Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-12-2014, 13:17
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default JH experts gezocht

Hallo mede VW'ers,

Ik wil graag een topic openen voor mijn JH motor swap (Cleaning)
En zou hier graag mijn vragen willen zetten om mijn blok zo strak mogelijk te maken, van wat er wel en niet nodig moet zijn op of aan het blok.

Nu is er al wat gegaan met de zoek functie, en heb al wel het een en ander gevonden maar nog niet echt duidelijk, vandaar ik mensen zoek die al bekent en zich de JH (DX) motor eigen heeft gemaakt.

In de Golf zou ik wat meer relaxter willen gaan rijden, ook naar meetings in club verband kom je net iets te kort zeker als men naar buitenland gaat.
Er ligt nu een 1.1 GG blok in met een 4 bak in de Golf.

Nu is er een donor Cabriolet op mijn pad gekomen met een JH blok alles erop en eraan, dus alles 1 op 1 over te zetten op 1 motorsteun na dan, de motorruimte staat toch weer in de planning om aan te pakken dat komt wel goed.

Het is me bekend dat een K-jetronic lastig kan gaan doen, maar ik wil toch gaan kijken wat er mogelijk is want er is best weinig over bekend van onderdelen weglaten en hoop het hier te kunnen vinden met de zoek functie of heeft iemand een linkje naar een JH motor swap.

Tevens gelijk 4 vraagjes.

Vraagje:
De koudestart injector zou ik graag willen laten vervallen is dat mogelijk, zo ja wat moet er dan gedaan worden.

Vraagje:
Met hoeveel Nm moet of zetten jullie de spinnekop (verdeler) op de luchtweger.

Vraagje:
Omtrent de lambdasonde heb ik gevonden dat hij niet op een JH blok zit ? dus eigenlijk niet noodzakelijk is, maar hoe gaat men dat weghalen als het er wel opzit (bij mij het geval ) bij de spinnekop zit daar ook een soort klepje (met stekker) voor de lambdasonde is dat dan een kwestie van loshalen van de spinnekop en afdoppen?

Vraagje:
Hier heb ik iets waar ik niet goed aan uit ben gekomen de brandstof toevoer, sowieso een GTI brandstof tank, pompje in de tank, brandstoffilter(expansievat), brandstofpomp, accumulator, brandstoffilter naast spinnekop. Welke kan er weg gelaten worden ik dacht de accumulator?

Voor mij zijn het pitte vragen, misschien voor jullie een makkie.

Groet,
Patrick.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-12-2014, 09:11
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Het zijn hele pittige vragen, of hele lompe vragen.

Iemand bekend met dit onderdeel, heeft ook met de lambdasonde te maken en zit rond de spinnekop.

Reply With Quote
  #3  
Old 11-01-2015, 18:51
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

Als je met K-Jet gaat rommelen krijg je spijt.

Alles in het systeem zit in elkaar verwoven.
Ik zeg niet dat je niks kan verwijderen maar het heeft zeker effect op elkaar.

Waarom zou je de koudstartinjector willen laten vervallen ?

Een JH heeft altijd lambda.
Een DX niet

Je kan evt een compleet werkend JH systeem van me overnemen.
Ik kreeg het niet mooi genoeg afgesteld voor Turbo en ben nu bezig met digifant1
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum