Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-08-2011, 01:02
Rocco Tinus's Avatar
Rocco Tinus Rocco Tinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 37
Default Scirocco mk1 bestand

Hallo Scirocco mk1 liefhebbers, ik ben Tinus (Rocco Tinus ) uit Mokum en ik heb het plan opgevat om te proberen om ALLE nog in Nederland aanwezige Scirocco mk1`s te registreren.

Hiermee bedoel ik dus ALLE Scirocco mk1`s met Nederlands kenteken, dus ook de rocco die al 10 jaar in je schuur staat of die op het land bij je buren staat of die geparkeerd staat in je wijk.
HELP MIJ MEE dit te doen, Post hier dus je foto (s) van iedere Nederlandse rocco mk1 die je hebt of ziet rondrijden/staan of stuur mij een email (roccotinus@hotmail.com ) met de foto(s) en het kenteken. Ik heb er nu over de 70 stuks op mijn lijst staan, die heb ik via de RDW site gesorteerd op jaartal en type.

Ik heb zelf 2x een Scirocco mk1, allebei een TS uit 1974, het gaat om de 42-BT-81, ja die was van Loco-Vr6 (misschien wel de oudste nog in Nederland aanwezige mk1 ?? , kenteken datum 02-05-1974 – gebouwd van 11-04-1974 t/m 18-04-1974) en de 55-DA-36, die is van 30-08-1974. (zie de topic Barnfind - http://www.volksforum.com/forum/sho...hlight=barnfind )

Ik wil dus proberen er achter te komen hoeveel oude rocco`s mk1 er nog zijn in Nederland, lijkt me een mooie klus. . ben benieuwd hoeveel er nog zijn… Je kan hier dus kijken of jou Scirocco mk1 of een door jou gefotografeerde Scirocco mk1 in de lijst staat.

Ook lijkt het me leuk om in 2012 een Meet & Greet te organiseren voor Scirocco mk1 rijders/bezitters/liefhebbers. Heb je daar interesse in, stuur me dan je email adres, dan maak ik een lijst daarvan en kan ik je hiervan op de hoogte houden.

Veel Rocco groeten en vast bedankt voor de hulp en eventuele info.
Rocco Tinus

op pagina 2 staat het bestand: (ze staan op datum kenteken - van oud naar nieuw. de stand is nu : 92 stuks waarvan er nu 65 online staan- ja er zijn er weer 6 bijgekomen (12-08-2012)- ga snel kijken... ben nu met deel 3 begonnen

Last edited by Rocco Tinus : 11-08-2012 at 12:26.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-08-2011, 09:43
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

mijn 74-er zonder kenteken ; http://www.volksforum.com/forum/sho...72&page=4&pp=20
eigenlijk geen idee hou oud hij precies is, zou ik de papieren eens na moeten kijken..
Reply With Quote
  #3  
Old 25-08-2011, 11:56
Rocco Tinus's Avatar
Rocco Tinus Rocco Tinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 37
Default kenteken 1974er..

Hee Marc, tnx voor je melding en foto, gaafe bak man !! hopelijk kan je de papieren vinden ja ik ben nieuwsgierig, , ben benieuwd of ik hem al toevallig al in me bestand heb staan...


Quote:
Originally Posted by Marcski
mijn 74-er zonder kenteken ; http://www.volksforum.com/forum/sho...72&page=4&pp=20
eigenlijk geen idee hou oud hij precies is, zou ik de papieren eens na moeten kijken..
Reply With Quote
  #4  
Old 25-08-2011, 12:32
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

het is nog een duitser, dus hij heeft nog geen kenteken
Reply With Quote
  #5  
Old 25-08-2011, 21:41
Rocco Tinus's Avatar
Rocco Tinus Rocco Tinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 37
Default

ach so wat zijn de laatste 6 cijfers van het chassisnummer?? dat is toch zijn producktie nummer ?

Quote:
Originally Posted by Marcski
het is nog een duitser, dus hij heeft nog geen kenteken
Reply With Quote
  #6  
Old 26-08-2011, 22:26
Bonny Bonny is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 44
Default

Zie mijn scirocco gt in het ruige rocco's topic. Staat op de 38ste pagina.Het is geen originele nederlander. kenteken 71-nxf-3. Het gaat hier om een gt van 1978 met een 1.6fr motor.
Gr. Niels
Reply With Quote
  #7  
Old 29-08-2011, 02:50
Rocco Tinus's Avatar
Rocco Tinus Rocco Tinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 37
Default

Hee Niels, tnx man. die had ik gemist. . heb je nog meer foto`s ?? waar heb je hem vandaan ?? ik houd die topic in de gaten en heb er daar al een boel uitgehaald... de teller staat nu op 74 stuks..

mzzls Tinus
__________________
Scirocco TS 1974 collector
Reply With Quote
  #8  
Old 29-08-2011, 15:40
tuintje tuintje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 58
Default

hopelijk voeg ik er woensdag 1 toe
__________________
rij hard of blijf thuis
Reply With Quote
  #9  
Old 29-08-2011, 21:00
Bonny Bonny is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 44
Default

Hey Tinus, deze scirocco stond al een jaar of tien in nederland bij een kennis van mij op zolder. Na een paar jaar golf1 en caddy1 gereden dacht ik, ik wil wat anders. Dus caddy te koop en binnen 2 dagen verkocht. Toen zat ik dus zonder auto. Toen eens wat rond gekeken naar wat audi's of golfjes maar geen leuke dingen gezien. Dus naar die kennis van mij toegegaan en gevraagd of hij die scirocco niet kwijt wilde. Nee liever niet maar hoezo, zei die tegen mij. Dus na het verhaal verteld te hebben van die caddy zegt ie tegen mij, wat wil je er voor geven dan. Nou uiteindelijk dezelfde dag nog van zolder gehaald, accu en benzine erin en naar huis gereden. Rij er nu nog dagelijks mee maar gaat in de winter naar binnen. Heb net een golf 2 van 84 omgebouwd naar tdi dat word de winter auto.
Gr, Niels
Reply With Quote
  #10  
Old 30-08-2011, 14:15
Rocco Tinus's Avatar
Rocco Tinus Rocco Tinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 37
Default

Gaaf verhaal Niels,, maar ik neem aan dat je bedoelt in de garage /schuur (of hebben ze zo`n grote zolder + autolift )
slim plan om hem in de winter te stallen , ik heb een Golf mk2 GTD uit 85 als dagelijkse vervoer & winter vervoer (nu nog winterbanden kopen.. ) mijn rocco gaat ook in oktober naar binnen.. heb toch wel wat opknap plannen voor in de winter...
mzzls,
Rocco Tinus


Quote:
Originally Posted by Bonny
Hey Tinus, deze scirocco stond al een jaar of tien in nederland bij een kennis van mij op zolder. Na een paar jaar golf1 en caddy1 gereden dacht ik, ik wil wat anders. Dus caddy te koop en binnen 2 dagen verkocht. Toen zat ik dus zonder auto. Toen eens wat rond gekeken naar wat audi's of golfjes maar geen leuke dingen gezien. Dus naar die kennis van mij toegegaan en gevraagd of hij die scirocco niet kwijt wilde. Nee liever niet maar hoezo, zei die tegen mij. Dus na het verhaal verteld te hebben van die caddy zegt ie tegen mij, wat wil je er voor geven dan. Nou uiteindelijk dezelfde dag nog van zolder gehaald, accu en benzine erin en naar huis gereden. Rij er nu nog dagelijks mee maar gaat in de winter naar binnen. Heb net een golf 2 van 84 omgebouwd naar tdi dat word de winter auto.
Gr, Niels
__________________
Scirocco TS 1974 collector
Reply With Quote
  #11  
Old 30-08-2011, 15:00
Rocco Tinus's Avatar
Rocco Tinus Rocco Tinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 37
Default

Het bestand is verplaats naar pagina 2 (daar was wel nog genoeg ruimte )
__________________
Scirocco TS 1974 collector

Last edited by Rocco Tinus : 20-11-2011 at 17:03.
Reply With Quote
  #12  
Old 30-08-2011, 15:05
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Vet ding! Zit nog wel wat werk aan zo te zien

Ik denk dat je al wel kunt beginnen met het maken van een lijstje voor je bestand. Zoals bijv. het Golf mk2 VR6 of Golf rallye register hier op het forum, of ga je het niet on-line bij houden?
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #13  
Old 30-08-2011, 15:14
Rocco Tinus's Avatar
Rocco Tinus Rocco Tinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 37
Default

tnx, ja zit zeker nog wat werk aan
heb een excel sheet thuis en moet ff gaan kijken hoe ik dat hier ga doen.. waar kan ik die registers vinden, dan kan ik ff vergelijken.
mzzsl
Rocco Tinus
__________________
Scirocco TS 1974 collector
Reply With Quote
  #14  
Old 30-08-2011, 15:16
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #15  
Old 30-08-2011, 16:12
Rocco Tinus's Avatar
Rocco Tinus Rocco Tinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 37
Default

TNX Matheo, kijk maar boven in.. begin staat er... ga ik nog leuke klus aan hebben

__________________
Scirocco TS 1974 collector
Reply With Quote
  #16  
Old 30-08-2011, 16:59
Wim.'s Avatar
Wim. Wim. is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 452
Default

Ja dat denk ik ook
Mijn Scirocco komt uit Duitsland en is van September '74.




En ik weet er nog 6 van niet forummers, valt niet mee om alle in Nederland rijden MK1's in je bestand te krijgen denk ik..
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74
Daily: Audi 80 2.8 Quattro
Project: VW Scirocco GT(i)
Reply With Quote
  #17  
Old 30-08-2011, 17:24
Rocco Tinus's Avatar
Rocco Tinus Rocco Tinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 37
Default

Hee Wim, tnx voor je reactie , houd maar in de gaten of de jouwe al in deze lijst staat (ben begonnen met bijwerken.. ), of stuur me dan ff jou kenteken & gegevens (zie bovenaan voor welke gegevens) dan zet ik hem erin.

Zou je die 6 mensen willen vragen of ze mij willen emailen/posten.

Ga er toch me best voor doen om alle nog in Nederland zijnde Scirocco mk1`s te registreren.

mzzls

Rocco Tinus
__________________
Scirocco TS 1974 collector
Reply With Quote
  #18  
Old 01-09-2011, 20:38
Wim.'s Avatar
Wim. Wim. is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 452
Default

Mijn zwager heeft er nog 4 in de schuur staan die volgens mij al bijna 10jaar stil staan. Daarvan is geloof ik 1 slecht en 1 echt een opknapper en die andere zijn nog ik redelijk/goede staat.

En zijn zwager heeft ook nog een '74er hier op het dorp en die andere kan ik niet persoonlijk. ik zal kijken wat ik voor je kan doen.
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74
Daily: Audi 80 2.8 Quattro
Project: VW Scirocco GT(i)
Reply With Quote
  #19  
Old 05-09-2011, 12:05
Rocco Tinus's Avatar
Rocco Tinus Rocco Tinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 37
Default

Hee wim, hij heeft er nog 4 in zijn schuur staan.. das een aardige zwager

ben zeer nieuwsgierig... zijn het 1a of 1 b scirocco mk1 `s ?

Is hij een verzamelaar ofzo ??? verkoopt hij ook onderdelen???

mzzls. Rocco Tinus
__________________
Scirocco TS 1974 collector

Last edited by Rocco Tinus : 05-09-2011 at 14:56.
Reply With Quote
  #20  
Old 05-09-2011, 16:46
sciroccofiel's Avatar
sciroccofiel sciroccofiel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 181
Default

Die groene met kenteken 03-ET-23 is van Peter Meems.
Die oranje rieger gtb is van Frank Gommers en die rooie breedbouw leeft volgens mij niet meer.
Als je nog meer info wil hebben moet even kijken op www.vwsciroccovrienden.nl
Daar staat ook een sciroccoregister op.

Last edited by sciroccofiel : 05-09-2011 at 16:49.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum