Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-08-2015, 12:07
BlackbullTDI BlackbullTDI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 64
Default Prijzen klassieke volkswagens

Hallo even een opmerking/discussie punt met als doel het achterhalen van werkelijke prijzen

af en toe zie je weleens adv met een giga vraagprijs zijn er echt mensen die bijvoorbeeld 15k uitgeven voor een golf 1 gti? bijvoorbeeld ?

of 20k Plus voor een golf rallye ? of zijn dit gelukzoekers?

of ik kan me voorstellen.. wanneer je met een gevulde portemonnee naar zon auto toegaat. het ook bijna voor de helft kan kopen?


zijn hier ook mensen die dit hebben gered?
Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2015, 14:45
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Ik heb net mijn Golf 1 Gti af, hij is nu compleet gerestaureerd en alles is NIEUW. Hij is van 1977. Volgende week komt mijn kenteken binnen want het is een ex Duitser. Ga hem binnenkort laten taxeren en reken op 20.000. Is erg leuk om te zeggen maar dit heeft de aanschaf en resto ook gekost. Al het werk wat ik zelf heb gedaan is dan niet betaald. Er zijn wel zat mensen die voor een vroege Gti ook de hoofdprijs vragen maar dan voor een half gerestaureerde auto. Kijk maar eens op Mobile.de daar staan er een paar die al heeeel erg lang te koop staan.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-08-2015, 18:40
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Maar de getaxeerde waarde als vraag prijs hanteren is ook niet erg realistisch denk ik.
Kan best dat dit veel gebeurd op deze manier ,maar goed vragen staat vrij je heb er maar 1 nodig die het er voor wilt geven.
En idd een volledig aan gepakte auto heeft een hogere waarde das logische. En de Rally's liggen ook niet voor het uit kiezen net zo als Turbojo zijn 1977 GTI dat maakt de prijs dan weer wat hoger t.o.v een later of niet volledig aangepakte auto.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #4  
Old 31-08-2015, 08:21
blademk1 blademk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 64
Default

als je nu een restauratie project zoekt moet je al aan de prijs. iedereen heeft nu goud. Ik denk gewoon nog maar 1 er bij bouwen, goede investering op dit moment.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 31-08-2015, 08:42
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Is niet alleen bij Volkswagen een 'probleem' hoor

Leuk voor de mensen die in de goeie tijd nog gekocht hebben en soms voor gek werden versleten, pech voor degenen die nu in willen stappen.
Veel goedkoper gaat het niet meer worden, maar het publiek wat dit soort prijzen ervoor kan en wil betalen is wel aan het opdrogen merk ik.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #6  
Old 31-08-2015, 08:48
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Ik heb mn 1 te koop staan toevallig. Taxatie van 17d €, in 14 jaar 20d€ erin gestoken. Nette staat, 20v t erin, exclusief carbon spullen enz enz.

Zoiets is gewoon geld waard en hy staat te koop voor wat ik n normale prys vind. Je wil niet weten hoeveel berichten ik kryg van mensen die denken dat hy voor weinig geld weggaat. Tuurlyk had ik er ook liever t taxatie bedrag voor maar dat kan nooit, zelfs 10 of 12d € kan niet lykt my. Daarvoor kan ik m wel te koop zetten maar dan verkoop ik m 100% nooit...

De pryzen zyn wel omhoog geschoten de laatste tyd, staan soms frikandellen te koop voor belachelyke pryzen
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #7  
Old 31-08-2015, 09:30
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

staat veel te koop ,dikwijls voor hoge prijzen..maar daar komt men niet vanaf..
juist de hoogste prijsklasse bv Shelby Cobra's ,Ferrari 250,E Types..zulk spul dat verkoopt wel ..
maar dat zijn geen auto's waar men mee rijd..dat is een investering die ergens word weggezet net een duur schilderij of kunstwerk..er zit in vastgoed geen/nauwelijks geld..daarin nog wel..
maar 10.000 euro's voor een Golf 1 GTI ?..denk het niet..
Reply With Quote
  #8  
Old 31-08-2015, 10:24
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Taxateurs nemen de marktontwikkelingen natuurlijk mee en die kijken dan naar de vraagprijzen van het aanbod van vergelijkbare auto's op moment van taxatie. Voor exoten wordt gekeken naar opbrengsten op veilingen e.d. Da's realistisch, maar voor GTI-tjes ontbreekt die info natuurlijk. Ja er staan frikandellen te koop en hokken die nodig een full-resto nodig hebben voor achterlijke prijzen. Goudzoekers zullen er altijd zijn en blijven. Dat was in de jaren 80 en 90 toch ook al?
En nu, Wie gaat er 5000 betalen voor een tot 1.6GTI omgebouwde weet ik veel wat voor uitvoering? Deze zelfs 10.000 Of 8000 voor een W65 die zo de schuur uit getrokken lijkt te zijn? Wie weet wat voor ellende je tegenkomt als je die uit elkaar trekt. Dan maar geen GTI....

Begrijp me niet verkeerd, die omgebouwde waar ze 10.000 voor vragen daar is ook vast bijna 10.000 in gestoken, maar 't is gewoon geen GTI... Dus mij dat geld niet waard. Hier een W64 waar 20 voor gevraagd wordt. Is al 5 gezakt in de tijd dat ie op Mobile staat. Ik heb een jaar of 3 terug contact gehad met de toenmalige eigenaar die m ook gerestaureerd heeft. Ding is echt helemaal kaal geweest. Hij vroeg er toen 10k voor... Hij kon dit bedrag onderbouwen met alle facturen van alle kosten die met de resto te maken hadden. En dat waren idd alleen onderdelen, zijn eigen uren zou hij nooit iets voor terugzien. Helaas is deze auto niet in de oorspronkelijke kleur gezet. Doodzonde! En je ziet wel, er wordt geen 20k voor betaald. Ik geloof het gewoon niet. Ding staat denk ik alweer bijna een jaar op Mobile.

Het zijn liefhebbersauto's en geen verzamelaars- of beleggingsobjecten. Je koopt een oude GTI omdat je er jaren terug in je jeugd in hebt rondgeblèrd en nu de mogelijkheid hebt om die fun te herbeleven. Dat soort dingen. Maar niet om er knappe centen aan te kunnen gaan verdienen. Dan moet je meer geld in andere auto's gaan steken. Al die advertenties bij Golfjes waarin wordt gesproken over 'waardestijging gegarandeerd en 'goede investeringsmogelijkheid' is klinkklare bullshit. Ja, voor de verkoper als die m voor de vraagprijs weet te verkopen... Of voor 4000 een hele nette W65 op de kop kunnen tikken, dat zijn de leuke vondsten.

Ja ze worden (nog steeds) duurder. Maar ik vind vooral dat je dat ook aan de (met alle respect) onderkant ziet, er komen steeds meer frikandellen voor biefstuk prijzen zeg maar. Ook 13 in n dozijn uitvoeringen waar veel geld voor gevraagd wordt. Iedereen probeert een graantje mee te pikken. Zie je trouwens in de hele (sportieve) oldtimer markt. Maar kijk s naar Porsche 912. Is/wordt echt grof geld aan verdiend, maar hoe lang nog? Hoe ziet de markt er over een jaar of 5-10 uit? Het is dus echt gewoon wat de gek ervoor geeft. En kennelijk zijn er mensen die 45K voor een 912 neertellen... En t gekke is, die dingen hebben stuk voor stuk nauwelijk (vrijwel allemaal) mls. op de teller Ook daar geldt: goed opletten. En zo zullen er ook vast wel eens mensen 20K voor een Golf 1 GTI neerleggen, maar dat zullen er niet zo heel veel zijn. Liefhebber vs. verzamelaar/belegger.

Last edited by NielsDub : 31-08-2015 at 10:32.
Reply With Quote
  #9  
Old 31-08-2015, 20:48
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Dit is een interessant thema. Te meer omdat men in België, Duitsland en Frankrijk helemaal door aan het draaien is. Golfjes 1 GTI met stalen bumpers gaan er in gerestaureerde of goede originele toestand momenteel tussen de 20.000 en 30.000 weg.
En ik voorspel: binnen nu en 5 jaar ligt de prijs voor zo'n auto op 40.000 - 50.000. Waarom? Omdat iedereen die zo'n ding wil hebben er nu het geld voor heeft, én omdat de vraag de afgelopen jaren is verdubbeld en het aanbod minstens gehalveerd. Kijk maar eens de toelatingsstatistieken in Duitsland.

In NL liggen de prijzen beduidend lager, zeker bij taxaties.

Ik houd dit al jaren in de gaten en volgens mij gaat het nu echt een keer gebeuren: de GTI gaat ontdekt worden door het grote publiek, waar helaas ook mensen met veel geld en minder passie voor n vroege GTI hebben.

Als je kijkt naar de prijzen in toestand 2 volgens Classic Data (Duitsland) zijn de GTI's ten opzichte van maart 2015 nu met praktisch 50% in waarde gestegen (was 8.200 is nu 12.100).

Binnen de Duitse Golf 1 club nemen we deze trend al een tijdje waar en op de grotere oldtimer beurzen verbaas ik me elk jaar opnieuw over enkele GTI's (niet eens de echte oude types) die in te slechte toestand voor te veel geld van eigenaar wisselen.

Ik ben het volledig met TurboJo eens dat een restauratie een gigantisch vermogen kost. Maar zelfs voor een Golf 1 GTI gaat dit zich een keer terugbetalen, mocht je ooit in de situatie komen dat je hem zou moeten verkopen om wat voor reden dan ook.

De latere GTI's met plastic bumpers brengen beduidend minder op, behalve de Franse 16V Oettinger en de Pirelli's (al heb ik die hype persoonlijk nooit begrepen).

We moeten niet vergeten dat de Golf 1 GTI een echt icoon is en een nieuwe trend heeft neergezet destijds. Dat wordt ook eindeloos herhaald in elk artikel waarin je hem terugziet. Dit is de kracht van herhaling, en langzaamaan ontdekken steeds meer mensen dit. Niet alleen meer de mensen die er vroeger eentje hebben gehad, in de sloot gereden hebben of nog steeds hebben...

Last edited by Sjoes 85 : 31-08-2015 at 20:53.
Reply With Quote
  #10  
Old 02-09-2015, 09:20
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by BlackbullTDI
Hallo even een opmerking/discussie punt met als doel het achterhalen van werkelijke prijzen

af en toe zie je weleens adv met een giga vraagprijs zijn er echt mensen die bijvoorbeeld 15k uitgeven voor een golf 1 gti? bijvoorbeeld ?

of 20k Plus voor een golf rallye ? of zijn dit gelukzoekers?

of ik kan me voorstellen.. wanneer je met een gevulde portemonnee naar zon auto toegaat. het ook bijna voor de helft kan kopen?


zijn hier ook mensen die dit hebben gered?


Een GTI in orginele topstaat kan prima 15k opbrengen.
En een Rally in goede staat brengt ook zomaar een dergelijk bedrag op.
Je ziet dat de goede exemplaren vaak snel verkocht worden, die zijn het geld waard.

Er zijn ook gelukszoekers die een dergelijke vraagprijs hanteren voor een exemplaar dat nog volledig gerestaureerd moet worden, totaal incompleet is, geen orignele is, vage kilometerstand, geen historie bekend, slecht gerepareerde schades, enz. enz.
Deze staan vaak erg lang te koop. Als je naar zo'n exemplaar gaat kijken en je wappert eens met wat flappen, dan kunnen er twee dingen gebeuren.
1- Je gaat naar huis met een restauratieproject, waar nog (god weet hoeveel) geld in moet.
2- Je wordt vierkant uitgelachen en kan terug naar huis met je geld.

Veel golfjes zijn het economisch gezien nog niet waard om ze te restaureren. Daarmee bedoel ik, de restauratie is duurder dan de marktwaarde van de gerestaureerde golf. (Koop een golf1 van 3000 euro, steek er 10.000 euro in en je mag blij zijn met 7000/8000 euro bij verkoop).
Daarom zijn de prijzen nu nog relatief laag (maar oplopend vanwege schaarste) en zijn de meeste golfjes nog altijd van liefhebbers / hobbyisten.

Bij T1 / T2 bussen en de vroege kevers zie je dat dit economisch al aantrekkelijker wordt. Koop je daar nu een lijk van 10.000 euro en je stopt er nog 15.000 aan restauratie in dan kun je daar al 30.000 van beuren bij verkoop.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-09-2015, 14:00
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Helaas gelden deze giga prijzen niet enkel bij auto's, maar ook voor de onderdelen ervan. Het bouwen van zulke goeie auto's kost nu eenmaal een giga bedrag. Ik zie de GTI nog niet als een investering, maar dat wil niet zeggen dat ze niet stijgen in prijs.

Niet alleen de GTI's stijgen:
Ik kocht op 11 mei 2012 een standaard mk1 1100 voor 900euro. Op de dag van vandaag vind ik ze niet eens meer voor dat bedrag in die staat.
Ik zie soms de meest afgeleefde golfjes voorbij komen voor +3000(vp) voor een 1100
Vind het dan ook niet meer als normaal dat GTI eigenaars de prijs ook gaan opdrijven..
Reply With Quote
  #12  
Old 02-09-2015, 14:37
Bas Wijnen Bas Wijnen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 37
Default

Mijn 83er Gti is gister getaxeerd op een kleine twintigduizend euro na een volledige restauratie. Is naar mijn mening ook niet helemaal representatief voor de verkoopwaarde, maar het is wel moeilijk om voor een lagere verkoopwaarde (denk 10-15k) een gelijkwaardig exemplaar terug te kopen, gezien de ontwikkelingen in vraagprijzen. Met name Duitse aanbieders drijven deze prijzen op.
Reply With Quote
  #13  
Old 02-09-2015, 14:40
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

@Sjoes tussen de 20 en 30.000 zie ik nog niet snel gebeuren, uitzonderingen daargelaten. 40-50.000 vind ik daarop ook wel erg opportunistisch. Maar omdat je 2 vroege GTI's bezit snap ik dat...
En over wat jij schrijft over de prijsverschillen tussen de landen ben ik het met je eens. Kennelijk wordt de Golf GTI 'door ons' ondergewaardeerd? Kan je dat zo zeggen? Maar wanneer ik kijk naar het aanbod van bijv. een vroege Porsche 911 dan liggen de prijzen in NL aardig op lijn met Duitsland heb ik altijd het idee. En dan zie je bij ons voor mijn gevoel relatief vaker een uitschieter / uitglijder (frikandel voor hoofdprijs) voorbij komen. Op basis van wat je op de foto's gebaseerd dan hè. Nette voor onder de ton zie je haast niet, soms 70-80k maar zeker niet daaronder. Zat van de week s op leboncoin en verbaasde me over aanbod van zo'n 50-70k dat daar staat. Niet dat ik t heb liggen, maar toch...

Mooi voorbeeldje van prijs opdrijven vond ik afgelopen voorjaar: Zo rond april - mei (Worthersee?) zag je dat de prijzen voor Oettinger 16V richting 35-40 gingen. Er werd er daar eentje platgereden en nadien zakte t weer wat in. Maar aanbod zit nog altijd allemaal ruim boven 20, terwijl dat 2 jaar terug er meestal nog iets onder was. En die oostenrijker die zn Limited eens peilde voor 45K. Nu Beekman ook 45K. Dus ja, wat is opdrijven. Als je allemaal hetzelfde gaat vragen, dan wordt dat vroeg of laat vanzelf de marktprijs.
Reply With Quote
  #14  
Old 02-09-2015, 15:05
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Als je allemaal hetzelfde gaat vragen, dan wordt dat vroeg of laat vanzelf de marktprijs.


Klopt, maar wil jij een dief van je eigen portemonnee zijn ? Of 'gun' je je GTi, zeldzame onderdelen of whatever voor een zacht prijsje (eigen geldje terug) aan een liefhebber om er vervolgens een tijdje later achter te komen dat de door jouw gegunde onderdelen nu voor de hoofdprijs op het www staan of al verkocht zijn... nee toch?

Tijdje terug ook iemand die zich te pas en te onpas beklaagde over de hoofdprijzen voor kevers en bussen, maar zelf uiteindelijk wel voorin de rij stond om zijn T1 bus voor de hoofdprijs te gaan verkopen... toen (een jaartje of 3 geleden) was die al best aan de prijs, nu slaat hij zich voor zn kop want de prijzen zijn sindsdien nog een keer over de kop gegaan ! En nu 'klagen' dat hijzelf niets leuks voor leuk geld terug kan kopen.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!

Last edited by Area51 : 02-09-2015 at 15:18.
Reply With Quote
  #15  
Old 02-09-2015, 15:14
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by Bas Wijnen
Mijn 83er Gti is gister getaxeerd op een kleine twintigduizend euro na een volledige restauratie. Is naar mijn mening ook niet helemaal representatief voor de verkoopwaarde, maar het is wel moeilijk om voor een lagere verkoopwaarde (denk 10-15k) een gelijkwaardig exemplaar terug te kopen, gezien de ontwikkelingen in vraagprijzen. Met name Duitse aanbieders drijven deze prijzen op.

Maar jou taxatie waarde is wel ongeveer de som van het geld dat erin is gaan zitten denk ik?
Reply With Quote
  #16  
Old 02-09-2015, 15:28
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Helaas gelden deze giga prijzen niet enkel bij auto's, maar ook voor de onderdelen ervan. Het bouwen van zulke goeie auto's kost nu eenmaal een giga bedrag. Ik zie de GTI nog niet als een investering, maar dat wil niet zeggen dat ze niet stijgen in prijs.

Niet alleen de GTI's stijgen:
Ik kocht op 11 mei 2012 een standaard mk1 1100 voor 900euro. Op de dag van vandaag vind ik ze niet eens meer voor dat bedrag in die staat.
Ik zie soms de meest afgeleefde golfjes voorbij komen voor +3000(vp) voor een 1100
Vind het dan ook niet meer als normaal dat GTI eigenaars de prijs ook gaan opdrijven..


Dat wil niet zeggen dat die afgeleefde golfjes ook voor dat geld van eigenaar wisselen.
Ik had een aantal jaar geleden een 1974 golf ori NL, zelfs met aankooprekening uit 1974, enz. Auto moest compleet gerestaureerd worden.
Ik kwam er zelf niet aan toe, dus te koop gezet voor iets van 4000 euro, want 1974, ori NL, documentatie erbij, helemaal compleet. enz, enz.
100.000 reacties, maar niemand die serieus kwam kijken.
Uiteindelijk na een jaar in de verkoop geruild met de eerste die kwam kijken voor een set wielen en wat handgeld, waardoor ik eigenlijk maar net terug heb gekregen wat ik ervoor betaald had.
Reply With Quote
  #17  
Old 02-09-2015, 15:41
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

De 200€ 74er Marius? Daar had ik mega mazzel mee.

Ik ben 14 jaar geleden nooit aan mn 1 begonnen om er ryk van te worden, hy staat nu te koop voor nog niet de helft wat ik erin heb gestoken. Dat is dan ook alleen geld, iedereen die zo n project wel s gedaan heeft weet hoeveel tyd, moeite en gevoel er in zo n auto gaat zitten. Daar is geen prys op te plakken natuurlyk maar makkelyk is t niet zal ik eerlyk zeggen om na 14jaar je auto te verkopen.

Je wil niet weten met hoeveel dromers ik de afgelopen weken te maken heb gehad dat is niet te filmen! Afgelopen zaterdag is er dan eindelyk iemand wezen kyken dus we wachten af.

Ik weet wel na al die jaren dat een Golf 1 geen investering is. De meerwaarde van een originele NLer of n Pirelli of n Plus zoals de myne snap ik wel
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #18  
Old 02-09-2015, 15:44
Bas Wijnen Bas Wijnen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 37
Default

Quote:
Originally Posted by M1974
Maar jou taxatie waarde is wel ongeveer de som van het geld dat erin is gaan zitten denk ik?


Ja dat zeker.
Reply With Quote
  #19  
Old 02-09-2015, 16:49
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@NielsDub
Jij moetstoppen met lullen en die golf 1 gaan kopen die je zoekt anders mis je de boot!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alles blijft gestaag stijgen, crisis of niet. Als je over een jaar of 5 kijkt nog is naar dit topic dan zijn de bedragen waar we nu over praten weer lachwekkend laag. Zoek maar is op dit forum een reactie van Alain over de busen t1/t2 hier op het forum.

Wat betreft onderdelen prijzen golf 1;
Alles is hier in NL nog betrekkelijk goedkoop als je het vergelijkt met onze buurlanden en wat ze er daar willen betalen.
Wat betreft de kwaliteit van het aanbod. Daarvan vind ik het bij ons het slechtste gesteld! Daar tegenover is het bij ons soms betrekkelijk goedkoop, dat je nog is een gokje kan wagen.
In ons land dus veel sjappies die niet verder komen "is nog goed hoor" als je om conditie vraagt.

ik doe een gooi betreft prijzen golf 1 onderdelen;
- spucknapf stuurtje 275 - 370 Euro
- gestreept (rood/grijs) GTI interieur 400 - 600 Euro
- gestreept (groen) GTI Pirelli interieur 500 - 800 Euro
- hoedenplank (recht, zonder schade met touwtjes heel) vanaf 300 Euro
- kapotte teller unit met mfa 50 - 75 Euro
- werkende teller unit met mfa 100 - 150 Euro
- werkende teller unit met mfa Pirelli 175 - 250 Euro
- werkende sportline teller vanaf 250 Euro
- klapraampjes golf 1 groen glas - geschroeft 375 - 500 Euro
- zacht dashboard golf 1 GTI zonder beschadigingen vanaf 150 Euro

Maar ook "zeldzame" aftermarkt accessoires niet eens origineel VW krijgen waarde;
- Fifft rode achterlichten breed (dus niet cabrio) 300 - 400 Euro. Let op dit waren de goedkope "TJOENING" lichten in de jaren 80/90 later door gegaan onder MHW bekend als hofleverancier van de "AutoStyle" troep.
- Golf 1 heckblende 150 - 200 Euro
- Golf 1 happich klapraampjes achter (ja ze bestaan ook voor de golf 1) groen glas ONBETAALBAAR ZELDZAAM DURF BIJ WITGLAS AL GEEN UITSPRAAK OVER PRIJS MEER TE DOEN!

Ik weet nog veel meer waarde van onderdelen maar zet niet alles hier neer. Soms koop ik namelijk nog wel eens wat op MP vaak bij zo'n advertentie met 1 foto of zo'n lekkere beknopte omschrijving van iemand die aan het opruimen of de zooi zat is. Ga het halen soms geluk, soms pech en dan houdt ik het mooiste voor mezelf en de rest verkopen voor een mooi bedrag met de juiste omschrijving.

Zo financier ik mijn hobby met mijn hobby

Ik zou zelf GEEN vroege golf 1 willen bezitten als project auto waarvan veel onderdelen ontbreken of slecht zijn van kwaliteit. Originele vroege onderdelen zijn haast bijna onvindbaar geworden en vind je ze wel veel concurrentie daardoor bijna niet meer te betalen. Dan wordt het een project een speurtocht van jaren zonder zicht op een einde.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #20  
Old 02-09-2015, 18:57
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Yuli kun je me uitleggen wat het verschil is tussen een MFA van een Pirelli GTI en een normale GTI? Volgens mij is er geen verschil namelijk.

Ik heb onlangs mijn Golf 1 GX verkocht. Na 10 jaar bezit zijn de "standaard Golfjes"
Inderdaad ook flink in prijs gestegen, maar wat ik erin heb gestoken is veel meer, gelijke ervaring als wat anderen hebben inderdaad.
Vooralsnog is een Golf 1 een hobby uit passie en niet om er geld mee te verdienen.
MAAR: n GTI voor 40-50k over 5 jaar houd ik echt voor realistisch.
Ter vergelijking: 10 jaar geleden kocht je een GTI met stalen bumpers in gerestaureerde staat voor 6-8k.
Daar heb je nu een schrotbak voor (weliswaar compleet,
Maar toch..)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum