Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 05-05-2006, 10:54
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
rijd nog wel eentje in oostenrijk..
maar iig goed bezig..


Hoi Richard, het is dus doorgegaan zoals je gezien hebt

vertel me alles over de callaway uit oostenrijk. pics etc
jammer dat ik dat nu weet, ik had graag de exclusiviteit voor europa gehad
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote
  #22  
Old 05-05-2006, 10:58
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

heb je zowiezo.. heb hem ooit eens in een boekje gezien..
was al 6 jaar geleden dus of ie nog rijdende is..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #23  
Old 05-05-2006, 16:09
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by callaway
Patrick,

doe maar niet, anders ben ik niet meer de enige in Europa

ik heb de set via ebay gevonden in gebruikte nieuwstaat.
pas op, er verkopen een heleboel mensen losse onderdelen, als je die gaat kopen ben je een vermogen kwijt om de set compleet te maken.
er worden al bedragen van 1000 dollar gevraagd(en gegeven) voor de valve covers.

ik heb wel een paar connecties op callaway gebied, maar dat is meer Corvette gerelateerd.


Hahaha ok, nee heb het nu al anders gedaan maar ik vind het super om te zien!
Suc6 met dit hele mooie project!
Reply With Quote
  #24  
Old 18-05-2006, 08:24
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

weet iemand toevallig of er een 6-bak (VW,Seat,Skoda) is die passend is op een PG onderblok ??
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote
  #25  
Old 18-05-2006, 10:19
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Quote:
Originally Posted by callaway
ik snap dat de G60 speciaal gebouwd is voor druk. maar de JH heef ook 1:8,5 compressie.

zit het werkelijke verschil dan in de gebruikte zuigers, krukas enz ??

ik ben inmiddels overtuigd dat het een PG moet worden, en twijfel nu even over digifant/K-jet.

het liefst k-jet want dat is de echte old skool maar als het goedkoper/makkelijker is met een digifant, tja soms moet je consessies doen.

ik heb op doppel-wobber heel wat nuttige info gevonden maar waar kan ik evt nog meer info vinden over K-jet en Digifant ??
engels/duits/frans en spaans is geen probleem, neederlants oferigens ookniet


Om te beginnen heeft een PG bijvoorbeeld zuigerkoelers, een JH niet.

Tja, K-jet of Digifant.... Persoonlijk zeg ik K-Jet, puur uit originaliteits oogpunt. Dit is gewoon een super zeldzame set en hoort wat mij betreft dan ook origineel opgebouwd te worden.
Als ultiem vermogen je doel is dan moet je K-jet laten voor wat het is. Ga dan Digifant of nog liever DTA/Megasquirt o.i.d.

Hoe werkt de verrijking bij zo'n Callaway set? Is dat geregeld met een drukgevoelige warmloopregelaar zoals vroeger bij Audi's? Er zijn in het verleden nogal wat auto's op de markt gekomen met turbo K-Jets die je als basis kunt gebruiken. Denk aan Audi, Saab, Volvo.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #26  
Old 18-05-2006, 10:21
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

[edit] zie nu dat er zelfs een microfueler bij de kit zit. Dan ben je toch helemaal klaar al?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #27  
Old 18-05-2006, 11:12
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
[edit] zie nu dat er zelfs een microfueler bij de kit zit. Dan ben je toch helemaal klaar al?


de optionele microfueller heb ik erbij dus we praten hier over een Stage2 kit

er is ook nog waterkoeling beschikbaar maar die optie is maar 7 keer verkocht door callaway dus dat wordt zelf bouwen.

ik heb al een onderzoek gestart naar de volvo 240 turbo CIS die voor meer brandstof aanvoer zorgt.
en een audi 5000 warmloop element.

hiermee schijn je het standaard K-jet te kunnen verbeteren om boost te kunnen rijden.

het standaard JH blok met std K-JET is goed voor ong 0,5 bar druk
met de microfueller en intercooler kun je al naar ong 1 bar
maar de ervaring leert dat de standaard CIS toch niet voldoende peut kan leveren.

wat ik wil realiseren is een betrouwbaar vermogen, dus geen supermonster waarvan ik elk jaar het blok mag reviseren.

dus vandaar nog een beetje twijfel tussen old skool k-jet en digifant betrouwbaarheid.

even als toelichting , ik heb de keuze gemaakt voor een Cabby mk1 omdat ik deze gewoon mooi vindt, het project wordt gebaseerd op een mooie strakke een daily driver en dus geen garage queen prize winner.

Ik ben erg gecharmeerd van de classiclines vanwege hun complete uitrusting en de kleuren groen/beige met beige int en bord rood/bord rood met beige int genieten mijn voorkeur.
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote
  #28  
Old 31-05-2006, 14:50
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

weet er iemand van jullie trouwens of er een 6-bak van (VW/seat/skoda) passend is op een G60 onderblok ??
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote
  #29  
Old 31-05-2006, 14:53
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Eh ja, maar dan kom je meestal uit bij diesel bakken (TDI) en die hebben dus veel te lange overbrengingen. Alle bakken op 020 basis passen in ieder geval, evt moet je nog ombouwen naar kabelschakeling.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #30  
Old 31-05-2006, 14:56
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Eh ja, maar dan kom je meestal uit bij diesel bakken (TDI) en die hebben dus veel te lange overbrengingen. Alle bakken op 020 basis passen in ieder geval, evt moet je nog ombouwen naar kabelschakeling.


ok, dan gaat die wens van het verlanglijstje af.

Ik wil best wat aanpassingen doen maar het project moet wel medium budget blijven.
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote
  #31  
Old 30-06-2006, 05:35
Piet78 Piet78 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 7
Default

Hallo,

Ben blij dat er nog mensen bezig zijn met het opbouwen van een turbo op een GTI.

Ikzelf ben 2 jaar geleden ook gestart met turbo op GTI 8V digifant te plaatsen.
Het project is ook stilgevallen wegens andere prioriteiten.
Ik heb zelf inox verlengstukken gelast en gefreesd om zo de collectoren/spruistukken van een td te kunnen gebruiken, overigens ook een softturbo van een td gebruikt.
Ik heb echter het inspuitsysteem nog niet aangepast met als gevolg dat de motor uitslaat bij een toerental van rond de 3000 toeren.
Wat logisch is natuurlijk aangezien dan de turbo extra lucht begint te geven en de digifant en de injectoren aan hun grens zitten.
Ik ben van plan een K-jetrinic systeem bij te bouwen dat drukgestuurd is. Dit met als voornaamste reden dat er in de lagere toerentallen en vrijloop, evenals koude sart, de digifant alles perfect regelt. De K-jetronic moet dan enkel voor extra drinken zorgen bij de hogere belasting. Heeft natuurlijk wel wat kilo's extra tot gevolg.
Mijn target is 200 pk, maar ik denk dat dit toch iets te hoog gegrepen is aangezien ik op niet meer dan 600-800 gram druk wil rijden, om beschadiging door te hoge temperaturen te voorkomen.

Groeten,

Piet
Reply With Quote
  #32  
Old 30-06-2006, 07:18
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

Ik ben nog niet begonnen, maar puur bezig info te verzamelen

ik ben op dit moment nog druk met [offtopic] mijn Corvette te restaureren[offtopic]

mijn verwachting is in het voorjaar 2007 een PG blok aan te schaffen en daar mee te beginnen reviseren.

dus mocht je tips hebben en foto's, heeeel graag.
en als je besluit K-jet te gaan gebruiken dan wil ik daar ook graag meer van weten.

