Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 04-10-2015, 23:08
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Nou betreft dit een wereldwijd schandaal... maar het is natuurlijk wachten op het moment dat onze fijne overheid besluit diesels weer zwaarder te gaan belasten (al dan niet met aankondiging vooraf)...


En daarom ben ik van een daily Bmw e36 325tds overgestapt op een,
"uch" twingo.
Wegenbelasting kills me!
125€ p/m, verbruik 1:12,5 tegen 21€, 1:17. Berekende besparing per maand ongeveer 200€
Nu in de praktijk aan het testen. De 110pk verschil is trouwens wel dodend voor mijn relatie met de twingo

Ik denk overigens dat vw in een lastig parket is geduwd, en daardoor de keuze heeft gemaak om de boel te belazeren.
Enerzijds de overheden die ze steeds strengere emissie-eisen door de strot drukken, anderzijds de consumenten die telkens hogere vermogens wensen.

Het ene is nog steeds niet altijd met het andere te verenigen.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #22  
Old 08-10-2015, 20:44
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Uiteindelijk zijn al die eisen idd door overheden bedacht lijkt me en de industrie heeft er maar aan te voldoen. Kun je dat niet, dan verkoop je gewoon niks want dan ben je te duur vanwege BPM en andere milieubelastingen en ook de leaserijders gaan aan je deur voorbij vanwege te hoge bijtelling. Ga maar s zoeken naar cijfers uit 2013. Driekwart van de jaargroei in het totale aantal leaseauto's werd in Q4 gerealiseerd omdat iedereen nog voor 1-1-14 wilde profiteren van gunstige bijtelling (incl. moi...) De Renault Megane stond in '12 en '13 riant op de eerste plaats en deed daarna niet meer mee. Dat zegt genoeg over de wijze waarop beslist wordt over een nieuwe (zakelijke) auto.
Maar ook v.w.b. prive auto gaat t net zo. Die € 125 of 130 per maand voor die mooie dikke diesel tikt lekker door... De verzekeringspremie is bij veel verzekeraars voor n diesel gewoon duurder dan voor benzine, want met diesel wordt meer gereden, dus meer risico op schade. Daarbij vaak zwaarder, dus kan meer schade toebrengen enz. Alles wordt dus vanuit kostenoptiek benaderd en ergens houdt t gewoon op. Aan beide kanten. En de overheid... tja die zal dit idd wellicht aangrijpen om links en rechts wat tarieven te verhogen of anders toe te passen.
Aan het begin van deze thread werden er al wat parallellen getrokken naar de sport: op een gegeven moment kon je fietsen wat je wilde, maar zonder dope deed je gewoon niet mee vooraan... Zo is t hier ook en dan vervagen alle normen en waarden. Aandeelhoudersbelangen spelen zwaarder dan klanttevredenheid enz. Ik weiger daarom ook te geloven dat alleen VAG hier in de fout is gegaan.

Last edited by NielsDub : 08-10-2015 at 20:51.
Reply With Quote
  #23  
Old 09-10-2015, 07:16
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Ik weiger daarom ook te geloven dat alleen VAG hier in de fout is gegaan.


Ik ook..
Vorige week was heel even in het nieuws dat ook Opel (Opel = GM = Amerikaans) gesjoemeld heeft, maar daar wordt nu met geen woord meer over gerept.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #24  
Old 09-10-2015, 13:46
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Bmw en mercedes zijn ook al eens genoemd... Dus het is allemaal hetzelfde. Het mooie van dit verhaal is dat al die labtests van de baan zijn straks en auto's op de weg getest gaan worden.
Reply With Quote
  #25  
Old 09-10-2015, 14:26
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Hoe dan ook, VAG is in fout, en helaas zal deze groep hier het meest onder lijden.
1 ding is duidelijk: Veel fabrikanten knijpen em op dit moment.

Ik ben zeer benieuwd hoe dit zal aflopen.
Reply With Quote
  #26  
Old 10-10-2015, 17:24
Isard's Avatar
Isard Isard is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 299
Default

Het zou mij zeer verbazen als VAG momenteel niet alle mogelijke auto's van de concurrent aan het checken is op dezelfde streken. ;-)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum