Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-10-2015, 09:34
1Golf2 1Golf2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 53
Question Benzine tank/ brandstof opvoerpomp

Deze vraag betreft de benzine tank in de eerdere en latere versies van de Golf 2.

Mijn Golf2 met carburateur (1984-HK motor) staat regelmatig een maand of langer stil, en heeft dan grote moeite met aanslaan, omdat hij geen benzine krijgt en lang moet aanzuigen. Als hij eenmaal gelopen heeft, dan is er de daarop volgende dagen geen enkel probleem.

Wie weet of de benzinetank van de Golf 2 met carb en injectie hetzelfde zijn? Als dat het geval is, dan kan ik er dus een vlotter-setje MET opvoerpompje uit de injectie versie van de Golf in zetten in plaats van de nu geïnstalleerde vlotter?
En als dit gaat passen, is de weerstand van de vlotter gelijk, dus blijft mijn benzine meter goed aangeven?

Bedankt voor de moeite!
__________________
Golf2, 1,3L 1984
Passat Variant1996
Reply With Quote
  #2  
Old 20-10-2015, 12:04
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Nee, dit gaat niet. De tank zelf is wel hetzelfde maar het pompje voor op je motorblok moet de brandstof zelf aanzuigen uit je tank.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #3  
Old 20-10-2015, 13:16
1Golf2 1Golf2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 53
Exclamation

Ik denk dat dit antwoord betekent, dat de pomp op de motor niet goed kan werken als het opvoerpompje IN de tank niet meer draait;
is die opvoerpomp een tandradpomp, of gewoon met een waaier?
Als het een waaier is, dan lijkt het me geen probleem, want die laat voldoende door als hij stilstaat.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn, dat het opvoerpompje in de tank gewoon ter vervanging dient van de mechanische pomp op de motor?

en hoe zit het met de weerstand van de vlotter, is die hetzelfde?

Ik zou dit probleempje graag opgelost zien, want op den duur kost me dit een accu, of een startmotor.......
__________________
Golf2, 1,3L 1984
Passat Variant1996
Reply With Quote
  #4  
Old 20-10-2015, 13:30
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Nee, dit antwoord betekent dat je bij een carburateurmotor geen opvoerpompje in je tank hebt. Die hoort daar niet aangezien je een brandstofpomp voorop je motorblok hebt zitten. Je kan kijken of je voor je brandstofpomp ergens een poreuze slang hebt waardoor hij ook lucht aanzuigt. Daardoor zou de brandstof terug kunnen zakken.

Je pomp kan ook kapot zijn (terugslagklep) of je dampbelafscheider.

Daarnaast kan ook je carburateur vervuild zijn waardoor hij blijft druppelen. Na een dag merk je dit niet maar na een week kan de leiding leeg genoeg zijn voor startproblemen.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #5  
Old 21-10-2015, 05:17
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

electrisch opvoerpompje installeren en die op het blok eruit gooien.
wel een goeie zoeken voor carbs (0,3bar ofzo).
dan zet je ff je contact aan, je laat de boel een seconde of 5 zoemen en starten maar.

en anders idd gaan uitzoeken langswaar die lucht trekt waardoor de brandstof terugloopt. (alle pakkingen en leidingen in brandstofsysteem best vervangen)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum