Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-07-2022, 08:58
MatthijsNL MatthijsNL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2022
Posts: 3
Default Verschil Golf 3 cabrio voorschermen pre-96 post-96

Wij beschikken over een Golf 3 cabrio van 1996 (vierkante zijknipperlichten).
Deze auto staat al jaren geschorst maar we willen hier in de toekomst graag weer mee de weg op.

Nu leidt deze auto aan de bekende kwaal: De voorspatborden zijn verrot aan de onderkant.
Nu kan ik in Duitsland nieuwe voorspatborden (namaak) kopen echter zijn deze voorzien van een ovale richtingaanwijzer-uitsparing.

Nu zie ik in de vorm van de richtingaanwijzer geen probleem maar ik heb een verhaal gehoord dat de pre- en post-96-spatborden niet gelijk zijn.

Kan iemand met zekerheid zeggen of de voorspatborden van de Golf 3 cabrio van voor '96 (vierkante kipperlichten) uitwisselbaar zijn met de voorspatborden van de Golf 3 cabrio van na 96 (ovale knipperlichten)?
We zouden hier enorm mee geholpen zijn.
Ik ben me er van bewust dat er, ook op dit forum, al veel geschreven is over deze spatborden maar ik kan niets vinden over eventuele verschillen.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-08-2022, 23:05
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

Imitatieschermen, zou je dat wel doen? Vaak past het net niet mooi. Zeker als de auto nog netjes is en je het door een prof laat spuiten, zou ik voor originele gaan.

Die zijn nog gewoon leverbaar bij VW Classicparts. Je kunt het evt via de dealer bestellen. Classicparts maakt onderscheid tussen Golf 3 en cabrio, dus er zal verschil in zitten. ZIt ergens een verstevigingsbalk?
Je kunt hen gewoon vragen wat het verschil is.

https://www.volkswagen-classic-part...Cgel%20golf%203


Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 12-08-2022, 05:52
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,918
Send a message via MSN to vwjopie
Default

Het verschil in een cabrio voorscherm zit hem in de koplamp boog vooraan.
Een cabrioscherm staat op de dorpel, een oud model is met Golf III look en een nieuw model is met Golf IV look.
Een normaal Golf III scherm loopt door tot onderaan de dorpel.
Plaats waar ze altijd rot zijn is waar het scherm op de dorpel staat.
Al meerdere malen deel reparaties gemaakt aan de onderzijdes van de voorschermen.
Winparts heeft reparatie delen voor de onderzijdes, al passen deze niet helemaal lekker, onze plaatwerker gooit ze meest weg en maakt ze zelf maar dan moet je wel goede plaatwerk skills hebben.
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #4  
Old 13-08-2022, 13:46
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Post en pre 96 zijn hetzelfde van vorm. Die kun je een op een wisselen alleen de knipperlichten zijn anders. Golf 4 vanaf 98 ergens zijn dan bij de koplampen weer helemaal anders dan moet je hem helemaal ombouwen naar golf 4 neus
Reply With Quote
  #5  
Old 15-08-2022, 14:31
MatthijsNL MatthijsNL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2022
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by Zeend
Imitatieschermen, zou je dat wel doen? Vaak past het net niet mooi. Zeker als de auto nog netjes is en je het door een prof laat spuiten, zou ik voor originele gaan.

Die zijn nog gewoon leverbaar bij VW Classicparts. Je kunt het evt via de dealer bestellen. Classicparts maakt onderscheid tussen Golf 3 en cabrio, dus er zal verschil in zitten. ZIt ergens een verstevigingsbalk?
Je kunt hen gewoon vragen wat het verschil is.

https://www.volkswagen-classic-part...Cgel%20golf%203


Jens


Dag Jens, Bedankt voor de link, dit wist ik niet.
Echter de originelen kosten hier per stuk 350,-.
Voor imitaties uit Duitsland waarvan de recenties op ebay positief zijn wordt per stuk 85,- gevraagd.
De originelen rotten ook weg dus ik neig toch richting imitatie.

Quote:
Originally Posted by vwjopie
Het verschil in een cabrio voorscherm zit hem in de koplamp boog vooraan.
Een cabrioscherm staat op de dorpel, een oud model is met Golf III look en een nieuw model is met Golf IV look.
Een normaal Golf III scherm loopt door tot onderaan de dorpel.
Plaats waar ze altijd rot zijn is waar het scherm op de dorpel staat.
Al meerdere malen deel reparaties gemaakt aan de onderzijdes van de voorschermen.
Winparts heeft reparatie delen voor de onderzijdes, al passen deze niet helemaal lekker, onze plaatwerker gooit ze meest weg en maakt ze zelf maar dan moet je wel goede plaatwerk skills hebben.


Inderdaad, er zit verschil tussen de schermen van een gewone 3 en een 3-cabrio.
Verder zit er zoals je aangeeft verschil tussen de 3-cabrio en de 3.5-cabrio.
Echter de 3-cabrio is eerst geleverd met vierkante- en daarna met ovale uitsparingen voor de richtingaanwijzers en daar ging het me om.
De lasdelen van Winparts zal ik laten liggen, hier zag ik al geen heil in.

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Post en pre 96 zijn hetzelfde van vorm. Die kun je een op een wisselen alleen de knipperlichten zijn anders. Golf 4 vanaf 98 ergens zijn dan bij de koplampen weer helemaal anders dan moet je hem helemaal ombouwen naar golf 4 neus


Bedankt, dit wilde ik graag weten.
Alleen heb ik inmiddels de juiste (imitatie)spatschermen gevonden met de juiste uitsparingen.
Ik vond ze via ebay.de en de (vele) recenties zijn positief.
De ebay-verkoper verkoopt ze ok op zijn eigen site voor minder geld als op ebay.

Voor het nageslacht hieronder de links naar de schermen voor golf 3 cabrio met vierkante uitsparingen:

https://www.dercabriospezialist.de/...7/Products/1503

https://www.dercabriospezialist.de/...7/Products/1510

Er wordt ook een linker scherm aangeboden zonder antennegat.

Ik denk dat dit is wat we gaan doen, ik laat weten hoe het afloopt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum