Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 14-09-2011, 11:51
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Ja de naam mag je er bij zetten ben ondertussen anti kraak gaan wonen, dus zit nu elders. Maar dat is een vreemde vrouw van de knipwinkel, ik heb het in ieder geval nooit op gegokt om daar naar de kapper te gaan
Reply With Quote
  #22  
Old 14-09-2011, 11:52
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Veel plezier ermee en succes met de ombouw!
Reply With Quote
  #23  
Old 14-09-2011, 11:53
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Veel plezier ermee en succes met de ombouw!


Dank je wel!!
Vrijdag moet het allemaal lukken, heb maar 1 middag dus wordt even pielen met het mechanisme!
Reply With Quote
  #24  
Old 14-09-2011, 11:57
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

zet je wel nog effe een nieuw rubber in de steun
Reply With Quote
  #25  
Old 14-09-2011, 12:08
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Quote:
Originally Posted by guusvandevenne
Ja de naam mag je er bij zetten ben ondertussen anti kraak gaan wonen, dus zit nu elders. Maar dat is een vreemde vrouw van de knipwinkel, ik heb het in ieder geval nooit op gegokt om daar naar de kapper te gaan

Ik wel Haar hele leven draaide om haar dochter die professioneel balletdanseres was. En die hele knipwinkel zelf was geweldig. Stond helemaal vol met teringzooi en als je iets moois ertussen zag staan nam je de volgende keer iets nieuws voor haar mee en mocht je het ruilen. En knippen kostte echt iets van 7 euro ofzo, bejaarden 2.50
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #26  
Old 14-09-2011, 14:16
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
zet je wel nog effe een nieuw rubber in de steun


Zojuist besteld, morgen om 11 in huis!
Reply With Quote
  #27  
Old 14-09-2011, 16:42
Razor81 Razor81 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 43
Default

Hey Guus, lekker bezig!

Bij mij gaat t ook lekker, carosserie is klaar, nu de losse delen nog!
Wordt redelijk strak, valt me niet tegen!
Bedankt nog he!!

Grtzz!
Reply With Quote
  #28  
Old 14-09-2011, 20:55
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Volgensmij hoef je niks te zagen alleen even een schakelstang verplaatsen onder de auto. Dop 13 tantje verdraaien
Reply With Quote
  #29  
Old 19-09-2011, 23:01
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Jawel, vrijdag en vandaag even aan het klussen geweest, de 5bak zit er onder!!!!
Ik ben zojuist met het genot van 5 versnellingen van Utrecht naar Den Haag gereden, wat een rust zeg, als ik nu 135 op de teller rijd, heb ik meer rust dan voorheen 110 op de teller. Fucking briljant als ik het zo mag zeggen.

De schakelstang moet nog wel een beetje worden bijgesteld, ter hoogte van Gouda schoot de vijfde er steeds uit, dus nog even pielen.

Foto's en verdere uitleg volgen nog.
Reply With Quote
  #30  
Old 05-10-2011, 21:02
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Tijd voor een kleine update.

Zoals hierboven beschreven heb ik eindelijk m'n 5 bak er in hangen, en dat is plezierig zeg als je zo'n korte 4 bak gewend bent

De aanleiding tot het inbouwen van een andere bak, was het sneuvelen van m'n druk lager. Goed excuus dacht ik zo.

Wat bleek nou, druk lager was versleten, maar eigenlijk niks mis mee, maar....




T oplettende oog ziet dat er een bout waarmee het koppelingshuis aan de bak vast zit is verdwenen Deze maakte dus het helse kabaal, en is door de bak heen geslagen heeft best wat schade gemaakt.




oud bakje, nieuw bakje




Uiteraard heb ik een nieuwe koppelingset er in gedaan, van een polo gt 3f.
Eigenlijk rijd ik nu praktisch zonder aanpassingen aan het schakelmechanisme met 5 versnellingen, naast wat pielen aan de afstelling van de stang op de bak heb ik eigenlijk alleen het plastic heveltje voor de achteruit een klein beetje verbogen door warm te maken. Anders kom je niet bij z'n 1.

Ik heb nu alleen dat als ik een poosje in z'n 5 heb gereden dat ie er uitschiet, ik had dit na 45min. Het heeft geen invloed als ik met het gas speel zeg maar, De motor kantelt eigenlijk nauwelijks, dus ik tast beetje nog een beetje in het duister. Mocht iemand suggesties hebben, hoor ik het graag.

Het resultaat


Reply With Quote
  #31  
Old 13-10-2011, 13:50
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Ik heb me koni's er onder gezet, wat betreft het veergedrag ben ik er heel tevreden over, zit nog comfort in en qua bochten helt het heel weinig over, lekker dus.

maarrr ik heb de voorkant 6cm verlaagd, en dat samen met de gele gewone koni's lijkt geen briljante combinatie te zijn.
Als ik nu of door een diepe put rij of gewoon te hard over een drempel, lijkt het er op dat ik vrij hard op de bumpstop kom. Klink vervelend en rijd irritant.

Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik vraag me af of je net zo'n 'klap' hoort/krijgt als je met een schroefset door een put rijdt??
Reply With Quote
  #32  
Old 13-10-2011, 17:18
caddy ron caddy ron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 383
Default

Bij golf 1 kom je met die verlaging vaak met de aandrijfas aan de carrosserie. Ik heb dit dan vaak aangepast door te flexen en te lassen. Kan zijn dat je dat ook merkt, ligt ook aan je veerweg, dus hoe stug deze is .
Groetjes Ron

Last edited by caddy ron : 13-10-2011 at 17:21.
Reply With Quote
  #33  
Old 14-10-2011, 07:15
twandirks twandirks is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 160
Default

zullen eerder je draagarmen zijn die de grond raken. zou je even moeten kijken of daar plekken van slijtage te zien zijn.
Reply With Quote
  #34  
Old 14-10-2011, 18:53
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Ik heb even gekeken, geen gekke dingen aan de onderkant, geen schade. Gelukkig. Het lijkt er op dat er gewoon andere dempers in moeten, of ze knetterhard zetten, maar daar heb ik geen zin in. Ik ga eens opzoek naar een setje progressieve veren met aangepaste dempers!
Reply With Quote
  #35  
Old 16-10-2011, 14:07
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Ik heb eens zitten zoeken naar een goeie zet verlaagde voorpoten. Ik ben eigenlijk uitgekomen op 2 mogelijkheden, iets goedkoper, Supersport, iets duurder, KW. Beide met een 6cm verlaging.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, met een van deze twee ?
Reply With Quote
  #36  
Old 16-10-2011, 16:47
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Kw heb ik ooit eens bij een vriend onder zijn mk1 gti gezet!

Was hij zeer over te spreken en nog steeds, zitten er nu 4 jaar onder
Reply With Quote
  #37  
Old 16-10-2011, 18:45
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Quote:
Originally Posted by guusvandevenne
Ik heb eens zitten zoeken naar een goeie zet verlaagde voorpoten. Ik ben eigenlijk uitgekomen op 2 mogelijkheden, iets goedkoper, Supersport, iets duurder, KW. Beide met een 6cm verlaging.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, met een van deze twee ?


Waarom niet gewoon een schroefsetje?
Reply With Quote
  #38  
Old 16-10-2011, 19:10
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Dat lijkt voor vele het meest voor de hand liggend, maar de schroefsetjes die binnen mijn budget liggen zijn, naar wat ik allemaal lees, veel te stug.
Daarnaast vind ik de 60/40 verlaging met niet te dunnen bandjes eigenlijk heel mooi staan, en kan ik met behoorlijk comfort rijden.

Als ik meer centen zou hebben zou ik zeker een dikke schroefset hebben gekocht met hardheid verstelling, maar dan loopt t volgens mij al dik in de 700 a 800 euro, en dat heb ik er niet voor over.
Reply With Quote
  #39  
Old 16-10-2011, 19:21
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Nou ja, ik weet niet wat je onder comfort verstaat, maar mijn Supersport schroefset (aka verstelbare steigerpijp volgens sommige) deed het op APK hoogte, dus gewoon wel wat lager maar niet extreem, prima hoor.
Ik rijd nu met een Tec Tuning setje en dat is opzich wel echt rete stug, zelfs op deze hoogte:


Reply With Quote
  #40  
Old 16-10-2011, 19:39
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Ja je jetta met tec tuning habbibabbi schroefset kan ik me nog herinneren, voel me nieren nog zeg maar
Maar naar de supersport schroefset heb ik ook gekeken, en lees ik ook wel goeie dingen over inderdaad.
Maar ik weet niet of het de moeite is om een complete schroefset te kopen, en die vervolgens ongeveer op 60-40 te zetten terwijl ik ook voor 200 euro een setje kw voorpoten of een complete set supersport vaste verlaging.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum