Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 15-12-2007, 23:34
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Dat is natuurlijk ook nog een idee, je zou 'm ook in de kofferbak kunnen leggen onder de bekleding.


Beter buiten de koets, achter de bumper.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #22  
Old 16-12-2007, 16:14
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
die 2de kabel heeft plus nodig als ik me niet vergis, massa heeft hij al via het metaal van het dak.
Zal er eens 12V op zetten en kijken wat er gebeurt.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #23  
Old 26-12-2007, 15:34
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Inmiddels 12V op de kabel gezet (aangesloten op de geschakelde plus), geen verbetering in het signaal.
De radio (Alpine) pakt de zenders niet eens meer vast als ik hem laat zoeken. Op 'manual' zoeken vind ik wel een paar zenders (3fm ed.) maar de ontvangst is erg slecht/ruis.
Dan denk ik dat de antenneversterker, wat achter bij de antenne zit, kapot is.

Maar waar kan ik er een halen die hier gewoon op past? Neem aan dat het 2 kabeltjes los klikken is en de nieuwe ertussen plaatsen.
In ETKA kan ik geen onderdeelnummer vinden.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #24  
Old 27-12-2007, 13:38
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Ik ben nu anders te werk gegaan. Heb een universele antenne gekocht van een cm of 20, en heb deze onder de motorkap geplaatst. Gewoon aan de zijkant bij het spatbord langs naar voren.
Draad naar binnen gewurgd, aangesloten en klaar !!! Alle zenders te pakken.

een eurootje of 17 lichter, maar probleem verholpen !!!!

Groeten,

LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #25  
Old 27-12-2007, 15:05
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Heb gecontroleerd, maar er komt ook 12V achter bij de antenne aan. Nu zit de versterker vast aan het voetje. Ben al eens bij de onderdelenboer geweest, daar zijn deze antennes wel nog verkrijgbaar (versterker in voet gesmolten) en met volledige antennekabel. Nu heb ik niet zo'n zin om de volledige antennekabel opnieuw door de auto te gaan trekken.
De Wealer eens gebelt maar daarvoor moest ik langskomen want er was verder niks bekend over deze antennes.

Zijn er nog zaken of merken die losse antennevoeten verkopen waar deze versterker bij zit?
En is het mogelijk als ik geen losse voet kan vinden om zo'n antenne met volledige kabel te kopen en dan de kabels af te knippen en dan alleen het stuk wat ik nodig heb tot de huidige kabels te solderen?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #26  
Old 31-12-2007, 11:53
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Geluk! Heb nog een werkende antenneversterker (voet) weten te bemachtigen. Straks eens even proberen of de ontvangst nu beter is.

Onderdeelnummer: 191 035 503 C

Misschien dat ze toch nog bij de dealer te krijgen zijn en dat de goede man geen zin had om te zoeken
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #27  
Old 15-04-2008, 15:13
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Is het uiteindelijk nog gelukt met de versterker? Heb namelijk bij mijn Scirocco hetzelfde probleem.. Erg slechte ontvangst..
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #28  
Old 15-04-2008, 15:22
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Ik ben ook benieuwd. Ik heb zelf nog een antenneversterker in bestelling staan; zo eentje:


Reply With Quote
  #29  
Old 15-04-2008, 15:30
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Ik ben ook nieuwsgierig, bij mij storen er ook een antal zenders en begin dat nu behoorlijk beu te raken..
Reply With Quote
  #30  
Old 15-04-2008, 15:56
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,017
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Ik ben ook nieuwsgierig, bij mij storen er ook een antal zenders en begin dat nu behoorlijk beu te raken..

Gewoon je antenne onder de voorbumper monteren dan heb je super ontvangst en geen gaten
__________________
Golf4 1.8
Golf GTI Pirelli bj 83
Reply With Quote
  #31  
Old 15-04-2008, 16:54
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Nee, bij mij is het niet gelukt....
De 'werkende' versterker bleek uiteindelijk ook niet te werken. Heb de hoop opgegeven om een originele werkende te vinden. Volledig nieuwe kabel met versterker trekken ligt nog steeds in de planning.

(Mocht nog iemand een bedrijf weten voor aan de versterkers te komen hoor ik dat natuurlijk graag!)
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #32  
Old 15-04-2008, 17:15
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Ik verwacht van de week 2 types antenneversterkers binnen, keep y'all posted

Als dat ook niet werkt leg ik ook een antenne in de voorbumper.
Reply With Quote
  #33  
Old 14-07-2008, 18:38
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

*koe sloot*

Samengevat: Kut Golf.

The longstory:

Medion (jahaaa, Aldi!) radio uit de Renault Clio getrokken, waar ie met de standaard dak antenne prima ontvangst had. In de nieuwe daily gepropt ( Golf 3 ), en godfah! wat is er weinig ruimte achter de radio!! Allereerst bleek de + en geschakelde + niet overeen te komen (fijn zo'n ISO systeem waar VW zich niet aan stoort), ten tweede:

De ' 16v ' antenne ( Golf GL met 2.0, dus ' sportieve antenne ' ) geeft geen tot nauwelijks signaal door. 3fm: alleen met manual zoeken. ( 96.2, 96.5, 96,8) regio Arnhem. Omdat de radio niet heel fijn IN het dashboard wil passen wordt ik er stront chagerijnig van.

Nu komt t fijne: de vorige eigenaar claimt dat de antenne het altijd prima deedt (met een VDO-dayton radio). Ik nog gezocht naar een draadje voor een versterker, maar nee:

5 pooltjes aan de iso stecker:
- constante plus
- Geschakelde plus (via contact)
- (massa)
- Instrumentenverlichting
- snelheidsignaal

De eerste 3 zijn gewoon aangesloten op de radio. De radio heeft wel een voedingsaansluiting in het ISO blok zitten voor een automatische antenne, maar aan de VW kant zit er niets in het stekkerblok.

het hemeltje achterin de Golf is wel ' zwart ' precies onder de '16v' antenne, maar of dat nu vuil is, of warmte ( versterkertje ) is mij niet bekend; Langs het antenne snoer (in het dash, dat snoer kan ik er een heeel eind uit trekken) zit geen apart draadje voor een versterker.

Whaaaa

Standaard antenne achter voorbumper monteren is optie 2, maar aangezien de antenne het voorheen schijnbaar goed deed, moet 't toch op te lossen zijn?

*kut golf*
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #34  
Old 14-07-2008, 19:55
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Het probleem is dat de originele Blaupunkt radios in de volkswagens van toen (golf2,3 en vier tot de can bus systemen) hadden een antenna versterker ingebouwd en een klote antenna dus originele radio eruit=kut ontvangst originele weer erin=goede ontvangst. Heb weet ik veel hoeveel klanten moeten vertellen dat hun nieuwe radio niet kapot was en dat ze gewoon een heel klein speciaal voor vw/audi/seat/skoda gemaakt versterkertje erin moest bouwen á 5 minuten werk. Verhaal over kenwood en pioneer klopt, kenwood tuners zijn niet de allerbeste en vooral niet als je al zo'n kut antenna systeem in je auto heb. De kabel die er langs de dikke antenna kabel loopt moet op 12V, dan wel geschakeld (heeft geen nut om je antenna stroom te geven als je radio uitstaat).
Bij fabrieks gemonteerd systemen zitten de kl15 en kl54 (geschakelt en constant voeding) altijd verkeerd om, daarom hebben de meeste radios heel handig een stekkert tussen op de geel en rooie draden, kan je omwisselen.
Als je golf van voor 97 is dan heeft ie geen snelheid signaal, mits deze ingebouwd was voor de VDO systeem van de vorige eigenaar.
Als je kijkt langs de draden naar je iso stekkert moet het als volgt zijn Bovenste rij links naar rechts is 1,3,5,7
Onderste rij links naar rechts is 2,4,6,8
1=snelheids signaal 97>(voor navigatie, automatisch geluid aanpassing)
2=geen functie (tot de eerste can-bus systemen met iso stekkert)
3=geen functie (zie 2)
4= geschakeld voeding
5= elektrische antenna/remote
6= Verlichting/dimmer
7= permanent voeding
8= massa
Ik wou ff de artikel nummer zoeken voor de antenna versterker maar zoals gewoonlijk dat gedeelte van hun website doet het niet (Blijkbaar niks verandert in de anderhalve jaar dat ik weg ben )
als er nog verder vragen zijn roep maar
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #35  
Old 15-07-2008, 00:19
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

oude radio had in iedergeval snelheidsweergave (incl in te stellen verklikker) in de VDO radio ( geen navigatie ofzo, gewoon radio/cd spelert). Golf is een GL uit 1994.

Ik zal de pinout eens bekijken; en op zoek naar de 12v draad voor de antenne, want die heb ik echt niet gezien.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #36  
Old 15-07-2008, 00:30
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Deze draad heb ik wel op de 12v aangesloten maar geeft geen verbetering. Versterker kapot?
Zijn die versterkers nog los te verkrijgen?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #37  
Old 15-07-2008, 18:01
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

@sjampoo: Het kan zijn dat de antenna in jou golfje niet "powered" is. Dan heb je geen draadje die aangesloten moet worden. In dit geval zou ik kijken voor een nieuwe antenna die wel "powered" is. Als je de hemel en zo niet los wil halen zou ik kijken voor een "autofun" van blaupunkt. Dit is een klein doosje die je overal kan plaatsen, zolang er geen metaal de kastje bedekt, dus ideaal om achter een voor of achterbumper te plaatsen (signaal gaat wel door plastic, glas, kunstof...niet door metaal). dingen kosten ook niet zo gek veel, ik meen iets van 25 euros

@Erik: als je de speciaal versterker alleen bedoelt voor vw/audi/seat dan zijn deze als het goed is nog te krijgen. De signaal versterker in de antenna voet is niet los te krijgen, dat wordt gewoon een nieuwe antenna en die krengen zijn duur, tenminste die van blaupunkt wel....dacht iets van 70 euro, maar dan weet ik zeker dat ie werkt.

Niet dat ik blaupunkt geweldig vindt, Ik vind hun systemen niks aan maar Ik weet dat ze gebruiken een van de beste radio tuners dat er is en dat ze een systeem hebben van een paar jaar oud die dingen kan doen wat je niet eens kan bedenken en kunnen de meeste cd spelerts van tegenwoordig niet eens in de buurt van komen. Maar het is allemaal een beetje saai en je zit met die raar mini iso aansluitingen voor je versterkers en zo. Over hun antennas heb ik nog niemand horen klagen, behalve als de antenna kapot was. De meeste problemen kwamen door jan boerenlul die dacht dat ie ff alles wist en de hele zooi verkeerd aangesloten had.

*EDIT* In mijn laatste post zei ik als je langs de draden naar de stekkert keek dat het van links naar rechts 1,3,5,7 en dan onder 2,4,6,8 zou zijn......klopt niet, ja als ik het over de stekker van de radio heb dan klopt het, voor de stekker in de auto zelf moet je niet vanaf de draden naar de stekkert kijken....eerst de stekkert dan de draden...dan klopt het
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #38  
Old 15-07-2008, 18:12
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
@Erik: als je de speciaal versterker alleen bedoelt voor vw/audi/seat dan zijn deze als het goed is nog te krijgen. De signaal versterker in de antenna voet is niet los te krijgen, dat wordt gewoon een nieuwe antenna en die krengen zijn duur, tenminste die van blaupunkt wel....dacht iets van 70 euro, maar dan weet ik zeker dat ie werkt.
Ik ben ook op zoek naar alleen het voetje welke op de originele kabel is aan te sluiten. Mijn kabel is nog goed en die speciale versterker waar jij het over hebt zit niet in de kabel van een 16v antenne volgens mij.
De mogelijkheid bestaat wel om een compleet nieuwe aftermarket 16v antenne te kopen en dan de kabel opnieuw door de auto te gaan trekken.

Kun jij nog aan zo'n voetje komen, want heb al eens nagevraagd bij de dealer en daar zijn ze niet meer te krijgen?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #39  
Old 15-07-2008, 18:28
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by Erik
Ik ben ook op zoek naar alleen het voetje welke op de originele kabel is aan te sluiten. Mijn kabel is nog goed en die speciale versterker waar jij het over hebt zit niet in de kabel van een 16v antenne volgens mij.
De mogelijkheid bestaat wel om een compleet nieuwe aftermarket 16v antenne te kopen en dan de kabel opnieuw door de auto te gaan trekken.

Kun jij nog aan zo'n voetje komen, want heb al eens nagevraagd bij de dealer en daar zijn ze niet meer te krijgen?


Nee die speciaal versterker was ook aftermarket van blaupunkt....
De antenna voet kan je nog van blaupunkt krijgen maar volgens mij als kompleet pakket (met antenna erbij) of ze van VW zelf te krijgen zijn weet ik niet.

Ik kijk morgen wel ff of ik nog wat voor je kan regelen via hun
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #40  
Old 15-07-2008, 18:47
besseling77 besseling77 is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 63
Default

ik heb dit probleem al bij een paar golfjes en a3's gehad. het voetje van de 16v bevat een printplaatje. deze willen gaan rotten en dan is het ontvangst slecht. gewoon een op de sloop halen van een jonge auto. ps die van opels passen ook.
groet jeroen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum