Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Advertenties op MP, eBay of andere sites
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 21-12-2013, 14:49
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Dat vind ik dus juist niet.. een R32 ziet er zoieso compleet anders uit, heel ander interieur met andere afwerking, ander dash, andere motor, etc. Bij een gewone G60 of een G60 synchro is het alleen dat de achterwielen mee aandrijven, zelfs de enthousiaste VW liefhebber zal het verschil moeilijk kunnen waarnemen. Exclusiviteit is dan de grootste factor voor het prijsverschil inderdaad. Maar voor zulke verschillen in prijs mag er ook wel wat meer verschil zijn op de auto zelf wat mij betreft (zoals dat bv bij een gewone g60 en een Rallye wel het geval is (stoelen, carrosserie, front, bumpers).

om eerlijk te zijn heb ik liever een g60 synchro dan een rally, persoonlijk vind ik een rally helemaal niks
een g60 synchro heeft alles maar je ziet het niet , net zo als de ex blauwe van wilco Top auto maar als met 120 voorbij komt valt ie niet op
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #42  
Old 21-12-2013, 15:08
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

De liefhebbers hoeven niet zo nodig op te vallen en willen simpelweg een net en bijzonder exemplaar die ze kunnen koesteren en het niet zo nodig vinden om op te vallen naar de buitenwereld.

Er is tegenwoordig een grote groep die alleen maar kickt op aandacht door de auto compleet te verkloten en slechter laten rijden als wat het origineel gedaan heeft.

De andere groep bouwt een auto voor zichzelf en om er lekker en veilig mee rond te rijden en deze te verbeteren tov het origineel.
Ik heb bijzondere auto's gehad zoals een zeer mooie 190 Evo 2 en een Porsche 964 in bijzonder nette staat en laatst nog een 911 uit 72 die ik heb verkocht. Ik ben liever bezig met het verbeteren van de auto, dan dat ik er 1 heb. Zo is iedereen anders en dat is maar goed ook

Als ik een mooie mk2 zou willen kopen was ik voor deze auto gaan kijken, en dan wel voor mijzelf als liefhebber zonder mij wat aan te trekken van andere mensen die liever op willen vallen.

Last edited by DutchBuild : 21-12-2013 at 18:43.
Reply With Quote
  #43  
Old 21-12-2013, 15:13
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
om eerlijk te zijn heb ik liever een g60 synchro dan een rally, persoonlijk vind ik een rally helemaal niks
een g60 synchro heeft alles maar je ziet het niet , net zo als de ex blauwe van wilco Top auto maar als met 120 voorbij komt valt ie niet op



Dank je

De rijbeleving en wegligging is gewoon super en dat maakt het verschil. De broer van de man die mijn blauwe Golf gekocht heeft beschikt over een Nissan GTR met 700pk, maar erg jammer dat hij de Golf niet kan bijbenen. Zowel in de sprint als in de bochten kan hij deze auto niet bijhouden. Het enigste is dat de GTR over de 300 loopt wat mijn Golf niet haalt, maar wanneer rijd je dat.
Op een meeting zie je dit verschil niet en word er alleen naar de buitenkant gekeken. Voor mij genoeg redenen om niet meer naar de meetings te willen.

Last edited by DutchBuild : 21-12-2013 at 15:17.
Reply With Quote
  #44  
Old 21-12-2013, 15:28
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Dan liggen wij kwa meningen niet zo gek ver van elkaar



Reply With Quote
  #45  
Old 21-12-2013, 16:12
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Hoe zeldzamer hoe duurder, of hoe meer je ervoor zou kunnen vragen. Dat is om t even. En of je t ervoor krijgt is natuurlijk een tweede. Ik vind 17K voor die Synchro heel erg veel geld. Denk dat 10K realistischer is. Laatst heb ik een hele nette Edition Blue hier gepost, ook vrij zeldzaam aan t worden, zeker als ie in ori staat is en supernetjes. Vraagprijs? Net geen 6,5. Vind ik geen gekke vraagprijs. Is met een 1.8 8V op de voowielen in technisch en motorisch opzicht niet te vergelijken met G60 Synchro, hetgeen een hogere prijs voor de synchro rechtvaardigd. En die synchro uitvoering is zeldzamer dan Ed. B. dus mag t ook weer wat meer kosten/opleveren. Dat je t aan de buitenkant er niet aan af ziet, vind ik geen probleem. De kenners weten t sowieso wel te waarderen, maar ook dat vind ik niet belangrijk. Dergelijke auto's (M3's, Evo's etc) koop je uitsluitend voor je zelf en daarom ben je zelf de enige die kan bepalen of je een bepaalde prijs voor n auto wilt betalen.
Reply With Quote
  #46  
Old 21-12-2013, 16:31
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Ik val in dezelfde categorie liefhebbers hoor. Maar zoals hierboven ook wordt gezegd en wat ik ook al eerder heb aangegeven, de prijs is gewoon té hoog mijns inziens. Liefhebbers betalen goed voor een auto (VW, BMW, Nissan, wat dan ook), maar ergens zit de grens.. waar die grens zit dat zal pas blijken als de auto verkocht is en voor welke prijs, maar ik denk niet dat die bij de 17k zit.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #47  
Old 21-12-2013, 18:59
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Ik val in dezelfde categorie liefhebbers hoor. Maar zoals hierboven ook wordt gezegd en wat ik ook al eerder heb aangegeven, de prijs is gewoon té hoog mijns inziens. Liefhebbers betalen goed voor een auto (VW, BMW, Nissan, wat dan ook), maar ergens zit de grens.. waar die grens zit dat zal pas blijken als de auto verkocht is en voor welke prijs, maar ik denk niet dat die bij de 17k zit.



Ik denk dat het grootste probleem is dat de meeste mensen het niet hebben liggen en in 1x betalen kunnen. Wie dat wel heeft liggen zijn meestal 35+ en zal dan in de meeste gevallen voor een andere categorie auto kiezen.

Er worden veel grotere bedragen uitgegeven voor het bouwen van b.v. een project-auto die vaak gestart word met als basis een originele/goedkope mk2 en door de jaren heen veel duurder uitpakt, dan het in 1x uit te geven van zo'n bedrag voor een mooi en bijzonder exemplaar, wat uiteindelijk goedkoper zal zijn en beter voor het behoud van zijn waarde.
Hij zal niet makkelijk verkocht worden of iemand het waard vind of niet.

Een Limited is ook zeker niet bijzonder om te zien, maar gaan weg voor hele andere bedragen en is puur om zijn exclusiviteit. De Rallye is ook een hele poos geen klap waard geweest omdat niemand hem mooi vond. Ik heb er ook 1 gekocht en was alleen om de achteras die ik nodig had. Het was een nette auto, maar heb de koets op laten knijpen. Nu jaren later (15 jaar later) kan ik mij wel voor mijn hoofd slaan omdat veel mensen hem ineens wel mooi vind en kan waarderen, maar ik vond hem destijds niet mooi net als de meeste anderen. Het is ook een kwestie van tijd en wat op dat moment hot is wat de prijs bepaald.

Last edited by DutchBuild : 21-12-2013 at 19:15.
Reply With Quote
  #48  
Old 21-12-2013, 19:24
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Ter vergelijking dan even deze

Ben geen bmw kenner, maar wat rechtvaardigt deze prijs tov een E30 M3?
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #49  
Old 21-12-2013, 20:28
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Ter vergelijking dan even deze

Ben geen bmw kenner, maar wat rechtvaardigt deze prijs tov een E30 M3?


Ik vind het GEEN vergelijk, maar doe mij maar de M3.

De meeste auto's die bijzonder goed hebben gepresteerd in de autosport zijn meer gezocht en ook veel meer waard. De Mercedes EVO 2 die ik heb gehad was dan ook veel meer gezocht en 2x zo veel waard dan de EVO 1. Met de EVO 2 zijn ze dan ook wereldkampioen geworden, voor het eerst in de DTM.

De M3 heeft zeer veel gepresteerd in de sport en is mede hier door zeer gewild.

De Audi Quatro heeft veel gepresteerd en hiermee de 4WD en Turbo als standaard gemaakt enz.

De Lancia Delta was onverslaanbaar in de Rally en is nu een erg gewild object bij verzamelaars.

De Rallye en alle andere Golfjes hebben nog NOOIT wat gepresteerd en dus niet gewild bij de verzamelaars
Alleen de jeugdsentiment bepaald de waarde
Reply With Quote
  #50  
Old 21-12-2013, 20:40
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Wat ik bedoel Wilco is dat bovenstaande BMW het uiterlijk heeft van een standaard 325 , net als die syncro dat van een normale gti. In het geval van de BMW zou ik ook gaan voor een M3, terwijl ik deze syncro zou verkiezen boven een rallye.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #51  
Old 21-12-2013, 20:42
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 737
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
en dus niet gewild bij de verzamelaars


Awel, dat vind ik niet eens zo erg. Anders zouden de prijzen nog meer de pan uitvliegen
Reply With Quote
  #52  
Old 21-12-2013, 20:52
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Wat ik bedoel Wilco is dat bovenstaande BMW het uiterlijk heeft van een standaard 325 , net als die syncro dat van een normale gti. In het geval van de BMW zou ik ook gaan voor een M3, terwijl ik deze syncro zou verkiezen boven een rallye.

en zo ist
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #53  
Old 21-12-2013, 20:52
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Wat ik bedoel Wilco is dat bovenstaande BMW het uiterlijk heeft van een standaard 325 , net als die syncro dat van een normale gti. In het geval van de BMW zou ik ook gaan voor een M3, terwijl ik deze syncro zou verkiezen boven een rallye.


Ik denk dat het komt doordat een originele 3-serie niet zo mooi is als een origineel Golfje
Reply With Quote
  #54  
Old 21-12-2013, 20:54
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by golf fahrer
Awel, dat vind ik niet eens zo erg. Anders zouden de prijzen nog meer de pan uitvliegen


Toch vind ik het wel jammer dat de Rallye nooit wat waar heeft kunnen maken omdat hij niet meer ingezet kon worden, waar hij wel voor ontwikkeld is
Reply With Quote
  #55  
Old 30-12-2013, 00:58
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Dank je

De rijbeleving en wegligging is gewoon super en dat maakt het verschil. De broer van de man die mijn blauwe Golf gekocht heeft beschikt over een Nissan GTR met 700pk, maar erg jammer dat hij de Golf niet kan bijbenen. Zowel in de sprint als in de bochten kan hij deze auto niet bijhouden. Het enigste is dat de GTR over de 300 loopt wat mijn Golf niet haalt, maar wanneer rijd je dat.
Op een meeting zie je dit verschil niet en word er alleen naar de buitenkant gekeken. Voor mij genoeg redenen om niet meer naar de meetings te willen.



Ben ik toch benieuwd wat voor blauwe golf jij had...
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #56  
Old 30-12-2013, 01:10
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by B-ram
Ben ik toch benieuwd wat voor blauwe golf jij had...


Kijk maar eens in zijn topic

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109220
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #57  
Old 30-12-2013, 07:32
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Wat ik bedoel Wilco is dat bovenstaande BMW het uiterlijk heeft van een standaard 325 , net als die syncro dat van een normale gti. In het geval van de BMW zou ik ook gaan voor een M3, terwijl ik deze syncro zou verkiezen boven een rallye.


voor de leek wel ja..toch is een IX een compleet andere auto..
bij die Syncro zie je van buiten niks..een IX staat hoger op zijn poten ..de spoorbreedte van voren is anders..en die wielkastverbreders en skirts zijn origineel bij elke IX ,verder is er onderhuids zoveel verschil in techniek ,maar das wat anders..
al zal voor de leek er een ///M er gelijk uitspringen t.o.v een IX net als een Rallye t.o.v een G60 (Syncro)..tis net wat jezelf wil natuurlijk..
en prijzen tsja ,het is wat de gek er voor geeft ,en soms word 'men' gek gemaakt
als op de eerste 3 volgende uitgaves van VW Performance een Edition One staat ...dan moet iedereen ineens er 1...
nog een voorbeeld, de Alpina/Hartge BMW's dan ?..als je ziet wat daar voor gevraagd word..soms..
mijn e30 is een vervalsing van een B6.(was een 320i)..en mensen denken dat wel eens ...mocht het echter wel zo zijn was hij mischien 10-15 keer zoveel waard..terwijl hij bijna identiek rijd met de 24v en onderstel etc etc..maar of het nu wel of niet is..mij interreseert het me niks..en wat een ander denkt al helemaal niet
Reply With Quote
  #58  
Old 30-12-2013, 08:18
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

"mijn e30 is een vervalsing van een B6.(was een 320i)..en mensen denken dat wel eens ...mocht het echter wel zo zijn was hij mischien 10-15 keer zoveel waard..terwijl hij bijna identiek rijd met de 24v en onderstel etc etc..maar of het nu wel of niet is..mij interreseert het me niks..en wat een ander denkt al helemaal niet"

Zo is t maar net, jouw auto, jouw plezier. En ik denk dat wanneer je over de kennis en kunde beschikt, je aan het maken van een goede 'vervalsing' veel meer plezier kan beleven dan aan een pak flappen neertellen en een kant en klare 'echte' kopen.
Reply With Quote
  #59  
Old 30-12-2013, 23:38
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Deze lijkt ook netjes, zowel de auto als de prijs.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #60  
Old 30-12-2013, 23:50
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik vind het GEEN vergelijk, maar doe mij maar de M3.

De meeste auto's die bijzonder goed hebben gepresteerd in de autosport zijn meer gezocht en ook veel meer waard. De Mercedes EVO 2 die ik heb gehad was dan ook veel meer gezocht en 2x zo veel waard dan de EVO 1. Met de EVO 2 zijn ze dan ook wereldkampioen geworden, voor het eerst in de DTM.

De M3 heeft zeer veel gepresteerd in de sport en is mede hier door zeer gewild.

De Audi Quatro heeft veel gepresteerd en hiermee de 4WD en Turbo als standaard gemaakt enz.

De Lancia Delta was onverslaanbaar in de Rally en is nu een erg gewild object bij verzamelaars.

De Rallye en alle andere Golfjes hebben nog NOOIT wat gepresteerd en dus niet gewild bij de verzamelaars
Alleen de jeugdsentiment bepaald de waarde


hier boven staat het allemaal
geen aanvulling erop
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum