Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-10-2011, 10:38
Xander450 Xander450 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 13
Default Golf MkII 16v KR start slecht

Hallo ,

ik heb een golf 2 gti 16v KR
hij start slecht ik kan het probleem nergens vinden
als ik de auto een dag laat staan dat start hij in 1 keer en als ik er mee heb gereden en ik wil hem ong naar een half uur weer starten
dan ben ik wel 10 sec bezig en hij loopt dan op 2 a 3 poten en dan slaat hij uit als ik er geen gas bij geef en hij stinkt ook

wie kan mij hierbij helpen heb de bougies al vervangen en da kabels en de koud start die was ook stuk .
en ik heb hem geprobeerd hem aftestelen bij de spinnen kop (dozeur)

wie kan mij helpen

gr Xander

Last edited by Xander450 : 07-10-2011 at 22:44.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-10-2011, 12:20
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Wat heb jij dan afgesteld bij de spinnenkop? Volgens mij kun je daar alleen het co mee stellen. En die andere schroeven wat op de lmm zitten zou ik maar vanaf blijven.

Of je moet al weten wat je doet. Nu heb je kans dat je de hele instelling heb verandert.

Heb je de ontsteking goed staan? Zijn de injectors schoon? En vernevelen die goed?
Reply With Quote
  #3  
Old 07-10-2011, 12:34
Xander450 Xander450 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
Wat heb jij dan afgesteld bij de spinnenkop? Volgens mij kun je daar alleen het co mee stellen. En die andere schroeven wat op de lmm zitten zou ik maar vanaf blijven.

Of je moet al weten wat je doet. Nu heb je kans dat je de hele instelling heb verandert.

Heb je de ontsteking goed staan? Zijn de injectors schoon? En vernevelen die goed?


maar de injectoren niet schoon zijn dan moet hij volgens mij ook slecht starten als ik hem ong een dag laat staan maar hij start wel in 1 keer en als hij gelopen heeft en ik wil hem ong een half uur lateer weer starten dan krijg ik hem haast niet aan de praat

wat bedoel je lmm?
Reply With Quote
  #4  
Old 07-10-2011, 17:39
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Drukaccumulator inwendig lek
Reply With Quote
  #5  
Old 07-10-2011, 18:56
Xander450 Xander450 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Drukaccumulator inwendig lek


waar kan ik de Drukaccumulator vinden ?
Reply With Quote
  #6  
Old 07-10-2011, 21:09
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Bij de achteras,naast de brandstofdrukpomp
Het kan ook nog de pomp in de brandstoftank zijn
Die kan dan na uitzetten van de motor het reservoir van de drukpomp niet tijdig vol pompen
Reply With Quote
  #7  
Old 07-10-2011, 22:48
Xander450 Xander450 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Bij de achteras,naast de brandstofdrukpomp
Het kan ook nog de pomp in de brandstoftank zijn
Die kan dan na uitzetten van de motor het reservoir van de drukpomp niet tijdig vol pompen


oke maar den moet hij het altijd zoo doen maar dat doet hij niet als ik hem ong een 3a 4 uur laat staan en ik wil hem dan starten dan start hij meteen.

en hoor mijn brandstof pomp + opvoer pomp paar seconen te lopen als ik hem op contact zet want dat doet hij niet.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-10-2011, 06:16
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Pomp moet ind bij contact aan even aanlopen
Reply With Quote
  #9  
Old 08-10-2011, 08:01
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ..

even je zekeringen nalopen ..
of je relai van de pomp
als je geen spanning krijgt dan lukt het niet natuurlijk .

succes
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #10  
Old 08-10-2011, 23:17
Xander450 Xander450 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo ..

even je zekeringen nalopen ..
of je relai van de pomp
als je geen spanning krijgt dan lukt het niet natuurlijk .

succes
vrgr gooigolf


maar dan vind ik het wel vreemt dat hij wel wil starten
maar ik zou morgen wel even de zekering en de relay controleren

bedankt
Reply With Quote
  #11  
Old 10-10-2011, 12:06
Xander450 Xander450 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 13
Default

hallo,

ik heb gisteren alles door gemeten met de schema er bij en ik kwam er achter dat de computer niks binnen krijgt van de brandstofpomp relai
dus ik kwam er achter dat er een verkeerde zekering/relai houder in zit,
klopt dat wel of zijn al die dingen universeel.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-10-2011, 19:23
Xander450 Xander450 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 13
Default

weet iemand waar ik zoon zekering/relai kast kan vinden voor een kr?
Reply With Quote
  #13  
Old 10-10-2011, 19:39
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Brandstofpomp relais is nr 67[blauw]167 [wit]
Heb er wel wat liggen
Reply With Quote
  #14  
Old 10-10-2011, 19:51
Xander450 Xander450 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Brandstofpomp relais is nr 67[blauw]167 [wit]
Heb er wel wat liggen


bij mij is het relai 2 maar volgens mij heb ik de verkeerde zekering kast houder want ik heb alles na gemeten het klopt allemaal niet met de schema de computer krijgt niks binnen.

ik weet niet of de kasten allemaal univerzeel zijn er zat eerst een ev motor de vorige eigenaar heeft alles omgebouwd.
Reply With Quote
  #15  
Old 10-10-2011, 20:06
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Kan ook is het oudste model en hoort ind bij de EV
Zekeringkasten zijn gelijk voor alle modelen
Je hebt wel oud en nieuw model
89/90 komt het nieuwere model
Op 67 zit 1 pinnetje meer,kan mischien het probleem veroorzaken
Bij mijn KR zat er een 67 in
Reply With Quote
  #16  
Old 10-10-2011, 20:09
Xander450 Xander450 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 13
Default

maar op welke plek zit jouw relay dan die van mij zat op plek 2
Reply With Quote
  #17  
Old 10-10-2011, 20:41
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Klop plaats 2 in het oude model zekeringkast
Reply With Quote
  #18  
Old 10-10-2011, 20:51
Xander450 Xander450 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Klop plaats 2 in het oude model zekeringkast

oke bedankt ben ik weer een stuk wijzer moet ik een ander zekering kast zien te vinden of ik moet mijn kabeloom an passen of kan dat ook het probleem wezen is wel rotig om een gepruts van een andere te herstellen als je het probleem niet kan vinden
Reply With Quote
  #19  
Old 11-10-2011, 19:08
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Je mag,als het kan, een x langs komen
Reply With Quote
  #20  
Old 11-10-2011, 22:43
Xander450 Xander450 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Je mag,als het kan, een x langs komen

weet waar jij woont maar ik woon in Groningen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum