Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 08-01-2015, 22:45
tiepe ain's Avatar
tiepe ain tiepe ain is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 285
Default

Dappere Dodo :-)
Reply With Quote
  #42  
Old 08-01-2015, 22:46
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Hoe exclusief wil je 't hebben, een selecte groep van oprichters die kiezen welke auto's ze hun naam willen laten voeren?

Je kan het arrogant vinden, maar dat is wel de enige manier om je concept overeind te houden, zoals eerder gezegd valt je hele verhaal in het water als je zo'n sticker voor iedereen beschikbaar stelt, al dan niet tegen betaling. Je zal altijd voor- en tegenstanders hebben van zulke groepen dus goed doe je het toch nooit. We gaan er feitelijk ook al veel te serieus op in, maar goed ik vind het wel leuk om wat dieper in te gaan op zulke zaken.


Als het staat voor opgeleukte auto's, vrouwen, kleding en sieraden, dan had ik daar in de 00's al een naam voor...(iets met vinkeslag...)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #43  
Old 08-01-2015, 22:48
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Precies, ik vind t ook wel leuk om hier wat over door te zagen. Zoiets als een hall of fame bedoel ik juist als middel om die exclusiviteit en dus de continuiteit van je merk of club of movement of wat dan ook te borgen. Zodat iedereen kan zien of je met recht die sticker (vergelijk idd maar met colors van een motorclub) hebt of niet. Want hoe kun je dat anders doen als je bij iedere reclamestudio zo'n ding kan laten namaken?
Niet, wat ik eerder al zei.. als iets populair is dan zal het zich toch wel verspreiden. Wat ik zou doen als Dapper zijnde, is in ieder geval je verhaal in stand houden en dat ook naar buiten communiceren, zorgen dat je als merk eerlijk, echt en vooral geloofwaardig bent. Mensen die er dan geïnteresseerd genoeg in zijn kennen de betekenis erachter dan toch wel en kunnen dan zelf die schifting wel maken van wat 'echt Dapper' is en wat niet. Net als dat de mensen die het verschil tussen Lenso en BBS w*llen weten, er zelf voor zorgen dat ze het ook kúnnen benoemen. Als fake gooi je uiteindelijk toch je eigen ruiten in want die boys kijken op tegen de heren die zo'n merk vertegenwoordigen, maar met zulke streken zullen zij die kiddo's alleen maar verafschuwen.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #44  
Old 08-01-2015, 22:51
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Overigens is het Engels/Amerikaanse dapper wat anders als dapper in het Nederlands hè heren

Vinkeslag heeft weinig met kwaliteit te maken
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #45  
Old 08-01-2015, 22:55
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
ding loopt 1 op een emmer..


__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #46  
Old 08-01-2015, 23:01
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Dapper betekend niets anders dan er goed uit zien, het liefst in pak. Gewoon dat het totaal plaatjes klopt...

Als je dit concept dus vertaald in kleding; dan kan je het ongeveer het beste hiermee vergelijken:

http://2.bp.blogspot.com/-LsKwyhYMQ...on+mistakes.jpg

Het heeft alle kenmerken, maar toch is de uitvoering ronduit bagger!
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #47  
Old 08-01-2015, 23:04
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Een pak? Wasda? 😋
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #48  
Old 08-01-2015, 23:10
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Je slaat de spijker op z'n kop Rick!
Wat mij betreft hoeft er daarom geen sticker of logo op, totaalplaatje zegt genoeg. Ooit een pak gezien met levensgroot Zegna op de rug?
Reply With Quote
  #49  
Old 08-01-2015, 23:15
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

een ding is zeker... de foto´s die op die pagina voorbij komen elke keer zijn ronduit super.. ik weet niet wie ze maakt maar alles aan die foto´s lijkt te kloppen. de hoek van de foto, de effects etc. en het feit dat ze het merk exclusief houden vind ik nou juist het mooie... dan heb je iets wat niet iedereen heeft

zelf zou ik niet bij zoiets willen horen, ben ik te eigenwijs voor(en ik haat stickers), maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die het leuk vinden om bij zoiets te horen.

maarja zoals al gezegd werd, alles wat populair word loopt op een gegeven moment uit de hand tot een punt dat iedereen het wil, en wanneer iedereen het dan daadwerkelijk heeft trekt iedereen de stickers weer af omdat er weer een andere hype is. ik vind het juist slim dat ze het zo exclusief houden.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #50  
Old 08-01-2015, 23:17
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Je slaat de spijker op z'n kop Rick!
Wat mij betreft hoeft er daarom geen sticker of logo op, totaalplaatje zegt genoeg. Ooit een pak gezien met levensgroot Zegna op de rug?
Wezenlijk verschil is dat in het geval van een pak (of schoenen, horloges, etc.) het product het merk vertegenwoordigd. Dapper is geen product, op een dikke BMW staat (meestal nog) wel een BMW logo maar dat maakt het nog niet Dapper. Je zal toch een manier moeten vinden om je support voor (in dit geval) Dapper te visualiseren.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #51  
Old 08-01-2015, 23:53
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
een ding is zeker... de foto´s die op die pagina voorbij komen elke keer zijn ronduit super.. ik weet niet wie ze maakt maar alles aan die foto´s lijkt te kloppen. de hoek van de foto, de effects etc. en het feit dat ze het merk exclusief houden vind ik nou juist het mooie...


Zeker waar, echter gaan ze ronduit onbeschoft/Amerikaans met de fotografen om.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #52  
Old 09-01-2015, 00:05
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

What's all the fuzz about???
Sorry maar ik vat het nog steeds niet hoor. Wat the fuck is Dapper nu? Wat maken zij? Wat maakt hun een merk? Delen zij gewoon stickertjes uit aan de mensen waarvan ze vinden dat die een mooie auto hebben?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #53  
Old 09-01-2015, 00:45
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Lees het even op je gemak terug!
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #54  
Old 09-01-2015, 00:51
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Weet je wat dapper is?
Een gouden flakes Volksforum.com sticker op je zijruitje plakken.
Reply With Quote
  #55  
Old 09-01-2015, 06:42
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Weet je wat dapper is?
Een gouden flakes Volksforum.com sticker op je zijruitje plakken.


__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #56  
Old 09-01-2015, 08:09
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Wezenlijk verschil is dat in het geval van een pak (of schoenen, horloges, etc.) het product het merk vertegenwoordigd. Dapper is geen product, op een dikke BMW staat (meestal nog) wel een BMW logo maar dat maakt het nog niet Dapper. Je zal toch een manier moeten vinden om je support voor (in dit geval) Dapper te visualiseren.


Niet helemaal mee eens. Sommige merken hebben het nodig om logo en merknaam levensgroot op hun product af te beelden. Al dan niet ondersteund met flinke marketingcampagnes, sponsoring etc. Denk aan Gaastra of TW Steel etc. Andere merken doen dat subtieler of helemaal niet, heeft alles te maken met brand value en brand identity.

Laten we het er maar op houden dat ik niet hou van schreeuwrige logo's merknamen en daarmee ook grote stickers. Wat dat betreft sluit ik me volledig aan bij Herm, subtiel stickertje op zijruit is mooi genoeg. Is voor mij genoeg visualisatie van je support. Net als Performance VW stickertje boven de binnenspiegel. Met DubClub hebben jullie zelf ook voor de subtiele weg gekozen. Dat vind ik i.e.g. meer passen binnen de 'Dapper' filosofie dan van die grote plakaten.
Reply With Quote
  #57  
Old 09-01-2015, 09:39
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Ik geloof trouwens niet dat Dapper een merk is, ik denk meer een sociale beweging. Net als dat een studentenvereniging ook niks maakt of verkoopt maar toch een flinke achterban heeft door bepaalde sociale gaten te vullen.

Maar of het idee van Dapper nieuw is? Nee. Dapper heeft juist ingespeeld op de needs van mensen op het juiste tijdstip. Volg eens een aantal mensen op Tumblr en je hebt dagelijks zo'n feed die misschien nog een factor hoger ligt dan de page van Dapper op Facebook.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #58  
Old 09-01-2015, 11:43
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Toch wel een merk vind ik. Dienst die ze leveren is o.a. de facebook pagina. Ook Volksforum levert producten en diensten, o.a. merchandise. En een studentenvereniging levert natuurlijk ook producten en diensten: netwerkgelegenheid, activiteiten etc. En natuurlijk vooral wijn en bier...
Reply With Quote
  #59  
Old 09-01-2015, 12:06
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Niet helemaal mee eens. Sommige merken hebben het nodig om logo en merknaam levensgroot op hun product af te beelden. Al dan niet ondersteund met flinke marketingcampagnes, sponsoring etc. Denk aan Gaastra of TW Steel etc. Andere merken doen dat subtieler of helemaal niet, heeft alles te maken met brand value en brand identity.

Laten we het er maar op houden dat ik niet hou van schreeuwrige logo's merknamen en daarmee ook grote stickers. Wat dat betreft sluit ik me volledig aan bij Herm, subtiel stickertje op zijruit is mooi genoeg. Is voor mij genoeg visualisatie van je support. Net als Performance VW stickertje boven de binnenspiegel. Met DubClub hebben jullie zelf ook voor de subtiele weg gekozen. Dat vind ik i.e.g. meer passen binnen de 'Dapper' filosofie dan van die grote plakaten.
Ik zeg ook nergens dat ze de visualisatie op een goede manier invullen, dat is niet aan mij en heeft met persoonlijke voorkeur te maken. Maar feit is wel dat Dapper geen product is en dat je dus je logo/naam wel visueel zult moeten maken op de een of andere manier, klein dan wel grote stickers.

Dapper is dus geen product maar de definitie van een merk is ‘ieder teken, symbool of uiterlijke verschijning waardoor een product of dienst zich onderscheidt van concurrerende producten of diensten’. Ze hebben een dienst door 'leverancier van kwaliteit' te zijn zoals ze het zelf noemen. Het is weleens waar geen betaalde dienst maar Dapper heeft wel 'fans/volgers' net hoe je het noemen wil, en daarbij betalen mensen voor de stickers (legaal dan wel illegaal). Mijn inziens kan je dus wel spreken van een merk, dat merk is tegelijker tijd inderdaad ook een sociale beweging of hoe je het noemen wil.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #60  
Old 09-01-2015, 13:50
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
Lees het even op je gemak terug!

Heb ik gedaan maar ik vat het nog niet echt. De Dapper sticker is dus een beetje zoals de trui van je Chiro beweging of van een studentenbeweging met het verschil dan dat mensen met een Dapper sticker niet zulk sociaal contact hebben met elkaar?
Waarom wordt dit dan zo gehyped?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum