Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 13-02-2010, 12:29
Sokje Sokje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 10
Default

Hallo mensen, ik ben nieuw hier, ik heb een aantal VW's, Een Scirocco 1.8 uit 1983 op LPG (daily driver) een Scirocco GTX 16V uit 1985, een VW T3 multivan turbo diesel uit 1985 en als laatste ook een Golf 1 4-deurs automaat met dezelfde wensen als jullie, een 4 traps automaat zodat het cruisen wat aangenamer is en het verbruik wat lager.
Ik ben hier en daar al eens wat aan het sneupen geweest en heb het volgende gevonden:
http://www.techtonicstuning.com/trannyratios.asp

Op deze site staan zo'n beetje alle gear ratio's van alle versnellingsbakken van vw, handgeschakeld en automaat. Hier kun je ook op zien dat er ook een drietraps aut. is die nog redelijke verhoudingen heeft, code TJ. Ik weet niet of dit de bak is die in de diesel zit (met lock-up).
Op http://www.scirocco.org/gears/ staat een handige calculator waarmee je het toerental kunt berekenen bij een bepaalde snelheid en vice versa. Zo zie je dat de standaard 1500 aut. 4050 rpm draait bij 120 km/h (met 195-50-15 banden) en met de TJ zou dat 3450 zijn!! Al een stuk beter!
Ook op de sites kun je zien dat met bijv een 4-traps uit een Golf 3 1.8 het toerental uit zou komen op 3700 bij 120kmh (code CFK,CRR) terwijl een CFC 3168 RPM oplevert. Ik weet wel welke ik liever zou hebben! In ieder geval twee handige sites.

Nu nog wachten tot iemand de stoute schoenen aantrekt en aan de ombouw begint...


Groeten, Sokje
Reply With Quote
  #22  
Old 13-02-2010, 14:28
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Hallo, ik weet sinds 'n paar maanden dat iemand uit de vereniging waar ik bij ben, de Golf 1 IG, dat deze persoon 'n 3 traps automaat van 'n 1600 (63 KW, 85 PK) Scirocco II in zijn Jetta 1 met JB motor en automatic in die auto wou laten monteren, met de automatic bak van die 63 KW Scirocco zou de JB al minder toeren maken, maarja, ook die bak is nog een 3 i.p.v. 'n 4 traps.

Ik weet niet of die persoon die originele automaatbak inmiddels al heeft laten vervangen voor die uit die 63 KW Scirocco, ik zal eens daarvoor aan hem gaan vragen, en dan zal ik ook meteen naar de code van die Scirocco II 3 traps automaatbak vragen, ik zal het dan naderhand hier laten weten.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 13-02-2010 at 14:39.
Reply With Quote
  #23  
Old 13-02-2010, 18:01
A.D GOLF1 1976's Avatar
A.D GOLF1 1976 A.D GOLF1 1976 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,003
Default

Toppy alvast bedankt
Reply With Quote
  #24  
Old 20-02-2010, 21:23
Pinda's Avatar
Pinda Pinda is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 240
Default

Thanx dude , ik ga dit uitzoeken en laat dan weten welke bak ik ga aanschaffen.
__________________
"88 Caddy 1.6D
Reply With Quote
  #25  
Old 22-02-2010, 19:19
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

De bak op het blok is geen probleem, als je de koppelomvormer maar meeneemt. Ik heb de baksteun van een mk3 automaat nog nooit bekeken, maar lijkt me dat als die niet past er wel een beugel voor te maken valt zodat het wel past Als iemand er 1 heeft liggen wil ik hem best overnemen om te kijken hoe hij eronder past.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #26  
Old 24-02-2010, 10:13
Sokje Sokje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 10
Default

De automaat aan de motor vastbouten is idd niet moeilijk, is precies hetzelfde onderblok, dus past prima. Baksteunen zullen custom made moeten worden. Wat zeker een belangrijk punt is, zijn de aandrijfassen. Ik weet niet of de oude aandrijfassen zo passen, qua lengte (afstand tussen flenzen op differentieel) en qua maat van de aandrijfas flenzen (90 of 100 mm). Wat verder erg belangrijk is, is dat de originele regeleenheid/computer bij de bak zit, omdat deze zo ingeregeld is, dat deze op de juiste momenten op- en terugschakeld. Er moet ook nog een TPS (gasklep stand meter) en een kickdown schakelaar gemonteerd worden.

Al met al een joekel van een project! ik denk dat de baksteunen maken hierbij een peuleschilletje zijn in vergelijking met de andere dingen die moeten gebeuren...

Groeten, Sok
Reply With Quote
  #27  
Old 24-02-2010, 16:24
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by mezelf
Hallo, ik weet sinds 'n paar maanden dat iemand uit de vereniging waar ik bij ben, de Golf 1 IG, dat deze persoon 'n 3 traps automaat van 'n 1600 (63 KW, 85 PK) Scirocco II in zijn Jetta 1 met JB motor en automatic in die auto wou laten monteren, met de automatic bak van die 63 KW Scirocco zou de JB al minder toeren maken, maarja, ook die bak is nog een 3 i.p.v. 'n 4 traps.

Ik weet niet of die persoon die originele automaatbak inmiddels al heeft laten vervangen voor die uit die 63 KW Scirocco, ik zal eens daarvoor aan hem gaan vragen, en dan zal ik ook meteen naar de code van die Scirocco II 3 traps automaatbak vragen, ik zal het dan naderhand hier laten weten.


Heb die persoon van de week 'ns gemaild, kreeg gisteren antwoord, die automaatbak van die Scirocco II met 1,6L 85 PS motor zou nog niet zijn ingebouwd in z'n Jetta met JB, verder zou de motor + bak bij 'n bekende liggen, waar ook nog 'ns andere motoren + bakken voor zouden liggen, zou dus nog niet mogelijk zijn om te kijken welke code deze 3 traps automaatbak uit die Scirocco II met 85 PK precies heeft, maar ik blijf er achteraan, zo gauw hij me dat heeft gemaild welke code die bak heeft laat ik het hier horen.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum