Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-10-2020, 23:38
Spw.VW Spw.VW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2020
Posts: 5
Default Nieuw op het forum met een probleem met mijn Golf Mk4

Goeiedag,

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Bas. Ik ben 25 jaar en sinds kort trotse eigenaar van een Golf Mk4 1.6 L 16V.

Ik had de eerste dagen na mijn aankoop nergens last van, maar vandaag op de snelweg had ik een probleem met m'n auto.Ik was een tijdje in dezelfde snelheid aan het rijden zonder op te trekken of het gas los te laten, toen ineens mijn auto snelheid minderde alsof ik het gas los aan het laten was, terwijl ik niks deed. Na het gas indrukken kreeg ik nog geen reactie. De auto gaf geen gas. Alsof het gaspedaal niet meer reageerde en de auto vanzelf het gas losliet. Bij een paar keer het gas indrukken kreeg ik ineens weer contact. Ditzelfde gebeurde me een paar uur later weer. Ik heb het tot nu toe ook alleen in de 5e versnelling gehad. Ik heb het vermoeden dat dit gebeurd wanneer ik een tijdje in dezelfde snelheid door rijd.

Weten jullie wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie input,

Spw.VW

Last edited by Spw.VW : 28-10-2020 at 23:42.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-10-2020, 23:41
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Welkom!
Heb je hem al eens uitgelezen? Daar zou ik mee beginnen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 28-10-2020, 23:45
Spw.VW Spw.VW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2020
Posts: 5
Default

Hoi Johan,

Bedankt voor de snelle reactie. Nee nog niet, ik dacht dat het misschien iets veel voorkomends / voordehandligends kan zijn. Zal morgen even kijken waar ik dat kan doen en de buurt. Laat weten wat de uitkomsten zijn.

Mvg,

Spw.VW
Reply With Quote
  #4  
Old 29-10-2020, 08:37
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Vermogensverlies kan verschillende oorzaken hebben. Inderdaad eens beginnen met uitlezen om te kijken of dat een richting kan geven. Eens met Johan
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 30-10-2020, 06:32
Spw.VW Spw.VW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2020
Posts: 5
Smile

Hoi Veedubber,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zaterdag een afspraak staan voor het uitlezen. Ik laat jullie weten wat er uit komt.

Mvg,

Spw.VW
Reply With Quote
  #6  
Old 31-10-2020, 11:45
Spw.VW Spw.VW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2020
Posts: 5
Default

Nou het probleem is bekend. De dynamo is stuk en laat mijn accu niet meer goed op. Hierdoor heeft die af en toe te weinig spanning met als gevolg dat er allerlei verschillende storingen kunnen ontstaan, waaronder in de pedaal sensor. Verder is de auto dik in order. Ik ga terug naar de zaak waar ik de auto gekocht heb om dit te laten repareren. Bedankt mannen! Case (hopefully) closer.

Mvg,

Spw.VW
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum