Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-09-2010, 22:50
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default Golf 4 tacho in Golf 2, wat te doen met ABS en airbag lampje??

Na het inbouwen van een ASZ blokje in Ronaroot's Golf 2 wordt nu de laatste hand gelegd aan dashboard en dergelijke. (ook Golf 4, evenals stuurstang en kabelboom in zijn geheel)

Vorige week even voorzichtig op APK geweest, en je raadt het al; afkeur op een brandend ABS lampje. Hoewel het overduidelijk is dat er geen ABS aanwezig is (geweest) op de wagen bleef dit afkeur. Nu zijn we dus druk zoekende hoe we deze lampjes uit gaan krijgen.
Lampje voor waswaterstand en remblokslijtage heb ik na aanpassen van de softcoding middels vagcom al uitgekregen. ABS en airbag uiteraard niet.

Eerder deze week even Gerard gevraagd hoe deze uit te krijgen. Zijn tip werkte perfect (thanks!) op onze oude testkombi. Helaas werkt dit niet op de kombi die bij de motor hoort, omdat deze met canbus uitgerust is. (Bora TDI ASZ 4-M 2003) Waarschijnlijk mist deze dus de datacommunicatie tussen regelapparaat van ABS en die van de airbags.

De vraag is nu; hoe gaan we de lampjes op een mooie manier uit krijgen? Afplakken met een stukje tape is doeltreffend voor de apk, maar zorgt niet ervoor dat de klok stopt met piepen.
Valt dit middels flashen van de klok uit te krijgen? Of is hier nog geen nette oplossing voor gevonden?

Graag vernemen wij tips of linkjes die in de juiste richting wijzen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl

Last edited by Turbo-Variant : 01-09-2010 at 22:53.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-09-2010, 06:49
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default

wat ik toen bij mijn tt teller heb gedaan is aan de massa leggen daar mee gingen ze uit weet niet of het hier ook mee lukt maar volgens mij wel
Reply With Quote
  #3  
Old 02-09-2010, 07:52
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Oja, sorry, dat was inderdaad hetgeen dat wij gedaan hebben. Dit werkt inderdaad voor een niet-canbus kombi. Met canbus werkt dit helaas niet.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 02-09-2010, 08:12
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,496
Default

voor canbus moet je de weerstand van de airbag weten en dan een losse ertussen zetten en hij gaat uit normaal gezien. zo heb ik het eens gedaan met een sportstuur zonder airbag.

voor de abs zou ik niet weten maar bel eens naar theo kloosterman die weet het waarschijnlijk wel.
__________________
T1 1959
t2a westfalia 1969
kever cabrio 1970
low t5
golf mk2 1989
Reply With Quote
  #5  
Old 02-09-2010, 09:24
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Ik neem aan dat je dan bedoelt dat je die weerstand aansluit op het regelapparaat van de airbag?? Dus op de gele stekkers van de airbags zelf.

Dat was inderdaad mijn laatste optie om het airbaglampje uit te krijgen. Regelapparaat scoren, aansluiten, weerstandjes op de 4 stekkers en klaar...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 02-09-2010, 17:53
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

abs lampje bij je olie druk opdoen, tevens de teller demonteren wijzer naald er afhalen, een rolletje maken van zwarte tape en deze in het gat drukken van het abs lampje, onder je wijzer plaat zit namelijk allemaal kleine tunneltjes waar de lampjes onder zitten.
zo heb ik het gedaan ik had dit zelfde gedonder met een s3 teller,
1 het lampje zie je niet meer branden 2 zodra de motor loopt [olie druk hebt] gaat het lampje wel uit en zal hij ook niet meer piepen.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-09-2010, 07:36
Chr-ome Weber's Avatar
Chr-ome Weber Chr-ome Weber is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 896
Default

En gisteren goedgekeurd.

Gefeliciteerd Roger, kun je eindelijk dieselen.
__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers.
Golf 2 1984 1.6 automatic.
Golf 2 1987 2.8 vr6.
Passat 1978 1.6 automatic.
Passat 1998 1.8T variant.

www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum