![]() |
|
||||
|
||||
![]() De drukregelaar (nieuw, zit voorin) staat ingesteld op 3,2 bar.
Ik wilde eigenlijk een keer een winter zonder investeringen door zien te komen en volgend jaar gewoon gaan rijden. Dus ook geen sperdiff ivm de aanschaf nieuwe auto ![]() Nou goed, dat die ring lekt is an sich nog te overzien en ja, het is bijna 40 jaar oud, maar het werkt nog prima. De auto staat natuurlijk al meer dan 15, misschien wel 20 jaar binnen en wordt ook niet op straat gebruikt. De vorige eigenaren hadden hem om op de Nordschleife Touristenfahrten te rijden en er zat een seizoenskenteken op, dus in de wintermaanden mag je dan niet de weg op. Ik heb de O-ringen binnen en als het vervangen van die ring zorgt dat het weer lekdicht is ben ik voorlopig weer mooi klaar. Met het vervangen van de zooi incl pomp catchcan, leidingen etc ben je weer een bak geld verder. En vorig jaar heb ik weer geleerd hoe duur "goedkoop" is.
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
||||
|
||||
![]() Als je maar 3,2 bar draait zou je technisch gezien ook naar een Golf Mk3 VR6 tank kunnen wisselen. Daar zit standaard een 4 Bar pomp in de hoofdtank. Buiten de tank alleen de leidingen en een brandstoffilter. Die pik je tegenwoordig compleet voor €100 á €150,- op.
Echter de voornaamste reden omdat niet te doen is dat er dan een catch tank meer in het systeem zit. Als je dan met een lege tank een flinke doordraaier op het circuit hebt, bestaat er natuurlijk de kans dat de pomp droog komt te staan. Ik zou ook eerst gewoon die nieuwe O-ringen erin drukken en zien of het daarmee opgelost is! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik wilde eigenlijk wel overschakelen naar een swirl pot en een pompje voorin, maar zoals gezegd ben je dan snel weer een paar 100 euro verder. Ik wist echter helemaal niet dat precies hetzelfde systeem gewoon onder de auto hangt, dus nu zie ik inderdaad geen reden om daar in te gaan investeren zolang het niet echt kapot is
![]()
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
||||
|
||||
![]() Gisteren de pomp weer gedemonteerd , met een afgetapte tank komt er niet veel benzine meer uit. Het rubber zag er niet heel slecht uit maar wat waarschijnlijk voor de lekkage zorgde was corrosie/ afzetting op de ring op de motor.
Deze heb ik verwijderd met staalborstel en een schroevendraaiertje tot het weer mooi schoon was. ![]() Hier ben ik op de helft ongeveer. Daarna ook de buitenzijde van de pomp nog schoon gemaakt, als je toch bezig bent... en natuurlijk het filter in het huis bekeken (was nog schoon) en alle contactoppervlakten ook schoon gemaakt. Daarna een nieuwe O-ring met een lik olie er weer op gezet en de pomp gemonteerd. Ondanks dat de schroeven geheel aangedraaid zijn, kan ik de pomp nu wel nog draaien. Dat is niet zo handig bij het monteren van de benzine aansluiting. Vervolgens weer wat benzine erin gegooid en de pompen aangestuurd met de KMS. Een kleine lekkage op de banjo (nieuwe ringen) en nadat ik die nog een zet gegeven had is de lekkage over ![]()
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! Last edited by daNpy : 03-10-2023 at 12:29. |
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig
|
||||
|
||||
![]() Goed om te horen
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Heb hem weer op de brug staan, nog geen lekkage gezien aan de pomp. Heb hem weggezet 'onder druk'.
Ga nog wel even het brandstoffilter vervangen voor de zekerheid. Ook moet de minuscule lekkage nog gedicht worden van de carterpan, ga ik een nieuwe motorsteunverhoger laten frezen zodat de bak omhoog gaat en de stabilisator op het subframe weer terug kan en kan de in kleur gespoten booskijker gemonteerd worden. Verder vond ik van de week een CAN naar bluetooth module, aangeboden door een ECU leverancier (niet KMS). Als het goed is zijn de can berichten gewoon hetzelfde, dus kan ik de signalen uit de KMS naar de telefoonsturen, zodat ik ook filmpjes kan maken met gasklepstand, toerental evt temperaturen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik was weer even helemaal terug in 1999 ![]()