Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Autosport
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #521  
Old 02-06-2022, 14:37
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ja ik zat alweer te moeilijk te denken door de CAN kanalen via de camera te loggen. Maar dat moet bljikbaar ook direct met RC op je telefoon kunnen.

Het enige waar ik eigenlijk niet op zit te wachten, is dat je alles via een telefoon of tablet moet doen. Dan moet je dus flink grote bestanden (de videos) op je telefoon gaan zetten en daarop gaan zitten editten. Ik ben nog van de oude stempel en doe dat liever op de PC. Maar ook daar is software voor: https://racerender.com/Products/index.html
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #522  
Old 02-06-2022, 15:30
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Ja via de telefoon alles doen is idd niet ideaal met die grote bestanden.
Maar met racechrono moet dat wel en als het goed is met Harrys laptimer ook. Er is geen computer programma van ze waarmee je het samen kan voegen. Kan alleen via de app op je telefoon.
Ik gebruik hier een aparte SD kaart voor zodat ik die in de laptop kan steken om zo de go-pro bestanden over te zetten en daarna in de telefoon kan steken zodat ik de bestanden "snel" kan overzetten.

Maar volgens mij is dat met racerender ook want dat werkt ook gewoon via je telefoon?
Of heb je daar wel een programma voor op de computer voor?
Reply With Quote
  #523  
Old 02-06-2022, 17:24
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Volgens de site heeft het een Windows programma en een app op je telefoon (om te loggen). Maar ik heb er nog niet tot in detail in gekeken.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #524  
Old 11-07-2022, 16:53
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Vandaag even snel geprobeerd, trackaddict leest de standaard signalen van de BMW uit. Je kan heel makkelijk selecteren welke signalen je wil loggen.

Nu dus de stekker aan de KMS maken en dan kijken wat die eruit gooit
Aangezien ik ook een oliedruksensor in aan het bouwen ben kan dat in 1 moeite door.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #525  
Old 13-07-2022, 20:32
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Stekker zit er ondertussen aan, maar ik zie niks helaas.
Ik denk dat de TrackAddict app de dbc laad op basis van het VIN nummer, maar die stuurt KMS uiteraard geen uit. Dus dan ziet ie niks...

Eens kijken of en hoe het toch mogelijk is data uit te lezen.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #526  
Old 14-07-2022, 19:56
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

De lambda controller, waar ik het CAN signaal van af tap, blijkt helemaal niet via CAN aan de KMS te hangen, enkel via het analoge kanaal. Dat kan wel verklaren waarom er niets te identificeren valt op de CAN bus.

Volgende week verder, want ik moet nieuwe stekkertjes knijpen. Hopelijk zien we dan wel iets
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #527  
Old 03-08-2022, 20:34
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Nou dat was me het dagje wel. Heet!

Nadat gisteren de leiding van de oliekoeler van de koppeling afschoot zag ik het vrij somber in, straat vol olie en nu...???
(Ik koop daar na 2 kapotte bobines, een geklapte oliekoeler en een slang die los schiet dus nooit meer iets bij die "tuning" winkel).

Eerst nieuwe olie geregeld, mijn bestelling Motul laat al lang op zich wachten en wordt hoogstwaarschijnlijk geannuleerd ivm onbekende levertijd. De beschikbare olie was wel oké maar voor 1 trackday en daarna weer wisselen. De hele rotzooi gedemonteerd en zo goed als mogelijk alle olie verwijderd. Aangezien het in en op de kokerbalk was gelopen heeft ie heel de nacht nog staan druppen en ook nu zit er nog her en der gewoon olie. Alles linksvoor zat onder. Daar gaat ie dus niet meer roesten in ieder geval. Adapterplaat is weg (jammer joh, naast 200 euro olie weggegooid ook een nieuwe olie druksensor en metertje voor jan l*l aangeschaft met die "oliekoeler").

Bij het proefrijden was ik ook niet tevreden over de remmen. Nogmaals ontlucht en niks raars gevonden. Pedaal zit vrij diep, olie pompt goed door en is schoon (nieuw). Toch maar naar Zolder, dan zien we daar wel.
Het was alleen in de middag, van 1300-1700u. In het begin even wennen. Remkracht was er wel maar pedaal voelde gewoon "zacht" aan en zat heel diep. Ik rem dus met mijn grote teen blijkbaar?
Auto liep goed maar ivm de hitte werd het allemaal wel erg warm. Olie van boven de 140 ° en koelvloeistof 120 °C.
(Koop toch een oliekoeler! Zou je zeggen).

Door wat "gebalanceerd" te rijden de temperaturen enigszins onder controle kunnen houden (onder de 140 dus, dat is toch wel de eindgrens voor olie).
Dat is soms toch wel jammer, er zijn nu een boel mensen ongeveer even snel en dan is het wel leuk om te spelen, maar met remmen die je gewoon niet 100% vertrouwt en temperaturen die na een rondje blazen meteen omhoog schieten moet je het toch vaak laten varen.
De remmen hebben wel de hele dag ongeveer hetzelfde gepresteerd en dat betekent toch dat de koeling redelijk werkt. In een van de latere sessies heb ik de boel bij diverse rondes toch echt wel flink afgestampt.
Heb alle sessies op de Toyo's gereden, lekker raggen. De Nankangs had ik wel mee maar niet vervangen. O.a. omdat er nog een probleem was; met warme / hete motor start hij niet meer.... en ik kan er niet achter komen wat het is. Zo lang hij blijft lopen is het goed, maar als je hem uitzet wil hij niet meer aanspringen. Hij gaat wel rond, maar geen vonk ofzo? Echt raar. Na wat afkoelen (half uur....) doet ie het weer prima.

Ook was het eindstukje/nippeltje van mijn luchtmeter losgeraakt en eraf gegaan, die konden we niet meer terug vinden. Dus kun je ook geen bandendruk meer checken/aflaten.... Vervelend, kijken of ik een nieuwe nippel kan aankomen want ik heb best een goede meter.

Deze keer waren er diverse mensen meegegaan wat inhield dat pitstops gebeuren terwijl ik lekker een flesje water kan drinken. En gewoon in de pitstraat ipv elke keer naar de paddock rijden, dat is toch fijner. Al ging je wel kapot van de hitte op het asfalt, ook in de pitstraat

Toch wel plezier gehad, en nu ben ik meer en meer benieuwd naar mijn rondetijden enz, die wil ik toch live zien. AIM display?? O-)
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #528  
Old 03-08-2022, 23:41
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Rondetijden live, gewoon racechrono? En 200 Euro voor de olie? Pfooee. ?
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #529  
Old 04-08-2022, 05:23
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Nou ! pittig dagje !

Geef even een pb welke Motul je moet hebben, de garage waar ik soms werk heeft alleen Motul en ik ken de vertegenwoordiger.

P.s. wil iemand nog een (lege) Motul olieton hebben ? (200L of 60 L )

Dat niet willen starten na een half uur pas, kan dat bobine zijn die heet wordt ?

suc6 ! Peter
Reply With Quote
  #530  
Old 04-08-2022, 08:02
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Rondetijden live, gewoon racechrono?

Jup dat kan, alleen wil ik niet zo'n telefoonhouder op m'n raam hebben. Ik weet dat die tegenwoordig erg goed zijn maar als je in de crashwereld hebt gewerkt dan wil je geen "losse" spullen meer in de auto en zeker niet op het circuit

Quote:
En 200 Euro voor de olie? Pfooee. ?

Ja, eerst een koeler die klapt en dan een slang die losschiet, dat gaat snel.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #531  
Old 04-08-2022, 10:02
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Nadat gisteren de leiding van de oliekoeler van de koppeling afschoot zag ik het vrij somber in, straat vol olie en nu...???
(Ik koop daar na 2 kapotte bobines, een geklapte oliekoeler en een slang die los schiet dus nooit meer iets bij die "tuning" winkel).


Wordt dus tijd voor een échte oliekoeler en geen tünîng ding, wel doodzonde van de olie inderdaad… Ding van nu was merkloos toch? Beter sparen voor de set van Bar-tek(https://www.bar-tek-tuning.com/16v-oilcooler-kit#) of een set van Theibach met Racimex koeler (https://theibach-performance-shop.d...-kit:::16.html). Voordeel van de Theibach optie is dat deze met staalomvlochten leidingen beschikbaar is en je allerlei maten koelers hebt. Die van Bar-tek heeft echter AN-aansluitingen dus is makkelijker te demonteren zonder elke keer de koperen ringen te vervangen.


Quote:
Originally Posted by daNpy
Bij het proefrijden was ik ook niet tevreden over de remmen. Nogmaals ontlucht en niks raars gevonden. Pedaal zit vrij diep, olie pompt goed door en is schoon (nieuw).


Welke maat hoofdremcilinder heb je erin? Rijd zelf met een 22.2 [mm] en daar heeft het pedaal altijd heel diep gezeten, maar qua remkracht altijd prima. Snap helemaal wat je bedoeld met dat je geen vertrouwen in de remmen hebt dan. Upgrade naar een 25,4 [mm] HRC is dan wel een optie, is iets harder trappen (vind ik persoonlijk ook fijner) maar de slag van het pedaal wordt dan wel significant korter.
Reply With Quote
  #532  
Old 04-08-2022, 10:07
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Nou ! pittig dagje !

Geef even een pb welke Motul je moet hebben, de garage waar ik soms werk heeft alleen Motul en ik ken de vertegenwoordiger.

xW60 of xW50, zolang het de 300V Le Mans is.

Quote:
Dat niet willen starten na een half uur pas, kan dat bobine zijn die heet wordt ?

Dat was mijn vermoeden maar ik heb even gebeld net en waarschijnlijk verdampt de benzine al op het moment dat het de injector uit komt omdat alles zo heet is. Als hij loopt komt er weer koele benzine bij maar zolang hij niet aanslaat blijft dit het geval.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #533  
Old 04-08-2022, 10:14
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Wordt dus tijd voor een échte oliekoeler en geen tünîng ding, wel doodzonde van de olie inderdaad… Ding van nu was merkloos toch? Beter sparen voor de set van Bar-tek(https://www.bar-tek-tuning.com/16v-oilcooler-kit#) of een set van Theibach met Racimex koeler (https://theibach-performance-shop.d...-kit:::16.html). Voordeel van de Theibach optie is dat deze met staalomvlochten leidingen beschikbaar is en je allerlei maten koelers hebt. Die van Bar-tek heeft echter AN-aansluitingen dus is makkelijker te demonteren zonder elke keer de koperen ringen te vervangen.


Ja, goedkoop is duurkoop, heb er zelf een hekel aan maar vooruit. Het probleem is dat dit gewoon veel gedoe en nevenkosten oplevert. Heb er nu al een Setrab koeler voor aangeschaft, die was net zo duur als die andere hele set...

Ben nog aan het twijfelen of ik de adapterplaat nog houd, of dat ik, naast slangen en koppelingen (die D-koppelingen zijn €20,- per stuk...) die ook maar meteen vervang voor een dure....


Quote:
Welke maat hoofdremcilinder heb je erin? Rijd zelf met een 22.2 [mm] en daar heeft het pedaal altijd heel diep gezeten, maar qua remkracht altijd prima. Snap helemaal wat je bedoeld met dat je geen vertrouwen in de remmen hebt dan. Upgrade naar een 25,4 [mm] HRC is dan wel een optie, is iets harder trappen (vind ik persoonlijk ook fijner) maar de slag van het pedaal wordt dan wel significant korter.


Dat moet ik nog even nazoeken welke er nu op zit. Pedaal bij een Golf 2 voelt altijd wat "vreemd" aan en zit wat diep, maar nu zit ie echt laag-laag.
Hoe dikker de hrc, hoe meer volume er wordt verplaatst bij dezelfde slag, dus in principe moet het pedaal dan hoger komen idd.

Volgens m'n maat kan het zijn dat de cup in de hoofdremcilinder is omgeslagen, héél soms kan dat gebeuren bij ontluchten. Dan zit de < vorm de verkeerde kant op en moet die eerst omslaan, waardoor je veel pedaal slag hebt en weinig volume verplaatsing.

Bedankt voor het meedenken
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #534  
Old 04-08-2022, 10:34
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Ja, goedkoop is duurkoop, heb er zelf een hekel aan maar vooruit. Het probleem is dat dit gewoon veel gedoe en nevenkosten oplevert. Heb er nu al een Setrab koeler voor aangeschaft, die was net zo duur als die andere hele set...

Ben nog aan het twijfelen of ik de adapterplaat nog houd, of dat ik, naast slangen en koppelingen (die D-koppelingen zijn €20,- per stuk...) die ook maar meteen vervang voor een dure....


Gezien de situatie zou ik daar geen vertrouwen meer in hebben, maar anderszijds kan er niet heel veel mis gaan met die adapter. Voor de peace of mind, bite the bullet en meteen een goede erop. Scheelt je misschien op den duur weer een paar liter olie
Reply With Quote
  #535  
Old 04-08-2022, 10:42
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ja precies dat. Ik heb sinds oktober al 3x nieuwe olie erop gezet... en voor oktober zat er dus nieuwe in omdat het blok net opgebouwd was.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #536  
Old 04-08-2022, 11:55
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Op de hoofdremcilinder staat
Ate
1
3
10
2.4
en 080G1
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #537  
Old 04-08-2022, 14:12
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Op de hoofdremcilinder staat
Ate
1
3
10
2.4
en 080G1


Is het nog de originele hoofdremcilinder die erop zit dat je weet? Wat was de auto origineel qua motor etc? Als het een GTI af fabriek was met een 9 inch rembekrachtiger dan heb je waarschijnlijk een 22.2 [mm] erin zitten. Origineel zijn de Mk2’s nooit met 25,4 [mm] geleverd, dus hele kleine kans dat het een 25,4 is al. Als de auto als non-gti is uitgevoerd origineel dan zit er een 20.4 [mm] op. Die opdrukken van OEM’ers zijn altijd lastig op te zoeken helaas, moet je net een oude catalogus of dergelijke weten te vinden waar je ze kan cross referencen.

Deze heb ik nog liggen voor de mijne: https://epytec.de/de/hauptbremszyli...mse-2141?c=1964
Reply With Quote
  #538  
Old 04-08-2022, 15:02
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ik heb hem al een keer vervangen, maar weet de diameter niet meer (10+ jaar geleden). Kan de factuur ook niet meer vinden, is wellicht via m'n maat in Duitsland gegaan.

Een 22,2 mm Meyle kost 5 tientjes. Een Ate kost € 250,-
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #539  
Old 04-08-2022, 19:05
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default


__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #540  
Old 10-08-2022, 11:44
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
xW60 of xW50, zolang het de 300V Le Mans is.


Ik heb je een pb gedaan, de olie kunnen we leveren,
Als je het nummer in je pb belt/apt kunnen jullie iets afspreken

Suc6 !
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum