Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 06-08-2013, 08:34
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Oh, dat valt idd wel mee, had nog niet de verhoudingen bekeken en ging eigenlijk er vanuit dat ze ongeveer gelijk zouden liggen met die van een O2M TDI bak..
Dit is idd zeer goed te doen!
Wat is je overweging om deze 2-assige 6-bak te nemen, en niet een (ouder type O2J) 5-bak?


Omdat ik de eerste paar versnellingen veel te kort vind bij de meeste 5-bakken, ben ik gaan kijken bij de diesel, maar deze hebben wel een mooie overbrenging voor de eerste 3 versnellingen, maar de laatste 2 zijn dan weer veel te lang. Als ik deze zou gaan vervangen voor die van een andere bak, zijn de stappen weer niet mooi gelijk.
Hierna ben ik bij een 6-bak gaan kijken en heeft hele mooie stappen van zo'n 50km/h per versnelling.
Hierna kon ik nog kiezen tussen verschillende eindoverbrengingen en ben ik uiteindelijk uitgekomen op deze 61/18 die perfect is zoals ik hem zou willen hebben.

Ik heb nogal wat 5e versnellingen moeten vervangen voor een klant die hier steeds de tanden vanaf reed, en deze 6-bak heeft achter deze 5e nog een extra versnelling en een lager aan het einde waardoor ik hoop dat hij ook wat sterker zal zijn.

Omdat ik al veel ervaring heb met de Quaife 6-bak wat ook als de 02J is, wilde ik dit wel weer, maar niet met zo'n lange 1e versnelling zoals bij een race of rally-auto. Zo'n lange 1 is erg lastig in druk verkeer en koste steeds mijn koppeling. Ik hoop nu een wat meer allround auto te hebben waar ik goed mee de weg op kan en ook kan rijden op het circuit.
Er komt geen kooi in en heb deze auto puur voor de fun

Last edited by DutchBuild : 06-08-2013 at 08:47.
Reply With Quote
  #22  
Old 06-08-2013, 08:43
Joentje
Guest
 
Posts: n/a
Default

Wilco, dat is alles...
Reply With Quote
  #23  
Old 18-08-2013, 09:05
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 868
Default

Word wel een heel snel karretje zo, ben benieuwd.
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged.
Reply With Quote
  #24  
Old 30-09-2013, 21:51
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Mooi project weer!
Dat die 1e versnelling in een 02m zo kort is stoorde ik me in m'n Bora TDI ook aan, tot je een keer 1500kg aan de haak hebt hangen en een hellingproef mag doen... Dan issie ineens erg fijn! Kwestie van wat je er mee doet
Wat doe je met de rest van de syncro? Nette motor erin en doorverkopen?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #25  
Old 20-01-2014, 15:04
jeroensv jeroensv is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 163
Default

Staat time attack nog steeds op de planning voor dit jaar?
Reply With Quote
  #26  
Old 20-01-2014, 15:15
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by jeroensv
Staat time attack nog steeds op de planning voor dit jaar?


Om gezondheidsredenen heb ik zo'n beetje alles verkocht op 1 project na. Dit is de Seat Leon die hier ook op het forum staat en ben ik aan het bouwen voor de Time Attack, maar het zal pas in de lente van 2015 zijn als ik er mee kan gaan rijden als alles een beetje normaal verloopt.

Ik heb nog wel gedacht om eerst met een goedkopere auto te gaan rijden dit jaar, maar dit goedkopere rijden is zo goedkoop nog niet en ook het rijden kost best wel wat. De Leon is erg duur om te bouwen en heb echt alles nodig om dit te kunnen realiseren voor 2015. Zo heb ik 1 jaartje extra voor herstel omdat het nog niet verantwoord is om met zo veel medicijnen en een slecht hart de baan op te gaan

Ik zet alles op alles om de Leon te bouwen zodat ik in 2015 serieus mee kan gaan doen en ik een jaartje extra tijd heb voor herstel.

Dit is de Leon waar ik druk mee bezig ben in mijn avonduurtjes en zaterdagen:

Linkie Seat Leon Streetlegal Supercopa

Last edited by DutchBuild : 20-01-2014 at 15:18.
Reply With Quote
  #27  
Old 13-02-2014, 12:30
jeroensv jeroensv is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 163
Default

Ah oke, ik had gelezen van je gezondheidsproblemen, erg vervelend allemaal! Ik ben sinds vorig jaar actief in de time attack wereld, zelf een VAG liefhebber maar voor de time attack help ik een vriend van mij met zijn Honda NSX. Was erg benieuwd naar jou auto, het supercopa project volgde ik al! Heel veel respect voor al het werk wat daarin zit, je gaat neem ik aan in de Extreme klasse rijden in 2015?

Last edited by jeroensv : 13-02-2014 at 12:36.
Reply With Quote
  #28  
Old 15-02-2014, 01:06
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by jeroensv
Ah oke, ik had gelezen van je gezondheidsproblemen, erg vervelend allemaal! Ik ben sinds vorig jaar actief in de time attack wereld, zelf een VAG liefhebber maar voor de time attack help ik een vriend van mij met zijn Honda NSX. Was erg benieuwd naar jou auto, het supercopa project volgde ik al! Heel veel respect voor al het werk wat daarin zit, je gaat neem ik aan in de Extreme klasse rijden in 2015?


Maakt mij niet uit of het om een Honda gaat of wat anders, ieder zo zijn ding. Het is gewoon heel erg leuk om hier mee bezig te zijn, en daar draait het uiteindelijk toch allemaal om

Ik ga volgend jaar diverse races rijden zoals time-attack, maar ik wil ook minstens 1x een berg-cup race gaan rijden
We zullen met een paar auto's aanwezig zijn (en rijden) en we zijn hier dan ook al erg druk mee bezig.
Om mijn gezondheids-redenen en afname van verdiensten, zal de Supercopa door de zeer hoge kosten langer gaan duren dan dat ik zou willen.
Om deze reden zijn we al een tijdje bezig met een goed alternatief waar veel potentie in zit, maar veel goedkoper is om klaar te maken en ook goedkoper is in onderhoud.
Dit is een auto die volledig bij ons past en uiteraard met 4wd, maar verder houden we het nog even stil.
De kosten van de Supercopa zoals ik hem wil is eigenlijk veel te gek voor een klein bedrijfje als ik heb. Om te leren racen en te kunnen rijden zonder bang te hoeven zijn om wat stuk te rijden omdat de onderdelen erg duur zijn, begin ik in 2015 eerst met een andere auto wat uiteraard wel een VW is.
Ik hoop hem eerder af te hebben, maar kan gewoon niks beloven omdat mijn gezondheid alleen nog maar achteruit gaat ipv de goede kant op. Deze auto zal bekent worden gemaakt op de 3e week van Juni als wij een open dag willen organiseren
Ik heb hulp van een persoon die 3 dagen in de week bij mij komt werken. Hij zal er 1 dag aan werken (vrijwillig) en ik een 1 dag op de zaterdag waardoor het lekker doorloopt en het normale werk er geen hinder van ondervind.

Ik ga rijden, maar van hoe of van wat is afhankelijk van mijn gezondheid en financiën. Ik vind het mee doen nu dan ook belangrijker dan het willen winnen. Mijn wens is om mee te kunnen doen en dat voldoet voorlopig

De Supercopa gaat rustig door en zou een mooie opvolger zijn van deze waar ik mee ga beginnen. Als er een klant komt waar ik hem voor mag bouwen zou ik dat nog veel liever doen want het concept is gewoon heel erg goed. Een auto als deze is sowieso boven mijn kunnen en zal er iemand in moeten gaan rijden met heel veel ervaring en een betere gezondheid dan ik.
We zullen zien hoe het zal gaan, maar we gaan voor het mee doen
Ik heb niet voor niets alles verkocht zoals mijn blauwe mk2 en mijn 71'er 911

Oja, ik ben bang dat ze ook deze auto in de extreem willen gaan plaatsen

Last edited by DutchBuild : 15-02-2014 at 01:22.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum