![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heeft er iemand ervaring met het opvoeren/tunen van een 1800 gti dx blok?
Kan er veel aan veranderd worden en kan je er veel meer pk`s uithalen. Of kan je er niet veel aan doen? Alle tips zijn welkom alvast bedankt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja gaat zo ie zo een groep a uitlaat systeem onder
|
|
||||
|
||||
![]() gasklep van een audi
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Van welke? |
|
|||
|
|||
![]() jep audi 5 cil zelfde als een 16 v golf twee en de warmdraai regelaar dr ook van wel effe de vacuumslang aansluiten
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat past allemaal? |
|
||||
|
||||
![]() Ja, heb ik destijds ook gedaan, alleen moet je even het mechanisme omzetten voor de bevestiging van de gaskabel.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oh ok |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een jaar of 6 geleden een DX echt maximaal laten bewerken. Alleen het brandstof systeem was origineel en later van een 16v maar nog steeds liep het veel te arm en miste ik vermogen.
Kwam rond de 160pk en 220nm. - bewerkte kop - 298gr nokkenas - bewerkte drijfstangen - bewerkte krukas - Gr A 63mm uitlaat incl spruitstuk - maximale boring incl gesmede zuigers - bewerkte 16v injectie met Audi gasklep Heeft toen zat gekost en eigenlijk weinig vermogen, maar wel 50% meer vermogen dan origineel. Je kan tegenwoordig voor minder een 20vt blok bouwen. Dus heb ik nu weer een golf 1 gti gekocht waar ik dat ook in ga bouwen ![]() Last edited by MORREN : 19-05-2012 at 11:45. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
das mischien ook wel makkelijker ![]() |
|
||||
|
||||
![]() om terug te komen op wat MORREN zei , tis niet allen makkelijker maar je start al bij 150 pk( golf 4 motor) en 180( leon cupra motor) trouwens zelfde blok . waar je met een dx 112 pk hebt . dus met wat kleine prul zit je ver boven dat wat je uit een maximaal uit een 1.8 8v Dx kan krijgen . maar t'is natuurlijk atlijd leuk om het maximaal uit een DX te halen
![]() aan u de keuze , maar ik sluit mij aan bij MORREN ( hoewel ik zelf bezig ben met een full tuned 8v ![]() + het is veel leuker met turbo te rijden ![]() maar als je de blok liggen heb , zou ik doen wat SWINZ zei ![]() Last edited by Scirocco_1600 : 19-05-2012 at 19:15. |
|
||||
|
||||
![]() Ja ben er nog over na aan het denken wat het beste is wat ik kan gaan doen.
|
|
||||
|
||||
![]() Ik ben ook bezig met het bouwen van een 1.9 8v een ev,deze is voor in mn golf 2 gti origineel uit 85.
20vt kon ook maar dit is ook leuk en ik hou em nog redelijk origineel. |
|
||||
|
||||
![]() mijn DX word ook full tuned incl schrick turbo kit
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat is ook super. Maar dan bouw je ook iets wat speciaal is! Kijk je puur naar kosten/vermogen.. Dan moet je voor een 20vt gaan. |