![]() |
|
|||
|
|||
![]() Goededag
Wie kan mij helpen ! ![]() Ik heb een golf mk1 met een 1.8 DX gti motor erin met electrice onsteking. Nu heb ik de bobine veplaats naar de bak waar de ruitenwisser motor ook zit. Alleen nu wilt mijn auto niet meer starten en ik heb naar mijn gevoel de bedrading weer goed aangesloten. Ik heb met een spanning zoeker gemeten en heb nu op alle 4 de draadjes stroom staan ! maar op de bobine staat een de 1ne kant een + en aan de andere kant een - Ik heb met een bougie in de bougie dop op de dynamo massa gemaakt en gekeken of die vonkte met starten maar deed niks. Wie ow wie kan mij helpen of aan een schematje helpen ? Alvast bedankt. Groeten peter. |
|
||||
|
||||
![]() Hoi Peter,
Een Schema heb ik niet maar ik gebruik ook een elektrische ontsteking van een dx misschien dat je hier wat aan heb. De groene draad komt van af de module en die zit bij mij op de -1 van de bobine. De rode/zwart draad komt van de ontsteking en die zit daar dan boven op - Dan heb ik de zwarte draad op 15+ En de zwart en witte/paars samen op + ![]() Last edited by Style : 15-01-2012 at 14:51. |
|
||||
|
||||
![]() dit is wel heel raar aangesloten?
je hebt 12v nodig op de ontsteking en daar zorg je voor met de groene! jij hebt nu de onsteking via de min lopen! lijkt me echt heel erg raar!
|
||||
|
||||
![]() Kan het ook niet mooier maken dan het is.
Zo zit het bij mij en de auto rijd en start goed Ik had alleen de groenen en de rood/zwart omgedraaid,dit heb ik aangepast in mij eerste reply. De + voor de ontsteking komt van de module vandaan Bruin /wit (rechtse aansluiting) ![]() Ik heb de stekkers niet zelf gemaakt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() heel erg vreemd!
|
|||
|
|||
![]() Kijk aan ! foto's zijn helemaal welkom ! ik heb vanochtend al zitten zoeken naar een schema maar kwam toen op een poolse site uit
![]() Ik zal er mogenavond is even naar gaan kijke hoe ik het aangesloten heb ! Heb nu verjaardag dus even nog geen tijd ! ja om erover na te denken ![]() Ik heb wel de bougie kabel door een strak ijzeren gat heen zitten ! mischien dat die daar ook wel stroom weglekt ? ![]() Hoop op nog meer reacties en foto's van jullie ![]() Groeten peter |
|
||||
|
||||
![]() zit er eigenlijk ook nog verschil in bobines? tussen met en zonder hal-gever ?
|
|||
|
|||
![]() Goedeavond
Ik ben gisteravond bezig geweest en het is gelukt ![]() ![]() De groene draad komt van af de module en die zit bij mij op de -1 van de bobine. De rode/zwart draad komt van de ontsteking en die zit daar dan boven op - Dan heb ik de zwarte draad op 15+ En de zwart en witte/paars samen op + Alleen nu heb ik nog 1 vraag ik heb 1 zwarte draad op de 15+ en een witte/paarse zit samen met zwarte draad op 1 stekkertje op de plus en die witte paarse loopt naar binnen de auto in en die zwarte die op hetzelfde stekkertje zit loopt samen met een dikke rode draad richting de startmotor alleen daar gaat die dikke rode op de startmotor en die zwarte is dan nergens op aan gesloten. hoe kan da... ![]() Tot nu toe hartstikke bedankt voor de hulp he ![]() Groeten peter |
|
||||
|
||||
![]() ! jaar later maar deze wordt idd nergens op aangesloten behalve als je een automaat bak/startmotor heb
![]()