Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-12-2020, 22:49
draawsduoG draawsduoG is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2020
Posts: 2
Default Elektrisch schema Golf 4 1.6 16V Ocean 3 drs. BJ2003

Beste ervaringsdeskundigen,

Ik heb problemen met de auto en zoek een elektrisch schema.
Het betreft Volkswagen Golf 4 1.6 16V BJ 2003 3 deurs Ocean uitvoering.

Op de bestuurders (linker) deur werken de volgende zaken niet:
-spiegelverwarming
-spiegelverstelling (verstelling rechter spiegel via knop op linker deur werkt wel)
-deurverlichting
-openen en sluiten slot via afstandbediening

Elektrische bediening ramen op en neer werkt wel, evenals sluiten sloten van binnenuit
Heb nieuwe microswitch t.b.v. deurslot besteld, maar verwacht niet dat dat alles oplost.

Ik kan nergens een elektrisch schema vinden.

Verder heb ik allerlei rare motorstoringsmeldingen, terwijl de motor goed loopt.
Ik heb het idee dat de kabelboom misschien ergens is doorgesleten, en af en toe aardsluiting, breuk of sluiting geeft.
Mogelijk zijn hier alle problemen mee te verklaren, en hopelijk ook op te lossen.

Heeft iemand bruikbare info voor mij?
Bij voorbaat dank!

Leen
Mvg, Leen
Reply With Quote
  #2  
Old 22-12-2020, 20:30
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Als het 1 deur betreft, zijn 9 van de 10x gewoon een of meerdere kabels in het doorvoerrubber van die deur kapot. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld achterklep.

Zou eerst daar eens kijken.

Wat betreft de motorstoringsmeldingen: uitlezen. Kan idd ergens een massaverbinding stuk zijn maar je zal toch eerst moeten weten welke meldingen er komen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 23-12-2020, 19:39
draawsduoG draawsduoG is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2020
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Als het 1 deur betreft, zijn 9 van de 10x gewoon een of meerdere kabels in het doorvoerrubber van die deur kapot. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld achterklep.

Zou eerst daar eens kijken.

Wat betreft de motorstoringsmeldingen: uitlezen. Kan idd ergens een massaverbinding stuk zijn maar je zal toch eerst moeten weten welke meldingen er komen.


Bedankt voor je bericht. Ik ga de kabelboom controleren, wordt waarsch. dit weekend pas. Kan ik deze eenvoudig naar binnen trekken, zodat ik er goed bij kan?

ik had al eerder motor storing, heb toen uitgelezen en Lambda sonde van bank 1 (spruitstuk) vervangen. Toen was het probleem opgelost. Nu paar maanden later weer prijs, maar kan deze sensor niet zijn, is brandnew. Zal uitlezen, maar valse meldingen geven valse uitlezing.. U hoort van mij..

Dank zover!

Mvg, Leen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum