Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-06-2005, 10:39
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default Spoorbreedte vooras ...

Jaja,ook ik weet niet alles

Er spookt iets al weeeeken door mijn hoofd,maar ik kom er maar niet achter.

Kan iemand mij vertellen wat de spoorbreedte vóór (buitenkant schijf/trommel
naar buitenkant schijf/trommel) is van een kever en van een type3

Kheb geen olieslagers/Heensen bij de hand waar ik dit in kan opzoeken
Reply With Quote
  #2  
Old 17-06-2005, 10:43
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Piep3 ken je toch zelf opmeten kruk? Moet toch ook wel in de handleiding staan?
Kefah kan ik strax wel ff meten indien dat de bedoeling is.

Wat is je plan? keverasje onder de piep3 of andersom??
Reply With Quote
  #3  
Old 17-06-2005, 10:50
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
Wat is je plan? keverasje onder de piep3 of andersom??


dat hangt dus van de spoorbreedte af,wize guy !! :p
Reply With Quote
  #4  
Old 17-06-2005, 10:54
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
dat hangt dus van de spoorbreedte af,wize guy !! :p


Ging mij meer om wat je probeerde uit te zoeken slimpie

Maar is opmeten en bijbenadering voldoende of??

Last edited by Split52 : 17-06-2005 at 11:00.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-06-2005, 11:00
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
Ging mij meer om wat je probeerde uit te zoeken slimpie


wat ik dus wil weten ... waarom monteerd niemand een type3 vooras onder een kefâh ??
Alstie breder is begrijp ik waarom,maar als hij nou eens dezelfde (maat) spoorbreedte heeft ...

Je zou van een hoop gelazer af zijn ... geen losse stabilisator meer (zit immers in de as bij een tiep3),
verlagen is easy (gewoon de draagarmen 1 of 2 tandjes verzetten) en meestal gelijk schijfremmen !!
(tiep3 ná 1966)



lampie :p
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2005, 11:02
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

tering dat is nog eens een idee!!
Reply With Quote
  #7  
Old 17-06-2005, 11:13
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

nadeel van een type3 as is dat hij door zijn ingewikkelde bouw niet te versmallen is,mocht hij te breed zijn.

ben er ondertussen wel achter dat een 1954 kever een spoorbreedte heeft van 1290mm en een 1303 iets van 1380mm
Reply With Quote
  #8  
Old 17-06-2005, 11:15
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Je zult je wel kunnen vermaken met het vermaken van de as...

Als ik me niet vergis zijn die piep3 assen een beetje minder rond dan kefâhassen. De 'uitsparingen' die de keversjassiekop heeft zal je dus niet zo kunnen gebruiken als bedoeld. Uiteraard kun je 'bijna' alles pasmaken maar ik denk dat het ei van Columbus een spiegelei zal zijn welke in scherven zal vallen.... anders reden er al meer pinjo's mee toch?....
Reply With Quote
  #9  
Old 17-06-2005, 12:14
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
anders reden er al meer pinjo's mee toch?....


Schijnbaar niet ... net ff op thesamba zitten spitten (kheb aan jouw toch ook niks !!)
en thesamba geeft voor een 67'er kever 1305mm op,en voor een 68'er type3 1310 mm :biggrin:

Kever 1967 manual (3e regel,2e alinea,"track at front")



type3 1968 manal (3e regel,2e alinea,"track at front")



En wat dat aanpassen betreft ... gewoon "ff" een chassis koppie overlassen,of wat
type1 beugels aan de type3 vooras zodat hij op een bestaand keversjassietje past.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-06-2005, 12:33
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Schijnbaar niet ... net ff op thesamba zitten spitten (kheb aan jouw toch ook niks !!)

Veel vrije tijd cker!!

En aan splitje niks hebben vertel eens wat nieuws
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn.
Nep!!
But i like it!!!
Reply With Quote
  #11  
Old 20-06-2005, 18:55
volksfahrer.nl's Avatar
volksfahrer.nl volksfahrer.nl is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,880
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
wat ik dus wil weten ... waarom monteerd niemand een type3 vooras onder een kefâh ??
Alstie breder is begrijp ik waarom,maar als hij nou eens dezelfde (maat) spoorbreedte heeft ...

Je zou van een hoop gelazer af zijn ... geen losse stabilisator meer (zit immers in de as bij een tiep3),
verlagen is easy (gewoon de draagarmen 1 of 2 tandjes verzetten) en meestal gelijk schijfremmen !!
(tiep3 ná 1966)



lampie :p


Een type 3 as verstellen is meer werk dan een kever-as met rasterplaatjes verstellen!
Been there - done that!
__________________
www.volksfahrer.nl NEW!
www.theundutchables.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 21-06-2005, 05:29
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by keverpech
Een type 3 as verstellen is meer werk dan een kever-as met rasterplaatjes verstellen!


even voorop gesteld dat er niks afbreekt of er door een vorige eigenaar "iets" is vastgelast ( ),
of iets anders is verkloot, is een tiep3 as toch egt wel wat simpeler en sneller te doen hoor.

"een kever-as met rasterplaatjes verstellen" ... zitten die standaard dan al op een keveras,
of monteren de kaboutertjes die op je as ?? :biggrin:

Last edited by kruk@b : 21-06-2005 at 05:31.
Reply With Quote
  #13  
Old 21-06-2005, 06:30
volksfahrer.nl's Avatar
volksfahrer.nl volksfahrer.nl is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,880
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b

"een kever-as met rasterplaatjes verstellen" ... zitten die standaard dan al op een keveras,
of monteren de kaboutertjes die op je as ?? :biggrin:


Nee dat niet
Maar rasterplaatje op een keveras lassen is véééél sneller gedaan dan
een type 3 as aanpassen zodat tie op een kever past!
__________________
www.volksfahrer.nl NEW!
www.theundutchables.nl
Reply With Quote
  #14  
Old 21-06-2005, 07:57
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by keverpech
Maar rasterplaatje op een keveras lassen is véééél sneller gedaan dan
een type 3 as aanpassen zodat tie op een kever past!


Mee eens,maar een type3 as is constuctief veel mooier van opbouw,en hij
heeft -vind ik- absoluut een aantal voordelen boven een keveras !!
Ik noemde al eerder de ingebouwde -in de bovenste torsiebuis- stabilisator,
makkelijk op hoogte te stellen,de oog-boven/oog-onder schokbrekerbevestiging
en de veel betere bevestiging van de as aan het chassis !!
(waarom denk je anders dat een verlaagde typ3 zoveel lekkerder rijdt dan een verlaagde kever ?? )

en peggie,je kent ons toch ... waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan !!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum