Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-05-2006, 17:53
M.B.M M.B.M is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 71
Default VAG Probleempje

Het gaat niet om een volkswagen, maar wel om een soort volkswagen namelijk een audi 100 uit 1988.. De auto is van mijn vader en heeft hij in de stalling gezet. Laatst ging hij langs om hem ff te starten, maar toen bleek dat de auto niet meer in de versnelling ging toen hij stationair liep. Wel als hij gewoon uit staat. Het koppelingspedaal werkt ook gewoon, als het goed is heeft de auto een hydrolische koppeling en het lijkt alsof er druk op staat. Wat denken jullie dat het kan zijn..
Reply With Quote
  #2  
Old 22-05-2006, 17:59
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

hoelang staat die al in de stalling dan?
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #3  
Old 22-05-2006, 18:09
M.B.M M.B.M is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 71
Default

hij staat er nu sinds februari 2005, maar mijn vader constateerde het in mei 2005 alleen had hij geen tijd om het te verhelpen. Nu heeft hij wel tijd en word het zomer dus wil hij weer gaan rijden..
Reply With Quote
  #4  
Old 22-05-2006, 19:40
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by M.B.M
Het gaat niet om een volkswagen, maar wel om een soort volkswagen namelijk een audi 100 uit 1988.. De auto is van mijn vader en heeft hij in de stalling gezet. Laatst ging hij langs om hem ff te starten, maar toen bleek dat de auto niet meer in de versnelling ging toen hij stationair liep. Wel als hij gewoon uit staat. Het koppelingspedaal werkt ook gewoon, als het goed is heeft de auto een hydrolische koppeling en het lijkt alsof er druk op staat. Wat denken jullie dat het kan zijn..



Grote kans dat de koppelingsplaat "kleeft" aan het vliegwiel, de koppeling zelf werkt dan ogenschijnlijk probleemloos, maar de plaat zelf komt niet vrij.

Een paardenmiddel wat in dit soort zaken nog wel eens wil helpen is het volgende:

Zorg voor een goed geladen accu...trap de koppeling in en zet de versnelling in z'n 3 of 4....

DAN PAS start je de motor....door de kracht kan de plaat da loskomen, het kan even met een flinke klap gepaard gaan, maar dat kan geen kwaad...

Ik heb het zelf ook eens mee gemaakt, en de koppeling heeft daarna nog heel lang zonder verder problemen gewerkt ...
Reply With Quote
  #5  
Old 23-05-2006, 09:27
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

denk er wel aan dat de auto naar voren kan schieten....

(ik weet t is logisch, maar e moet maar net iemand of iets voorstaan)
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #6  
Old 23-05-2006, 11:40
M.B.M M.B.M is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 71
Default

Ja daar dacht ik ook aan.. want hij staat in een loods met allemaal andere autos, maar waarschijnlijk gaan we er vandaag heen om dit uit te proberen.. rollen we hem wel eerst veilig naar buiten

Maar het kan geen kwaad voor de auto zelf om dit te doen..?
Reply With Quote
  #7  
Old 23-05-2006, 13:17
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by M.B.M
Ja daar dacht ik ook aan.. want hij staat in een loods met allemaal andere autos, maar waarschijnlijk gaan we er vandaag heen om dit uit te proberen.. rollen we hem wel eerst veilig naar buiten

Maar het kan geen kwaad voor de auto zelf om dit te doen..?



Nee, niet echt. Het is vaak een kwestie van wat roest aanslag etc waardoor de plaat blijft kleven. Als je hem in een hoge versnelling zet is de kans op wegschieten erg klein, maar de kracht van de startmotor is wel voldoende om de plaat (als ie niet al te erg vast zit) los te krijgen. Je kan voor de zekerheid je voet ook op de rem houden.

Wel zoals ik al eerder aanhaalde de koppeling in getrapt houden

Suc6
Reply With Quote
  #8  
Old 23-05-2006, 13:21
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,301
Default

Quote:
Originally Posted by Fred

Wel zoals ik al eerder aanhaalde de koppeling in getrapt houden

Suc6


Ahum, als je de auto start met de voet op de koppeling dan gebeurt er ook niks hoor
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Reply With Quote
  #9  
Old 23-05-2006, 13:32
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by Big_Mac_Mark
Ahum, als je de auto start met de voet op de koppeling dan gebeurt er ook niks hoor


ahum lees de topic nog eens door, koppelingspedaal blijft plakken, als ie uit staat kan ie wel hem in versnelling zetten maar als hij stationair draait niet meer......

hij heeft m dus nog niet gestart terwijl ie in de versnelling stond met ingetrapte koppeling
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #10  
Old 23-05-2006, 14:50
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Big_Mac_Mark
Ahum, als je de auto start met de voet op de koppeling dan gebeurt er ook niks hoor



Dat is ook precies de bedoeling

Lees de rest van de topic nog eens op je gemak
Reply With Quote
  #11  
Old 29-05-2006, 17:48
M.B.M M.B.M is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 71
Default

Wat Fred vertelde werkte perfect.. Dus bij deze een bedankje voor onze eigen Postwhore
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum