Brian's MK2 1.8T DSG
Op verzoek van René toch maar de moeite genomen om hier wat neer te zetten.
Ik ben dus Brian, mijn vorige auto was een Golf 4 GTI welke ik in een paar jaar tijd omgebouwd had tot een semi circuit auto. 1.8T Carillo drijfstangen Wiseco Zuigers Blok geboord en gevlakt ARP Drijfstang, krukas, kop en vliegwielbouten Supertech kleppen en dubbele klepveren Gebalanceerde krukas nieuwe klepgeleiders en stoters catcams nokkenassen IE handmatige db spanner met gates blauwe riem VEMS ecu 02m bak met peloquin diff dw65v brandstofpomp Dit draaide met een GT3071r 449pk en 539nm en nadat die kapot ging een ko4-064 tfsi turbo gemonteerd op 360pk Aangezien ik door heel veel ellende die mk4 schijtbeu was heb ik hem gesloopt maar ik bleef met een blok zitten. Wat doe je dan? Je koopt een golf 2 uit 1985 met een 1.6 carb automaat. OZ ultraleggera's gekocht in 15 inch, op laten knappen en toyo R1R rubber er rond. H&R ultralow schroefset Nieuwe draagarmen met vibratech en powerflex black rubbers G60 remmen met ebc schijven en hawk blokken Dit komt natuurlijk niet voorruit dus we gaan maar is beginnen de 20v er in te hangen en doe is gek,we hangen er een dsg bak aan wat als het goed is aangestuurd gaat worden door een Ecumaster EMU Black management en waarschijnlijk gaat een Garret G25-550 voor een beetje plezier zorgen. streven is 450pk. Dit was de mk4 Zo was de MK2 Aim mxs display H&r schroefset OZ wielen Speelgoed gemonteerd Ecu DSG en mk3 subframe opgehaald DSG steun Gisteren de motor gedemonteerd en begonnen alles netjes te maken |
Heel erg gaaf project, Brian! Zoals ik al schreef op Facebook, ben ik heel benieuwd naar de DSG ombouw!
Tof dat je een topic aan hebt gemaakt, is toch mooier om te volgen dan alleen Facebook of insta |
Helaas zie ik geen foto's...
|
Ziet er goed uit :thumbup:
|
Heel vet!
|
Heel tof, ik volg :thumbup:
|
Heel gaaf project, volgen staat aan!
|
Mooi werk brian😁
|
ontzettend dik hoor , ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het display die je gebruikt.
Zijn er dealers van in nederland , en wat kost zoiets ? |
Goeie plannen voor de Mk2 !
De Golf 4 was ook een fraaie wagen ! |
Haha heerlijk dat loopt als de brandweer!!
|
Love it allready!
|
Bedankt voor de reacties:) motiveert weer extra
weer lekker bezig geweest, Zaterdag mk3 subframe kaal gemaakt en gespoten, deze zondag gemonteerd. Vibra tech steunen binnengekregen en natuurlijk gelijk gemonteerd. Dsg aan de 1.8 gehangen en de motorsteunen er aan gehangen, de voorste moet ik zelf gaan maken. Planning is om zaterdag de laatste hand te leggen aan de motorruimte en zondag te motor er in te hangen om te beginnen aan de voorste steun. |
Dat gaat als een speer !!
Knap stukje werk.. |
Wauw, inderdaad assemblage gaat de goede kant op.
Past dit zonder teveel constructie aanpassingen? |
Ja dat wordt weer heel mooi zo te zien! Deze ga ik volgen!
|
Heel erg mooi! :thumbup:
|
Quote:
Past er in principe zo in, andere baksteun nodig, zoals te zien op de foto, en de voorste steun moet aangepast worden omdat die anders aan de DSG vast zit. Verder is het een beetje zoeken naar welke aandrijfassen je wilt/kunt gebruiken, of gewoon assen op maat laten maken. Dan nog het koelcircuit aanpassen, aangezien de DSG nu ineens mee gaat doen met het koelcircuit. Dan nog wat bedrading, schakelkabel van de bak, koppelingscilinder en pedaal weghalen(en kijken wat je doet met het remvloeifstof reservoir) en nog wat kleine dingen.. Klinkt op zich vrij goed te doen, maar het zijn vooral de kleine dingetjes die veel tijd/uitzoekwerk/inventiviteit kosten |
Is het ook mogelijk om de DSG aan te laten sturen door originele software? En kan je straks ook flipperen aan het stuur?
|
Quote:
In principe zou het OEM ME7.5 management ook met de DSG moeten kunnen omgaan, echter in de praktijk blijkt dat toch nog niet zo makkelijk te realiseren.. om de DSG goed te laten werken, wil je het liefst alle signalen via can-bus naar de DSG gaan, waaronder ook bv ABS-signalen, VSS, maar ook torque-demand vanuit de ECU. Maar er komen met de ontwikkelingen steeds meer ecu's op de markt die dit (gaan) kunnen aansturen. maar blijft toch altijd ff uitzoeken |
als het goed is is het met de can controller nog wel redeliijk te doen van Beek icm een me7 ecu (motoren met egas).
Vliegwiel is niet direct plug en play en er moet een lager in de krukas gezet worden en de voorste motorsteun moet volledig custom worden. Vergeet niet dat die bak over de 90kg weegt dus de auto wilt een stuk minder graag de bocht nemen. Voor de trackday en poldercrossers is het niet een geweldige oplossing. Dsg op circuit schijnt ook niet altijd alles te zijn ivm schakelmomenten. Aandrijfassen moeten custom en flippers is waarschijnlijk ook wel te realiseren maar ik vind het sowieso kut die flippers. |
90kg weegt die DQ250? Da's wel een zwaargewicht. Zitten dus nog wel flink wat haken en ogen aan zeg maar....jammer! Op circuit is denk ik wel te doen toch? Aangezien JD ook met zijn MK6 TDI DSG dat deed.... weliswaar ook met aangepaste software, maar dat reed behoorlijk fijn (van op de bijrijdersstoel dan)
|
de mk6 is al een hele andere auto qua gewichtsverdeling en handling..
de mk1 en mk2 zijn heel licht in de kont, en zodra er dus meer gewicht voor de vooras ligt, levert dat nog meer nadelige gevolgen op(hard aanremmen zorgt ervoor dat die kont omhoog komt en wil uitbreken, maar door het extra gewicht voor de vooras heb je ook meer onderstuur op) |
Ik doelde zelf ook meer op de schakelmomenten...maar in de golf 2 is hij idd ook te zwaar. Ik merk zelfs met mijn golfje al dat de kont voorbij wil komen als ik hard in de ankers ga
|
Bij m'n golf 4 hielp betere achterremmen om de kont omlaag te trekken. Remde zeeer stabiel toen
|
Ziet er goed uit, ga deze zeker volgen :thumbup: Mooi apparaat :D
|
mooi topic man! lekkere werken vond de mk4 al toff dit word nog beter :thumbup:
|
Golf mk2 heeft ook minder rolomtrek als een mk5 e.d. Dat komt de overbrenging en schakelmomenten waarschijnlijk ook niet ten goede. Wordt een stuk korter allemaal en dat is bij zo'n lichte auto met turbomotor ook niet echt ideaal.
Maar wel een mooi project. 👍 |
Zijn we weer.
Gisteren de motorruimte aangepakt, kabelboom en rembekrachtiger er uit, nat geschuurd en toen paar laagjes grijs en blank gegeven. Oogt het weer wat frisser. Dus vandaag de tor er in gegooid. En begonnen aan de voorste motorsteun. volgend weekend ff steuntje afmaken en dan maar is beginnen aan het bedrading. Leuk klusje voor de kerstdagen. |
Ziet er goed uit brian. Gaat vast wel goed komen!
Ben wel eens benieuwd met die dsg bak!! Komende vagnacht klaar?😉 |
Lekker bezig, Brian!
|
Gaaf project!
|
een maand later maar niet stilgezeten.
druk bezig aan de bedrading, schakelpook gemonteerd, begonnen aan de radiateur en intercooler maar nog lang niet klaar. intercoolert binnen Radiateur balk had ook wat motivatie nodig om het te krijgen zoals ik wil beetje slijpen en weer dicht radiateur passen intercooler passen nog meer hakken, beuken slijpen en lassen hopsa langzaam maar zeker komen we er wel. bobines, injectoren, krukassensor, nokkenassensor, inlaattemp, kvs temp en de dsg zijn al aangesloten. Accu er in inclusief een pluskabel naar startmotor en dynamo (moet uiteraard nog wel allemaal vast gezet worden) Gaspedaal zit er ook al in en met beetje geluk eind vd maand een garrett bestellen :) |
Schiet lekker op zo. Flink formaat intercooler!
|
hier ook niet stilgezeten
verder gegaan met de bekabeling (allemachtig wat een werk) Radiateur en intercooler goed vastgezet Turbo binnen gehad Spruitstuk omgelast en gemonteerd Begonnen met buizen voor de intercooler Begonnen aan de downpipe en uitlaat olie en waterleidingen voor de turbo deels gemaakt Brandstofsysteem van a-z vervangen. en hij heeft zelf al een paar tellen gedraaid!! nog wel wat problemen maar dat komt wel. Aanstaand weekend verder. foto's! turbo met wastegate surge tank met bosch 044 en kleine lift pomp om het uit de tank te zuigen an8 en 6 brandstofleidingen turbo pasgemaakt op een oude kop en de wastegate aansluiting veranderd en op de golf 3 inch uitlaat intercoolerbuizen en zo staat hij nu hongerig te wachten |
Oef wat een bommetje!! :goodpost:
|
Erg dik project. Ik ga m volgen, veel succes met de afbouw :thumbup:
|
Goed bezig!
|
Lekker bezig hoor !!
|
Ziet er weer toppie uit!!!
|
All times are GMT +1. The time now is 15:12. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.