Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 01-04-2015, 22:23
bults bults is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 100
Default

Poosje geen updates maar wel druk met de MK1 bezig geweest.
Blok er toch weer uit gehad omdat de motorruimte smerig en verkleurd was deze toch nog schoongemaakt en overgespoten. Direct de accubak eruit gehaald omdat ik deze toch achterin ga plaatsen.
Voor:


Na:



Toen ik destijds de automatische spanner eraf heb gehaald en deze heb vervangen voor een vaste spanrol heb ik deze vast gezet met een rvs bout. Dit zat mij nooit lekker omdat rvs en aluminium behoorlijk gaan vreten heb ik deze toch maar vervangen voor een gegalvaniseerde.
Laatst viel *Jeroen* ook een waterlekkage op aan het blok deze direct maar verholpen omdat het blok er toch uit was.



Hierna het blok er weer in gezet. Ik moest de achteruitrijschakelaar ook verwisselen die omdat de bak in de weg zit. Omdat ik hem wil omkeuren en de achteruitrijschakelaar APK plichtig is. Even aan het zoeken geweest en eentje van een Golf 2/3 gepakt. Deze heeft dezelfde aansluiting als een mk1 en het m12x1.5 draad wat in de golf4 bak zit. Het past net...



Daarna de rembekrachtiger geplaatst en de remleiding passend gemaakt. Hierna koppelingskabel aangesloten.



Ook tussen de bedrijven door bezig geweest met de kabelboom. Dit valt toch wel tegen maar wel leuk werk om te doen. Het meeste werk zit hem in het uitzoeken. Binnenkort wou ik de kabelboom inpluggen op de kabelboom van de Golf 1. Iemand hier nog nuttige tips bij?
In de tussentijd heb ik ook de steuntjes klaar voor de IC en radiateur. Dus hier gaan we ook snel weer mee verder. Ook een SPAL ventilator besteld. Iemand nog montagetips om deze degelijk vast te zetten?

@Floris-jan1
Het is een standaard 20vt AUM blokje. Wou deze nog wel laten chippen bij JD.

Last edited by bults : 01-04-2015 at 22:38.
Reply With Quote
  #22  
Old 02-04-2015, 07:41
Dopue's Avatar
Dopue Dopue is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 191
Default

mooi project.

kan niet wachten tot ik met mijn mk1 cabrio verder kan om de 20vt erin te hangen.

gebruik jij de originele 02J bak of 02a van g60?
Reply With Quote
  #23  
Old 02-04-2015, 12:37
bults bults is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 100
Default

Ik gebruik de originele 02J bak. Dit omdat je dan de schakelkabels ,toren ,koppeling etc. kunt blijven gebruiken van een mk4. Enigste waar je misschien tegen aanloopt is dat je 98mm flenzen hebt ipv 100 mm flenzen maar deze kun je omwisselen tegen 100mm flenzen van een golf 3 bak of een golf 4 tdi.
Reply With Quote
  #24  
Old 02-04-2015, 13:42
Dopue's Avatar
Dopue Dopue is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 191
Default

En hoe doe je dat met de assen?
Reply With Quote
  #25  
Old 02-04-2015, 15:21
bults bults is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 100
Default

Quote:
Originally Posted by Dopue
En hoe doe je dat met de assen?

heb 100mm assen van een g60 gepakt. Als het goed is moet dit passen.
Reply With Quote
  #26  
Old 02-04-2015, 16:24
Dopue's Avatar
Dopue Dopue is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 191
Default

02j is 109mm is mijn verteld.
vandaar dat ik ook met een g60 bak ga rijden(werk ook met kabels zoals 02j). zodat ik de 100mm assen van mijn cabrio kan behouden.

correct me iv im wrong
Reply With Quote
  #27  
Old 02-04-2015, 16:35
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Quote:
Originally Posted by Dopue
02j is 109mm is mijn verteld.
vandaar dat ik ook met een g60 bak ga rijden(werk ook met kabels zoals 02j). zodat ik de 100mm assen van mijn cabrio kan behouden.

correct me iv im wrong



110mm flenzen.
maar die kunnen evt. ook omgezet worden naar 100mm
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #28  
Old 02-04-2015, 17:03
bults bults is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 100
Default

Ja sorry. Het was inderdaad 110mm. Deze kun je eruit halen en wisselen voor 100mm flenzen van een golf 3. Stelt niet zoveel voor.
Reply With Quote
  #29  
Old 02-04-2015, 17:09
maurice1987 maurice1987 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 299
Default

mooi project, dat gaat wel fijn lopen straks! heb een poos met een mk2 met een gechipte auq gereden.. prachtig speelgoed!
__________________
Steilheck G40
Reply With Quote
  #30  
Old 02-04-2015, 19:24
Dopue's Avatar
Dopue Dopue is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 191
Default

nou dan ga ik niet moeilijk doen want dan blijf de 02j er wel op

thx
Reply With Quote
  #31  
Old 11-04-2015, 20:32
bults bults is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 100
Default

Deze week niet stil gestaan. Aandrijving aan de linkerzijde klaar gemaakt. Intercooler traject klaar gemaakt. Spal fan erop gezet. IC en radiateur gemonteerd. Nu de kabels netjes maken en dan de inlaat erop zetten. Nog een computersteun gekocht van een cabrio 1 met een 2h motor. Deze aangepast en gemonteerd (nog niet op foto gezien). Even een plaatje bij het praatje hoe het er nu uitziet. Ook nog contact gehad met PON voor de motorverklaring. Weet een van jullie waar je de zes cijferige code kunt vinden op het motorblok van een AUM?



Last edited by bults : 11-04-2015 at 20:41.
Reply With Quote
  #32  
Old 11-04-2015, 20:38
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Waar heb je PON precies om gevraagd?
Ziet er goed uit zo
Reply With Quote
  #33  
Old 11-04-2015, 20:40
bults bults is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 100
Default

Voor een motorverklaring. Heb diverse nummers/codes gevonden maar alleen met cijferlettercombinate en een 5 cijferige code....
Reply With Quote
  #34  
Old 11-04-2015, 22:15
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Motor verklaring rene, kun je inderdaad bij pon op vragen. Soort bon bevestiging dat die motor uit de echte donor auto komt. Had ik toen ook bij mijn eerste ombouw. Interesseerde ze niks bij de rdw. Hij keek er zelfs nog niet naar. Meen 45 euro in de sloot gegooit.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #35  
Old 12-04-2015, 05:58
mitchies mitchies is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 38
Default

Hi,

Ziet er echt goed uit!
Bij mijn ombouw keuring (T3 naar 1.8 pl) hebben ze bij de RDW alleen gekeken naar de verkoop overeenkomst met kenteken vermelding van de donor en naar de motorcode (PL in mijn geval). Overeenkomst is gewoon te downloaden en invullen en beide tekenen. Ik had een overzicht meegenomen van de gegevens van de Golf 2 met PL (via carfolio.com geprint). Ze meten CO en dat was het, je kunt gelijk APK keuren als dat nodig is (wel even aangeven bij afspraak maken en blijven herhalen als je er bent...). Verder is het een uurtje werk daar en een beetje wachten, wachten wachten.

Groeten
Reply With Quote
  #36  
Old 13-05-2015, 19:59
bults bults is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 100
Default

Zo even weer wat stof van het topic afblazen.
De laatste tijd wat tegen geslagen gehad. Eerst met de downpipe dit niet past op het bestaande rvs systeem. De downpipe kwam niet laag genoeg bij de grond uit. Helaas had geen TIG apparaat in de buurt. Dus hier moest ik eerst even opwachten. Hierna de nieuwe downpipe uitelkaar geflext en een tussenstuk erin gelast. Nu zit de uitlaat er perfect onder.
Hierna had ik een eigen zekeringkast gemaakt omdat ik van de orginele af wou. Na alles gemonteerd te hebben wou de auto niet starten. Omdat hij wel gelopen heeft moest ik dus alles draden weer bijlangs en jahoor! Ik was er eentje vergeten. Aansluiten en hij liep als een zonnetje. Nu heb ik eentje apart voor de verlichting, etc van een Golf 1 en een voor het motorisch gedeelte van een Golf 4.
Omdat ik het lasapparaat toch kon gebruiken heb ik direct een computerhouder aangepast van een Golf 1 Cabrio zodat de Golf 4 computer erin kan.
Tevens heb ik de accu nu in de kofferbak zitten. Waardoor ik weer een stuk meer ruimte heb ik in de motorruimte.
Hierna had ik een weekje Worthersee. Dus even rust van de auto en tijd om wat anders mooi te bekijken.
Deze even het luchtfilter erin geplaatst en bezig met de laatste dingen opbouwen en inbouwen van de DV en N75. Moet de aansluitingen nog lassen op het IC traject. Hierna remmen ontluchten, bumpers monteren interieurdelen monteren, kabels opruimen etc. Nog genoeg te doen!
Zal binnenkort even wat foto's uploaden hoe hij er nu bij staat.

Had nog even een vraagje. Hoeveel lambasensors sluiten jullie aan en welke? Nu zag ik wel een Golf 1 1.8t staan met eentje gesloten maar helaas kon ik de eigenaar niet vinden.

Last edited by bults : 13-05-2015 at 20:03.
Reply With Quote
  #37  
Old 14-05-2015, 06:39
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Leuk project, ik heb alleen de voorste lambda aangesloten. De 2e laat ik nog uitprogrameren
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #38  
Old 14-05-2015, 08:37
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

De voorste moet zowiezo Sander. De achterste kun je voor de gek houden. Of laten uit mappen. De achterste controleerd de voorste.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #39  
Old 18-05-2015, 18:24
bults bults is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 100
Default

Allereerst iedereen bedankt voor zijn hulp en input. Ik heb de eerste 5 kilometer erop zitten!

Nu even wat foto's van de afgelopen tijd.

Homemade aansluiting voor DV en N75:



Computersteun geplaatst:



Accu achterin zekeringkast aan de achterbank vastgemaakt:



Kabels wegwerken:



OBD 2 die het doet



Zal binnenkort even een foto maken het totaal plaatje. Nu eerst de schuur opruimen!
Reply With Quote
  #40  
Old 18-05-2015, 18:38
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum