Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-07-2013, 12:57
fearnone fearnone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 15
Default mk2 ombouw van 1.6 naar 16v kr aansluiten??

hallo

wie kan me helpen aan een schema hoe en wat ik moet aansluiten
moet ik een computer hebben voor de kr aan te sluiten denk aan de stappenmotor enz ?
Reply With Quote
  #2  
Old 09-07-2013, 13:13
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

www.a2resource.com
Als jij even uitzoekt welke zekeringkast nu in je golf zit en welke stekkers eraan de KR zitten dan ben je al op de helft.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #3  
Old 09-07-2013, 13:23
fearnone fearnone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
www.a2resource.com
Als jij even uitzoekt welke zekeringkast nu in je golf zit en welke stekkers eraan de KR zitten dan ben je al op de helft.


ja dat had ik al gezien maar heb geen kabelboom van de kr mij is verteld dat ik gewoon de kabelboom van de 1.6 kon gebruiken ben best wel een leek op dit gebied als het nu een aircooled was dan was het geen probleem haha
Reply With Quote
  #4  
Old 09-07-2013, 13:44
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Quote:
Originally Posted by fearnone
ja dat had ik al gezien maar heb geen kabelboom van de kr mij is verteld dat ik gewoon de kabelboom van de 1.6 kon gebruiken ben best wel een leek op dit gebied als het nu een aircooled was dan was het geen probleem haha


__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #5  
Old 09-07-2013, 15:56
fearnone fearnone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff


dus heb ik een kabelboom van de kr motor nodig????
Reply With Quote
  #6  
Old 09-07-2013, 20:55
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Dat lijkt me wel!!
Reply With Quote
  #7  
Old 09-07-2013, 21:04
fearnone fearnone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Dat lijkt me wel!!


sorry ben echt een leek op dit gebied en iedereen in mijn omgeving zegt wat anders dus wordt er een beetje dol van hahahaha

maar is er ook nog een computer nodig
ps ik heb er een ontstekingscomputer bij voor de vervroeger
Reply With Quote
  #8  
Old 09-07-2013, 21:12
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,866
Default

Je kan m zondet computer ook wel aan de gang krijgen. T hele spul is mechanisch. Je moet alleen een ontstekingscomputer hebben. Hij zal dan stationair e.d niet super lopen omdat je warmdraairegelaar niet werkt. Ook zal hij koud slecht starten omdat de koudestartverstuiver niet word aangestuurd. Dit kan je evt mbv een schakelaartje in je dash oid wel aansluiten en werkend krijgen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 09-07-2013, 21:20
fearnone fearnone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Je kan m zondet computer ook wel aan de gang krijgen. T hele spul is mechanisch. Je moet alleen een ontstekingscomputer hebben. Hij zal dan stationair e.d niet super lopen omdat je warmdraairegelaar niet werkt. Ook zal hij koud slecht starten omdat de koudestartverstuiver niet word aangestuurd. Dit kan je evt mbv een schakelaartje in je dash oid wel aansluiten en werkend krijgen.


thnx voor je antwoord


en wat heb ik dan nodig zodat het wel goed loopt?
Reply With Quote
  #10  
Old 09-07-2013, 21:40
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,866
Default

Het mooist is natuurlijk een complete kabelboom en een computer. Je zou evt zelf iets kunnen fabriceren volgensmij zijn t niet veel draden maar ik heb me er nog nooit in verdiept... Heb je al gekeken hoe de rest is? De luchtweger e.d worden ook niet beter als ze lang stil liggen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #11  
Old 09-07-2013, 21:46
fearnone fearnone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Het mooist is natuurlijk een complete kabelboom en een computer. Je zou evt zelf iets kunnen fabriceren volgensmij zijn t niet veel draden maar ik heb me er nog nooit in verdiept... Heb je al gekeken hoe de rest is? De luchtweger e.d worden ook niet beter als ze lang stil liggen.


dat is allemaal nieuw motor heb ik net helemaal gereviseert dus dat is wel ok allemaal vrijdag kon eindelijk de motor erin en toen stoten we op het kabel probleem
Reply With Quote
  #12  
Old 09-07-2013, 21:50
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,866
Default

Die van mij heb ik vorig jaar erin gezet en loopt op digifant omdat de rest in matige staat was. Verder dan dit kan ik je niet helpen met het aansturen van het mechanische systeemwant meer weet ik er niet van
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #13  
Old 09-07-2013, 22:06
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,866
Default

Il heb nog ff zitten zoeken. Misschien heb je hier wat aan:

http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=52068
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #14  
Old 25-07-2013, 14:19
d0n's Avatar
d0n d0n is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 119
Default

Beste Fearnone,

Ik denk dat je eerst even bij het begin moet beginnen.

- Heb je zeker weten een KR? Hoe test je dat?
Kijken of je een knocksensor hebt. Ja dan heb je een "PL" geen dan heb je een "KR". Je kunt opzich ook gelijk een "PL" computer aansluiten en dan een knocksensor plaatsen.

- Dan welke zekeringskast heb je?
de CE1 of de CE2. Kun je checken op a2resource.com zoals Jeff al meldde.

- Voor een elektrisch schema kan ik je wel helpen deze naar je toe te sturen. Ik zelf gebruik deze voor mijn PL in een golf 1.
(Kleuren komen bij mij niet overeen, maar dat is geen probleem. Want meten is weten.)

Verder... veel succes met je project.
__________________
  • Golf mk1
  • 2.0 16v GTI
  • Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant
  • Een bijrijder zit er altijd naast
Reply With Quote
  #15  
Old 25-07-2013, 21:22
fearnone fearnone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by d0n
Beste Fearnone,

Ik denk dat je eerst even bij het begin moet beginnen.

- Heb je zeker weten een KR? Hoe test je dat?
Kijken of je een knocksensor hebt. Ja dan heb je een "PL" geen dan heb je een "KR". Je kunt opzich ook gelijk een "PL" computer aansluiten en dan een knocksensor plaatsen.

- Dan welke zekeringskast heb je?
de CE1 of de CE2. Kun je checken op a2resource.com zoals Jeff al meldde.

- Voor een elektrisch schema kan ik je wel helpen deze naar je toe te sturen. Ik zelf gebruik deze voor mijn PL in een golf 1.
(Kleuren komen bij mij niet overeen, maar dat is geen probleem. Want meten is weten.)

Verder... veel succes met je project.



ja ik heb zeker een kr motor zit eigenlijk met de koudstart en stappenmotor/omloopventiel hoe die aangesloten aangestuurd worden
Reply With Quote
  #16  
Old 26-07-2013, 14:43
d0n's Avatar
d0n d0n is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 119
Default

Hey Fearnone,

Ik heb even wat aantekeningen gemaakt voor je. Nu weet ik nog niet welke zekeringskast je gebruikt, maar opzich kun je het volgende proberen

Dit zijn mijn stekkers van de "PL"



En dit is het schema van de "PL"



Voor de beeldvorming heb ik met rood aangegeven welke draden je ziet op de bovenste afbeelding. Hmm de kwaliteit is niet zo goed, maar heb ze eventueel ook duidelijker.

De draden in het rood, hebben allemaal stroom nodig, behalve het draadje naar je benzine pomp. Ik moet dit toevallig zelf ook nog oplossen bij mijn golf, maar vergeet die maar even. Focus je even op de linkerkant van het plaatje, deze draden zijn onder andere:

- Je heb een draad voor je starterpower, dit komt van je dynamo af om je auto te starten. Die kun je aan elkaar knopen vanuit de zekeringskast.
- Je hebt in jou geval, 1 start/run power voor je Oxygen module, gaat naar de bobine +.
- Als het goed is heb je ook een plug die naar je Bobine gaat, maar die spreek redelijk voor zich. Die moet op de -. (staat niet in het rood op het schema overigens.)
- Dan is er een draad voor je Lambdasonde heater, kun je op een + zetten van je bobine om te testen of anders mooi op je ignition sw zetten.
- Dan het laatste, in mijn geval had ik mijn kabelboom gestript en van de stappenmotor en throttlevalve 2 aparte draden gemaakt. Ik denk dat jij daar maar 1 draad voor hebt, die beide zullen moeten worden voorzien van 12+, kan op contactpower.

Succes verder!

d0n
__________________
  • Golf mk1
  • 2.0 16v GTI
  • Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant
  • Een bijrijder zit er altijd naast
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum