![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Graag even jullie advies:
Wat is het exacte effect als je de ( toch waarschijnlijk al defecte ) remkrachtverdeler permanent verwijderd? Heeft iemand hier meer ervaring mee? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Heb je trommels of schrijven achter?
__________________
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Schijven! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ik had op mijn golf 2 1.3 trommels zonder een remkracht verdeler en nu heb ik er een gti achteras onder gezet met remkracht verdeler en ik merk geen verschil.
Komt omdat ik van trommel naar schijf ben gegaan. Maar als je het bij je schijven doet zullen je achterwielen heel snel blokkeren waardoor je snel achterstevoren zult staan.
__________________
Jetta mk2 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Je kunt er dan ventielen tussenzetten die de remdruk verminderen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Precies, en dat staat best slordig op de snelweg ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#7
|
||||
|
||||
![]() Dus als ik het goed begrijp is het onveilig om hem zomaar te verwijderen?
Mijn auto staat nu nl bij de garage waar ze een aantal stukken remleiding aan het vervangen zijn en ze hebben voorgesteld de remdrukverdeler weg te laten en dat hij alleen maar beter of in ieder geval het zelfde als voorheen zou remmen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Met trommels kan je het gerust doen, mijn Jetta heeft ook geen remkrachtverdeler achter zitten.
Met schijven wordt het echter een ander verhaal; als je dan een keer hard remt sta je écht achterstevoren, been there done that. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt, hij remt beter op je achteras maar dit is geen voordeel. Ze zouden daar beter moeten weten, als je het mij vraagt.. ![]() Quote:
Dit is volgens mij de goedkoopste oplossing. Zo wordt er niet te veel druk (lees; meer als de vooras) naar de achteras gestuurd.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#10
|
|||
|
|||
![]() Inderdaad vervang hem dan voor een reduceer ventiel, dan ben je er ook, dit gebeurt ook vaak bij circuit auto`s.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Gewoon de originele begrenzer blijven gebruiken, heb het een keer fout zien gaan en je staat, na één keer knipperen met je ogen, achterste voren
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|