ps je huidige setup met digifant is toch elektronisch ? dan kun je toch injectoren met hogere opbrengst nemen en een chip laten bakken om het geheel opnieuw te regelen. ( ik ben geen VW expert en al zeker geen ervaring met digifant)
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote
  #33  
Old 03-07-2006, 17:21
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

hej callaway..
Anders heb ik wel genoeg info voor je (ben niet zo veel op msn heb je wel gemerkt denk ik.. Die tijd breng ik liever door in mn werkplaatsje..
Maar als je voor K-jetronic gaat dan zal je wel enkel dingen moeten aanpassen, is natuurlijk wel echt old skool en superstoer!. Enkele dingen die je sowieso nodig hebt, een warmloopregelaar van een audi turbo (5 cil.) of die van een 16V aanpassen. Hoe en wat dit werkt leg ik je wel eens op msn uit. Deze zorgt voor een brandstof verrijking. Door verschillende berekeningen uitgevoerd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat heel veel mensen je bang willen praten dat K-jet niet voldoende brandstof kan leveren. Dit is onzin..27 psi (1,89 bar) turboduk is zelfs mogelijk!! maar dan moet je ook wel meer aan je blok aanpassen wil dit goed gaan. Dus je brandstoftoevoer is geen enkel probleem, ja op een testbank en dan constant over een langere periode op volle turbodruk houden dan gaan ze het niet bijbenen waarschijnlijk maar als je op de weg rijdt geen enkel probleem! kun je zo sportief rijden als je wilt. Ik ga ook gebruik maken van een audi 5 cil. gasklephuis omdat deze een grotere doorlaat heeft. De ontstekeking werkt m.b.v vacuumsysteem (leidingen omleggen). Dit schema geef ik je wel via msn en leg ik je alles wel uit. Ik ga dit alles gewoon op een JH blokje bouwen, ik zie geen serieuse problemen in die ontbrekende zuigerkoelers tegenover een PG. Ik ben ook van plan om zo rond de 0,8 bar turboduk te gaan rijden op een compressieverhouding van 8,5 op 1. Als je vragen heb stel je ze maar!

Greetzz...
Reply With Quote
  #34  
Old 04-07-2006, 07:28
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
hej callaway..
Anders heb ik wel genoeg info voor je (ben niet zo veel op msn heb je wel gemerkt denk ik.. Die tijd breng ik liever door in mn werkplaatsje..
Maar als je voor K-jetronic gaat dan zal je wel enkel dingen moeten aanpassen, is natuurlijk wel echt old skool en superstoer!. Enkele dingen die je sowieso nodig hebt, een warmloopregelaar van een audi turbo (5 cil.) of die van een 16V aanpassen. Hoe en wat dit werkt leg ik je wel eens op msn uit. Deze zorgt voor een brandstof verrijking. Door verschillende berekeningen uitgevoerd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat heel veel mensen je bang willen praten dat K-jet niet voldoende brandstof kan leveren. Dit is onzin..27 psi (1,89 bar) turboduk is zelfs mogelijk!! maar dan moet je ook wel meer aan je blok aanpassen wil dit goed gaan. Dus je brandstoftoevoer is geen enkel probleem, ja op een testbank en dan constant over een langere periode op volle turbodruk houden dan gaan ze het niet bijbenen waarschijnlijk maar als je op de weg rijdt geen enkel probleem! kun je zo sportief rijden als je wilt. Ik ga ook gebruik maken van een audi 5 cil. gasklephuis omdat deze een grotere doorlaat heeft. De ontstekeking werkt m.b.v vacuumsysteem (leidingen omleggen). Dit schema geef ik je wel via msn en leg ik je alles wel uit. Ik ga dit alles gewoon op een JH blokje bouwen, ik zie geen serieuse problemen in die ontbrekende zuigerkoelers tegenover een PG. Ik ben ook van plan om zo rond de 0,8 bar turboduk te gaan rijden op een compressieverhouding van 8,5 op 1. Als je vragen heb stel je ze maar!

Greetzz...


gaaf, mijn handen beginnen al te jeuken om te beginnen

maar first things first de Vette moet eerst af, Ik ben wel benieuwd wat de dyno resultaten zijn met 0,8 bar

met mijn Renault 5 GT Turbo heb ik ook altijd op 0,8 gereden (dat was het maximale met originele carb -wel andere sproeier bezetting)

dus ik dacht aan tussen 1,0-1,3 bar te gaan proberen met doel een 160pk te behalen en toch redelijk onkostenvrij te rijden.

dus geen 250pk en ieder kwartaal blok reviseren.

je kan met ook een mail sturen met details en foto's van je project, die gooi ik dan wel hiero online.

jeroenvgfn at hotmail dot com
de mailbox kan 10mb per mail aan dus laat maar komen die foto's
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote
  #35  
Old 04-07-2006, 07:53
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

foto's kunnen ook in het fotoalbum hier
supertopic is dit trouwens (mooi project ook)! zo krijg ik er ook nog eens verstand van
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #36  
Old 13-11-2006, 12:45
MHmotorsport MHmotorsport is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 18
Default

Wat een magnifieke turbokit... Is er nog vordering in dit project ?
Zeker op k-jet laten werken he...



Die microfueler is volgens mij net bedoeld om de standaard k-jet de nodige verrijking te geven. Je mag niet vergeten dat ze in de VSA ke-jet gebruikten met lambda controle ipv warmdraairegelaar. Volgens mij zetten ze die microfueler ipv het originele controle-orgaan dat normaal naar lambda, toeren, vollast enz kijkt en maken ze het geheel wat rijker en vooral boost-gevoelig op die manier...
Voor ons arme zielen die niet die kit hebben met microfueler, moeten we idd best gaan kijken naar saab, volvo of porsche k-jet turbo systemen met een warmdaairegelaar die drukgevoelig is...
Reply With Quote
  #37  
Old 13-11-2006, 13:32
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

Quote:
Originally Posted by MHmotorsport
Wat een magnifieke turbokit... Is er nog vordering in dit project ?
Zeker op k-jet laten werken he...

Die microfueler is volgens mij net bedoeld om de standaard k-jet de nodige verrijking te geven. Je mag niet vergeten dat ze in de VSA ke-jet gebruikten met lambda controle ipv warmdraairegelaar. Volgens mij zetten ze die microfueler ipv het originele controle-orgaan dat normaal naar lambda, toeren, vollast enz kijkt en maken ze het geheel wat rijker en vooral boost-gevoelig op die manier...
Voor ons arme zielen die niet die kit hebben met microfueler, moeten we idd best gaan kijken naar saab, volvo of porsche k-jet turbo systemen met een warmdaairegelaar die drukgevoelig is...


bedankt voor de lovende woorden,

wat de vorderingen betreft, ik ben nog steeds bezig met info verzamelen en ik ga binnenkort de turbo opsturen voor revisie en de microfueler testen of de druk sensor nog wel werkt (die gaan heel vaak kapot)

verders ben ik pas van plan om een Cabriolet te kopen mid volgend jaar en dan gaat het project pas echt van start.

microfuelers zijn los te koop in USA , ik zie ze voorbij komen voor $200
maar dan reken er nog maar $60 verzendkosten bij en natuurlijk invoerrechten en BTW.

dus is het voordeliger/beter een volvo of saab setje te kopen.

Ik ben trouwens van plan om een PG onderblok te gaan gebruiken en de kop/ k-jet enz van een JH blok te nemen.

verders zit er nu een downpipe bij van 2,5 inch (5,zoveel CM)
en ik wil graag een 3 inch ( bijna 8 cm) uitlaatsysteem gaan maken.

maar dat komt tegen die tijd wel.

eerst nog wat dingen op een rij hebben.
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote
  #38  
Old 13-11-2006, 13:55
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

schrick heeft een soortgelijke kit..
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/D...d2&page=1&row=2
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #39  
Old 13-11-2006, 14:12
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Heel gaaf project dit, deze ga ik ff volgen!

Quote:
Originally Posted by Richard
schrick heeft een soortgelijke kit..
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/D...d2&page=1&row=2


klopt:




deze kit is van `n Duitser en die heeft het ook steeds over een Horag turbo?
Reply With Quote
  #40  
Old 13-11-2006, 14:29
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
schrick heeft een soortgelijke kit..


zie ook :
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21983
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------

Last edited by callaway : 13-11-2006 at 14:32.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum