Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 20-02-2012, 12:31
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Zou het 027 129 015 Q kunnen zijn? heb je een GU motor met automaat?

Zou zeggen dat je de tweede nodig hebt...

Igor
Reply With Quote
  #22  
Old 20-02-2012, 15:40
daan 1974's Avatar
daan 1974 daan 1974 is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 72
Default

ik heb nog een complete liggen 2e2 pierburg

voor 1.8 8v motor gu

20 euro ex verzenden..............
__________________
mk2 1.8 8 v (weber replacement) alpen wit ' 86

touran tdi 2008. daily hooker.

japje prius 1.8 (black) bj 25-1-2011 140 hp
bijtellings snoepje
Reply With Quote
  #23  
Old 20-02-2012, 21:51
Walter&Jolanda Walter&Jolanda is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 237
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Zou het 027 129 015 Q kunnen zijn? heb je een GU motor met automaat?

Zou zeggen dat je de tweede nodig hebt...

Igor



Ja is inderdaad een GU met automaat.
Ben vanmiddag bij de dealer geweest en was inderdaad het tweede nr.
Ze hebben hem woensdag binnen.

Thanks! nu hopen dat het bij mij ook werkt.
__________________
FAD Crew! Friends And Dubs

Www.american-weddingcar.nl
__________________________________________________ _____
Reply With Quote
  #24  
Old 20-02-2012, 21:53
Walter&Jolanda Walter&Jolanda is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 237
Default

Quote:
Originally Posted by daan 1974
ik heb nog een complete liggen 2e2 pierburg

voor 1.8 8v motor gu

20 euro ex verzenden..............



Ik wacht ff af hoe het met de pulldowndose afloopt.
__________________
FAD Crew! Friends And Dubs

Www.american-weddingcar.nl
__________________________________________________ _____
Reply With Quote
  #25  
Old 21-02-2012, 07:40
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Super, laat even weten hoe het afloopt!
Reply With Quote
  #26  
Old 22-02-2012, 19:31
Walter&Jolanda Walter&Jolanda is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 237
Default

En jawel hoor! Hij start weer als vanouds.

Bedankt voor de hulp.
__________________
FAD Crew! Friends And Dubs

Www.american-weddingcar.nl
__________________________________________________ _____
Reply With Quote
  #27  
Old 22-02-2012, 19:33
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Hahaha gaaf he!! in tegenstelling tot wat velen over de 2E2 zeggen, is het een best leuk dingetje...
Reply With Quote
  #28  
Old 23-02-2012, 18:56
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 437
Default

Zijn er misschien leden die wat foto's kunnen maken van hun EZ carb? Volgens mij mis ik ook wat voor mij waselement.
Reply With Quote
  #29  
Old 23-02-2012, 23:04
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Maak zelf eens een foto, dan kijk ik wel wat er mist...
Reply With Quote
  #30  
Old 24-02-2012, 17:42
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 437
Default




Dit is wat ik zie, het waselement (welke ik nog niet gecontroleerd heb op werking evenals de afstelling van de smoorklep), boven de gaskabel dit een schaniertje waar ik het vermoeden van heb dan er wat mist. De gaskabel staat ook vrij slap. Zelfs na het afstellen. Vandaag hoorde ik ook een klep een geruime tijd hard tikken.

Ik heb ergens gelezen dat de kleppen ook kunnen blijven hangen en zo slecht gaat lopen.

Wat me eerder al opviel was dat de bougies pik zwart waren, ik kwam terug van een ritje en toen zag ik dat het voorwerp wat dicht bij mijn uitlaat stond ook roetzwart is geblakert.
Reply With Quote
  #31  
Old 26-02-2012, 18:47
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 437
Default

Vandaag weer even gestart met koude motor. Dit maal een hand bij de uitlaat gehouden. En binnen 5 sec was de handpalm roetzwart en ook wat vettig.
Reply With Quote
  #32  
Old 26-02-2012, 20:39
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

je mist wel inbusboutje ..
is voor je afstelling koude start toerental ..
vrgr gooigolf ..
Reply With Quote
  #33  
Old 27-02-2012, 16:48
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

De inbus is van de warmloop regelaar. Zou die inbus er snel weer inzetten en afstellen.
Dit zou wel eens als oplossing voor een defecte wasthermostaat zijn gedaan. Als de was niet meer in wil gaan bij warm wordende motor blijft hij hoog stationair lopen.
Reply With Quote
  #34  
Old 25-03-2012, 13:35
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 437
Default

Ik heb het inbusboutje er in gezet en hij blijft nu idd hoog stationair lopen.

Hij heeft nu 2 problemen:

Motor slaat goed aan en loopt een paar minuten beroerd. Bokken en op een paar cilinders lopen, later hoor je dat de andere cilinder langzaam oppakt.

Met warme motor een hoog toerental. Ik ga het waselement maar eens omwisselen.
Reply With Quote
  #35  
Old 26-03-2012, 09:30
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Lijkt me een goede eerste stap...
Houd ons op de hoogte!
Reply With Quote
  #36  
Old 18-06-2012, 20:13
angeline70 angeline70 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 45
Question

Hm geloof dat ik hetzelfde probleem heb, komt dit vaak voor bij automaatjes dan?
Mijn carb hebben we wel gereinigd, na een tip met een paar flesjes citroensap poosje laten koken.
echt mooi schoon geworden.
Alleen al die slangetjes pfffff we hadden ze een op een teruggezet dachten we, maar we vroegen een kennis om even langs te komen met zijn mk2 en hebben zijn slangetjes sa voorbeeld genomen.
Was dus heel anders.........en nu weet ik nog niet of ze goed zitten.
Zit dat bij allemaal hetzelfde of is er een verschil tussen automaat en schakelbak, of 1.6 en 1.8 bv.
Mijn motorcode is rf heeft dat er nog mee te maken??
Ik wil zo graag rijden, maar moet nu elke keer nog de andere auto nemen.
Reply With Quote
  #37  
Old 18-06-2012, 20:24
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

weber dmtl vervangings carb erop zetten. pierburg is echt een ramp. spreek uit ervaring.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #38  
Old 18-06-2012, 21:21
angeline70 angeline70 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 45
Default

Jah klinkt leuk,maar die is bijna net zo duur als heel mijn autootje was :-)
Reply With Quote
  #39  
Old 19-06-2012, 18:42
angeline70 angeline70 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 45
Default

Maar hoe stel je de choke klep af, weet iemand dat ?
Reply With Quote
  #40  
Old 21-06-2012, 08:27
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Ik zal je helpen, zie mail...
En for the record... Pierburg is geen ramp maar een uitdaging! ik rijd al jaren heerlijk met een originele 2E2, geen enkel probleem.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum