Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 27-09-2005, 23:06
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

T'ja je moet de natuur zijn gang laten gaan wat wilde dieren betreft.... Leeuwen eten zebra's, t'ja het is zielig voor de zebra maar tÃ*s de natuur.... Een mug dood meppen doen we allemaal maar honden of katten mishandelen dat is wat mij betreft een HEEEEEEEEEL anders verhaal. Je kiest voor een hond of kat (of konijn, hamster, rat bla bla bla) en die hoor je goed te verzorgen. Ik zet me dus in omdat het mij aan het hart gaat, als dat bij anderen niet zo is dan is dat erg jammer.
Reply With Quote
  #42  
Old 27-09-2005, 23:07
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

En aan iedereen die getekend heeft; dank je wel!!!
Reply With Quote
  #43  
Old 27-09-2005, 23:13
vwfreaks.nl's Avatar
vwfreaks.nl vwfreaks.nl is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 270
Default

Erg leuk en meelijwekkend allemaal hoor... Wij hebben thuis ook al 9 jaar een konijn, dus mij kun je niet betichten van achterstallig onderhoud, maar moet zoiets nou op een VW forum??
Reply With Quote
  #44  
Old 27-09-2005, 23:19
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

t'ja daar is offtopic voor... net zoals hier ook huisdierenthreads staan.... z
Reply With Quote
  #45  
Old 27-09-2005, 23:20
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by SplitBien
T'ja je moet de natuur zijn gang laten gaan wat wilde dieren betreft.... Leeuwen eten zebra's, t'ja het is zielig voor de zebra maar tÃ*s de natuur.... Een mug dood meppen doen we allemaal maar honden of katten mishandelen dat is wat mij betreft een HEEEEEEEEEL anders verhaal. Je kiest voor een hond of kat (of konijn, hamster, rat bla bla bla) en die hoor je goed te verzorgen. Ik zet me dus in omdat het mij aan het hart gaat, als dat bij anderen niet zo is dan is dat erg jammer.


Ik wil nu wel een keer een inhoudelijk argument van je horen over wat ik al eerder zei.
Zelf ben je vegetariër, maar je hebt wel een poes (of een kater, daar wil ik vanaf zijn). dat beest moet toch ook vreten? Is het dan niét zielig als je een blik Kitekat voor hem/haar opendraait? Dat is toch ook vlees van een dier dat gestorven is om aan jouw behoeften te voldoen, direkt of indirekt? Sterker nog, dat vlees is hoogstwaarschijnlijk afkomstig van de "bio-industrie", waar zoveel geleden wordt door dieren (koeien, kippen en varkens weliswaar, geen schattige kittens).

Weet je hoe je hypocriet spelt?
S-A-B-I-N-E!
Reply With Quote
  #46  
Old 27-09-2005, 23:30
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

tjonge jonge...

IK heb ervoor gekozen om vegetarisch te worden, niet alleen omdat ik het zielig vind maar meer omdat ik het niet kan eten omdat het telkens door mijn hoofd spookt dat dat stuk vlees ooit geleefd heeft. Mijn katten kunnen niet kiezen om vegetarisch te worden. Bob eet ook gewoon vlees, t'ja dat is zijn keuze en ik ga hem ook niet dwingen om geen vlees te eten, ik laat iedereen in zijn/haar waarde als ze vlees eten.
Over een jaar of 2 neem ik 2 honden die ook graag vlees willen eten, en dat geef ik ze dan ook. En als je het nu echt wilt horen; ik draai ook gerust een gehaktbal voor bob, als ik het zelf maar niet hoef te eten. Daarbij heeft dit totaal geen betrekking op de hulp die ik vraag voor de katten en honden!!

Ik denk dat je nu beter je bed in kan stappen richard want anders ben je morgen WEER niet te genieten.
Reply With Quote
  #47  
Old 27-09-2005, 23:41
vwfreaks.nl's Avatar
vwfreaks.nl vwfreaks.nl is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 270
Default

Quote:
Originally Posted by SplitBien
t'ja daar is offtopic voor... net zoals hier ook huisdierenthreads staan.... z


Ok dan.. mocht ik ooit de behoefte voelen dan plaats ik wel een leuk topic over ons konijn op het OffTopic gedeelte...
Reply With Quote
  #48  
Old 27-09-2005, 23:42
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

van mij mag je!
Reply With Quote
  #49  
Old 28-09-2005, 10:00
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by SplitBien
tjonge jonge...

IK heb ervoor gekozen om vegetarisch te worden, niet alleen omdat ik het zielig vind maar meer omdat ik het niet kan eten omdat het telkens door mijn hoofd spookt dat dat stuk vlees ooit geleefd heeft. Mijn katten kunnen niet kiezen om vegetarisch te worden. Bob eet ook gewoon vlees, t'ja dat is zijn keuze en ik ga hem ook niet dwingen om geen vlees te eten, ik laat iedereen in zijn/haar waarde als ze vlees eten.
Over een jaar of 2 neem ik 2 honden die ook graag vlees willen eten, en dat geef ik ze dan ook. En als je het nu echt wilt horen; ik draai ook gerust een gehaktbal voor bob, als ik het zelf maar niet hoef te eten. Daarbij heeft dit totaal geen betrekking op de hulp die ik vraag voor de katten en honden!!

Ik denk dat je nu beter je bed in kan stappen richard want anders ben je morgen WEER niet te genieten.


Beetje last van selectieve verontwaardiging he? Vlees eten is zielig omdat dat vlees ooit geleefd heeft, maar je geeft het wel aan poes en hond. Als je nou die kat en hond de deur uit doet (of nooit in huis had gehaald) had dat toch weer een paar koeien per jaar gescheeld!

Opportunisme ten top!
Reply With Quote
  #50  
Old 28-09-2005, 14:56
Brazen's Avatar
Brazen Brazen is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,132
Send a message via MSN to Brazen
Default

Nu.nl
Schoonmakers vinden honderd dode katten in huis
Uitgegeven: 28 september 2005 15:00

LONDEN - Schoonmakers hebben in een leegstaand huis in Leeds honderd dode katten gevonden. Veel dode dieren lagen in koelkasten, aldus de dierenbescherming woensdag.


Omdat de elektriciteit al geruime tijd was afgesloten, waren de katten in de koelkasten in verre staat van ontbinding. "De geur is ziekmakend. Het is ongelooflijk, maar het lijkt erop dat iemand hier tussen de lijken geleefd heeft", aldus een woordvoerder van de dierenbescherming RSPCA. Ads_kid=0;Ads_bid=0;Ads_xl=0;Ads_yl=0;Ads_xp='';Ad s_yp='';Ads_opt=0;Ads_wrd='';Ads_prf='';Ads_par='' ;Ads_cnturl='';Ads_sec=0;Ads_channels='';document. write("");function Ads_PopUp() {}
__________________
Brazen

;ww aandurven, tarten; ~it out er zich brutaal doorheen slaan, stijf en strak volhouden
Reply With Quote
  #51  
Old 28-09-2005, 15:13
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Quote:
Originally Posted by scumbag
Beetje last van selectieve verontwaardiging he? Vlees eten is zielig omdat dat vlees ooit geleefd heeft, maar je geeft het wel aan poes en hond. Als je nou die kat en hond de deur uit doet (of nooit in huis had gehaald) had dat toch weer een paar koeien per jaar gescheeld!

Opportunisme ten top!


Als jij nou gewoon ff goed gelezen had dan had je gezien dat ik het VIES vind dat het geleefd heeft, het woord zielig kwam er niet in voor. Een ander eet geen ei omdat dat vies is, of geen pindakaas, nou ik eet geen vlees, mar gun het mijn katten en toekomstige honden van harte.
Reply With Quote
  #52  
Old 28-09-2005, 15:36
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by SplitBien
Als jij nou gewoon ff goed gelezen had dan had je gezien dat ik het VIES vind dat het geleefd heeft, het woord zielig kwam er niet in voor. Een ander eet geen ei omdat dat vies is, of geen pindakaas, nou ik eet geen vlees, mar gun het mijn katten en toekomstige honden van harte.


Dan zwijg ik, tegen zoveel onnozelheid is geen kruid gewassen.
"IK heb ervoor gekozen om vegetarisch te worden, niet alleen omdat ik het zielig vind " citeer ik je nog even. Niet alleen betekent, in mijn optiek, dat het ook een punt van overweging is geweest.

Los daarvan, wel piepen als er een hond of kat uit een asiel naar een slechte eigenaar terugmoet, dat is zielig, maar dat er dieren geslacht moeten worden om je huisdieren te voeden, is normaal. heeft zeker niets te maken met het feit dat een koe of een varken geen "schattig" dier is?
Reply With Quote
  #53  
Old 29-09-2005, 09:04
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Eindeloos verhaal, ik reageer er niet eens meer op, heb wel wat beters te doen dan verklaringen aan jou te gaan afleggen, dat ben je niet eens waard.
Reply With Quote
  #54  
Old 29-09-2005, 11:13
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by SplitBien
Eindeloos verhaal, ik reageer er niet eens meer op, heb wel wat beters te doen dan verklaringen aan jou te gaan afleggen, dat ben je niet eens waard.


Verbaast me niets, jij haakt altijd af als men niet euforisch om je hals vliegt om je te complimenteren met je opmerkingen.

Ik weet niet of ik nu moeten lachen of nóg harder lachen
Reply With Quote
  #55  
Old 29-09-2005, 11:15
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Lach maar, ik lach later wel. Wie het laatst lacht, lacht het beste!
tot gauw richard!
Reply With Quote
  #56  
Old 29-09-2005, 11:15
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

oh ja en voordat je weer niet kan slapen; t'is geen dreigement, zou niet durven! :p
Reply With Quote
  #57  
Old 29-09-2005, 11:16
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Wie het laatst lacht is meestal traag van begrip ..

Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer

De beste stuurlui liggen op de walletjes
Reply With Quote
  #58  
Old 01-10-2005, 16:16
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

o ja misschien totaal overbodig maar ik ben ook vegetariër,behalve onder het eten.zo'n lekker stuk paardebiefstuk van een ons of 3.Overigens denken vegetariërs nou echt dat er een koe of varken minder geslacht wordt omdat zo'n kleine groep geen vlees eet?
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #59  
Old 04-10-2005, 12:28
Brazen's Avatar
Brazen Brazen is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,132
Send a message via MSN to Brazen
Default

Telegraaf

GroenLinks pleit voor dierenpolitie
DEN HAAG - GroenLinks wil een speciaal team van vijftig mensen in het leven roepen om dierenmishandeling en -verwaarlozing aan te pakken. Een landelijke opsporingsdienst is nodig, omdat jaarlijks tienduizenden dieren worden mishandeld zonder dat de daders worden vervolgd.


GroenLinks zal tijdens de behandeling van de begroting van het ministerie van Landbouw om geld vragen, zo liet de partij dinsdag weten. Het team moet onder de Dierenbescherming vallen, die nu al over dertien opsporingsambtenaren beschikt.

De politie heeft volgens GroenLinks te weinig aandacht voor dierenmishandeling. Steeds meer zaken komen bij de inspectie van de Dierenbescherming terecht. De dertien medewerkers kunnen het aantal meldingen echter nauwelijks aan. De Dierenbescherming krijgt elk jaar 36.000 meldingen van dierenleed binnen
__________________
Brazen

;ww aandurven, tarten; ~it out er zich brutaal doorheen slaan, stijf en strak volhouden
Reply With Quote
  #60  
Old 04-10-2005, 14:07
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

hmz, dan zit je al snel boven de 10 meldingen per medewerker per dag. Da's inderdaad gekkenwerk.
Maar hier valt ook wat voor te zeggen: ...omdat jaarlijks tienduizenden radio's worden gejat zonder dat de daders worden vervolgd...of...omdat jaarlijks tienduizenden fietsen worden gestolen zonder dat de daders worden vervolgd...

De enige constante in al deze verhalen over dierenmishandeling, diefstal, vandalisme ed is "dat de daders niet worden vervolgd". En dat is nou precies één van de dingen die goed mis zijn in Nederland.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum