Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   trillen golf cabrio (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=56410)

cabriotje 17-06-2009 07:57

trillen golf cabrio
 
Hallo allemaal,

mijn golf 3 cabrio uit 1994 trilt sinds een paar maand (boven de 90 km/h).
hij is al meerdere malen bij de garage geweest en daar kunnen ze niks vinden.
daar zijn de banden al 3x uitgebalanceerd
verder hebben ze de hele auto bekeken maar ze vinden niks vreemds.

heeft iemand een idee wat hier mis kan zijn?

groet,

Bootje 17-06-2009 08:47

hebben ze de auto ook uitgelijnt?

1982kameiX1 17-06-2009 08:57

kromme remschijf? bandjes tegen de draairichting om gemonteerd?

(hij trilt in het stuur neem ik aan? ook eens naar uitlijnen kijken ja, zoals Bootje al zei)

Thomas 17-06-2009 09:07

Heb je eens een keer hard moeten remmen?!
Dan kan je wel eens een slipspoor op je band(en) hebben waardoor ze gaan trillen iedere keer als je over dat afgesleten vlak rijdt. Ook al zijn ze dan gebalanceerd, de trillingen zullen blijven totdat er nieuwe bandjes op liggen. Heb dit ook al eens aan de hand gehad & ben er toen zelf achter moeten komen, de bandenboer had ze opnieuw gebalanceerd en zei dat alles in orde moest zijn, was dus niet!

cabriotje 25-06-2009 17:50

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Heb je eens een keer hard moeten remmen?!
Dan kan je wel eens een slipspoor op je band(en) hebben waardoor ze gaan trillen iedere keer als je over dat afgesleten vlak rijdt. Ook al zijn ze dan gebalanceerd, de trillingen zullen blijven totdat er nieuwe bandjes op liggen. Heb dit ook al eens aan de hand gehad & ben er toen zelf achter moeten komen, de bandenboer had ze opnieuw gebalanceerd en zei dat alles in orde moest zijn, was dus niet!


Hoi,

ik heb nog nooit een harde remactie uit hoeven voeren.
verder zijn de banden net nieuw en inmiddels 3x uitgebalanceerd.
uitlijnen is nog niet gebeurd.

verder kwam ik er achter dat een om de paar seconde een trilling door de motor heen gaat. en dat hij bij de inlaat van het luchtfilter een tikkend geluid maakt...

verder merk je het rillen in het stuur maar ook in de auto zelf, de stoel zeg maar..

groet

angeleye 20-07-2009 19:58

soms heb je ook slechte merk banden die je blijft balanceren.
dat is natuulijk dikke winst voor de bandenboer , want jij blijft komen voor balanceren... kathing.

het enigste wat je kunt doen is nieuwe banden monteren.

uitlijnen kan ook erg goed helpen.

en over het algemeen hebben banden met v profiel minder last dan gewonere profielen.


gr angeleye ex profile tyrecenter medewerker.

patjetta 20-07-2009 21:23

het kan ook zijn dat je banden een karkas breuk hebben en dat dus het loopvlak krom is dan kan je ook blijven balanceren maar gaat het niet over.
Ik heb dis zelf ook wel eens meegemaakt

Henk Timmer 22-07-2009 00:32

Ik ga mee met de tip: nieuwe banden. Maar kijk ook even je motorsteunen na, misschien een rubbertje versleten, m'n oom heeft dat ook gehad. bleek dus een versleten motorsteun rubber te zijn... Zoiets verwacht je als laatste maar ken een erg nare trilling veroorzaken tijdens het rijden;)

nickskuh 1 31-07-2009 21:57

mwa kwa uitlijnen merk je kwa trilling niet veel het uit lijnen is meer voor het recht door rijden en juiste houding van band op weg maar als je velg er scheef omzit slijt je band aan 1 kant harder dus kwa trilling kan alleen aan
de lagers liggen en / of uitballanceren

succes


All times are GMT +1. The time now is 08:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.