Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-01-2012, 17:54
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default Kachel golf 2.

Hallo allemaal,

ben vandaag bezig geweest met mijn golfje.
heb het schuim op de kachelkleppen vervangen.
ik had namelijk het probleem dat mijn kachel wel warm wordt maar nadat hij
10 minuten warm is koud wordt. vervolgens wordt hij ook niet meer warm.
helaas heeft het schuim op de kachelkleppen niet geholpen.

naar het testrondje heb ik even gevoeld aan de slangen die door het schutbord naar de kachelradiator gaan. voor de reduceerkleppen in de slang is de slang duidelijk heter. naar het reduceer is de slang nog wel warm maar niet gloedheet meer.

zou dit mijn probleem kunnen zijn? ik hoorde dat je de reduceerventielen kunt vervangen voor koperen buisjes maar dat je dat het risico loopt dat je kachelradiator uit elkaar ploft. daar zit ik niet echt op te wachten. is het niet mogelijk om deze kleppen te reviseren?

groetjes Robin
Reply With Quote
  #2  
Old 28-01-2012, 18:38
Spijky's Avatar
Spijky Spijky is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 443
Default

Als je die overloopklep nog in de slang hebt zitten net voor het schutbord, eruit halen.
Bij de automaterialenzaak kan je ook verbindingspijpjes kopen. Koperen pijpjes kan ook maar die hebben geen verdikking.
Als het dan nog niet opgelost is heb je misschien een verstopte kachelradiateur. Of is die al vervangen?

Succes
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest
Golf MKII GTI G60 5drs
Oma's Edition One 16V
__________________________________________
Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration
Volvo V70 classic 2.5T Daily

Last edited by Spijky : 28-01-2012 at 21:35.
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2012, 19:51
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo
je kan ook het klepje eruit tikken restand weer plaatsen ..
laat auto eens lopen met dop van je reservoir ..
tot je aanjager aan slaat .. mischien last van luchtbell ..
dan word je kachel ook niet lekker warm .
vrgr gooigolf .
Reply With Quote
  #4  
Old 30-01-2012, 12:35
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default

Hallo Allemaal,

ik weet dat ik die reduceer ventielen kan vervangen voor een buisje en dat die waarschijnlijk de boosdoener zijn maar mijn vraag is meer:

kan ik deze reviseren? of vervangen voor iets anders?

ik heb namelijk nog de originele kachel radiator er in zitten en wil deze eigenlijk niet vervangen. zonder het reduceer ventiel zou er namelijk een kans zijn dat de kachel radiator uit elkaar ploft.

Robin
Reply With Quote
  #5  
Old 01-02-2012, 11:19
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default

Niemand?
Reply With Quote
  #6  
Old 01-02-2012, 13:24
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Wat Gooi zegt, dat overloopklepje eruit rammen.
De kvs komt wel op temperatuur volgens de tellerbak?

heb het zelf ook gedaan, en met een oude kachelradiateur is dat ruim 2 jaar goedgegaan. (daarna is de auto gesloopt)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 01-02-2012 at 14:32.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-02-2012, 14:58
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Kachelradiateur ploft niet zomaar
Kleppen er tussen is weer zo'n rara verbetering van VW
Reply With Quote
  #8  
Old 04-02-2012, 09:49
John79's Avatar
John79 John79 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 32
Default

oh nee is niet raar.

is een terugroepactie geweest van volkswagen.

ik heb er een origineel nooit verbeterd door VW.

er komt inderdaad te veel druk in het systeem waardoor een kachel die niet 100% is ineens kan barsten.
Dit is mij 2 weken geleden gebeurt op de autoweg. op de inhaalstrook. levensgevaarlijk.

Hier is in de autoweek een jaar of zo geleden een artikel aan besteed.
hier is de link:
http://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=14063

groetjes
Reply With Quote
  #9  
Old 04-02-2012, 09:54
John79's Avatar
John79 John79 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 32
Default

Oh ja. haal dat reduceer/veiligheid/overstort alleen eruit om te testen, kleine moeite.

laat hem lekker stationeer lopen word die dan wel warm weet je voldoende toch.
en dan een nieuw klepje halen...................
Reply With Quote
  #10  
Old 04-02-2012, 14:35
mk2t4's Avatar
mk2t4 mk2t4 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 27
Default

vandaag ook nog ff mee bezig geweest omdat ik dacht dat me thermostaat stuk was
die was goed, maar werd nog niet echt super warm binnenin
had lucht in me koelsysteem zitten,denk in de kachelradiateur
na ontluchten is hij weer 100%
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum