Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Meetings data
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-08-2022, 12:10
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 965
Default Worthersee 2023

Beste forummers,

De afgelopen officiele edities van de Worthersee meeting zijn afgelopen jaar niet door gegaan. Echter is er toch altijd veel reuring de weken ervoor (en erna?)

Persoonlijk ben ik meerdere jaren naar de officiele meeting geweest, maar die is mijn inziens het minst interessant.

Hierbij wil ik een plek creeren om te sparren over wat er te doen zal zijn en wanneer, ondanks er wel/geen officiele meeting zal zijn.

Wat is nu een leuk moment om te gaan? en waar is buiten dit forum hierover de nodige informatie in te zien?
Reply With Quote
  #2  
Old 31-08-2022, 13:30
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Sinds 2010 geen enkel jaar gemist (behalve in de corona periode verplicht), 2022 was het eerste jaar terug. vol goede moed naar daar maar viel heeeeeel erg tegen. Zeer weinig opkomst, op iedere hoek van de straat politie, veel straten en pleinen gewoon bewust afgezet of ontoegankelijk. Boetes bij de vleet (ook voor zo goed als standaard auto's zoals onze 5 GTI).

Er zal al heel veel moeten veranderen voordat wij nog terug gaan volgend jaar. erg gewenst zijn we daar niet, en dat merk je de laatste jaren meer en meer. ik kan de lokale politiek geen ongelijk geven, stel je voor dat er ieder jaar een zootje ongeregeld 4 weken komt kamperen bij jou in het dorp voor een (ik zeg maar wat) boerenpaarden bijeenkomst waar je als lokale inwoner helemaal niets mee hebt...
Reply With Quote
  #3  
Old 31-08-2022, 14:21
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

Quote:
Originally Posted by dubster.be
Er zal al heel veel moeten veranderen voordat wij nog terug gaan volgend jaar. Erg gewenst zijn we daar niet, en dat merk je de laatste jaren meer en meer. ik kan de lokale politiek geen ongelijk geven, stel je voor dat er ieder jaar een zootje ongeregeld 4 weken komt kamperen bij jou in het dorp voor een (ik zeg maar wat) boerenpaarden bijeenkomst waar je als lokale inwoner helemaal niets mee hebt...


Het is best wel dubbel als je je vervolgens bedenkt hoeveel de lokale economie verdient aan dat 'zootje ongeregeld'. Zouden er echt geen andere mogelijkheden zijn om dit in goede banen te leiden zonder de complete voorraad bonnenboekjes er binnen 4 weken doorheen te jagen? Volgens mij kun je hier best een win-win situatie van maken, maar dan moet je dat wel willen...
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
  #4  
Old 31-08-2022, 15:36
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 965
Default

Quote:
Originally Posted by dubster.be
Sinds 2010 geen enkel jaar gemist (behalve in de corona periode verplicht), 2022 was het eerste jaar terug. vol goede moed naar daar maar viel heeeeeel erg tegen. Zeer weinig opkomst, op iedere hoek van de straat politie, veel straten en pleinen gewoon bewust afgezet of ontoegankelijk. Boetes bij de vleet (ook voor zo goed als standaard auto's zoals onze 5 GTI).

Er zal al heel veel moeten veranderen voordat wij nog terug gaan volgend jaar. erg gewenst zijn we daar niet, en dat merk je de laatste jaren meer en meer. ik kan de lokale politiek geen ongelijk geven, stel je voor dat er ieder jaar een zootje ongeregeld 4 weken komt kamperen bij jou in het dorp voor een (ik zeg maar wat) boerenpaarden bijeenkomst waar je als lokale inwoner helemaal niets mee hebt...


Klinkt toch wel erg triest. Beter naar een andere leuke buitenlandse meeting gaan dus.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-09-2022, 09:03
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Of a.s. zondag gezellig naar de Dutch Worthersee op de brouwersdam. Is zeeland ook een soort van buitenland

(grapje uiteraard)
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #6  
Old 04-09-2022, 10:50
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Quote:
Originally Posted by GolfMania
Het is best wel dubbel als je je vervolgens bedenkt hoeveel de lokale economie verdient aan dat 'zootje ongeregeld'. Zouden er echt geen andere mogelijkheden zijn om dit in goede banen te leiden zonder de complete voorraad bonnenboekjes er binnen 4 weken doorheen te jagen? Volgens mij kun je hier best een win-win situatie van maken, maar dan moet je dat wel willen...


Begrijp je argument. Werd ook al veel gebruikt. Helaas heeft (ik zeg maar wat) 95% van de bevolking niets aan de monsteromzet van enkelen, integendeel.
Vergeet ook niet dat er daar het grootste Harley motortreffen in Europa is, sportscar festival, worthersee reloaded.
De huizen en appartementen gaan ook daar vlot weg voor 400 000€ en pak meer als je de flyers aan lokale immo kantoren ziet. De lokale bevolking daar zitten gewoon niet op ons te wachten, de politiek volgt.
Nogmaals, ik kan ze deels ook gelijk geven...

Een grappig voorval (meerdere malen meegemaakt). Smorgens een flinke 8km gaan lopen daar. Locals laten hond uit, niemand die vermoed dat een toerist gaat lopen op berghellingen van 8%. Een vriendelijke 'gruss got'. Kijken wat verbaasd als je iets terug brabbelt dat er op lijkt. Zelfde mensen passeer je aan slakkengang volgende dag met de auto, kijken naar je alsof je een vreemde ziekte mee hebt gebracht uit Belgie.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-09-2022, 13:34
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Dit jaar ook geweest zoals alle jaren wel. S’morgens/s’middags relax iedere een rondje gemaakt en dan vanaf de namiddag auto aan het hotel en te voet velden in of een van de andere plekken rond velden. Totaal geen last gehad van overijverige politie als je je maar gedraagt. Ik heb geen kleppenuitlaat of iets dergelijks waar alle rooie vlaggen voor aan gaan. De auto staat op air en als ik rijd gewoon op een normale hoogte dat ze er nog onderdoor kunnen kijken. Als je met een groepje daar bent en een maakt het wat bont of wijkt teveel af van wat ze normaal vinden gaat alles aan de kant en dan gaan ze zoeken. Was andere jaren niet anders. Komend jaar gewoon weer op het gemakje richting daar.
Reply With Quote
  #8  
Old 12-09-2022, 08:18
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Dit jaar ook geweest zoals alle jaren wel. S’morgens/s’middags relax iedere een rondje gemaakt en dan vanaf de namiddag auto aan het hotel en te voet velden in of een van de andere plekken rond velden. Totaal geen last gehad van overijverige politie als je je maar gedraagt. Ik heb geen kleppenuitlaat of iets dergelijks waar alle rooie vlaggen voor aan gaan. De auto staat op air en als ik rijd gewoon op een normale hoogte dat ze er nog onderdoor kunnen kijken. Als je met een groepje daar bent en een maakt het wat bont of wijkt teveel af van wat ze normaal vinden gaat alles aan de kant en dan gaan ze zoeken. Was andere jaren niet anders. Komend jaar gewoon weer op het gemakje richting daar.


Zo was het bij ons ook altijd, totdat ik dit jaa rmet een bijna standaard GTI werd tegen gehouden. 5 man rond de auto. Een maat van mij ook met standaard Megane RS trophy. ALLES gecontroleerd, totdat er niets meer overblijft dan te kijken of je je gevarendriehoek wel meehebt.ja ok, ik weet het, dat moet je ook...
Reply With Quote
  #9  
Old 19-09-2022, 19:01
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Zijn er mensen naar reloaded geweest? Hoe was het daar?
Reply With Quote
  #10  
Old 18-11-2022, 20:20
Mathijsmk2 Mathijsmk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2022
Posts: 38
Default

Ik wil er volgend jaar ook graag een keer heen. Ben nog nooit geweest maar wou wel steeds. Heb nu dus een mk2 1.8t. Hoe vind de politie in Oostenrijk dat? Zouden ze ook wel niks vinden of wel? Gr
Reply With Quote
  #11  
Old 14-02-2023, 16:22
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #12  
Old 15-02-2023, 00:13
braadpan60 braadpan60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2022
Posts: 11
Default

mag hopen dat ze daar snel falliet gaan, schijnheilig gedoe zo...
Reply With Quote
  #13  
Old 16-02-2023, 10:24
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister


Het is geen populaire mening hier, maar dit zag je toch al jaren aan komen?
Het milieu is een mooi ophang punt. De echte rede zal ongetwijfeld een andere zijn en ik denk dat we allemaal wel weten welke dat zijn.
__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote
  #14  
Old 21-02-2023, 10:15
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Heb het op Top Gear gelezen dat wss niet meer zal terugkomen.
Veel bewoners willen het ook niet meer, al is het al van 1982 begonnen.
En al die veranderingen rond het milieu.

Heel de auto sector is drastisch aan het veranderen, en net gelezen dat blijkbaar sportwagens groen licht hebben gekregen om na 2035 te motor mogen blijven gebruiken in beperkte oplage, oneerlijk vind ik dit.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #15  
Old 21-02-2023, 17:42
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_er
Heel de auto sector is drastisch aan het veranderen, en net gelezen dat blijkbaar sportwagens groen licht hebben gekregen om na 2035 te motor mogen blijven gebruiken in beperkte oplage, oneerlijk vind ik dit.


You ain't seen nothing yet, alles wordt nog veel oneerlijker, zo van "you'll own nothing, but you'll be happy" (voor ons normaal stervelingen dan he, niet voor de zg. happy few) is een gevleugelde spreuk die op de socials rond gaat, maar wellicht begeef ik me nu op het gebied van de complottheorieën.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 21-02-2023 at 17:44.
Reply With Quote
  #16  
Old 07-03-2023, 08:08
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum