Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-06-2005, 23:32
w3zl01d w3zl01d is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 73
Send a message via MSN to w3zl01d
Default wat T2 1978 vragen..

hey mensen ik ben nieuw op het forumik ben wesley 22 jaar ik kom uit purmerend en vorige week een T2 uit 1978 gekocht maar ik heb een paar vragen over mn bussie mischien kunnen jullie me helpen , hier komen ze..

1. als ik weg wil rijden in zn 1 moet ik me pook vast houden anders schiet hij eruit hoe kan ik dit verhelpen.
voor de rest gaat hij best rottig terug in zn 2 het gaa wel makkelijk maar op het laatste moment is het boem..

2. hoe kan ik mn reserve wiel voorop bevestigen ? ik heb nu een logo maar die is lelijk

3. waar kan ik het beste deur en raam rubbers kopen en bijvoorbeeld ook nieuwe onderdelen voor mn bussie..

4. hoe werkt die kachel want ik ga zowat dood van de hitte snap niet hoe die schuifen werken hehe ...

5. waarom zit er geen slot in de moter klep iedereen kan er zo bij en is die wel ervoor te krijgen

6. zit er nou geen achteruit rij (wit) licht op of is het gewoon kapot bij mij

7.me bestuurders stoel is een beetje raar ik glij de hele weg zeg maar langzaam naar het raam toe kan ik daar wat aan doen

8. als het hard heeft geregend is mn vloer een beetje nat bij die roosters onder mn dashboard hoe kan ik dat voorkomen

nou dat was het wel zo een beetje
als jullie me kunnen helpen graaaaaag

groeten wesley
Reply With Quote
  #2  
Old 06-06-2005, 08:20
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

2: Er zijn verschillende handelaren die hiervoor speciaal een ophangbeugel hebben (meestal gelijk met een hoes erbij)
4: blauwe hendel naar beneden is grote klep achter het rooster voorop je bus open dus firsse (rij)wind naar binnen, uit mijn hoofd gezegd rechter rode hendel naar beneden is kachel aan. Linker rode hendel regelt waar de lucht uitkomt (zie pijltjes omhoog/omhoog en omlaag/en omlaag) alle hendels omhoog: alles uit.
6: Dit zit volgens mij niet op alle bussen (als het er vanaf de fabriek op zat bij je heb je m-code 616 op het plaatje met codes achter je bestuurdersstoel) Als je achteruitrijverlichting hebt zit er een draad met een losse zekeringhouder vanaf je bobine die richting je versnellingsbak loopt en dan terug naar je achterlichtunit aan de linkerkant. Wellicht lampje en/of zekering kapot? bij mij lag de kabel los :-)
7: het klinkt alsof er een veertje mist bij de vergrendeling (hendeltje rechts) of de hele vergrendeling ontbreekt
8: is je voorruitrubber nog goed?

En, heel belangrijk: Heb je foto's van je bus?!
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag

Last edited by VWrijder : 06-06-2005 at 08:31.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-06-2005, 10:51
Humby's Avatar
Humby Humby is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 151
Default

1: Je versnellingsbak heeft z'n beste tijd gehad... Dus laten reviseren of gelijk een goede "oude

2: check www.serial-kombi.com zij hebben dit en ze staan op de grotere meetings

3: Idem 2 of bij Paruzzi, BBT,...

4: zie vw rijder. Nu is het nog warm, maar wacht maar tot het winter is... De verwarming van een busje is echt niet zo heel goed...

5: Je kan een slotje krijgen voor je motorklep ook bij die bovenstaande winkels

6: Achteruitrijlichten waren een optie en bij heeel weinig bussen werd dit besteld... Je kan een schakelaar kopen om in je versnellingsbak te steken en zo door te treknen naar je achterlichten

7: ???

8: Je voorruitrubber zal "verduurd" zijn en je zal gaten in je ruitrand hebben... hét mankement van een T2 bus...

Veel plezier!

Aircooled greetz,

Humby
Reply With Quote
  #4  
Old 06-06-2005, 12:41
sjef sjef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 189
Default

bij punt 7, is je stoel niet gewoon versleten?

Sjef
Reply With Quote
  #5  
Old 06-06-2005, 14:40
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Quote:
Originally Posted by sjef
bij punt 7, is je stoel niet gewoon versleten?

Sjef

Laat me raden: Hij kan bij jou een nieuwe stoel en alle eerder genoemde onderdelen kopen?
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #6  
Old 06-06-2005, 15:09
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Punt 8: kijk of je ruiten sproeiers goed gemonteerd zitten, anders wil daar ook wel eens water langs naar binnen lekken.

Klink in ieder geval alsof je nog een mooie lijst weg te klussen hebt!!!

Doe eens een paar foto's, altijd leuk om andere busjes te zien!!!
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #7  
Old 06-06-2005, 15:48
w3zl01d w3zl01d is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 73
Send a message via MSN to w3zl01d
Default

de auto heeft 89000 kilometer gereden en dan al de versnellings bak naar de klote ?? lijkt me wel erg raar maar hij rijd in principe gewoon wel goed alleen hij heeft een gebruiksaanwijzing

en ik bedoel deur rubbers raam rubbers zijn perfect want hij heeft altijd binnen gestaan en heel af en toe gereden mischien daarom ??

bedankt voor alle reply's ik ga nu weer ff verder klussen..

fotos komen nog
Reply With Quote
  #8  
Old 06-06-2005, 16:05
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Quote:
Originally Posted by w3zl01d
de auto heeft 89000 kilometer gereden en dan al de versnellings bak naar de klote ?? lijkt me wel erg raar maar hij rijd in principe gewoon wel goed alleen hij heeft een gebruiksaanwijzing

en ik bedoel deur rubbers raam rubbers zijn perfect want hij heeft altijd binnen gestaan en heel af en toe gereden mischien daarom ??

bedankt voor alle reply's ik ga nu weer ff verder klussen..

fotos komen nog


Misschien is je km-teller al een paar keer rond geweest?!
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #9  
Old 06-06-2005, 23:04
w3zl01d w3zl01d is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 73
Send a message via MSN to w3zl01d
Default

hehe nee dies nog geen klokkie rond geweest ik ken de vorige eigenaar van het busje
Reply With Quote
  #10  
Old 07-06-2005, 08:32
klaas's Avatar
klaas klaas is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 400
Default

hoi, als ik het zo lees had je er misschien goed aan gedaan om iemand die er verstand van heb even te laten kijken naar deze bus, ik geloof dat het je nog wel het een en ader gaat kosten aan tijd en geld, maar niet getreurd dat is de hobby
en als je vragen heb , ik woon vlak bij dus je kan altijd een keer langskomen
ook ik heb door schade en schande een hoop moeten leren, maar heb daarom niet minder lol met mijn busje
oja zo'n voorwiel beugel heb ik nog liggen, in ruil voor het logo mag je deze wel hebben, ik zal het zelf zeker nooit gebruiken :biggrin:
__________________
voor dat je het weet is de zomer alweer om :

www.ijsbus.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 07-06-2005, 08:59
ploon's Avatar
ploon ploon is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,633
Default

1: dat is soms met het stellen van je pook nog wel op te lossen (er zit direct onder je pook een afstelplaatje), is wel een klote klusje

3: http://www.classicvwresto.nl

5: dat was luxe en daar moest vroeger extra voor betaald worden, maar je kan er zo een ander knopje (maar dan met slot) op zetten.

6: nog zo'n geval van luxe. de meeste bussen hebben de sensor niet in de bak zitten (er zit dan gewoon een plug in de bak). kan je dus redelijk makkelijk upgraden.

8: ik zou toch denkden aan lekkage in de 2 onderste hoeken van de voorruit. dat is altijd ene punt van ellende bij pano's. maak daar svp eens een fototje van. (lekkage betekend helaas meestal ook roest/gaten onder het rubber)
__________________
Pim van Loon
1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl
VW show dates & pics - www.vwshows.com
Reply With Quote
  #12  
Old 07-06-2005, 12:50
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Lightbulb

Quote:
Originally Posted by ploon
1: dat is soms met het stellen van je pook nog wel op te lossen (er zit direct onder je pook een afstelplaatje), is wel een klote klusje
'
Dat is een puntje waar ik ook nog wat meer over wil weten. De instelling van mijn schakelplaat laat ook te wensen over namelijk. Details please!
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #13  
Old 07-06-2005, 16:44
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Mag je mij vertellen wat daaraan te stellen is
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #14  
Old 08-06-2005, 23:11
w3zl01d w3zl01d is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 73
Send a message via MSN to w3zl01d
Default

ik had dat afstellen van het pookje ook al van mn opa gehoord die vroeger allemaal van die bussies heeft gehad en bedankt voor text en uitleg gasten
ik denk niet dat mn rubber kapot is of lek is want voor mn raam aan de binnekant zit geen roest buitenkant ook niet mischien onder het rubber ?? zou kunnen..
ben nu bezig met betimmeren van de auto kheb alles eerst in de tectyl grondverf etc gezet vloer legt al en boven op het dekje ligt ook al hout en ik heb alle zij panelen voorzien van nieuw hout nu het dakje nog en dan alles bekleden..
ik ben 22 en heb niet super veel geld dus ik ga mn busje mooi maken en alles onderhouden kijk als je alles perfect wilt hebben moet je aan restauratie beginnen ten eerste geen ruimte waar ik dat kan doen en ten 2de al mn geld gaat er dan in zitten
ik maak de bus zo zodat ik mn bmx achter in kan gooien naar keulen kan rijden en daar gewoon 1 nachtje in mn bus kan slapen en dan volgende dag gewoon de hele dag kan vliegen op mn bmx en dat scheelt mij een hoop gezeik kwa ruimte en waar laat ik me fiets als ik ga slapen enzo ik plaats morgen wel wat fotos van mn bus

groeten wesley
Reply With Quote
  #15  
Old 09-06-2005, 07:30
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

kom eens met wat foto's van je bus, daar zijn wij heel erg voor, hier op het forum!!!!
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #16  
Old 09-06-2005, 08:58
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Quote:
Originally Posted by w3zl01d
ik had dat afstellen van het pookje ook al van mn opa gehoord die vroeger allemaal van die bussies heeft gehad en bedankt voor text en uitleg gasten
ik denk niet dat mn rubber kapot is of lek is want voor mn raam aan de binnekant zit geen roest buitenkant ook niet mischien onder het rubber ?? zou kunnen..
ben nu bezig met betimmeren van de auto kheb alles eerst in de tectyl grondverf etc gezet vloer legt al en boven op het dekje ligt ook al hout en ik heb alle zij panelen voorzien van nieuw hout nu het dakje nog en dan alles bekleden..
ik ben 22 en heb niet super veel geld dus ik ga mn busje mooi maken en alles onderhouden kijk als je alles perfect wilt hebben moet je aan restauratie beginnen ten eerste geen ruimte waar ik dat kan doen en ten 2de al mn geld gaat er dan in zitten
ik maak de bus zo zodat ik mn bmx achter in kan gooien naar keulen kan rijden en daar gewoon 1 nachtje in mn bus kan slapen en dan volgende dag gewoon de hele dag kan vliegen op mn bmx en dat scheelt mij een hoop gezeik kwa ruimte en waar laat ik me fiets als ik ga slapen enzo ik plaats morgen wel wat fotos van mn bus

groeten wesley


Vet man!!!!

Idd kom maar op met die foto's!!!
Dat is wel een mooie combinatie, chillen in je bus en raggen op je BMX!
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #17  
Old 09-06-2005, 09:45
w3zl01d w3zl01d is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 73
Send a message via MSN to w3zl01d
Default

VWCREWCAB jij komt uit zeeland daar zitten ook een paar hele goede fietsers
vladdie koning en mark vos zegt je dat wat ?

nou hier komen de fotos van mn bus ik update ze wel elke keer kunnen jullie zien wat ik er aan heb gedaan






er zat allemaal verf op de ramen omdat hij was gekeurd als bestel busje ik heb alles er nu af gehaald staat veel beter


de vloer had hier en daar een beetje kalen plekken ik heb alles in de grondverf gezet en toen spuit tectyl erover heen gespoten keurig geworden

Last edited by w3zl01d : 09-06-2005 at 09:50.
Reply With Quote
  #18  
Old 09-06-2005, 09:49
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Heftig kleurtje! Zie ik nou goed dat de ramen oranje zijn geschilderd?
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #19  
Old 09-06-2005, 10:27
ploon's Avatar
ploon ploon is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,633
Default

pook afstellen:
zoals gezegd zit er tussen de vloer en de pook (om precies te zijn de voet/houder/scharnierpunt van de pook) een plaatje waat wat uitsparingen in zitten. door dat plaatje iets te verschuiven kan je de boel afstellen. het kan ook nog aan de rubbers van de schakelstang (loopt onder je bus van de pook naar de bak) liggen. het is een soort hard plastic geleidingsbusje dat kan versleten zijn. aan de voorkant een nieuwtje er in zetten is nogal een k*t werkje (been there done that)

Quote:
Originally Posted by w3zl01d
ik denk niet dat mn rubber kapot is of lek is want voor mn raam aan de binnekant zit geen roest buitenkant ook niet mischien onder het rubber ?? zou kunnen..

dat is dus het verneukeratieve, het zit er onder.
als een rubber ouder wordt krimpt het iets. het eerst wat gebeurd is dat hij op de hoeken iets (hoeft maar 2 mm te zijn) omhoog 'krult'. dan kan er vocht onder en dat blijft daar zitten (het plaatwerk voormt een mooi diep randje). vervolgens gaat het roesten van binnen uit.
probeer eens een (scherpe) foto te maken van een van de onderste hoeken van je voorruit
__________________
Pim van Loon
1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl
VW show dates & pics - www.vwshows.com
Reply With Quote
  #20  
Old 09-06-2005, 11:08
ovaalie55's Avatar
ovaalie55 ovaalie55 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 32
Default

1. als ik weg wil rijden in zn 1 moet ik me pook vast houden anders schiet hij eruit hoe kan ik dit verhelpen.
voor de rest gaat hij best rottig terug in zn 2 het gaa wel makkelijk maar op het laatste moment is het boem..


1: wat ook vaak het probleem is is dat je kop rubbel versleten is op je bak daardoor als je weg rijd kantelt je versnellingsbak en schiet hij uit zijn versnelling
dit probleem had ik ook met mijn bus toen ik mijn bakrubbers had vervangen waren al mijn schakelpoblemen opgelost
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum