|
||||
|
||||
Storing raambediening links voor
Sinds kort gaat het in het linker voorportier van mijn vriendin dr Polo het raam niet meer open of dicht. Het gaat om een elektrische bediening.
Het volgende doet zich voor: - Als ik de schakelaar in de deur bedien gebeurt er niks, geen beweging, geen geluid en ook geen invloed op stationair toerental. - Als ik op de stekker van de motor meet komt er wel een 14V signaal aan als ik de schakelaar bedien. - Als ik de motor uitbouw en in het rechterportier aan de stekker hang dan reageert de motor wel ( niet heel soepel maar er is wel een korte beweging). Waar kan het probleem nu in zitten? Is het dan toch in de motor waar iets niet goed zit?
|
||||
|
||||
Rechts draait hij dus ook niet naar behoren? Dan lijkt me dat de motor stuk is.
|
||||
|
||||
Controleer de kabelboom in de deursponning. Wss breuk of los contact.
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties. Ik krijg dus wel signaal op de stekker van de motor, dus vermoedelijk geen kabelbreuk, toch?
Heb nieuwe mechanisme met ruit besteld en net gemonteerd maar geen verandering. Nu meet ik wel maar 9v spanning op de zekering voor het linker portier terwijl op het rechter portier wel 13,9v staat. Als er te weinig spanning is dan snap ik wel dat ie niet werkt, maar waar zou het verlies dan zitten.
|
||||
|
||||
In je eerste bericht stel je dat je 14V op je motor krijgt, nu geef je aan maar 9V op de zekering te hebben. Welke van de 2 is onjuist?
Wat meet je op de zekering als je de stekker van de motor los gooit? (Indien terug naar 14 > Kortsluiting in je systeem achter de zekering, indien nog altijd 9> Probleem zit voor je zekering) Wat is de weerstandswaarde tussen de stekker en de zekering? (moet 0 zijn, zo niet, kabelbreuk waarschijnlijk in voeding) Wat is de weerstandswaarde tussen de stekker en massa? (moet 0 zijn, zo niet, kabelbreuk waarschijnlijk in massa)
|
||||
|
||||
Op de stekker bij de motor in de deur heb ik 2x 14v permanent en 1x 14v als ik de schakelaar bedien.
Maar op de zekering van het linker raam is het maar 9v. Ik ga de andere suggesties proberen.