Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-05-2012, 20:19
polobm's Avatar
polobm polobm is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 692
Default 1800 golf 1 gti dx tunen/opvoeren???

Heeft er iemand ervaring met het opvoeren/tunen van een 1800 gti dx blok?
Kan er veel aan veranderd worden en kan je er veel meer pk`s uithalen.
Of kan je er niet veel aan doen?

Alle tips zijn welkom alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 13-05-2012, 20:29
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

ik zou zeggen:
- schrick nokkenas
- webers
- spaghettispruitstuk + groep a uitlaatsysteem

om maar eens mee te beginnen
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-05-2012, 20:32
polobm's Avatar
polobm polobm is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 692
Default

Ja gaat zo ie zo een groep a uitlaat systeem onder
Reply With Quote
  #4  
Old 13-05-2012, 21:04
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

gasklep van een audi
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #5  
Old 13-05-2012, 21:24
polobm's Avatar
polobm polobm is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 692
Default

Quote:
Originally Posted by Hight
gasklep van een audi

Van welke?
Reply With Quote
  #6  
Old 13-05-2012, 22:14
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

jep audi 5 cil zelfde als een 16 v golf twee en de warmdraai regelaar dr ook van wel effe de vacuumslang aansluiten
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #7  
Old 13-05-2012, 22:25
polobm's Avatar
polobm polobm is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 692
Default

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
jep audi 5 cil zelfde als een 16 v golf twee en de warmdraai regelaar dr ook van wel effe de vacuumslang aansluiten


Dat past allemaal?
Reply With Quote
  #8  
Old 14-05-2012, 06:31
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Ja, heb ik destijds ook gedaan, alleen moet je even het mechanisme omzetten voor de bevestiging van de gaskabel.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #9  
Old 14-05-2012, 14:14
polobm's Avatar
polobm polobm is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 692
Default

Quote:
Originally Posted by Ralph
Ja, heb ik destijds ook gedaan, alleen moet je even het mechanisme omzetten voor de bevestiging van de gaskabel.


Oh ok
Reply With Quote
  #10  
Old 19-05-2012, 11:42
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Ik heb een jaar of 6 geleden een DX echt maximaal laten bewerken. Alleen het brandstof systeem was origineel en later van een 16v maar nog steeds liep het veel te arm en miste ik vermogen.
Kwam rond de 160pk en 220nm.

- bewerkte kop
- 298gr nokkenas
- bewerkte drijfstangen
- bewerkte krukas
- Gr A 63mm uitlaat incl spruitstuk
- maximale boring incl gesmede zuigers
- bewerkte 16v injectie met Audi gasklep

Heeft toen zat gekost en eigenlijk weinig vermogen, maar wel 50% meer vermogen dan origineel.

Je kan tegenwoordig voor minder een 20vt blok bouwen. Dus heb ik nu weer een golf 1 gti gekocht waar ik dat ook in ga bouwen

Last edited by MORREN : 19-05-2012 at 11:45.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-05-2012, 12:00
polobm's Avatar
polobm polobm is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 692
Default

Quote:
Originally Posted by MORREN
Ik heb een jaar of 6 geleden een DX echt maximaal laten bewerken. Alleen het brandstof systeem was origineel en later van een 16v maar nog steeds liep het veel te arm en miste ik vermogen.
Kwam rond de 160pk en 220nm.

- bewerkte kop
- 298gr nokkenas
- bewerkte drijfstangen
- bewerkte krukas
- Gr A 63mm uitlaat incl spruitstuk
- maximale boring incl gesmede zuigers
- bewerkte 16v injectie met Audi gasklep

Heeft toen zat gekost en eigenlijk weinig vermogen, maar wel 50% meer vermogen dan origineel.

Je kan tegenwoordig voor minder een 20vt blok bouwen. Dus heb ik nu weer een golf 1 gti gekocht waar ik dat ook in ga bouwen


das mischien ook wel makkelijker
Reply With Quote
  #12  
Old 19-05-2012, 19:13
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

om terug te komen op wat MORREN zei , tis niet allen makkelijker maar je start al bij 150 pk( golf 4 motor) en 180( leon cupra motor) trouwens zelfde blok . waar je met een dx 112 pk hebt . dus met wat kleine prul zit je ver boven dat wat je uit een maximaal uit een 1.8 8v Dx kan krijgen . maar t'is natuurlijk atlijd leuk om het maximaal uit een DX te halen

aan u de keuze , maar ik sluit mij aan bij MORREN ( hoewel ik zelf bezig ben met een full tuned 8v )

+ het is veel leuker met turbo te rijden

maar als je de blok liggen heb , zou ik doen wat SWINZ zei

Last edited by Scirocco_1600 : 19-05-2012 at 19:15.
Reply With Quote
  #13  
Old 19-05-2012, 19:34
polobm's Avatar
polobm polobm is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 692
Default

Ja ben er nog over na aan het denken wat het beste is wat ik kan gaan doen.
Reply With Quote
  #14  
Old 22-05-2012, 20:33
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Ik ben ook bezig met het bouwen van een 1.9 8v een ev,deze is voor in mn golf 2 gti origineel uit 85.
20vt kon ook maar dit is ook leuk en ik hou em nog redelijk origineel.
Reply With Quote
  #15  
Old 22-05-2012, 21:07
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

mijn DX word ook full tuned incl schrick turbo kit
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #16  
Old 24-05-2012, 19:10
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Hight
mijn DX word ook full tuned incl schrick turbo kit


Dat is ook super.
Maar dan bouw je ook iets wat speciaal is!

Kijk je puur naar kosten/vermogen.. Dan moet je voor een 20vt gaan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum