
Ik ga het eens bekijken die dopjes, bedankt voor de tip iig!
|
#113
|
||||
|
||||
Is toch wel wat waard, heb enkel 'nieuwe' (waarscheinlijk gereviseerd!) spinnenkop gevonden op ebay voor €500, en voor die prijs heb je nog niet eens de warmdraairegelaar, benzineleidingen, injectoren en luchtfilterdoos.
Daarbij zijn mijn spullen nog nooit gebruikt, dus geen revisie. Ga het toch maar eens proberen op mijn gti in de hoop dat ik enkel CO en stat.toerental moet regelen. Last edited by -spyrock- : 30-08-2012 at 19:03. |
#114
|
||||
|
||||
Mocht je 't wegdoen ben ik 100% geïnteresseerd!
__________________
VWClubParkstad |
#115
|
||||
|
||||
ikzou zeggen monteren.. je hebt er denk ik meer profijt van in de auto dan in euro's.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#116
|
||||
|
||||
Ik denk als je die 2 dingen afstelt dat hij loopt. Hooguit dat je die stand van die ronde grote schijf moet afstellen. Die de lucht meet. Maar omdat het nieuw is zal deze al goed staan.
|
#117
|
||||
|
||||
Knap project, de gti ziet er egt super uit
__________________
'Keep On Cruizing' Low'n'Slow Golf mk3 -> Daily Audi LS100 '72 -> Project |
#118
|
||||
|
||||
Ik ga het monteren en zien wat het geeft na afstelling van toerental en CO.
Chriskee, ik laat je zeker iets weten moest het toch de verkoop ingaan. Nu maar eerst op zoek naar zo'n lange imbus 3 sleutel om CO te regelen. |
#119
|
||||
|
||||
Ik heb er dan toch voor gekozen het uit 1989 ‘nieuwe’ injectiesysteem te monteren.
Aangezien ik niet wist wat te verwachten heb ik me voorbereid en verdiept in het hele K-jetronic onderwerp. Injectiedruk tester gekocht voor het controleren van de systeem en controle druk. Daarnaast een extra lange 3mm inbus sleutel voor het afstellen van het CO%: Omdat het oude systeem er toch uitgehaald moest worden, gebruik van gemaakt nieuwe VAG transparante beschermingswas (AKR 321 M15 4) onder de luchfilterdoos te plaatsen. Ik heb trouwens niets van roest ontdekt, goed nieuws. Nieuwe bouten bij VW besteld voor de WUR (warm up regulator) en een banjo bout voor de koudstart injector. Het rode dopje (026 133 777) is een anti-tampering plug om het gaatje van de CO% afstelschroef te dichten na afstellen. Nieuwe slang (027 129 627 E) die warme lucht naar de luchtfilterdoos brengt: Dan nog wat testgereedschap gemaakt om de injectievolumes van de injetoren onderling te kunnen vergelijken/afstellen. Hiervoor moet je o.a. het brandstofrelais overbruggen met een schakelaar (zekering niet vergeten!). Binnekort meer hierover! |
#120
|
||||
|
||||
Je hebt je er goed in verdiept moet ik zeggen. Past die druk meter zo tussen je injectors? Leuk gereedschap allemaal. Lekker bezig zo
|