Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-03-2008, 09:23
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default Golf 3 sleept vooraan tegen wielkast

Hey,

Na lang twijfelen m'n auto toch maar verlaagd dmv een schroefsetje.
Probleem nu is dat ik ( enkel rechts voor ) aansleep in m'n wielkast ( vooral bij het te snel nemen van een rondpunt of scherpe bocht )
Onder m'n wagen zitten 7j x 17' velgen et 38 banden 205/40 rondom en m'n setje is van weitec ( enkel regelbaar in hoogte ) . Kwa laagte val ik nog goed mee, heb nog zo'n 2 cm over tussen band en kas maar toch loopt hij wat aan en raar vind ik dat het enkel rechts is. Het lijkt of dat spatbord dichter tegen m'n wiel aan zit.
Ik had nogtans verschillende mensen aangesproken en sites bezocht en normaal moest dit gaan lukken maarja
Wat zijn nu de mogelijkheden? Weer wat omhoog schroeven? Of zou ik m'n kasten wat kunnen uitrollen of omplooien? Of zou ik de kasten moeten wat laten verbreden? Wil hem niet echt omhoogschroeven enkel omlaag nog wat
Hoopelijk kunnen jullie me wat helpen en me wat moed geven Ik hoor het wel weer en dan zien we wel.
Alvast bedankt

Yannick
Reply With Quote
  #2  
Old 08-03-2008, 11:18
e-j@y's Avatar
e-j@y e-j@y is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 41
Default

wie mooi wil zijn moet pijn lijden....

zou em uitrollen. of kleinere wieltjes. Zit met hetzelfde probleem
Reply With Quote
  #3  
Old 08-03-2008, 20:19
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

misschien staat dat wiel net wat meer naar buiten dan de andere kant.... is de auto uitgelijnt????
Reply With Quote
  #4  
Old 09-03-2008, 19:04
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
misschien staat dat wiel net wat meer naar buiten dan de andere kant.... is de auto uitgelijnt????


Ik denk ook dat dat wiel iets meer naar buiten staat.
Neen, mijn auto is nog niet uitgelijnt, dit moet nog gebeuren maar kwou nog even wachten omdat ik hem mssn nog wat wou lager zetten. Zou hem uitlijnen dan zoveel verschil maken ivm dat raken?
Reply With Quote
  #5  
Old 12-03-2008, 23:51
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Dit kan aan het uitlijnen liggen, doordat het wiel niet helemaal recht staat.
Als je de schroefset gelijk hebt staan is het normaal dat hij rechts strakker op je band staat aangezien je blok aan de rechterkant hangt. Dus daar zou het ook aan kunnen liggen, kwestie van rechts iets hoger zetten.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-03-2008, 07:40
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by T!m
Dit kan aan het uitlijnen liggen, doordat het wiel niet helemaal recht staat.
Als je de schroefset gelijk hebt staan is het normaal dat hij rechts strakker op je band staat aangezien je blok aan de rechterkant hangt. Dus daar zou het ook aan kunnen liggen, kwestie van rechts iets hoger zetten.



Ahzo, bedankt voor de reactie T!m
Ik ga vandaag eens mijn wiel afhalen en eens kijken waar hij overal sleept. Het is vooral tegen de onderkant van mijn plastieken wielkast(sier)lijst en de revet waarmee deze vast zit. Mssn dat ik hier en daar iets kan weg snijden en dat het dan verbetert. Kan ik meteen volgende week gaan kijken voor hem uit te lijnen. Dan zien we wel en horen jullie het wel

Greetz Yannick
Reply With Quote
  #7  
Old 19-03-2008, 20:35
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Het sleept enkel aan tegen m'n plastic wielkas beschermer. Maar als ik nog zak zal dit ook tegen de carosserie zijn Het is echt niet veel 0.5 cm tot max 1 cm. Heb hem even weer wat hoger gezet. Zou hem wel willen uitrollen maar ben bang voor roest daarna Zou ik dit zelf niet wat kunnen inkloppen of weg slijpen? Of krijg je daarna ook problemen met de lak en roest? Dan moet ik toch maar voor uitrollen gaan.
Wat denken jullie?

Grtz
Reply With Quote
  #8  
Old 19-03-2008, 20:48
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

heb het zelfde probleem gehad, maar dan met beide voorschermen.
ik heb rondom alle spatbordverbreders eraf gehaald, dan de wielkasten allemaal de rand uit geslepen, en bij de spatbordverbreders t zelfde gedaan

wel ff de spatbordranden na t slijpen wel weer even behandelen tegen roest
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #9  
Old 20-03-2008, 13:50
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
heb het zelfde probleem gehad, maar dan met beide voorschermen.
ik heb rondom alle spatbordverbreders eraf gehaald, dan de wielkasten allemaal de rand uit geslepen, en bij de spatbordverbreders t zelfde gedaan

wel ff de spatbordranden na t slijpen wel weer even behandelen tegen roest

Zozo, nu weet ik al wat meer Zal die verbreders er dan ook af halen, plastic wat weg snijden en dan de wielkasten wat slijpen. Met wat moet ik ze daarna behandelen? En dan ook nog wat spuiten met verf? Nee zeker?

En ondertussen nog altijd geen last van roest? Hoelang al geleden gedaan? En heb je veel weg geslepen of enkel waar het raakte want heb wat schrik ivm de steviheid van de wielkast nadien.
Nog een laatste vraagje: hoe heb je dan die spatbordverbreders er terug op geplaatst?

Zeer bedankt voor jouw reactie

Yannick
Reply With Quote
  #10  
Old 20-03-2008, 16:14
cluseau cluseau is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 6
Default

Er zit verschil in de wielstand, het rechterwiel steekt ongeveer een cm meer uit dan links. Dit was mij een paar jaar geleden al opgevallen bij een cabrio. Leg maar eens een waterpas verticaal tegen de spatbordrand en kijk hoeveel ruimte er zit tussen de VELG en de waterpas. (zorg wel voor een vlakke vloer) Mijn auto was orgineel en schadevrij van nieuw af, ook de sporing stond goed. Bij vergelijking met andere cabrio's (Golf1) bleek dezelfde afwijking te zien. Waarschijnlijk is dit dus zo bedoeld. Ik weet niet of dit bij de Golf2 en 3 ook zo is maar ik zou eens vergelijken met andere wagens voor je kosten gaat maken.

Suc6

frans

Last edited by cluseau : 20-03-2008 at 16:17.
Reply With Quote
  #11  
Old 21-03-2008, 19:42
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by cluseau
Er zit verschil in de wielstand, het rechterwiel steekt ongeveer een cm meer uit dan links. Dit was mij een paar jaar geleden al opgevallen bij een cabrio. Leg maar eens een waterpas verticaal tegen de spatbordrand en kijk hoeveel ruimte er zit tussen de VELG en de waterpas. (zorg wel voor een vlakke vloer) Mijn auto was orgineel en schadevrij van nieuw af, ook de sporing stond goed. Bij vergelijking met andere cabrio's (Golf1) bleek dezelfde afwijking te zien. Waarschijnlijk is dit dus zo bedoeld. Ik weet niet of dit bij de Golf2 en 3 ook zo is maar ik zou eens vergelijken met andere wagens voor je kosten gaat maken.

Suc6

frans


Idd, was me ook al opgevallen dat het rechterwiel wat meer naar buiten staat. Zal dit dan ook eens controleren bij andere golfs 3.
Verder nog iemand ervaringen met het (weinig) wegslijpen van wielkasten. Als ik niet zeker ben, laat ik alles maar zo. Hij staat wel mooi, wou gewoon vooraan nog zo'n 2 cm zakken dat hij echt gelijk staat met de kassen
Zal nog effe wachten en dan zie ik wel

Yannick
Reply With Quote
  #12  
Old 21-03-2008, 19:59
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

laat anders eens een foto zien?
denk dat er wel een aantal mensen benieuwd zijn naar hoe laag je hem hebt
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #13  
Old 23-03-2008, 14:56
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
laat anders eens een foto zien?
denk dat er wel een aantal mensen benieuwd zijn naar hoe laag je hem hebt

Heb hier niet direct foto's maar zal er binnekort wat maken en ze hier dan posten
Kan je anders nog even antwoorden op m'n vragen die ik stelde paar posten geleden
Alvast bedankt
Yann
Reply With Quote
  #14  
Old 23-03-2008, 19:54
bug001 bug001 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 96
Default

op mijne golf3 staan er ook 7jx17' onder en ik heb daar geen last van
Reply With Quote
  #15  
Old 23-03-2008, 23:57
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Quote:
Originally Posted by cluseau
Er zit verschil in de wielstand, het rechterwiel steekt ongeveer een cm meer uit dan links. Dit was mij een paar jaar geleden al opgevallen bij een cabrio. Leg maar eens een waterpas verticaal tegen de spatbordrand en kijk hoeveel ruimte er zit tussen de VELG en de waterpas. (zorg wel voor een vlakke vloer) Mijn auto was orgineel en schadevrij van nieuw af, ook de sporing stond goed. Bij vergelijking met andere cabrio's (Golf1) bleek dezelfde afwijking te zien. Waarschijnlijk is dit dus zo bedoeld. Ik weet niet of dit bij de Golf2 en 3 ook zo is maar ik zou eens vergelijken met andere wagens voor je kosten gaat maken.

Suc6

frans



Mmm inderdaad Frans, bij mijn golf 3 lag de velg links meer binnen de kast en rechts viel hij op de rand van de kast. Ik meende tot nu toe dat dit kwam omdat het blok rechts hangt, dus meer gewicht op je schokdemper en op die manier je velg strakker tegen de wielkast aan ligt.

Wat jij zegt dat het wiel rechts meer uitsteekt zou dus ook een optie kunnen zijn.
Reply With Quote
  #16  
Old 27-03-2008, 18:06
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by bug001
op mijne golf3 staan er ook 7jx17' onder en ik heb daar geen last van



Wat is jouw et waarde dan wel van jouw velgen?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum