Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-01-2013, 02:17
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default Gezocht: Audi 80 Competition

Hallo,

Ik ben op zoek naar een schadevrije Nederland geleverde Audi 80 Competition.
Er mag technisch of aan de lak wel wat aan mankeren, maar het is het meest belangrijk dat het een schadevrij chassis is zodat ik in elk geval een hele goede basis heb.

Ik ben vandaag wezen kijken in Friesland voor een Competition die nu op Marktplaats staat, maar heeft aan de achterzijde in elkaar gezeten en heb ik dan ook laten staan. Technisch is een auto altijd wel weer goed te krijgen maar van oude schades word een chassis echt slechter van.

Auto's die op dit moment te koop staan waarvan ik weet dat ze schade etc hebben gehad en het niet gaan worden:

67-PT-LZ

LN-DD-91
Van deze auto moesten er 3 deuren worden vervangen en een deuk in het scherm worden gerestyled. Misschien dat dit wat is, maar ben er nog niet zo zeker van.

HT-JV-01
Linker achterschade. Er is aan gelast, maar is wel netjes klaargemaakt, maar is niet wat ik wil als basis ivm de verzinkte koets.

HT-SX-90
Is goedkoop, maar heeft een scheur in de achterbumper, ziten grotere gaten in de hoedenplang gezaagd voor grotere speaker, 1 scherm is slecht gespoten wat door oude schade komt en heeft 2 antenne-gaten in het dak geboord.

Ik hoop dat iemand mij hier aan helpen kan,

Wilco Schimmel
T: 0629066190

Last edited by DutchBuild : 28-01-2013 at 11:17.
  #2  
Old 27-01-2013, 09:56
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
  #3  
Old 27-01-2013, 11:09
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud


Ik ben hier gisteren wezen kijken en heeft links achter in elkaar gezeten.
Dit is ook 1 van de 2 kentekens die ik er bij heb gezet waarvan ik nu weet dat ze het niet gaan worden. Technisch is alles te vervangen, maar een schade koets is voor mij niks mee te beginnen omdat ze hier heel veel slechter van zijn geworden.
Toch bedankt voor het opzoeken
  #4  
Old 27-01-2013, 11:29
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Rs2 sedan wilco?
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
  #5  
Old 27-01-2013, 15:16
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik ben hier gisteren wezen kijken en heeft links achter in elkaar gezeten.
Dit is ook 1 van de 2 kentekens die ik er bij heb gezet waarvan ik nu weet dat ze het niet gaan worden. Technisch is alles te vervangen, maar een schade koets is voor mij niks mee te beginnen omdat ze hier heel veel slechter van zijn geworden.
Toch bedankt voor het opzoeken


Ik heb me voor de zekerheid eens héél goed in m'n ogen gewreven, 3 leesbrillen opgezet en de advertentie op de muur geprojecteerd, maar ik lees toch écht een ander kenteken?
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
  #6  
Old 27-01-2013, 15:28
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Ik heb me voor de zekerheid eens héél goed in m'n ogen gewreven, 3 leesbrillen opgezet en de advertentie op de muur geprojecteerd, maar ik lees toch écht een ander kenteken?



Sorry kerel je hebt helemaal gelijk, mijn excuses hier voor

Ik waardeer je hulp zeker en ben blij dat er mensen zijn zoals jij die helpen willen, waardoor een forum als deze veel meerwaarde heeft

Dit is wel de auto waar ik gisteren ben wezen kijken en is dan ook de gene met de linker achterschade. Ik zal deze aan het lijstje toevoegen bij de gene die hem niet gaan worden

Last edited by DutchBuild : 27-01-2013 at 15:32.
  #7  
Old 27-01-2013, 15:55
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Rs2 sedan wilco?


Niks nieuwsgierig

Nee geen RS2 al vind ik dit wel een super idee, maar wil hem begin jaren 90 BTCC-style klaar maken

Omdat ik mijn Porsche 964 heb verkocht, mijn blauwe mk2 aan het klaarmaken ben om straks misschien te kunnen gaan verkopen en mijn Seat pas over 2 jaar klaar zal zijn en niet geschikt is voor op de weg, en 3 kinderen heb waar ik graag een rondje mee wil rijden deze zomer, ben ik bezig om iets klaar te maken om plezier mee te hebben op bv de zondagen, ijsje kopen en een keer vrij-rijden op het circuit, time-atack, meeting etc

Even kort gezegd, wil ik nu graag een auto waar ik niet aan hoef te lassen, erg mooi vind en veel leuke dingen mee kan doen en betaalbaar blijft.
Het is de bedoeling dat ik deze ga klaarmaken met een admosferische 2.0 20V motor met een setje throttle bodies etc en zo rond de 250 pk zal hebben wat meer dan genoeg is voor veel plezier. Dit past er makkelijk in, heb er nog heel veel voor liggen wat ik kan gebruiken. Verder nog een paar mooie kuipjes, race-stuurtje, wielophanging aanpassen, dikke remmen en een setje dikke 18 inch old-scool-race -BTCC-style wielen (Heb deze al besteld, maar houd dit nog even voor me
Wil hiermee naar de meetings deze zomer en gaan gebruiken om wat leuke dingen te gaan doen om zo wat meer actief te zijn op meetings en evenementen enz waar ik mijzelf te weinig laat zien en ook echt zin in heb

Ik heb gewoon geen tijd om van alles te maken voor mijzelf want heb inmiddels ook de Porsche 944 V8 verkocht omdat ik er niet aan toe kom en veel te veel tijd in gaat zitten waarmee ik niks kan voor het bedrijf als ontwikkeling of reclame, want het is niet de bedoeling dat ik mij wil gaan bezig houden met Porsches omdat er al veel te veel bedrijven zijn die hier mee bezig zijn en ik het VAG erg leuk vind en niet van alles wat wil doen.
  #8  
Old 27-01-2013, 16:02
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Ok.. Naja alle goede competitions zijn helaas allemaal gebruikt als basis voor rs2 sedans.. Aangezien een s2 sedan zo zeldzaam als een limited is
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
  #9  
Old 27-01-2013, 16:17
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Stonden een paar maanden geleden 3 stuks op mp te koop, waren allemaal weg voordat ik er naar kon gaan kijken...

Hier staat er nog een, maar da's een belg...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
  #10  
Old 27-01-2013, 16:18
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Ok.. Naja alle goede competitions zijn helaas allemaal gebruikt als basis voor rs2 sedans.. Aangezien een s2 sedan zo zeldzaam als een limited is


S2 sedan zijn er 306 van gemaakt en een limited 71,
Een RS2 sedan is er ooit maar 1 van gemaakt en staat in het Audi Museum.
Ik wil geen 5cilinder turbo omdat dit zijn wegligging zeer slecht beinvloed en ik echt niet fijn vind rijden, hoe mooi deze motor ook is en klinkt.

De Audi 80 STW is dan ook mijn grote voorbeeld. De Competition ook gemaakt als homelegatie-auto voor deze STW waarvoor ik deze dan ook erg waardeer en deze style wil handhaven en hem ten alle tijden weer terug wil kunnen bouwen naar origineel
Er zijn er maar 2500 van gemaakt tov een rallye waar er 2x zoveel van zijn gemaakt en is lastig om een nette te vinden.

Ik heb een zwak voor deze begin 90's auto's die dan ook in het rijtje hoort van de E30 M3, Mercedes 190 Evo enz, maar word nog erg ondergewaardeerd.
Zo was ik ook ooit in het bezit van een Mercedes 190 EVO 2, maar heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik er te zuinig op was en omdat ik er nooit mee reed. De onderdelen van deze EVO waren echt onbetaalbaar voor iemand zoals ik en staat nu bij een verzamelaar in Engeland.
Omdat deze Audi wel bijzonder is, maar niet duur en de onderdelen ook goed betaalbaar en niet zo bijzonder zijn, hoop ik hier lekker me te kunnen gaan rondrijden en plezier te hebben

Last edited by DutchBuild : 27-01-2013 at 16:23.
  #11  
Old 27-01-2013, 16:37
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Ik ken t verhaal van de competions...Heb er ooit eentje gekocht voor mijn neefje..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
  #12  
Old 27-01-2013, 16:48
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Ik ken t verhaal van de competions...Heb er ooit eentje gekocht voor mijn neefje..


Perfect, want er zijn niet veel mensen die dit weten. Ik kan ook goed begrijpen dat er mensen zijn die deze auto niet helemaal snappen, want 140pk in een auto van 1300kg en oude techniek als KE-tronic maakt hem nu niet echt een racemonster of bijzonder.
Voor het mooie had ik hier zo'n 5 jaar geleden naar op zoek moeten gaan want er zijn er al veel gestript in tussentijd.
Mocht je een nette weten of tegen komen hoor ik dat graag
  #13  
Old 27-01-2013, 18:43
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Sorry kerel je hebt helemaal gelijk, mijn excuses hier voor

Ik waardeer je hulp zeker en ben blij dat er mensen zijn zoals jij die helpen willen, waardoor een forum als deze veel meerwaarde heeft

Dit is wel de auto waar ik gisteren ben wezen kijken en is dan ook de gene met de linker achterschade. Ik zal deze aan het lijstje toevoegen bij de gene die hem niet gaan worden


Haha, no problem

Heb je die LN-DD-91 ook in Friesland bekeken? Ik weet er hier (=Friesland) nog eentje in de buurt, maar weet dat het kenteken sowieso begint met LN-DD. De auto in kwestie is een zwarte Competition. Ik weet niet of die auto ook te koop is, maar zou dat morgen met een telefoontje wel te weten kunnen komen.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
  #14  
Old 27-01-2013, 19:46
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Haha, no problem

Heb je die LN-DD-91 ook in Friesland bekeken? Ik weet er hier (=Friesland) nog eentje in de buurt, maar weet dat het kenteken sowieso begint met LN-DD. De auto in kwestie is een zwarte Competition. Ik weet niet of die auto ook te koop is, maar zou dat morgen met een telefoontje wel te weten kunnen komen.



Ik heb meerdere keren contact gehad met deze man. Hij staat nog te koop op een Friese advertentie-site voor 2750 Euro. Probleem is dat er 3 deuren moesten worden vervangen en een deuk in het achterscherm moest worden gerestyled waar ik niet zo'n fan van ben. Techniek wat minder ok, maar deze staat van de koets zegt ook wel wat en heb ik niet zo'n goed gevoel bij.
  #15  
Old 27-01-2013, 19:53
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik heb meerdere keren contact gehad met deze man. Hij staat nog te koop op een Friese advertentie-site voor 2750 Euro. Probleem is dat er 3 deuren moesten worden vervangen en een deuk in het achterscherm moest worden gerestyled waar ik niet zo'n fan van ben. Techniek wat minder ok, maar deze staat van de koets zegt ook wel wat en heb ik niet zo'n goed gevoel bij.


We hebben het in dat geval over dezelfde. Als het goed is, is het restylewerk en het vervangen van de deuren nu gedaan. Als ik me niet vergis zat die deuk trouwens in het linker voorscherm.

Heb je de Competition tussen 'Audi-onderdelen' op MP ook al gevonden?
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
  #16  
Old 27-01-2013, 19:57
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
We hebben het in dat geval over dezelfde. Als het goed is, is het restylewerk en het vervangen van de deuren nu gedaan. Als ik me niet vergis zat die deuk trouwens in het linker voorscherm.

Heb je de Competition tussen 'Audi-onderdelen' op MP ook al gevonden?



Heb ik gevonden en heb ook contact gehad met hun. Ik heb er wel aan zitten te denken om een wat mindere te kopen en om deze in zijn geheel over te laten spuiten, maar ik heb de tijd hier niet voor, want wil er mee gaan rijden binnen een paar maanden. Zou wel een leuk project zijn voor iemand, dat wel.

Last edited by DutchBuild : 27-01-2013 at 20:02.
  #17  
Old 27-01-2013, 21:01
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Gebroerders alkema?
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
  #18  
Old 27-01-2013, 21:09
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Gebroerders alkema?



Ken ik niet, zou je daar wat meer over kunnen vertellen?
  #19  
Old 27-01-2013, 21:25
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Oh die slopen altijd wel een competition of 2 per jaar uit buitenpost..http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
  #20  
Old 27-01-2013, 21:32
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Oh die slopen altijd wel een competition of 2 per jaar uit buitenpost..http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr



Perfect, Ik heb ze meteen een mailtje gestuurd, Bedankt



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum