Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-08-2013, 10:35
zwolly zwolly is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 32
Default Zwolly ..

Beste leden,

Ben Zwolly en heb gisteren een Jetta MK2 automaat CL van 1989 gekocht in sublieme bijna nieuwstaat, deze auto is destijds nieuw gekocht door een boer (de man is in mei op 80 jarige leeftijd overleden) en is altijd binnen gestald geweest, totaal heeft de Jetta 114000km gelopen, compleet ingevuld en onderhouden door de dealer, sommige jaren heeft hij amper 1200km gereden , elk jaar heeft ie een beurt gehad, er zit een heel klein beetje roest (bubelig) onderaan de voorruit bijrijderskant wat ik spoedig aan ga pakken, van binnen is de auto ook als nieuw, rijd super!

Denk dat ik echt mazzel met deze wagen heb.
De Jetta is nog helemaal orgineel zoals destijds afgeleverd is, ook zit er een oude radio in, die doet het niet ,misschien zekering, kijk het nog na, toch wil ik er een cd speler in zetten.

Zou graag een foto plaatsen vd Jetta maar kom er niet uit hoe dit te doen.

Btw wanneer moet de distributieset van deze jetta vervangen worden, dit kan ik nergens terugvinden.
Groet Zwolly

Last edited by zwolly : 23-08-2013 at 11:17.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-08-2013, 11:44
RobbieMK1 RobbieMK1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 374
Default

Welkom, foto uploaden kan hier: http://www.volksforum.com/albums/upload.php
Reply With Quote
  #3  
Old 23-08-2013, 12:17
VW Johs's Avatar
VW Johs VW Johs is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 912
Default

Welkom .
Reply With Quote
  #4  
Old 23-08-2013, 14:45
zwolly zwolly is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 32
Default

Foto geupload, waar die staat??
Reply With Quote
  #5  
Old 23-08-2013, 14:51
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Welkom , mooie aankoop !


__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #6  
Old 23-08-2013, 15:30
zwolly zwolly is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 32
Default

thanks.

Btw heb de jetta kunnen verzekeren als oldtimer (ong €24 p.maand), is nog net niet officieel oldtimer ,pas op 10-01-2014, maarrr omdat ik voorheen jarenlang een Mercedes SEC V8 heb gereden van nu 30 jaren oud (verkocht) en al die tijd bij hun verzekerd ben geweest ,all risk en nimmer een cliam heb ingediend ,jaa dergelijke auto's rijd ik met liefde en beleid, cruisen en niet raggen,das pas genieten ,verkocht... en wel om de nieuwe belastingregeling, het is al duur zat om een dergelijke wagen in perfecte orginele staat te houden, en dan dat er nog bij is het niet leuk meer, daar rijd nu een pool in , jammer helaas pindakaas, en met de moderne meuk heb ik niets, ik houd van "ouwe"wagens, ook al zou ik zat een nieuwe kunnen betalen maar dat vind ik maar niets...canbus gezever etc... modellen.. die jetta's heb ik ook altijd mooi gevonden en heel toevallig liep ik tegen dit prachtige exemplaar aan, ben heel precies wat auto's betreft (te perfectionistisch zeggen zelfs de merkdealers... huh?? ) ach na ja....



Het deed pijn de Mercedes te verkopen, echter de Jetta maakt heeel veel goed! Rijd heerlijk, en sloom nee, kom met gemak mee met het verkeer of hun met mij..

Raar eigenlijk dat je als een vent van 44 jaar zo blij als een kind kunt zijn met een "ouwe" bak...haha de meesten kicken op een nieuwe A6 oid....

Wil de Jetta zoveel mogelijk orgineel houden,muv een CD speler (beetje retroachtig model van blaupunkt gezien)dan en een setje goede speakers... evt een mooie set Porsche Fuchs ??? velgen lijkt me wel vet, kunnen altijd zonder sporen weer gewisseld worden, maar zie wel...

Daarnet nog even met de Jetta naar de winkel gecruisd, grijns van oor tot oor, heeeerlijk raampje open, zoemt zacht en voelt de bak amper schakelen..heerlijk!

Last edited by zwolly : 23-08-2013 at 18:57.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-08-2013, 06:34
zwolly zwolly is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 32
Default Kleine update..

Beste leden,

Zoals meestal kom je als je een andere "oudere" wagen koopt (met recente bouwjaren idem! ) na enkele dagen soms toch wat kleine oneffenheden/rammeltjes tegen id auto die je eerst niet bemerkte, de rechterachterwielremcilinder zweet redelijk wat, die eens vervangen tzt, spoed hoeft nog niet want het gutst er nog niet uit, en 70% rem je met de voorwielen..., zo een ding kost ook maar iets van €12, echter is het wel slim om meteen beide kanten aan te pakken dmv de remchoennen en beide cilinders te vervangen zodat ik er verder dan nooit meer naar hoef om te kijken, olie lampje van remvloeistof brand nu contineu,,, jaaa tankje is echt halfvol, dus eerst even bijvullen vandaag. , ook lijkt het soms dat de linker voor remblokjes soms iets aanlopen,piept iets bij zachte snelheden rijden,even goed gangbaar maken of nieuwe erop, stilstand is nimmer bevordelijk voor een auto/ remmerij, soms kun je de boel weer goed los/gangbaar maken door enkele malen flink hard te remmen, dit heeft ook wel iets geholpen, heb uitgezocht wat de kosten zijn vd onderdelen om evt de gehele remmerij te vervangen voor nieuw... lachen , kost echt niet veel... , onder de kap is de wagen zo een 24 jaren nimmer schoon gemaakt, lekker vettig, dus goed geconserveerd, ook ff aanpakken met remmenreiniger op het motorblok,de zot eraf, en kleppendeksel matzwart spuiten met hitte bestende lak/verf. Dan is t weer spik und span..jawohl haha.

De binnenkant was ontzettend smerig , echt goor,zo aan het peotsen geweest en nog zie je id nerven van het dash nog een beetje die dof achtige vieze look een beetje, cockpitcleaner erop, niet die vieze hoogglans maar dat matte, dan zal het beter smoelen denk, maar niets kapot en/of gescheurd, mijn lieve vrouw heeft hele goed schoonmaak middellen en ben er zo een 6 uren mee ad gang geweest,enkel het interieur!! Het resultaat is behoorlijk moet ik zeggem, daarna de stoelen ingespoten met die gympies impregneer spray, water en vuilafstotend spul, blijft het ook veel langer netjes, zo om de 3 maanden even weer beetje inspuiten.

Ook de ouwe draaiknoppen radio eruit getrokken, bleek niet aangesloten te zijn, kabel liggen er voor de speakers, stroomvoorzienin ed, echter kan de antenne aansluiting echt nergens vinden ... , ma ja komp ook wa weer goed...eerst eens een leuke radio scoren, vraag me af of er wel eens wat spekertjes inzitten, als die er in zitten zitten die dan helemaal bovenin het dash links en rechts? Wat is de maat ervan , wil er nl wel een goede set speakers in plaatsen icm losse tweeter wat hoger geplaatst, vind dit prettig voor het geluidsresultaat. Ook achter komen er speakers, wil dit zo doen : onder de hoedenplank bedekking, zodat je ze helemaal niet zitten, zal het geluid wat dempen, verwacht dat dit niet extreem is, eerst eens proberen, open maken kan altijd nog en roosters erop.. weet dat er daarvoor gaten zijn, wie weet de maximale maat voor de speakers die erin passen zonder dat ik plaatwerk moet wegzagen/dremelen?

Ook het rammeltje is opgelost, bleek de achterkentekenplaat te zijn die wat trilde id houder tijdens rijden, 2 stukkies dikke dubbelzijdige tape er tussen gefrommeld.

Langzamerhand word het echt een als nieuw auto, was het al maar behoorlijk versmeerd, maar daar moet je doorheen kijken he...

Het goed stofzuigen moet nog gebeuren, dit doe ik op het allerlaatst, dan is het ook af.

Word vervolgd..

Fijne dag aan ieder toegewenst!

Last edited by zwolly : 27-08-2013 at 06:48.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-08-2013, 09:20
@_golf @_golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 36
Default

nou, dit gaat helemaal goed komen.

ik heb als vervanging van mijn oude retro-radio waarvan de volumeknop niet meer goed werkte, er voor gekozen om een moderne radio (CD+usb) in het dashboardkastje te plaatsen.

je ziet dat moderne ding niet zitten en toch prima geluid.

succes met de jetta
Reply With Quote
  #9  
Old 27-08-2013, 21:26
zwolly zwolly is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 32
Default

Heb een mooie blaupunkt op het oog, mooi ding en niet zo bling bling , die lijkt me wel wat, is de San Fransico 300, vind dat nog net kunnen. De foto erbij krijg ik niet voor elkaar, toch heb ik die geupload bij jetta..

Maar eerst ff vlug de rechterachterremcilinder vervangen, lekt nu wel erg hard, goed schoonmaken met remmenreiniger en nieuw cilindertje erin €12!! hahaha, wel beetje werk ,denk met een uurtje wel gefixt. Het is net begonnen dus denk niet dat de remvoering al aangetast is en los gaat laten, misschien zijn ze nog wel geklonken ipv gelijmd, zie wel...

Last edited by zwolly : 29-08-2013 at 06:50.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum