#1
|
|||
|
|||
mk2 ombouw van 1.6 naar 16v kr aansluiten??
hallo
wie kan me helpen aan een schema hoe en wat ik moet aansluiten moet ik een computer hebben voor de kr aan te sluiten denk aan de stappenmotor enz ? |
#2
|
||||
|
||||
www.a2resource.com
Als jij even uitzoekt welke zekeringkast nu in je golf zit en welke stekkers eraan de KR zitten dan ben je al op de helft.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
ja dat had ik al gezien maar heb geen kabelboom van de kr mij is verteld dat ik gewoon de kabelboom van de 1.6 kon gebruiken ben best wel een leek op dit gebied als het nu een aircooled was dan was het geen probleem haha |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
dus heb ik een kabelboom van de kr motor nodig???? |
#6
|
||||
|
||||
Dat lijkt me wel!!
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
sorry ben echt een leek op dit gebied en iedereen in mijn omgeving zegt wat anders dus wordt er een beetje dol van hahahaha maar is er ook nog een computer nodig ps ik heb er een ontstekingscomputer bij voor de vervroeger |
#8
|
||||
|
||||
Je kan m zondet computer ook wel aan de gang krijgen. T hele spul is mechanisch. Je moet alleen een ontstekingscomputer hebben. Hij zal dan stationair e.d niet super lopen omdat je warmdraairegelaar niet werkt. Ook zal hij koud slecht starten omdat de koudestartverstuiver niet word aangestuurd. Dit kan je evt mbv een schakelaartje in je dash oid wel aansluiten en werkend krijgen.
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
thnx voor je antwoord en wat heb ik dan nodig zodat het wel goed loopt? |
#10
|
||||
|
||||
Het mooist is natuurlijk een complete kabelboom en een computer. Je zou evt zelf iets kunnen fabriceren volgensmij zijn t niet veel draden maar ik heb me er nog nooit in verdiept... Heb je al gekeken hoe de rest is? De luchtweger e.d worden ook niet beter als ze lang stil liggen.
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
dat is allemaal nieuw motor heb ik net helemaal gereviseert dus dat is wel ok allemaal vrijdag kon eindelijk de motor erin en toen stoten we op het kabel probleem |
#12
|
||||
|
||||
Die van mij heb ik vorig jaar erin gezet en loopt op digifant omdat de rest in matige staat was. Verder dan dit kan ik je niet helpen met het aansturen van het mechanische systeemwant meer weet ik er niet van
|
#13
|
||||
|
||||
Il heb nog ff zitten zoeken. Misschien heb je hier wat aan:
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=52068 |
#14
|
||||
|
||||
Beste Fearnone,
Ik denk dat je eerst even bij het begin moet beginnen. - Heb je zeker weten een KR? Hoe test je dat? Kijken of je een knocksensor hebt. Ja dan heb je een "PL" geen dan heb je een "KR". Je kunt opzich ook gelijk een "PL" computer aansluiten en dan een knocksensor plaatsen. - Dan welke zekeringskast heb je? de CE1 of de CE2. Kun je checken op a2resource.com zoals Jeff al meldde. - Voor een elektrisch schema kan ik je wel helpen deze naar je toe te sturen. Ik zelf gebruik deze voor mijn PL in een golf 1. (Kleuren komen bij mij niet overeen, maar dat is geen probleem. Want meten is weten.) Verder... veel succes met je project.
__________________
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
ja ik heb zeker een kr motor zit eigenlijk met de koudstart en stappenmotor/omloopventiel hoe die aangesloten aangestuurd worden |
#16
|
||||
|
||||
Hey Fearnone,
Ik heb even wat aantekeningen gemaakt voor je. Nu weet ik nog niet welke zekeringskast je gebruikt, maar opzich kun je het volgende proberen Dit zijn mijn stekkers van de "PL" En dit is het schema van de "PL" Voor de beeldvorming heb ik met rood aangegeven welke draden je ziet op de bovenste afbeelding. Hmm de kwaliteit is niet zo goed, maar heb ze eventueel ook duidelijker. De draden in het rood, hebben allemaal stroom nodig, behalve het draadje naar je benzine pomp. Ik moet dit toevallig zelf ook nog oplossen bij mijn golf, maar vergeet die maar even. Focus je even op de linkerkant van het plaatje, deze draden zijn onder andere: - Je heb een draad voor je starterpower, dit komt van je dynamo af om je auto te starten. Die kun je aan elkaar knopen vanuit de zekeringskast. - Je hebt in jou geval, 1 start/run power voor je Oxygen module, gaat naar de bobine +. - Als het goed is heb je ook een plug die naar je Bobine gaat, maar die spreek redelijk voor zich. Die moet op de -. (staat niet in het rood op het schema overigens.) - Dan is er een draad voor je Lambdasonde heater, kun je op een + zetten van je bobine om te testen of anders mooi op je ignition sw zetten. - Dan het laatste, in mijn geval had ik mijn kabelboom gestript en van de stappenmotor en throttlevalve 2 aparte draden gemaakt. Ik denk dat jij daar maar 1 draad voor hebt, die beide zullen moeten worden voorzien van 12+, kan op contactpower. Succes verder! d0n
__________________
|