Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-03-2011, 00:25
-krikke- -krikke- is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 173
Default stationair problemen????

Hallo,

Ik heb daarnet weer wat meegemaakt.
Ik rij met een golf 2 uit 1990 een 1300 naftje motorcode 2g met een pierburg 2e3 carbu ...

ik kwam vandaag terug van mijn werk, niets te merken aan het rijden/stationair draaien ...
Nu vertrek ik na m'n werk verder en ik stop aan de grote baan, koppeling in en ineens ga m'n golfke naar de 5000 toeren
echt ni gewoon ...
tijdens het rijden alles ok, tijdens het schakelen nauurlijk weer direct die toeren omhoog.
Dus ik terug naar huis "gereden" en zoeken ... m'n carbu eraf, en langs onder bekeken, naast de gasklep zit de klep van het astationair toerental zat een stukje plastic --- vuil tussen, zeker 2 a 3 mm dik...
daarna stationair toerental ok, maar als ik gas geef zakt he toerental nu wel traag precies ...
allé trager dan vroeger zou ik denken

zou dit hiermee iets kunnen te maken hebben, of zit dit echt puur int koppeke??

kmoet morgen naar de ardennen, dus da's toch een stukske rijden ... Zou dit te doen zijn?

hopelijk snel antwoord want ik wil morgen naar de ardennen...
Reply With Quote
  #2  
Old 11-03-2011, 11:39
triggerfinger triggerfinger is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 65
Default

Quote:
Originally Posted by -krikke-
Hallo,

Ik heb daarnet weer wat meegemaakt.
Ik rij met een golf 2 uit 1990 een 1300 naftje motorcode 2g met een pierburg 2e3 carbu ...

ik kwam vandaag terug van mijn werk, niets te merken aan het rijden/stationair draaien ...
Nu vertrek ik na m'n werk verder en ik stop aan de grote baan, koppeling in en ineens ga m'n golfke naar de 5000 toeren
echt ni gewoon ...
tijdens het rijden alles ok, tijdens het schakelen nauurlijk weer direct die toeren omhoog.
Dus ik terug naar huis "gereden" en zoeken ... m'n carbu eraf, en langs onder bekeken, naast de gasklep zit de klep van het astationair toerental zat een stukje plastic --- vuil tussen, zeker 2 a 3 mm dik...
daarna stationair toerental ok, maar als ik gas geef zakt he toerental nu wel traag precies ...
allé trager dan vroeger zou ik denken

zou dit hiermee iets kunnen te maken hebben, of zit dit echt puur int koppeke??

kmoet morgen naar de ardennen, dus da's toch een stukske rijden ... Zou dit te doen zijn?

hopelijk snel antwoord want ik wil morgen naar de ardennen...


als ie stationair loopt, loopt deze dan netjes zonder stotteren?
slaat deze af?

denk dat het dan tussen de oren zit, zou je kunnen terug herleiden waar het stukje plastic vandaan komt?
__________________
loud pipes, saves lives!
Reply With Quote
  #3  
Old 11-03-2011, 17:38
-krikke- -krikke- is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 173
Default

Quote:
Originally Posted by triggerfinger
als ie stationair loopt, loopt deze dan netjes zonder stotteren?
slaat deze af?

denk dat het dan tussen de oren zit, zou je kunnen terug herleiden waar het stukje plastic vandaan komt?


heb juist gevonden dat het van die dikke darm voor in de winter vandaan komt (die aan de neus van de luchtfilter zit ...)
rijden is normaal, toeren zakken traag, en toerental stationair, schommelt nogal vind ik?
Reply With Quote
  #4  
Old 11-03-2011, 18:18
Gudomk1 Gudomk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 95
Default

Quote:
Originally Posted by -krikke-
heb juist gevonden dat het van die dikke darm voor in de winter vandaan komt (die aan de neus van de luchtfilter zit ...)
rijden is normaal, toeren zakken traag, en toerental stationair, schommelt nogal vind ik?



heb je nieuwe pakkingen gebruikt mischien heeft hij ergens valse lucht?
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2011, 21:10
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

vaccuum slang los?
Reply With Quote
  #6  
Old 11-03-2011, 23:46
Gudomk1 Gudomk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 95
Default

is mogelijk. lijkt wel of hij ergens valse lucht heeft.

Je kan dit bijvoorbeeld testen door de motor te laten draaien en remreiniger rond om de carb spuiten als de motor hoger in toeren gaat lopen heeft hij ergens valse lucht.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum