Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Onderstel; ophanging, vering, remmen, stabilisatoren, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 27-11-2014, 21:53
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik denk als je net als mij van een 1500JB naar een 2.0 ABA gaat met een vermogen stijging van ruim 78PK.
Dat je je remmen ook gelijk mee neemt ik heb nu een 25mm HRC met een 9Inch bekrachtiger en voor 280 schijven met de Girling klauwen.
Of het over kill is weet ik niet maar het remt best
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #42  
Old 27-11-2014, 21:56
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Probeer eens met je standaard remmen een rondje vol over de Nordschleife te gaan...
Heb zelf ervaring met dikke remmen op de achteras maar dit geeft alleen maar ellende!

Afstellen op een remmenbank heeft hier absolute niets mee te maken zoals eerder vermeld.

Er zit ook heel veel verschil in de rijder, heel vaak (te vaak) "slepend" zachtjes remmen brengt vaak nog meer temperatuur in de remmen dan kort maar krachtig remmen.
Echt hard remmen is vaak nog heftiger dan accelereren, op het randje van blokkeren of gewoon constant in de ABS trappen is echt heftig maar de meeste remmen kunnen daar echt niet tegen!
Heb zelf G60 remmen op de race golf2 en dit gaat met 200 PK op bv Zandvoort erg goed.
Maak daar 300 PK van en je hebt wel een probleem...



Idd, maar is dan niet zo zeer om de pekaas, maar omdat je elke keer tot hogere snelheden komt waardoor je verder af moet remmen toch ?

Ik denk dat jij er ook wel vanaf weet, want het valt erg op dat de de dikke remmen die worden gebruikt onder de RSén enz momenteel veel problemen geven zoals kromme remschijven en fading etc. De R20 remmen zoals er bij jouw auto onder zitten/horen hoor je nooit problemen over. Ten eerste begrijp ik niet hoe het kan dat zo'n grote fabriekant na zo veel ervaring zo veel problemen heeft.

ten tweede ben ik benieuwd of jij de originele R20 remmen er nog onder heb zitten, want ik zit er over te denken om deze van de Cupra R te gebruiken (Zelfde als de R20) omdat ik deze al heb liggen ipv de RS remmen. Hij is niet voor op het circuit, maar voor straatgebruik. Zou jij mij kunnen laten weten hoe jij hier over denkt ?

Ik had op mijn oude blauwe mk2 de originele achter-remmen met de mk4 remklauwen en was ook meer dan voldoende. Het staat wat knullig, maar werkt perfect terwijl iedereen hier commentaar over heeft

Te veel mensen kopen de dikke remmen alleen voor de show, dat is wel duidelijk

Als ik hier een auto krijg, kijk ik ook eerst naar de remschijven, want die vertellen idd meestal veel over hoe er mee word gereden.
Reply With Quote
  #43  
Old 27-11-2014, 22:07
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Heb zelf ervaring met dikke remmen op de achteras maar dit geeft alleen maar ellende!


Kan je dit eens toelichten? Ik ben dus van plan om gewoon trommels te houden achter, maar zit wel een beetje met de warmte afvoer. Daar tegenover hoef ik niet te veel remkracht achter.
Reply With Quote
  #44  
Old 27-11-2014, 22:10
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Hangt ook van de wagen af Roy. Bij een golf 1 en golf 2 prima ( volstaat op de achteras zelfs standaard 239 bv), maar met andere merken is het soms best bruikbaar als je achter iets grip hebt op de achterremmen.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #45  
Old 27-11-2014, 22:11
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Was op z`n Golf 4....zoek het er wel ff bij.
Reply With Quote
  #46  
Old 27-11-2014, 22:12
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

http://www.driving-fun.com/forum/vi...0c9a5&start=100

310mm S3 voorzijde remmen die op zijn auto op de achteras zitten.

Last edited by René : 27-11-2014 at 22:15.
Reply With Quote
  #47  
Old 27-11-2014, 23:11
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Nou ook maar even mijn mening geven hier

Ik vind dat de remmen van je auto moeten gewoon in verhouding zijn (met vermogen, gewicht en eisen die JIJ eraan stelt).



Mijn remmen op m'n mk3 GTI 16v zijn nu aangepast naar:
312mm remmen voor (geperforeerde schijven)
Originele schijven achter
Race remvloeistof met hoog kookpunt
Stalen gevlochten leidingen.
Remblokken ben ik nog niet over uit, denk dat ik voor DS2500 ga.

Hiermee hoop ik goede resultaten te halen, het blijft een straatauto maar doe er ook trackdays mee.



Nog een extraatje: naast je remmen moet je natuurlijk wel zorgen dat de rest in verhouding is zoals je banden.
Keer een leuke test gezien met 2 identieke BMW's
Eentje met originele remmen en DS2500 blokken MET slicks.
Ander met dikkere remmen (4 pots) en straatbanden.

Degene met de slicks had een beduidend kortere remweg omdat die straatbanden snel gingen glijden door gebrek aan grip. Nu gaat dit alleen over de remweg, bij langdurig circuitgebruik zullen die originele remmen wel snel gaan faden en kokend heet worden.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #48  
Old 27-11-2014, 23:31
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Zeer interessant topic!
Reply With Quote
  #49  
Old 28-11-2014, 10:22
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Zeer interessant topic!


Mee eens
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #50  
Old 28-11-2014, 10:32
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Te grote remmen op de achteras (lees; te veel remkracht) helpt je vooral om 180 graden om te draaien. Dit wil je niet.

Ik heb op m'n trackday Golf standaard klauwen (achter Golf 4 klauwen) en diameter schijven in combinatie met stalen remleidingen en EBC yellow remblokken. Geen last van fading op een warme zomerdag, bij terugkomst waren de schijven rond de 400 graden (dus ze zijn nog warmer geweest, ronde uitrijden en terug rijden).

Naar mijn mening kun je beter in goede banden investeren, dan kun je de remkracht ook overbrengen waar het moet.
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #51  
Old 28-11-2014, 10:42
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Nou ook maar even mijn mening geven hier

Ik vind dat de remmen van je auto moeten gewoon in verhouding zijn (met vermogen, gewicht en eisen die JIJ eraan stelt).



Mijn remmen op m'n mk3 GTI 16v zijn nu aangepast naar:
312mm remmen voor (geperforeerde schijven)
Originele schijven achter
Race remvloeistof met hoog kookpunt
Stalen gevlochten leidingen.
Remblokken ben ik nog niet over uit, denk dat ik voor DS2500 ga.

Hiermee hoop ik goede resultaten te halen, het blijft een straatauto maar doe er ook trackdays mee.



Nog een extraatje: naast je remmen moet je natuurlijk wel zorgen dat de rest in verhouding is zoals je banden.
Keer een leuke test gezien met 2 identieke BMW's
Eentje met originele remmen en DS2500 blokken MET slicks.
Ander met dikkere remmen (4 pots) en straatbanden.

Degene met de slicks had een beduidend kortere remweg omdat die straatbanden snel gingen glijden door gebrek aan grip. Nu gaat dit alleen over de remweg, bij langdurig circuitgebruik zullen die originele remmen wel snel gaan faden en kokend heet worden.



De geboorde schijven zijn technisch gezien zelfs minder goed als de normale schijven. Wel zou je de gegroefde schijven kunnen proberen wat wel een verbetering is. Deze voert de remstof etc af en laten de remblokken mooi vlak afslijten. De remblokken slijten iets sneller, maar remmen duidelijk beter. Nadelen zijn er helaas ook. Als je deze remschijven niet gebruikt waar ze voor bedoeld zijn, kunnen ze wat gaan trillen. Bij kort en stevig aanremmen (sportief rijden) houd je ze goed ipv als een oud vrouwtje al een km voor de bocht in de remmen te hangen wat funest is voor alle remmen natuurlijk

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens
Reply With Quote
  #52  
Old 28-11-2014, 10:48
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Zo heb ik op japfest aardig wat auto's gezien. Dikke joekels van remmen en icm met veel te kleine nankang banden

Of waar een hele mooie big brake kit onder zit en dan wel met originele hoofdremcilinder.




Nog een aanvulling op hetgeen ik eerder zei over mijn remmenupgrade, was even vergeten te melden dat ik vanuit de voorbumper slangen richting m'n remmen heb lopen voor extra koeling
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #53  
Old 28-11-2014, 11:32
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
Naar mijn mening kun je beter in goede banden investeren, dan kun je de remkracht ook overbrengen waar het moet.


Maar...betere banden, dus meer grip, betekent ook dat je meer remkracht kan uitoefenen voordat de wielen blokkeren...dus worden de remmen meer belast...toch? Dat kan weer betekenen dat je weer een upgrade moet gaan doen in je remsysteem
Reply With Quote
  #54  
Old 28-11-2014, 11:33
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Zo heb ik op japfest aardig wat auto's gezien. Dikke joekels van remmen en icm met veel te kleine nankang banden

Of waar een hele mooie big brake kit onder zit en dan wel met originele hoofdremcilinder.


Dat zijn dan auto`s van mensen die een upgrade doen, puur voor de looks denk ik dan..
Reply With Quote
  #55  
Old 28-11-2014, 12:04
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Waarschijnlijk wel ja, want met een 1.4 civic heb je zoveel remkracht niet nodig denk ik. Zo'n auto weegt nog geen 1000kg
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #56  
Old 28-11-2014, 12:07
Peter-gti16v's Avatar
Peter-gti16v Peter-gti16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 351
Default

Ik heb zelf het idee, dat de remmen van de standaard-auto's ook steeds groter worden:

Op mijn GTI 16V 1986 (129 pk/gewicht van de auto ca. 900 kg geen ABS) zijn de voorremmen kleiner dan bij mijn Audi A2 (75 pk/gewicht van de auto ca. 900 kg, ABS).

Gezien het motorvermogen/topsnelheid zou je eerder omgekeerd verwachten ...

Zou dit te maken kunnen hebben met het toepassen van ABS/ESP bij moderne auto's?
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003
Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986
Reply With Quote
  #57  
Old 29-11-2014, 14:47
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

De originele R20 remmen doen het erg goed op straat gebruik, in de winter haal ik mijn 8 zuiger RS remmen er altijd af en zet dan de R20 remmen weer terug, het valt me dan altijd op dat het zeer goed maar ook prettig remt.
Heb geen ervaring op circuit met deze remmen, maar voor stevig straatgebruik voldoen ze zeker erg goed.
Ik had nieuwe 6 zuiger AP remmen op de edition30 zitten en dit was een al ellende!
Piepen,kraken, trillen en gescheurde schijven.
De RS 8 zuiger klauwen met 370 mm schijven zijn de beste die ik tot nu toe heb gehad, remt super en nooit piepen of kraken ook de schijven blijven mooi recht.
En het staat natuurlijk ook lekker dik!
Reply With Quote
  #58  
Old 29-11-2014, 15:07
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by roka
De originele R20 remmen doen het erg goed op straat gebruik, in de winter haal ik mijn 8 zuiger RS remmen er altijd af en zet dan de R20 remmen weer terug, het valt me dan altijd op dat het zeer goed maar ook prettig remt.
Heb geen ervaring op circuit met deze remmen, maar voor stevig straatgebruik voldoen ze zeker erg goed.
Ik had nieuwe 6 zuiger AP remmen op de edition30 zitten en dit was een al ellende!
Piepen,kraken, trillen en gescheurde schijven.
De RS 8 zuiger klauwen met 370 mm schijven zijn de beste die ik tot nu toe heb gehad, remt super en nooit piepen of kraken ook de schijven blijven mooi recht.
En het staat natuurlijk ook lekker dik!



Jij bevestigd mijn vermoeden, bedankt

De 370mm schijven, zijn deze de 2-delige (Geschroefd) of die waarvan het hart in de schijv gegoten zit zoals de R8 dit had/heeft ?

Ik heb nog 2-delige schijven liggen, maar zijn 365mm en zitten geschroefd (zwevend). Misschien dat ik hier nog een setje remklauwen bij ga zoeken.
Het kan ook maar zo dat ik de Cupra R remmen weer terug zet met een paar goede blokken en schijven. Hier zal ik nog even over na moeten denken, of voor in mijn portemonnee moeten kijken
Reply With Quote
  #59  
Old 29-11-2014, 15:16
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Stalen schijven met Alu gegoten harten idd, deze zijn heel betaalbaar en ik heb er tot nu toe 15000km op de edition mee gereden en 10000 op de R en het is ook nog niet aan vervanging toe.
Reply With Quote
  #60  
Old 29-11-2014, 15:36
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Stalen schijven met Alu gegoten harten idd, deze zijn heel betaalbaar en ik heb er tot nu toe 15000km op de edition mee gereden en 10000 op de R en het is ook nog niet aan vervanging toe.


Ik hoor dat deze vaak krom gaan gek genoeg. Ik moet op zoek naar een alternatief voor een klant met een RS5 die steeds zijn schijven krom heeft.

Ik denk dat er veel verschil is van hoe de mensen er mee om gaan

De remschijven en blokken zijn echt niet normaal duur van deze RS.
Ik vond een goed alternatief bij LOBA en er zijn nog wel een paar bedrijven, maar blijft een dure hobby.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum