Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-04-2009, 21:51
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Angry Doodergeren aan prutsers !!!

Gister en vandaag heb ik me verschrikkelijk dood zitten ergeren aan mensen die denken verstand te hebben van auto maar gewoon gigantisch aan het kloten zijn.

De volgende punten vindt ik echt heel erg.

Ik heb een ander afdekkapje gehaald voor mijn abs en airbag controle lampjes. Die van mij hadden ze met een schroevendraaier vernield. Ik blij met een nieuw kapje en besloot hem gisteren erin te zetten. Tot mijn verbazing zie ik dan het lampje van de airbags kapot geknepen is met een tang!!! Nou je raad het dus al, een foutmelding in de airbags. Nou gaf hij aan dat de bestuurdersairbag dus waarschijnlijk niet werkt als je een ongeluk krijgt. Dus heb ik maar eens het stuur eraf gehaald aangezien de leren stuur is vervangen door een kunstoffen exemplaar. De sleepring doorgemeten en die was goed. Blijkt gewoon dat ze de stekker niet goed in de airbag hebben gedrukt en na het verwisselen van het stuur niet hebben gereset.

Dus gewoon met boeren verstand het lampje kapot geknipt. Ik vandaag de dealer gebeld, kost zo'n kastje met 2 lampjes gewoon 140 euro. Ik heb vandaag op de sloop een ouder type gehaald (6 polig ipv 7) en heb het lampje eruit gehaald en in mijn eigen gesoldeerd, probleem opgelost. Hij gaat nu ook gewoon weer uit dus de storing is voorbij. Zo simpel kan het dus zijn.


De 2e ergenis.

Na direct naar aanschaf aan de kant te hebben gestaan zonder benzine was ik al goed flauw. Was 3 km van het tankstation verwijderd en hij was al leeg terwijl hij net wel, net niet in het rooie stond. Dus dacht dat is balen mijn meter deugt niet. Na 2 tanken brandstof had ik hem weer vol gegooid en liep dit maal eens achter de auto langs na het tanken, lag er een plas benzine niet normaal gewoon. Het regende gewoon onder de auto. Ook heb ik geconstateerd dat hij soms hoger in toeren in een dalletje zakt qua vermogen. Dit alles bijelkaar opgeteld en om mijn vermoeden te bevestigen heb ik de nummers na gekeken en ja hoor, een gti pomp in de vr6 gezet door een stel beunhazen die ook nog eens de pakking ring onder de achterbank hebben laten verdwijnen. De motor heeft een foutcode en ja de motor vraagt dus om meer benzine. Een gti pomp drukt maar 3 bar en een vr6 heeft 4 nodig. Zeker met deze motor erin. Ga de pomp vervangen en dan trek hij weer goed, geen lekkage meer en de meter werkt weer naar behoren.

Conclusie : Als je er geen verstand van hebt moet je er met je vingers vanaf blijven. Dat voorkomt een hoop ergenissen en geld. En als je geen geld hebt zo'n auto te rijden moet je maar iets goedkopers zoeken.
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT
Golf 1 1.9 TD 83
Reply With Quote
  #2  
Old 06-04-2009, 22:05
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

Quote:
Originally Posted by gti-pirelli
Als je er geen verstand van hebt moet je er met je vingers vanaf blijven. Dat voorkomt een hoop ergenissen en geld. En als je geen geld hebt zo'n auto te rijden moet je maar iets goedkopers zoeken.


AMEN!
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 07-04-2009, 07:17
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

ja gebeurd vaak. meestal van buiten zijn ze leuk. maar van binnen en onder..

hot/tec/weet ik wat voor china schroefset. eronder. dikke wielen maar vaak krom.

met linhlong glade banden.

idd als je geen vr6 ofzo kunt betalen ga dan een 1,3 rijden.

succes met de auto. maar dat komt wel goed zo te horen
Reply With Quote
  #4  
Old 07-04-2009, 08:09
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

dat gebeurt meer wel dan niet hoor... Paar jaar terug bij een leon nog gehad. Schakelaar van de stoelverwarming kapot. Met een platte schroevendraaier eruit gehaald bij de dealer... overal om het nieuwe knopje de afdrukken van de schroevendraaier... Of wat denk je van de dealer die bij onze leon cupra 4 (v6) de distributieriem wil vervangen en belt dat dat wel duur kan worden.....Als ik dan zeg dta dat niet hoeft bij de v6 zegt hij jawel hoor na 90.000km of 5 jaar... (v6 heeft geen riem)

Bij dealers al laat staan bij handelaren. Dan heb ik veel liever een hot tec schroefset eronder of gladde linglong banden.. weet je iig waar je aan toe bent.
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #5  
Old 07-04-2009, 09:27
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by gti-pirelli
Conclusie : En als je geen geld hebt zo'n auto te rijden moet je maar iets goedkopers zoeken.


Ik denk dat deze ex-eigenaren hier perfect aan voldaan hebben.
- Benzinepomp vr6 te duur...nou zoek je een goedkopere
- Geen geld om uit te laten lezen..hopsa lampjes stuk..iesj gratiesj..

Hulde voor deze creatieve geesten!
Reply With Quote
  #6  
Old 07-04-2009, 15:56
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

Ik zwem echt niet in het geld maar ik weet gewoon als je een auto koopt met veel opties er ook veel stuk kan gaan. Ik laat mijn auto liever een maand staan en dat hij goed gerepareerd wordt als dat ik moet gaan prutsen.

Gelukkig ben ik in het bezit van vagcom en etos dus heb veel middelen om te kijken hoe alles hoort. Ik ben bezig met het leer in te bouwen en heb daarom gewoon een kabelboom besteld voor de stoelverwarming. Het kost wel een paar centen maar om nou leer erin te zetten, super strak en onbeschadigd en dan zonder verwarming kan ook weer niet vindt ik. Het moet netjes en anders had ik beter een stoffen stoel kunnen kopen.

Reply stn1 : Er worden inderdaad veel mensen opgelicht doordat ze weinig of geen verstand van hun auto hebben. De vr6 heeft inderdaad geen riem maar een ketting en het is het mooiste dat hij tussen de 150.000 en 200.000 km vervangen wordt. Dit is wel te horen aan de spanners. Als je geluk hebt dan rij je er veel meer mee.

Mijn auto staat denk ik ook op een chineese schroefset maar dat maakt me niet heel erg veel uit. Ik vindt het airbag verhaal veel erger. Gelukkig kwam ik er nu achter want hij moet binnen 14 dagen gekeurd worden en had nu dus even tijd om de storing te verhelpen. Want als het lampje het niet doet is het zoiezo afkeur.

Ik wacht nu nog op een rvs uitlaat en dan kan hij voor de keuring
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT
Golf 1 1.9 TD 83
Reply With Quote
  #7  
Old 07-04-2009, 21:16
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

je rijd op v-max dus hoef je die niet te kopen als het niks is....
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #8  
Old 07-04-2009, 21:26
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik ben het hier helemaal mee eens heb er op mijn werk dagelijks mee te maken dat zulke beunhazen het zelf wel even zullen maken,om er daarna achter te komen dat ze de boel nog verder naar de verdommenis hebben geholpen en dan mag jij(ik in dit geval) het oplossen...

schoenmaker blijf bij je leest!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-04-2009, 21:27
golf1-gtd's Avatar
golf1-gtd golf1-gtd is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 383
Default

mischatdi:Hoe weet jij nou dat hij op v-max rijdt?
__________________
golf1GTD 1983 (Bijna klaar)

Crafter L3 H2 2011

Seat Leon Topsport 110kw Tdi 2003

Golf 2 1.6 1987 (volgende project)

T5 2.5 TDI 96 Kw 2008
Reply With Quote
  #10  
Old 07-04-2009, 21:57
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

wel beunwerk waar we allemaal niks aan hebben. ik heb ooit ook een blauwe golf3 vr6 gehad, waar ook het 1 en ander aan mankeerde, kep dit stuk ellende maar verder verkocht aan een stel antillianen uit leeuwarden. heb een hekel aan om om de troep van een ander op te gaan lossen.
Reply With Quote
  #11  
Old 08-04-2009, 00:15
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

hehe , ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Wat ik ook niet snap is wanneer je ergens een imbus uitdraait of bout/moer, en deze slijt vertoont, er toch mensen zijn die ze hergebruiken.

Volgens mij kost het meer moeite en en slijt aan je spullen dan dat je nieuwe steekt.

Kan er echt fuckt up van worden wanneer je iets vervangt en je een halve dag aant klooie bent om de afgeronde inbus/bouten los te krijgen.

Gewoon vervangen die handel.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #12  
Old 08-04-2009, 08:02
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik ben het hier helemaal mee eens heb er op mijn werk dagelijks mee te maken dat zulke beunhazen het zelf wel even zullen maken,om er daarna achter te komen dat ze de boel nog verder naar de verdommenis hebben geholpen en dan mag jij(ik in dit geval) het oplossen...

schoenmaker blijf bij je leest!


ach ja zal altijd zo blijven. het is maar goed dat er handige mensen onder ons zijn. en zo blijven we van de straat toch
Reply With Quote
  #13  
Old 08-04-2009, 08:04
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

Quote:
Originally Posted by stn1
dat gebeurt meer wel dan niet hoor... Paar jaar terug bij een leon nog gehad. Schakelaar van de stoelverwarming kapot. Met een platte schroevendraaier eruit gehaald bij de dealer... overal om het nieuwe knopje de afdrukken van de schroevendraaier... Of wat denk je van de dealer die bij onze leon cupra 4 (v6) de distributieriem wil vervangen en belt dat dat wel duur kan worden.....Als ik dan zeg dta dat niet hoeft bij de v6 zegt hij jawel hoor na 90.000km of 5 jaar... (v6 heeft geen riem)

Bij dealers al laat staan bij handelaren. Dan heb ik veel liever een hot tec schroefset eronder of gladde linglong banden.. weet je iig waar je aan toe bent.


daar heb je dan ook wel weer gelijk in.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-04-2009, 10:33
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

De garage waar ik de GTI heb laten keuren wilde beweren dat de 16v origineel geleverd is met trommelremmen achter. Tuurlijk... Toen vervolgens ook de V-snaar half doormidden bleek te liggen werd er gezegd: die is bekeken en goed genoeg bevonden. Maar het was allemaal mijn schuld, want het was maar een 'vage auto'.
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #15  
Old 08-04-2009, 10:47
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

"kun je het niet betalen, dan moet je iets goedkopers rijden"
helemaal mee eens, tis nog levensgevaarlijk ook!

en als iets kapot is en je hebt geen geld... dan maar een maandje fietsen

Last edited by tim_j : 08-04-2009 at 10:52.
Reply With Quote
  #16  
Old 08-04-2009, 10:48
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Kennis van me had zijn Transporter naar de VW/Audi dealer gebracht voor wat onderhoud. Op de weg naar huis hoorde ie een vreemd gerammel en gebonk.

Terug naar de dealert, bus de brug op en daar vonden ze de hamer die nog tussen de achtervering stak. De monteur had die daar even weggehangen tijdens het sleutelen. Vergeten weer in zijn kist te doen na de gedane werkzaamheden..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #17  
Old 08-04-2009, 12:30
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Lexo
Kennis van me had zijn Transporter naar de VW/Audi dealer gebracht voor wat onderhoud. Op de weg naar huis hoorde ie een vreemd gerammel en gebonk.

Terug naar de dealert, bus de brug op en daar vonden ze de hamer die nog tussen de achtervering stak. De monteur had die daar even weggehangen tijdens het sleutelen. Vergeten weer in zijn kist te doen na de gedane werkzaamheden..


met het gereedschap wat ik op mijn werk al uit auto's heb gevist kun je ook een leuk gereedschapkarretje vullen.....

en over die imbus-bouten en dergelijke,ik maak het vaker mee dat die gewoon met een hamer en beitel weer vast getikt worden
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #18  
Old 08-04-2009, 16:33
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

Verhalen genoeg hier lees ik, Normaal vindt ik het niet erg om wat te sleutelen en iemand anders zijn rommel opruimen, voelt soms wel goed omdat je het dan wel klaar krijgt en goed . Alleen vindt ik dat er niet gekloot moet worden met controle lampjes enz. Vaak weten mensen niet voor hoeveel geld ze aan het vernielen zijn.

Het brandstofpomp verhaal wordt me al een stuk duidelijker, die klere dingen zijn nergens te krijgen. Ja de versie van de oudere vr6 en gti (zijn gelijk namelijk) die zijn er wel, maar die ik moet hebben, vergeet het maar. Zet hem zo even op de onderdelenlijn.

Reply De Pul : Ja schoenmaker blijf bij je leest dat weet ik zo net nog wel niet, dan moet ik gaan timmeren in plaats van sleutelen

Reply Heleen : Dus je hebt een hele speciale 16v???? Met schijfremmen op de achteras nog wel. Zal wel een zeldzame uitvoering zijn haha


Ik zet ook liever alles vast met de oude bouten. Vooral remklauwen enz. De schijven en blokken kosten helemaal niets, maar die rottige bouten daar kun je wel falliet aan gaan
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT
Golf 1 1.9 TD 83
Reply With Quote
  #19  
Old 08-04-2009, 18:17
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Heb hier ook een geval beunhaas staan
Is een golf cabrio GLI daar hebben ze meer fout aan gedaan dan goed
Delen van de injectie eraf gesloopt en dan gek vinden dat ze het niet mer doet
Maar als dan weer iets gemaakt is en het werkt weer geeft dat tog voldoening
Reply With Quote
  #20  
Old 09-04-2009, 21:04
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

Het is altijd mooi om alles weer goed werkend te krijgen. Ik heb net een brandstofpomp gekocht voor de vr6, en als het goed is is dit het laatste puntje knoeiwerk en moet het dan allemaal weer kloppen
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT
Golf 1 1.9 TD 83
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum