Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-09-2013, 09:06
zwolly zwolly is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 32
Default Speakers??

Beste Leden/freaks ,

Vraagje, waar zitten de voorspeakers in een jetta van 89? bovenin het dash?
Er zat een heeeele ouwe draaiknoppen radio in bij aankoop, eruit gehaald en bleek niet eens aangesloten te zijn, wel een iso blokje hing er los in voor de stroomvoorziening, de speakerdraden (bruine) waren bij elkaar gebundeld naar een hele oude 1 mono stekkeraansluiting voor deze ouwe radio, weet dat ik de draden los kan trekken en met batterijtje ertussen de speakers kan opsporen maar nog niet aan toe gekomen, heb gisteravond toevallig een leuke sony X-plod radio CDX-550X , wilde beetje retroachtig model van blaupunkt maar das em niet geworden , had het gisteravond opeens in de kop: nu wil ik toch es een beetje lekkere muziek id jettta , dus impulsief id buurt de sony gekocht, kan ook een dikke subwoover aan, die staat al 3 maand id gang,op de radio achter zitten hiervoor 4 tulp aansluitingen 2x witte tulp en 2x rode tulp, de subwoover heeft ook 2 aansluitingen , mooi dus denk ik?? Kan mooi id kofferbak,ruimte zat kunnen wel 3 lijken in ja , De Sub is ong een meter breed en ong 40cm diep en ong 50cm hoog...., beste kast dus met 2 enorme woovers erin, die moet er ook maar in dus als het kan , vandaag maar es gaan frummelen daar de draden vd iso stekker vd stroomvoorziening niet overeenkomen met de iso stekker aan de radio, desnoods knippen en verbinden/solderen.

De hoedenplank is nog as nieuw zonder gaten etc, heb 2 goede 2 weg speakers liggen die ik in de gaten in het metaal onder de hoedenplank(stof?) wil plaatsen, denk erover om de speakers onder de bekleding te plaatsen zodat je ze niet ziet, zal dit het geluid erg veel tekort doen? anders maar de roostertjes erop, maar da vind ik niet mooi lijken...


Heb nog iets niet ontdekt, en das de antenne stekker die id radio moet,nergens te vinden..vaaag, demonteer de antenne wel en zie wel hoe of wat...hoop dat de radio wel werkt zonder de antenne aansluiting , niet dat dit als een soort aarde word gebruikt, natuurlijk kan ik dan geen radio luisteren maar wel Cd's spelen.... de antenne word later in orde gemaakt als het nu niet mogelijk is.

Zat afgelopen week zo eens te kijken naar een mercedes 190 automaat ,"ouwe" 2,3 benzine, maar zag ook een behoorlijk ubervette passat,creme leer,en ubervol opties, VR6, mmm trekt me meer als die Mercedes merk ik.

Ben een automaat liefhebber geworden,sinds ik in 2003 een Volvo S40 automaat van 2001 kocht, beviel zo top dat we (zelfs mijn vrouw vind het super,wilde in eerste instantie er niets van weten)

Maar jaa het rijd zo relaxt he, en wil je eens gek doen, schakelen met je gaspedaal,kickdown etc... over het algemeen ben je met een automaat toch sneller weg bij de stoplichten als je wilt..haha, sommige mensen kijken raar als er dan zo een "ouwe" jetta hun recente meuk er gewoon uit trekt, lachen is dat.


Door de jetta denk dat ik door het VW virus ben besmet...rijd heerlijk, rammelt niks en kraakt niks en het automaatje schakeld zo vloeiend, super gewoon, je voelt de degelijkheid gewoon al als je het stuur in je handjes hebt, prachtig gewoon, lekker hoekig enzo en stevig, precies zoals een auto moet zijn!
Fijne dag allen!

Gruss Zwolly. Update, na 3 uren rommelen en allerlei draden trekken en netjes wegwerken zit de hele bende erin en een snoeihard zuiver geluid hehe, kan niet voluit zetten want dan word je knettergek, de hoedenplankspeakers heb ik in de kofferbak onder de ronde gaten gemonteerd, waar ze normaliter bovenin die gaten worden gemonteerd. Grt

Last edited by zwolly : 01-09-2013 at 20:37.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-09-2013, 22:52
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Wat ik in mijn Golf II gedaan heb qua audio,
8,7cm speakers van Boschmann gekocht in het dashboard gezet (70w rms geloof er niets van maar ze kraken gelukkig niet)
op de hoedenplank Hifonics Zeus 16,5cm speakers met 90w rms ( is voldoende !)
en in de kofferbak een Kicker subwoofer van 15 inch (2de hands gekocht, met een monoblock van Stealth.)
ik kon ook aan de deurpanelen speakers zette aangezien ik die kapjes in mijn panelen heb, maar vind dit al goed genoeg.
Wie doof wil worden moet maar extra bijkopen

Last edited by StefTurboDiesel : 06-09-2013 at 22:57.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-09-2013, 09:03
zwolly zwolly is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 32
Default

hahaha,is best wellachu zo een extreem harde stereo in je waggel voor de fun he..

Zit zo eens te kijken , golf gti automaat lijkt me vrouw zo leuk, zijn daar er redelijk wat van of??
Reply With Quote
  #4  
Old 07-10-2013, 09:38
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

gti automaat volgens mij nog nooit gezien eigenlijk.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum